Waarom nog een topic hierover openen? Ga kijken naar huizen, zie het als optie. Misschien kom je jullie droomhuis tegen. En zoals hierboven genoemt wat is een tuin als je er niet op je gemak in kunt zitten omdat je buren meteen beginnen te zeiken. Of ga met meerdere buren het gesprek tegelijk aan (steun elkaar) of schakel woningbouw of wijkagent in of speel het via de gemeente ( is hier in de straat ook bij burenruzie gebeurd )
Het zijn koopwoningen. Je bedoeld iets van wethouder woningzaken? Wat moet ik me erbij voorstellen? Kan dat ook bij koophuizen?
1. Laat je niet uit de tent lokken en negeer ze zoveel mogelijk. 2. Schakel - samen met de andere buren die overlast ondervinden - de wijkagent in. 3. Schakel een mediator in. 4. Spreek een familielid aan (hebben ze volwassen kinderen?), leg jullie kant van het verhaal uit en vertel dat jullie woongenot behoorlijk negatief beïnvloed wordt door de buren. Vraag of ze met de buren zouden willen praten.
Al woon ik in een riante villa, met zulke buren zou ik toch gaan verhuizen. Die mensen veranderen nooit. En ik zou niet in mn eigen huis kunnen genieten. Wij hebben ook dat type buurman. Gelukkig gaan ze zelf verhuizen.
Ik snap niet dat je een nieuw topic opent eigenlijk. Je hebt in je vorige topic adviezen gekregen en dat zal hier niet heel anders zijn. Je geeft nu aan dat verhuizen geen optie is, dan zal je voorlopig moeten dealen met de situatie ben ik bang. Bij koophuizen heb je heeeeel veel geduld en geld nodig om de buren uit hun huis te krijgen. Veranderen zullen ze niet, dit speelt al zo lang. Mijn collega heeft twee alcoholverslaafde buren naast haar wonen die veel overlast veroorzaken. Politie is diverse keren ter plaatste geweest ivm deze overlast en huiselijk geweld van buurman tegen buurvrouw. Ze zijn inmiddels jaren en een hoop rechtszaken verder maar nog wonen de buren in dat huis. Ze hebben wel verplicht hulp opgelegd gekregen dus de overlast is wel verminderd. Als je echt zoveel hinder ondervind aan je buren dan zou ik gaan verhuizen. Liever kleiner wonen in alle rust dan continue op je tenen moeten lopen.
Dit topic verschilt toch niet van je vorige? Ik blijf iig bij wat ik toen aangaf; Ik zou verhuizen. Veranderen zullen ze toch niet.
Er zijn denk maar weinig opties. - Schijt aan hebben en doorgaan met jullie eigen leven. - Schijt aan hebben en ze terug pakken (is denk geen geschikte optie) - Buurtbemiddeling inschakelen - Vragen aan je buren of ze eens met je rond de tafel willen gaan zitten en van beide kanten jullie ergenissen op tafel leggen. - Mr. Frank Visser (van een tv programma inschakelen) wie weet helpt het niks, maar af en toe worden buren het wel eens met elkaar eens. Weet niet of het echt werkt, maar je kan het proberen.
Het lijkt er misschien op dat je nooit een goed huis zult vinden maar die komt echt wel. Wij hebben net ons huis verkocht en zag het echt niet meer zitten. Zoveel spijt. Zoveel huizen die het gewoon niet zijn en nu toch kwam het huis voorbij en gaan we er binnenkort naartoe. Nu flink pissed op onze buurman maar nog ffies en ik ben van die looser af! Go for it, t wordt ff spannend, maar daarna onspannend.
Helaas hier 5jaar vol gehouden 2advocaten verder buurtbemiddeling sociale wijkteam en 5wijkagenten verder niks heeft geholpen wij zijn verhuisd en wat denk je zelfs hier komen ze weer vervelen en op school hier heeft niks geholpen sterkte