Een nieuwe baan maar midden in traject, hoe?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Buurvrouw31, 17 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Buurvrouw31

Buurvrouw31 Actief lid

4 okt 2012
    441
    48
    28
    Utrecht
    Wie is er tijdens haar vruchtbaarheidstraject van baan gewisseld en hoe heb je dit aangepakt? Wat heb je gezegd in gesprekken en op welk moment?

Door een reorganisatie ga ik mijn baan per 1 januari verliezen. Nu zit ik eigenlijk al een tijdje niet lekker op mijn plek maar ik voel me ´gevangen´ in mijn werk door het hele vruchtbaarheidstraject. Alle ziekenhuisbezoeken, niet weten hoe lang het nog duurt etc. daar kun je toch moeilijk mee aan komen bij een nieuwe werkgever. Daarbij geef je dan direct aan dat je zwanger wil worden, de baas ziet dan de bui van 4 maanden verlof gelijk hangen. Dus ik ben blijven zitten in de hoop zwanger te worden en daarna weg te kunnen. Helaas.

Maar nu moet ik. In januari moet ik eerst nog geopereerd aan endo dus wil op zn vroegst in feb. ergens starten. Dan zit ik eerst nog 3 maanden kunstmatig in de overgang en verwacht ik weinig ziekenhuisbezoek maar daarna weer IUI of IVF.

Ik twijfel over van alles: tijdelijk maar een baan op lager niveau omdat ik niet weet of ik het trek in een verantwoordelijke baan in dit traject? Minder uren werken? Als ZZP´er aan de bak gaan om flexibiliteit te houden? Of doen werkgevers helemaal niet zo moeilijk? Alvast bedankt voor advies en tips!

2. Dreamer29

Dreamer29 Fanatiek lid

25 feb 2015
    2.612
    996
    113
    Ik lees even mee, ben wel nieuwsgierig naar reacties. Zelf in uren geminderd, dus ik moet verplicht solliciteren ivm ww. Dus er bestaat een kans dat ik ergens aangenomen word. Aangezien ik nu middenin een icsi-behandeling zit, probeer ik wel even rustig aan te doen met solliciteren, want weet niet in hoeverre ik dat trek erbij. Maar wie weet straks zwanger en aan het solliciteren... Voelt wel een beetje dubbel!

3. xElles

xElles VIP lid

24 mei 2013
    9.575
    2.232
    113
    Ik was net een week begonnen met mijn nieuwe werk (ging om een periode van 5 maanden in een groep 7 op een basisschool, eigen leerkracht was met zwangerschapsverlof), toen ik kon starten met MMM. Ik heb het toen eerlijk gezegd tegen de directeur en zij was enorm meelevend.
    Ik kreeg alle ruimte die ik nodig had, en moest vooral aan mezelf denken.

Toen ik in het nieuwe schooljaar op een andere school begon (lang leve de "vaste banen" in het onderwijs *Not!!), was het ook hier geen probleem.

Uiteraard moet je doen wat goed voelt, maar mijn ervaring is dat als je eerlijk bent naar je werkgever, je het meeste begrip krijgt.

4. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Hier zitten wij ook mee.

Mijn huidige baan stopt per 15 augustus. En 3 augustus begin ik met hormonen. Ik heb besloten om pas per 1 september te gaan solliciteren.. om toch even rust te pakken tijdens de behandeling.

En daarna gelijk eerlijk zijn.. ik denk dat je daarmee het verste komt.

5. Barbara1

Barbara1 Fanatiek lid

1 okt 2014
    1.164
    442
    83
    Ik ben van baan gewisseld omdat ik heel ongelukkig werd van mijn oude baan. Ook getwijfeld over wat jij allemaal noemt. Besloten om sowieso niet de behandelingen op laag pitje te zetten. Toen ik startte heb ik niets gezegd. Had toen sowieso een wachtmaand. Daarna begonnen de weken van vaak iets later op t werk kunnen zijn. Toen besloten , wat ik erg moeilijk vond, om t te vertellen. Gelukkig hele begripvolle reactie. Uiteraard weet ik niet of ik over jaar mag blijven en al helemaal niet als ik zwanger zou raken. Maar heb nu iig een baan waar ik gelukkig van wordt. Dit zorgt er ook voor dat het hele medische traject iets beter vol te houden is psychisch. En je weet toch nooit hoe het gaat lopen. Zowel op werk als met onze wens. Zo blij dat ik iig niet gewacht heb met solliciteren tot ik zwanger zou raken. Want dat duurt inmiddels aardig lang.

6. Knuffie85

Knuffie85 Niet meer actief

Ik ben ook tijdens de mmm gewisselt van baan.
    Heb eerlijk verteld over de behandelingen maar niet precies verteld wanneer we gingen beginnen.
    Vind persoonlijk dat ze er wel iets van af moeten weten maar niet teveel. Je weet nog niets van je baas en dan gooi jij een emitioneel iets op tafel.
    Zou voor mij geen optie zijn.

7. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Ik denk dat het in een overheidsbedrijf prima te melden is maar in een commercieel bedrijf zeer zeker niet. In het magazine uitgerekend jij staat ook het eea over een nieuwe werkgever en fertiliteitsbehandelingen.

Ik zou allereerst door gaan met je nieuwe werk, die behandelingen krijg je er echt wel ingepast. Met een beetje mazzel valt er altijd nog wel iets van de behandeling in het weekend en regel je de fm's lekker vroeg op de ochtend.

Heel veel succes met beide!

8. Niny

Niny Bekend lid

21 jul 2009
    731
    94
    28
    Als ik ging solliciteren werd het niet echt geapprecieerd, en hoefde meestal ook niet terug te keren...
    Dus dan zei ik het meestal ook niet.

Deel Deze Pagina