Burenruzie vóór zijn

Discussie in 'De lounge' gestart door Manque, 19 nov 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dobbel

dobbel Fanatiek lid

12 feb 2009
    3.868
    39
    48
    ergens in het heelal
    Ik denk zelf dat wanneer je het eerst doogt het juist moeilijker wordt om hem duidelijk te maken dat je hier niet van gediend bent, gewoon gelijk eerlijk zijn lijkt mij echt beter.
    Daarnaast loopt anders ook jullie irritatie enorm op jegens de buren. Of wel gelijk aanpakken dus. en anders zelf ook gewoon als hij leeg is je auto er op gaan zetten. maar ik zou gaan voor geen van beiden.

2. Joycey

Joycey Niet meer actief

Ik zou er ook direct het gesprek over aangaan, want dan weet je tenminste waar je aan toe bent. Misschien maar uitnodigen voor een house warming party met een fles wijn en een zak chipjes en het maar eens rustig bespreken? Niet gelijk beschuldigend of met een vinger wijzen, maar het gesprek openen van: hee, dit is eigenlijk niet echt handig zo, hè? Met de oprit...

3. Caithy

Caithy Fanatiek lid

8 feb 2013
    3.713
    1.060
    113
    Idd niet dogen want dan blijft het zijn waarheid!
    Wel zou ik om tafel gaan met alle partijen om afspraken te maken hierover, desnoods het contract klaar leggen waarin dit bevestigd wordt.

4. Illiana

Illiana Lid

26 okt 2010
    92
    0
    6
    NULL
    NULL

Wat is dat nou voor een non-argument... Hij gebruikt zijn garage toch ook niet voor zijn auto? Die oprit is van jullie allebei en niet alleen van de buurman omdat hij daar wil parkeren. Als hij zijn auto dicht bij zijn huis wil hebben zet hij hem maar in zijn eigen garage.

Maar goed, zo kan je het dus niet brengen want dan heb je inderdaad ruzie. Lastig hoor.

5. Manque

Manque Niet meer actief

Nou precies, ik weet eigenlijk wel dat ik in mijn gelijk sta als ik zeg dat we die oprit gewoon zo veel mogelijk vrij willen houden, maar ik weet niet hoe ik dat ter sprake kan brengen zonder meteen zeikerig over te komen of een ruzie uit te lokken.

6. Whysteria

Whysteria Niet meer actief

Kun je het niet brengen in de trant van 'ik begrijp dat je, aangezien wij hier nu nog niet wonen, tijdelijk de oprit gebruikt om te parkeren, maar we gaan ervan uit dat dat niet meer zal gebeuren zodra we hier wonen en dus altijd toegang tot de poort moeten hebben?' Of iets in die richting?

7. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    DIT! 100% dit. Meteen duidelijk zijn, anders creeer je alleen maar verkeerde verwachtingen.

8. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Nogmaals roerend eens met Dobbel!

9. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Als de buurman daarin volhardt, dan zou ik er heel snel klaar mee zijn en dan ging er dus inderdaad iets van een paal of hek in mijn 50%. Dan is het maar jammer.
    PS: maar goed, ik heb helemaal niets met buren en het zou me dus ook echt niet boeien of er ruzie van zou komen. Ik snap dat dat jou wel uitmaakt. Maar door af te gaan wachten en hem zo door te laten gaan zal het alleen maar moeilijker worden om hem te bewegen zich anders te gaan gedragen. Immers, je hebt het toch een tijd gedoogd? Nee, zachte heelmeesters maken stinkende wonden. Je zult door de zure appel heen moeten, vrees ik.

10. PeAn

PeAn Niet meer actief

Maar waarom er gelijk van uitgaan dat er ruzie ontstaat? Dit kan toch gewoon besproken worden? In een open gesprek waar je luistert naar de tegenpartij en in oplossingen denkt moet dit gewoon oplosbaar zijn lijkt me.
    Succes met het gesprek. Ik zou er niet al te lang mee wachten want daarmee creëer je dat je zelf niet meer met een open houding een gesprek kan voeren.

11. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Ik zou daar dan zelf ook maar gaan parkeren, denk ik. Hij pakt gewoon de ruimte die jullie hem toestaan. Dus inperken :)

12. Eki

Eki Fanatiek lid

20 jan 2012
    2.127
    1
    36
    Ik zou eerst eens wachten tot je er daadwerkelijk woont, misschien denkt de buurman nu wel, die wonen er toch nog niet dus geen probleem.
    Mocht het nog steeds zo zijn als jullie daar echt wonen, zou ik aangeven dat je ook graag je auto op de oprit wil zetten en het fijn zou zijn als hij daar rekening mee houdt. Probleem opgelost lijkt me, of niet, maar dan blijven er weinig 'vriendelijke' opties over.

Deel Deze Pagina