Wel of niet een kat erbij?

Discussie in 'De lounge' gestart door Theezeefje, 31 mei 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Theezeefje

Theezeefje Fanatiek lid

13 okt 2014
    3.711
    4.029
    113
    Overijssel
    Hallo,
    Wij hadden 2 kattenzusjes van nu ong. 1 jaar oud. Helaas is er 1 overleden.
    Nu hebben we nog 1 over die wel iets meer miauwt maar voor de rest kan ik niet echt merken dat ze de ander mist.
    Ik vroeg me af of het wel leuk is om voor haar weer gezelschap te halen omdat ze ook nog maar 1 jaar oud is.
    Zit echt in dubio omdat het mij ook wel leuk lijkt maar 1 kat is ook wel handig en natuurlijk een stuk goedkoper.

2. Ysabella

Ysabella VIP lid

27 jan 2017
    9.042
    16.548
    113
    Ik heb spijt dat wij een tweede kat erbij hebben genomen. We dachten dat onze Heilige Birmaan dat wel leuk zou vinden een speelmaatje. hahaha, not. We kozen ook nog eens voor een maine coon die van klieren en spelen houd, de perfecte combinatie... Ze kunnen niet met en niet zonder elkaar, maar soms voel ik mij wel schuldig dat ik (wij) een tweede kat wilde. :oops: Ze kunnen ook heel leuk met elkaar spelen, maar de Heilige Birmaan legt het gewoon af tegen de andere kat en dan is het blazen, slaan en vliegen de haren door de woonkamer en moet ik moeder Teresa uithangen.:roflmao:

Theezeefje vindt dit leuk.
  3. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Als je niet het idee hebt dat ze een maatje mist zou ik het niet doen.
    Wij dachten er ook goed aan te doen om een maatje voor onze poes te kopen toen haar maatje was doodgereden.
    Hadden we beter niet kunnen doen.

4. Blijdorp

Blijdorp Niet meer actief

Onze kat is alleen gebleven nadat zijn maatje overleden was (toen waren ze ook beide net 1). Hij heeft zich prima alleen vermaakt.

2littlemonkeys en Theezeefje vinden dit leuk.
  5. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.933
    15.587
    113
    Nabij Utrecht
    Onze kat is nu ruim een jaar en altijd alleen geweest.
    Nu we een groter huis hebben, komt er zaterdag een kitten bij van 10 weekjes :).
    En tis nog een half zusje van onze huidige kat ook :):) (zelfde papa).

Of het gaat klikken weten we nog niet, maar dat zal vast goed gaan komen :)

6. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Een kat leeft grotendeels solitair, dus wat dat betreft, kan dat prima.

Wij hadden er drie (broer en zus en nog een) en nu nog twee. Ze hebben nooit echt naar elkaar opgekeken.

Dus als jij het zo goed vind, en de kat lijkt tevreden, zou ik het eerst zo laten.

Deel Deze Pagina