Burenoverlast: lieve vrede bewaren of eerlijk zeggen?

Discussie in 'De lounge' gestart door EdN, 6 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kari

Kari Fanatiek lid

21 sep 2006
    1.363
    5
    38
    Wij hebben gelukkig een woningbouwvereniging die heel streng is als het om burenoverlast gaat. We hebben inmiddels een paar gevalletjes burenoverlast gehad, en dankzij de woningbouw nu geen last meer.

2. Booey

Booey VIP lid

6 dec 2006
    5.663
    0
    36
    Radiator Springs
    Nee dat mag je niet. Je mag een ander geen overlast bezorgen met harde muziek. Er is wel degelijk een tolerantiegrens en daar heeft iedereen zich aan te houden.
    Het is niet aan hun wat ze wel en wat ze niet willen! Dat zou een mooie bak worden zeg hee als iedereen zich zo ging gedragen! Je kunt, als je niet in een vrijstaand huis woont, niet zo gaan leven als je maar wilt, dat kan echt niet hoor. Dat recht heeft helemaal niemand. Je hoort geen overlast voor een ander te zijn kwa decibellen.
    Je piept wel anders als je zelf zulke buren zou hebben.

Als er niet met buurman te praten valt, wat ik zo tussen de regels door lees is die hele familie nu ronduit aan het etteren geslagen, zou ik eens een mediatiegesprek met de wijkagent gaan aanvragen. Zo kun je niet wonen. En om dan maar meteen te gaan verhuizen slaat ook echt helemaal nergens op.

3. Booey

Booey VIP lid

6 dec 2006
    5.663
    0
    36
    Radiator Springs
    ............ even link zoeken

4. Booey

Booey VIP lid

6 dec 2006
    5.663
    0
    36
    Radiator Springs
  5. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Dat klopt, maar hiervan zei ik dus dat je dit in een civiele zaak aanhangig moet maken. Dus een enorm dossier opbouwen want je moet aantonen dat de overlast structureel is. En als je dat dossier hebt en een advocaat en het eindelijk voor de rechter hebt en je hopelijk wint ben je enorm veel tijd en ergernis en kosten verder, en mag je hopen dat je buren genoeg geld hebben om de kosten van de techtzaak en dwangsommen te betale . Dus zoals al eerder gezegd, op papier klinkt het allemaal erg leuk en mooi en ts zal ook wel helijk hebben, maar het is een enorm gevecht om je gelijk te halen.

6. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Als TS dat pad in wil, moet ze alvast beginnen met het bijhouden van een logboek. Opschrijven op welke dag, welk tijdstip, voor hoe lang en wat er precies voor overlast plaat vindt. Ook handig om dan met je mobiel even een filmpje te maken, bijvoorbeeld op de kamer van je kind, of in je eigen huiskamer. Dan is meteen duidelijk, hoe hard de muziek doorklinkt. Of als je van de zomer achter in je eigen tuin zit en je niet eens je eigen bezoek kunt verstaan.

Nu ik er aan denk, kan het zijn dat de buren zich helemaal niet bewust zijn van hoe hard het doorklinkt? Misschien kun je ze eens vragen, zonder boos te doen, om bij jullie te komen luisteren op het moment dat de muziek zo hard staat. Misschien begrijpen ze het dan en krijgen ze door dat je niet zeurt en overdrijft.

Ik heb het idee, dat de dochter ook wel stopt als ze doorheeft hoe haar muziek klinkt op de babykamer.

7. Aszz

Aszz Niet meer actief

Ja het is veel werk, maar mijn woongenot zou dat waard zijn hoor.
    Wij hebben ooit eens achter een groep kampers gewoond, die dachten alleen op de wereld te zijn.
    Dat heeft een jaar geduurd, en het was ook een huurwoning dat scheelt ook al, maar zij zijn uit huis gezet.
    Logboek bijhouden, politie was daar regelmatig over de vloer en het is uiteindelijk via de rechtbank uitgevochten. Dit alles wel aangespannen door de woningstichting.

8. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Mijn buren weigerden mee te werken aan buurtbemiddeling, dat was al een minpunt, dossier begonnen ze op te bouwen. Het voordeel was dat de buurvrouw een beroep had, waarbij je beter niet teveel met justitie in aanraking kunt komen, want als dat uit kwam kon ze haar baan wel op haar buik schrijven. Dat voelde ze wel aan denk ik, dat ze die grens beter niet over kon gaan.
    Daarnaast hebben ze ons ook bedreigd, dingen gesloopt en smeten dingen over de schutting en tegen de ramen, hadden een grote bek tegen de politie etc. Wij hebben zelf ook een dagboek bijgehouden foto's gemaakt van dingen die ze over de schutting smeten en een opname gemaakt van de herrie en de dingen die onze buurvrouw allemaal riep en deed.
    Verschilt vast ook per gemeente, maar in die woonplaats trad de politie wel op.

9. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Dat snap ik dan niet. Als je zo'n baan hebt, waarom doe je dan zo?

10. anica

anica Fanatiek lid

3 dec 2009
    4.528
    240
    63
    Taarten bakken
    zwolle
    Ts hoe is het nu?

Deel Deze Pagina