Burka kinderopvang

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door KimberlyRomee, 25 apr 2024.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. KimberlyRomee

    KimberlyRomee Actief lid

    19 apr 2022
    198
    69
    28
    Vrouw
    Hoi!

    Ik ging gisteren mijn dochtertje van 7 maanden ophalen bij de kinderopvang. Ze heeft normaal twee vaste leidsters, 1 is al langdurig ziek en de ander was die dag afgemeld. Dit zie je dan ook pas wanneer je je kind weer komt ophalen. Er was dus een inval die een burka droeg. Ik heb niks tegen moslims of vrouwen met een hoofddoek maar dit vond ik toch wel wat ver gaan.. Stel ik mij dan aan of wat vinden jullie ervan?
     
  2. mamameer

    mamameer VIP lid

    21 jan 2014
    7.732
    4.116
    113
    laat ik zeggen dat ik ook absoluut niets tegen welk geloof dan ook heb. maar ik zou het ook lastig vinden als iemand haar hele gezicht bedekt zeker ook voor de kinderen, die herkennen mensen toch aan gezichten.

    in hoe verre was haar gezicht bedekt? alleen haar mond, ook haar ogen, want ik vind het op zich altijd wel prima als de dames een hijaab of chador dragen, dan zie je hun gezicht nog wel.

    verder kun je informeren wat het beleid van de opvang is ten opzichte van het uiten van religie in kleding, en of gezichtsbedekking daarbij in de opvang oke is.

    verder kan een organisatie vaak maar heel lastig een vervanger vinden, dus die zijn vaak allang blij als er iemand komt.
     
  3. Iris86

    Iris86 Fanatiek lid

    21 apr 2014
    2.080
    289
    83
    Emmeloord
    Kan het zijn dat ze minder bedekt is in het gezicht met alles kinderen en andere vrouwelijke collega’s, en dat ze met brengen en halen haar gezicht meer bedekte ivm mannen die hun kind komen halen?
     
    Athina, Diiba en spruitje80 vinden dit leuk.
  4. Diiba

    Diiba Bekend lid

    14 sep 2023
    625
    998
    93
    Vrouw
    Ik snap wel wat je bedoelt. Alleen denk ik dat je in deze tijd al blij mag zijn als je kind überhaupt terecht kan bij de opvang met het personeelstekort. Ik zou ook eens vragen of ze ook volledig bedekt is als er alleen kinderen en vrouwelijke collega's zijn.
     
  5. ikkie97

    ikkie97 VIP lid

    7 mei 2011
    10.125
    3.570
    113
    Bizar, belachelijk en daarbij verboden.
    Ik zou echt grof bezwaar maken.
     
  6. Sado

    Sado VIP lid

    16 mei 2016
    18.230
    15.827
    113
    Ik vraag me af wat je met ‘burka’ precies bedoelt? Ik merk namelijk dat de term regelmatig verkeerd gebruikt wordt.
    Volledige gezichtsbedekking is in Nederland niet overal toegestaan (ik meen in de kinderopvang ook niet?) dus ik ga ervan uit dat dat niet is wat je bedoelt?
     
    Athina, Spectre, citroenrasp en 3 anderen vinden dit leuk.
  7. Zonnestralen

    Zonnestralen VIP lid

    22 apr 2017
    12.040
    7.964
    113
    Vrouw
    Als de gezichtsuitdrukking niet meer te zien zou zijn dan zou ik het niet ok vinden. Ook in het geval dat er bij de kinderen meer te zien is. Als ouder wil je zelf toch ook wel een gevoel van vertrouwen bij iemand krijgen. Daarvoor moet je wel een gezicht kunnen zien.
     
  8. Eefje00

    Eefje00 Fanatiek lid

    27 okt 2014
    1.507
    643
    113
    Lijkt me sterk dat je een burka bedoelt. Burka is wanneer het hele gezicht bedekt is.
     
    Finca, Sado en Saartje33 vinden dit leuk.
  9. Eefje00

    Eefje00 Fanatiek lid

    27 okt 2014
    1.507
    643
    113
    Lijkt me idd ook sterk dat het om een burka gaat.
     
    Saartje33 vindt dit leuk.
  10. Madeliefje06

    Madeliefje06 VIP lid

    26 mrt 2015
    11.468
    4.793
    113
    Mij ook
     
    Eefje00, Sado en Saartje33 vinden dit leuk.
  11. Puttertje

    Puttertje Actief lid

    12 mei 2022
    337
    531
    93
    Vrouw
    Iets wat het gezicht bedekt lijkt me onwaarschijnlijk, dat is wettelijk niet toegestaan. Bedoel je niet een lang gewaad? Als het een fijne persoon is en ze daarmee in staat is om alle werkzaamheden goed uit te voeren zou dat me echt niks uitmaken.
     
    Ysabella, Eefje00 en Saartje33 vinden dit leuk.
  12. KimberlyRomee

    KimberlyRomee Actief lid

    19 apr 2022
    198
    69
    28
    Vrouw
    Ja ik denk dat ik het verkeerd heb met een burka maar ik heb een image bijgevoegd en vind het wel meer dan alleen een hoofddoek. Volgens internet heet het een Chador.

    [​IMG]
     
    mamameer vindt dit leuk.
  13. Sado

    Sado VIP lid

    16 mei 2016
    18.230
    15.827
    113
    Ik kan je afbeelding niet zien, maar ik weet wat een chador is en zie eerlijk gezegd niet in waarom het dragen daarvan in de kinderopvang “wat ver” zou gaan… :)
     
    Ysabella, Vergeten, GabrielaH en 3 anderen vinden dit leuk.
  14. mamameer

    mamameer VIP lid

    21 jan 2014
    7.732
    4.116
    113
    mee eens, in een chador is het gezicht gewoon volledig zichtbaar, en kan ze prima haar werk als leidster doen.
    Dat zou in mijn geval echt geen issue zijn.
     
    Ysabella, Spectre, GabrielaH en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  15. ikkie97

    ikkie97 VIP lid

    7 mei 2011
    10.125
    3.570
    113
    Ik zou er persoonlijk wel moeite mee hebben. Maar dit is gewoon toegestaan dus je kunt er vrij weinig mee.
     
  16. evaleana

    evaleana Fanatiek lid

    2 nov 2021
    4.221
    5.443
    113
    Hier op school een juf met chador, in de klas laat ze wel eens haar haar zien, ook als er mannelijke collega’s zijn - maar op het plein en bij brengen/halen altijd een chador. Ze is echt de beste en liefste juf ooit, kinderen van allerlei klassen komen ‘s ochtends even knuffelen, ouders die vooraf twijfelachtig waren, zijn nu helemaal om.
     
    Athina vindt dit leuk.
  17. 2jongensmama

    2jongensmama Fanatiek lid

    17 jan 2020
    3.880
    3.678
    113
    Geen probleem mee. Zou niet weten waarom ook eigenlijk? Hecht je veel belang aan het zien van haren? Of?

    Hier ook een leidster met een chador. Ze is een geweldige juf en mijn kinderen zijn dol op haar.
     
    Athina en Sado vinden dit leuk.
  18. Anna009

    Anna009 VIP lid

    30 mei 2008
    9.251
    4.487
    113
    Home
    Ik snap het probleem niet
    Je ziet precies hetzelfde als met een hoofddoek
    Waarom heb je hier moeite mee ?
     
    GabrielaH, Sado en Saartje33 vinden dit leuk.
  19. Feye

    Feye VIP lid

    26 nov 2013
    6.177
    3.675
    113
    Vrouw
    Hier ook meerdere juffen met een chador (of iets wat erop lijkt).
    Zolang ik de gezichtsuitdrukking van juf kan zien, heb ik er totaal geen moeite mee.
     
  20. Madeliefje06

    Madeliefje06 VIP lid

    26 mrt 2015
    11.468
    4.793
    113
    Ik snap ook niet zo goed waarom je hier moeite mee hebt. Ze kan haar werk prima uitvoeren en haar gezicht is toch gewoon zichtbaar?


    Vind het ook wat ‘grappig’ hoe hier genoemd wordt hoe er vrouwen met een chador lief zijn en de beste juf. Wat is het verband en waarom moet het karakter van iemand die dit draagt ter sprake komen?
    Vind het kunnen uitvoeren van werk een logische reden, of dit beperkingen geeft, maar wat heeft een hoofddoek/burka/los haar te maken met het karakter van een persoon? Je zal minder leuke juffen hebben met chador én met los dragend haar ;)
     
    Ysabella, GabrielaH, TotalBella en 4 anderen vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina