Hoe nu reageren?

Discussie in 'De lounge' gestart door Kitty07, 20 nov 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kitty07

Kitty07 Fanatiek lid

5 jan 2011
    2.297
    25
    48
    Financieel administratief medewerker
    Ergens in Limburg
    Tja, ik weet even niet zo goed meer wat ik nu met deze situatie aanmoet.

Even korte schets: ik heb een mannelijke vriend die ik nu al zo'n 20 jaar ken via mijn beste vriendin + nog een vriend.
    Altijd hartstikke gezellig samen, leuke uitjes doen, weekendjes weg etc. Nooit ruzies gehad of wat dan ook.

Nu zei die vriend vorige week iets waardoor ik me best een beetje gekwetst voelde...dus besloot ik hem dat voorzichtig via een appje te laten weten.
    Ik zag dat hij het bericht meteen las en vervolgens offline ging.
    Dag erna kreeg ik een app terug met excuses, dat hij het niet beseft had en nog enige uitleg van zijn kant.
    Door zijn uitleg besefte ik ineens dat IK er dus naast zat en de hele situatie/zijn opmerking verkeerd had begrepen. :):):)
    Dusja....ik uiteraard meteen tekst en uitleg terug gestuurd dat het dus allemaal een stom misverstand was, sorry sorry etc etc.

Nu zijn we dus ruim een week verder en ik merk dat hij echt bewust contact vermijdt met mij; hij leest bijvoorbeeld wel alle appjes op onze gezamelijke vriendenapp maar niet die van mij. (blijven ongelezen)
    Ik heb hem gisteren een paar keer proberen te bellen (ik zag toevallig dat hij online was op whatsapp) maar hij nam niet op.
    Daarnaast stuurde mijn beste vriendin laatst een email naar ons alle 4 waar hij schijnbaar wel gereageerd heeft naar hun maar niet naar mij.

Ik weet dat hij extreem confrontatie-vermijdend is (zegt hij zelf ook altijd) en ook zeer onhandig is in sociale situaties maar ik weet nu zelf ook even niet meer zo goed wat ik kan doen...
    Nog eens bellen? Nog eens een email sturen ofzo?
    Of hem gewoon maar met rust laten en het verder afwachten? :(

Iemand ook al eens in zo'n situatie gezeten?

2. xxessiexx

xxessiexx Actief lid

2 jun 2010
    427
    12
    18
    Kan je niet gewoon langs gaan en zeggen dat je het wil uit praten?

3. Khlo

Khlo Fanatiek lid

16 jan 2015
    1.022
    0
    0
    NULL
    NULL
    Neem eens face to face contact op? Waarom in godsnaam alles via telefoon, whatsapp en mail? Wat is er toch mis met echt contact?!

4. Kitty07

Kitty07 Fanatiek lid

5 jan 2011
    2.297
    25
    48
    Ergens in Limburg
    Normaal gezien had ik dat ook gewoon gedaan denk ik.
    Maar hij woont een behoorlijk eind bij mij uit de buurt en hij is ook altijd erg laat thuis ivm zijn werk dus ik kom daar eigenlijk ook nooit over de vloer.

Krijg nu gewoon het idee dat 'ie superpissig op me is ofzo.

5. ShampooL

ShampooL Niet meer actief

Als je weet hoe hij is (confrontatie uit de weg gaan, sociaal niet zo sterk) waarom druk je dan jouw contact zo door? Geef hem wat ruimte. Misschien kan jullie gezamenlijke vriendin polshoogte nemen of alles goed gaat met hem?

6. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Precies dit, gestoord word ik ervan! :( In z'n algemeenheid hoor, niet speciaal naar jou toe TS.

Als je vriend echt te ver weg woont om langs te gaan zou ik toch nog een aantal keren bellen in de hoop dat hij opneemt. Anders om het ijs te breken een leuke/lieve kaart sturen en een bloemetje of fles wijn o.i.d. Dan zal het toch moeilijk voor hem zijn om je te blijven negeren lijkt mij? 😊 Komt echt wel weer goed lijkt mij, maak je geen zorgen!

7. Kitty07

Kitty07 Fanatiek lid

5 jan 2011
    2.297
    25
    48
    Ergens in Limburg
    @Shampoo:
    Ik heb ook ruim een week niets gedaan, behalve toen meteen gereageerd op zijn appje en that's it.
    En gisteren dan nog eens proberen te bellen.

Maar goed, mss laat ik het dan maar even zo en wacht ik wel af totdat hij iets van zich laat horen.

8. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Idd niet speciaal naar TS, maar ook ik word er gek van!

9. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.255
    11.858
    113
    Bel hem gewoon op joh. Dan kan je het uitpraten.

10. Kitty07

Kitty07 Fanatiek lid

5 jan 2011
    2.297
    25
    48
    Ergens in Limburg
    Ja, dat heb ik gisteren een aantal keren geprobeerd toen ik toevallig zag dat hij online was bij whatsapp maar hij neemt dus niet op....
    Ik laat het maar zo; heb gewoon geen idee waarom hij nu zo reageert.

11. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.255
    11.858
    113
    Dan zou ik het even laten. Je zou wellicht een vriendin uit dezelfde vriendenclub nog navraag kunnen laten doen. En dat die jouw kant van het verhaal nog eens benadrukt.

12. misa

misa Niet meer actief

Als bellen niet lukt, om het echt uit te spreken, dan zou ik het desnoods via mail doen. En dan de bal bij hem laten liggen.
    Was het echt zo erg dat hij zo boos oid moet zijn?

13. Joycey

Joycey Niet meer actief

Misschien wil hij het eerst even laten bekoelen? Misschien nog eenmalig een berichtje sturen of een mailtje waarbij je aangeeft dat je het idee hebt dat hij je ontwijkt en dat het niet de bedoeling was omdat jullie zulk leuk contact hadden en dat je verder de bal bij hem laat liggen?

14. Eki

Eki Fanatiek lid

20 jan 2012
    2.127
    1
    36
    Ga jij nou advies geven over dingen ontwijken :(:(:$

On topic: ik zou het nog een weekje aankijken, maar anders gewoon langsgaan. Denk dat het anders het begin van het einde is, als ik het zo hoor...

15. yenolah

yenolah Fanatiek lid

12 dec 2008
    4.038
    83
    48
    Vrouw
    fysiotherapeut
    Caldas da Rainha
    Leuk he, al die apps en technologie. Wat is er met face to face gebeurd??

Deel Deze Pagina