Ik benoemde het omdat er hier op school bij ouders in eerste instantie echt zeer heftig op werd gereageerd, alsof een juf met chador of hoofddoek bij voorbaat verschrikkelijk is. Er werd ook 1 kind per direct van school gehaald na het zien van de juf, maar de school waar ze hem in wouden schrijven accepteerde het niet, ze moesten eerst eens in gesprek met die juf. En na een paar dagen zagen ouders ineens dat die juf ook maar gewoon een mens is En in dit geval niet ‘zomaar’ een juf, maar écht een ontzettend goede. Bij TS lijkt er ook sprake te zijn van enig vooroordeel, dan vind ik het niet meer dan logisch om te benadrukken dat een hoofddoek of chador niks negatiefs betekent.
Oke ik snap hem! En eigenlijk wil ik dus ook benadrukken dat het niks negatiefs betekent over karakter. Dus denken we ook weer hetzelfde Overigens pijnlijk om te lezen dat er zo geoordeeld werd. Gelukkig is het goed gekomen.
Toen die jongen van de leerplichtambtenaar toch echt naar school moest, werd hij met een rozenkrans gestuurd die hij zichtbaar moest dragen… Maar helemaal goedgekomen, die jongen is gewoon een lekker onbevangen kind zonder oordeel, waardoor zijn ouders ook in begonnen te zien dat juf niet de belichaming van het kwaad was - want zo deden ze eerst echt wel, met zeer ongepaste ‘grappen’ over bv een bom onder haar chador, angst dat ze de klas zou bekeren tot een soort radicale islam etc, het ging heel ver. En ook knap van de juf dat ze na deze intense beledigingen van ouders nu toch iedere ochtend op het plein met diezelfde ouders staat te lachen en kletsen alsof er nooit iets gebeurd is.
Wauw m’n mond valt echt open van de dingen die ik lees in dit topic. Wat verdrietig om te lezen dat er zoveel wantrouwen is enkel op basis van kleding…
Zolang het gezicht zichtbaar is heb ik met geen enkele geloofsuitdrukking (in de vorm van kleding of sieraden) moeite. Maar daarbij wel gezegd dat ik wel verwacht als ik mijn kind naar een algemene opvang breng dat er geen geloofsovertuiging meegegeven wordt in de dagelijkse handelingen en activiteiten.
Ongeacht de kleding mag iemand niet zomaar in de opvang werken. Moet je de juiste kwalificaties voor hebben en een VOG... Dus ja. Erg kort door de bocht weer.
Tja... Over mij werd ook regelmatig geclaimd dat ik een "burka" droeg. Daarna werd het ineens een "chador". Wat ik beide niet draag, en de respectievelijke kledingstukken worden naar mijn weten dan ook niet in Nederland gedragen. Wel ben ik helemaal bedekt (op handen en gezicht na), maar het zou fijn zijn als dingen bij de juiste naam worden genoemd. Ik verbaas me eerlijk gezegd totaal niet over de (negatieve) reacties.
Ok, dat heb ik echt nog nooit gezien in Nederland, wel vaak een khimaar (wat ik ook draag en door buitenstaanders vrijwel altijd ofwel voor burka ofwel chador werd aangezien). Vandaar dat ik dat dacht Het verschil is ook niet zo groot, het één is open en ander is dicht.
Het gaat niet om oordelen. Ik heb haar nu 1 keer gezien, kan totaal niet oordelen over de manier hoe ze werkt en heb haar ook niet met kinderen bezig gezien. Ik heb er ook niks op tegen, maar ik had haar liever gezien met alleen een hoofddoek zodat je gewoon haar armen/handen kon zien. Het zal wel een groot verschil zijn waarom dat dragen ipv alleen hoofddoek.. het is zo aanwezig zeg maar. Ook omdat het compleet in het zwart was denk ik.
Huh het gaat wel om oordelen want je vind dit te ver gaan schrijf je Ze doet gewoon haar werk jij bent degene die daar moeite mee hebt en er over oordeelt
Ik moest even opzoeken wat een chador was, maar nee, hier zou ik geen enkel probleem mee hebben. Juist goed voor de kinderen dat ze zien dat er verschillende mensen zijn (of nouja, dat mensen er verschillend uitzien) en dat dat allemaal prima is. Wij hebben op het kdv ook een jongeman die helemaal van top tot teen onder de tattoo's zit. Hartstikke leuke vent. Zolang ze maar de juiste papieren en een VOG hebben maakt mij het niet uit hoe ze eruit zien.
Eh jawel, tenzij ze dit ook onprettig vind bij iemand die geen hoofddoek draagt, maar ik denk dat er dan geen vraagtekens bij gezet zouden worden.