Burenprobleem.

Discussion in 'De lounge' started by Duchess, Dec 15, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mel78

mel78 VIP lid

Feb 12, 2008
    8,320
    242
    63
    Gewoon nog 1x langsgaan, en anders toch echt een wijkagent inschakelen. Jullie verstandhouding is toch al slecht.

2. Duchess

Duchess VIP lid

Jan 26, 2006
    11,503
    3
    38
    Eindhoven
    Thanks voor jullie berichten. We gaan idd nog maar een x langs en als dat niet werkt toch maar de politie een keer bellen.
    We wachten nog even af hoe t verder gaat, vandaag en morgen.

3. kleintje88

kleintje88 VIP lid

Nov 17, 2008
    9,362
    2
    0
    Maar hoe weet je zo zeker dat ze de blafband niet meer omdoen??
    Wij hadden ook een hond en na getraind, medicijnen etc was ons laatste redmiddel een blafband.. Dat ging ook even goed maar na een week of twee ging gij er gewoon dwars doorheen het interesseerde hem niet meer..
    Uiteindelijk hebben we hem weg gedaan naar een gezin waarbij altijd iemand thuis is, heel moeilijk maar uiteindelijk wel een goede beslissing geweest!!

Ik zou zeggen geef het nogmaals aan!!

4. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Als ze die blaffend weer om doen werkt het gewoon weer hoor.
    Want met die band om krijgen ze een minim-stroomstootje zodra er geblaft word. Dat is over het algemeen niet tijdelijk qua effect.
    Tenzij je hem na een tijdje niet meer omdoet dus :)

Lastig hoor... Je kunt ze niet verplichten die band om te doen.
    En dat jij in alle stress die je al hebt dit er niet nog eens bij kunt hebben is ook niet meer dan begrijpelijk.
    Kan je man het niet nog eens uitleggen? Of evt zelf even tot rust komen door bij iemand een paar daagjes te logeren.
    Zit je er daarna thuis wel weer mee... Maar je hebt ook even paar daagjes broodnodige rust kunnen pakken.

5. Yelice

Yelice Niet meer actief

Wij hebben ook jaren naast een vrouw gewoond die een hond had die dag en nacht blafte.
    Zij was altijd weg en die hond zat dan alleen en voelde zich eenzaam waarschijnlijk.
    Zij deed er overigens niks aan en belde ik dus gewoon de politie.
    Ze het tot 3x toe een boete gekregen voor geluidsoverlast.
    Ik heb geprobeerd het probleem met haar te bespreken maar volgens haar was het niet zo en overdreven wij..... prima dan meot je het maar voelen in je portemonee.
    Uiteindelijk zijn we verhuisd ( niet vanwege de hond hoor) en ik ben zo blij van dat rot geblaf af te zijn.
    IK zou dus eens met de wijkagent praten als er met hun niet meer te praten valt.
    Succes!

6. Duchess

Duchess VIP lid

Jan 26, 2006
    11,503
    3
    38
    Eindhoven
    Omdat ze dat zelf gezegd hebben na de vorige keer. Dus daar ga ik nu wel weer vanuit ja. Ze hebben zon band die een goede stroomstoot geeft bij geblaf. Ik kan me niet voorstellen dat een hond dan 2 uur aan 1 stuk door blijft blaffen. Toen hij de band droeg hoorde je hem wel eens 1 of 2 x en daarna niet meer... (wat ik altijd zo sneu vond:)) Een blafband is mijn oplossing niet maar onze oplossing vonden zij geen mogelijkheid. (de gordijnen dicht doen dus)

7. Sterre82

Sterre82 VIP lid

Sep 23, 2008
    8,211
    3
    0
    In de wolken
    Hier hebben we ook al jaren last van de hond van de buren. We worden er knettergek van, dat geblaf dag en nacht. Het is zó ontzettend vervelend. Voor mij is dat écht een stressfactor die mijn leefgenot verpest. Dus ik kan me helemaal voorstellen dat als je zwanger bent en al genoeg stress hebt daar al hélemaal niet op zit te wachten.
    Ik kan je helaas weinig tips geven, alleen maar hopen voor je dat je buren tot inzicht komen.
    Hier is de wijkagent en alles er al aan te pas gekomen.. politie bellen.. met de buren samen klagen maar ze hebben er gewoon schijt aan. Sterker nog.. ze hebben er nog een (blaf)hond bijgepakt. Zelfs de wijkagent wist niet wat hij hoorde en heeft ons aangeraden om een advocaat te nemen. Maar goed, zo ver willen we niet gaan.

8. SyrianBeauty

SyrianBeauty Fanatiek lid

Nov 28, 2007
    2,362
    0
    36
    Female
    Huisvrouw/Mama Zijn!
    Omgeving Rotterdam
    Wij wonen ook boven een buurvrouw met blaffende/jankende honden. Vershrikkelijk!! En het is er niet 1 nee het zijn er 5 in een 3 kamer appartement nog wel :( 2 hazewind honden en 3 kleine hondjes, arme beestjes, het is veel te klein voor ze :( Die buurvrouw neemt elke keer weer een nieuwe hond in huis die ook weer blaft/jankt :x

9. pardoes

pardoes VIP lid

Apr 15, 2009
    7,663
    1,422
    113
    Normaal is het natuurlijk ook niet de bedoeling om een blafband voor altijd om te doen maar als extra ondersteuning bij een training waarbij de blafband ook weer af wortd gewend, dus op zich is het niet raar dat hij op den duur weer af wordt gedaan maar dan wel op de juiste manier ;). En het is natuurlijk ook wel,heel reëel als je zelf niet thuis bent dan hoor je niet wat je hond doet dus als je dan denkt de band goed te hebben afgebouwd en je hoort niks van je buren ga je er vanuit dat het probleem opgelost is dus gewoon kalm weer aangeven dat de hond nu weer zoveel blaft en toch samen overleggen hoe je dit definitief op kunt gaan lossen, want dat dit voor iedereen vervelend is.

Ik moet zeggen ik kan me ook kriegel maken om gezeur over het blaffen van de honden maar dat komt omdat ze nooit overlast bezorgen en toen ineens kreeg ik de buren van 4 huizen verderop telkens aan de deur dat de honden de hele dag zaten te blaffen als ik heen werken was :(, het meest knappe daaraan was dat de honden als ik heen werken was naar de dagopvang gingen en dus niet eens thuis waren, dus dat was gewoon zeuren om het zeuren daar werk ik snel mee af :x.

10. Duchess

Duchess VIP lid

Jan 26, 2006
    11,503
    3
    38
    Eindhoven
    Snap dat dat vervelend is maar is hier niet aan de orde natuurlijk. Hond zit echt te blaffen en ze weten het zelf ook, dat hebben ze al een paar x aangegeven. Daarbij gaat ze weg met geblaf en komt ze thuis met geblaf en dan doet ze er ook niks aan. Dus het is ook niet zo dat ze kunnen denken dat de hond stil is, want hij blaft vaak al vanaf t moment dat ze jassen aantrekken om weg te gaan....

Dat de blafband is om uiteindelijk weer af te bouwen vind ik helemaal prima als dat dan ook goed gebeurt. Maar ze doen verder niets dan die band om en na een paar weken weer af.

11. pardoes

pardoes VIP lid

Apr 15, 2009
    7,663
    1,422
    113
    Ik zeg ook niet dat dat hier aan de orde is ;), maar ik bedoel er maar mee te zeggen dat doordat er misschien al eens gedoe is geweest om niks en dat ze daardoor wat feller reageren. Hoop dat er snel een goede oplossing komt want dit is gewoon voor iedereen vervelend.

12. Woefje85

Woefje85 Fanatiek lid

Feb 3, 2011
    3,396
    0
    0
    OV
    Het enige wat ik kan zeggen is, als jij er zoveel hinder van hebt je echt er wat aan moet doen. Je moet toch wel op je gemak zijn in je eigen huis. Helemaal nu je zwanger bent en je bed en bankrust nodig hebt..
    Misschien kunnen jullie nog één keer proberen om met de buren te praten, haalt dit niks uit zal ik toch echt de wijkagent inschakelen. Hij kan bemiddelen.

Denk aan jezelf meid! Succes..

13. Sterre82

Sterre82 VIP lid

Sep 23, 2008
    8,211
    3
    0
    In de wolken
    Hoe gaat het nou?

14. Duchess

Duchess VIP lid

Jan 26, 2006
    11,503
    3
    38
    Eindhoven
    Deze week hebben ze hem blijkbaar toch weer om. :) Zo begon het helaas de vorige keer ook, eerst in t weekend niet en door de weeks wel. (als hij thuis was, als zij alleen was ging ie wel om) Maar we wachten gewoon netjes af.
    Misschien lezen ze wel mee. ;)

Share This Page