Burn-out mama's..

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door eliesja, 11 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Hoe is het met jullie? Chrissie weer helemaal bijgekomen?

Hier gaat het nu wel weer aardig. Van de week een heftige ruzie met partner. Hij is de hele situatie een beetje zat (logisch ook) en moest zich even uiten. Pff, vond het wel heftig. Gelukkig hebben we alles uit kunnen praten, maar ik merk wel dat hij ook een beetje op zijn tandvlees loopt. Misschien komt het wel, omdat het met mij wat beter gaat.
    Ik probeer mijn angst niet uit de weg te gaan, maar er stapje voor stapje steeds een stukje verder mee te komen.
    Vanmiddag komen er twee collega's op bezoek. Daar zie ik aan de ene kant tegenop en aan de andere kant vind ik dat ook wel gezellig. Ik zie wel hoe het gaat.

2. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Vannacht slecht geslapen. Ben toch erg bang dat mijn partner ook overspannen gaat raken. Onzin natuurlijk om daar zo mee bezig te zijn, want het helpt niemand als ik weer dieper de put in ga. Maar op zo'n moment kan ik maar moeilijk de knop om zetten.

3. Chrissie

Chrissie Niet meer actief

Goeiemorgen,

hier ook een slechte nacht gehad. De meest rare dingen spoken door mn hoofd heen. Zelfs in mn slaap volop aan t dromen, word ik wakker duurt t eeuwen voor ik weer inslaap. En gisteravond en vanmorgen vroeg was ons meiske aan t spoken, dus was geen fijn nachtje. Nu zo boodschappen doen voor vakantie vast, en verder caravan inpakken. En dan moet ik de kids al weer ophalen. Pffff, wordt een lange dag.

@ Prinses. Ik herken het wel hoor. Manlief hier heeft ook steeds meer moeite en dat in combi met werk wat lastig gaat, ben ik er bij hem ook wel bang voor... Hij kan gelukkig goed relativeren en loslaten, dat scheelt, maar toch...

4. Chrissie

Vandaag dus eindelijk gebeld door de arbo. Ze moesten eerst mn werk bellen voor het nummer.. Vraag me dus af wat er met mn dossier tot nu toe gebeurd is. Maar goed, hij vroeg hoe het ging, en toen ik aangaf dat t heel wisselend is maar dat ik t wel zwaar vind, gaf hij aan dat het ook niet niks is. Maar vervolgens ging het al snel over het werk, hoeveel ik werk en dat ie het daar over wil hebben. Dus over 4 weken, direct na de vakantie staat een afspraak gepland, met mn baas erbij..
    En nu dus even proberen alles los te laten, en te gaan beseffen dat ik vakantie heb. Manlief moet nog 2.5 dag en dan is het helemaal echt! (alleen werkt mn hoofd nog niet mee ;););))

5. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Chrissie, wat raar van de arbo, mbt je dossier. Ik hoop dat je de boel wat los hebt kunnen laten en van je vakantie geniet.

Het is hier trouwens erg rustig. Is iedereen op vakantie of zo?

Hier gaat het best aardig. Ik ben er nog niet, maar merk toch vooruitgang met een aantal weken geleden. Nu hopen dat ik wat minder snel moe wordt en van de lichamelijke klachten af kom. Dat is waar ik nu nog het meest last van heb.

6. eliesja

eliesja VIP lid

3 okt 2005
    8.226
    0
    0
    @t Home
    hey meiden,

hier nog steeds druk met de verbouwing, schiet wel op nu, nog wat dingen afwerken. Wat gewoon minder is, is dat we de kids nergens kunnen onderbrengen en poeh poeh wat een stress geven die kids zeg, kan gewoon niks beginnen..;)

ben wel erg moe en op en ben het zat, maar over het algemeen ben ik niet zo bezig met mijn depri/burnie..heb door dit toch wel wat afleiding..

@prinses, minder dat je ruzie krijg met manlief..is het mischien iets dat hij een keer meegaat naar een gesprek, zodat hij er wat meer vanaf weet? Wel fijn dat je toch wel goede dagen hebt hoor.

@chrissie, nou ben benieuwd over 4 weken hoe dat gesprek zal gaan, wel fijn dat de arbo je gelijk geeft, dat het niet niks is.

Idd nu even van je afzetten en genieten van je vakantie. ga je nog weg? waarheen?

liefs elies

7. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Hoi Meiden!
    Ik was op vakantie vandaar dat ik er even niet was.
    Heb 2 heerlijke ontspannen weken gehad.Maar 3 dagen voordat we naar huis gingen begon ik me alweer gestresst te voelen. Gisteren in de auto naar huis kreeg ik spontaan een migraine aanval van de stress. En dan nog het toppunt heb zo een afspraak met de arboarts! Zit er enorm tegenop...wat moet ik zeggen? Voel me zo enorm onbegrepen door iedereen dat ik niet eens meer durf te zeggen hoe ik me voel.
    Sorry voor m'n ego berichtje! Moest er ff uit...kom vanmiddag weer terug om verder op jullie in te gaan :).

Knuffel voor iedereen!

8. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Hoe is het gegaan bij de arbo-arts?

Als jij niet gestresst bent heb je dan geen migraine-aanvallen? Ik heb ze sinds februari. Ze nemen wel af, maar afgelopen week heb ik er toch twee dagen achter elkaar 1 gehad. Ik ben dan altijd bang dat er weer snel 1 volgt (vooral omdat dit in het begin zo was).

9. eliesja

eliesja VIP lid

3 okt 2005
    8.226
    0
    0
    @t Home
    @lovely, die 2 weken vakantie pakken ze niet meer af, fijn dat het zo leuk was, helaas dat het met het naar huis gaan weer minder ging, hoe ging het bij de arbo?

hoe gaat het met de rest?

hier KAPOT...ben de laatste dagen zo sjaggie...ben alles weer zo zat..ben wel blij dat de verbouwing aan zijn eind raakt. alleen ik ben druk met de kids, terwijl me man de laatste klusjes afwerkt. Ben ze zooooo zat...:)

as zondag verjaardag vieren van mij, me man en onze jongste, zie er als een berg tegenop..ben gewoon op!!:(

10. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Moet je het dan wel door laten gaan?

Hebben jullie ook dat je slechter ziet of anders waarneemt dan je gewend bent? Dat gaat hier maar niet over. Ik heb al een andere sterkte lenzen, maar dat helpt ook niet.

11. eliesja

eliesja VIP lid

3 okt 2005
    8.226
    0
    0
    @t Home
    @prinses, we hebben het feest wel doorlaten gaan. Ik weet van mezelf dat ik het achteraf altijd leuk vond en erg vond meevallen. Zie er altijd als een berg tegenop, maar voor mij is het toch wel afleiding.

dat slechter waarnemen heb ik niet echt. heb ook geen bril of lenzen.
    Heb wel dat ik vaak niet helder kan nadenken..Heel erg vergeetachtig ook..

we gaan zo even voor een andere tv kijken, altijd leuk;)

knuff

12. Chrissie

He meiden,

hier 2 weekjes met vakantie geweest, dus geen internet en geen ZP. Nu weer thuis. Ik moet zeggen dat het niet zo goed gaat. Vakantie was wel lekker, maar weer was niet zo goed en ik vond het erg moeilijk. Op elkaars lip zitten en de (erg drukke) kids moeten vermaken in de caravan tijdens de regen. Ik heb echt mega veel momenten gehad dat ik naar huis wilde. Ook wel leuke dingen gedaan, maar ik heb niet vaak het lekkere gevoel gehad wat ik wel hoopte en nodig had. Ik merk dat ik werkelijk iedere dag aan mn werk denk. Ik durf gewoon niet te zeggen wat ik denk en voel.... Ik voel me zo machteloos, ik kan gewoon niet meer.... En dat is van invloed op alles: hoe ik me voel, wat ik zeg en doe, hoe ik naar de kids toe ben en hoe ik naar manlief toe ben. Als dit zo door blijft gaan, ga ik er niet alleen aan onderdoor, maar mn relatie ook...
    Ik hoop dat het bij jullie wat beter gaat. (sorry, ff egoberichtje, probeer als ik wat kalmer ben even persoonlijk te reageren..)

Liefs

13. eliesja

eliesja VIP lid

3 okt 2005
    8.226
    0
    0
    @t Home
    ach meis toch.. wat vervelend zeg, jammer dat de vakantie niet was wat het had moeten worden..weet wel hoe je je heb gevoeld hoor, ken het maar al te goed.

hier is het ook erg druk, morgen gaan de scholen weer beginnen en hoop ik wat meer rust te krijgen..

dikke knufff

14. Chrissie

He meiden,

hier een paar hectische dagen gehad. Weer aan werk, gesprek arbo.. Al met al heel erg heftig. Wel een goed (en vooral eerlijk) gesprek gehad met de arbo, maar dat horen jullie nog. Details durf ik nu nog niet goed openbaar te maken, als je meer wil weten PB dan ff dan vertel ik het.

Hoe gaat t verder met jullie?

@ Elies, verbouwing klaar en kids weer naar school? Hopelijk krijg je t dan beetje rustig!
    @ Prinses, hoe gaat t met je? Al weer wat beter zicht? Ik heb t zelf met vlagen, komt doordat mn hoofd dan te vol is. Verder ook slecht concentreren etc erg herkenbaar. Sterkte!
    @ Lovely, hoe ging je gesprek? Ik hoop dat je beetje begrip hebt gevonden en dat t wat beter gaat!
    @ Belinda, hoe gaat t met jou meid?

Knuf voor jullie

15. eliesja

eliesja VIP lid

3 okt 2005
    8.226
    0
    0
    @t Home
    fijn dat het gesprek goed ging, wil wel weten hoe het ging dan.. als je mij en pb erover wil sturen.

verbouwing is idd tot zijn eind, op aantal kleine dingetjes nog na, maar dat kan van de winter ook wel..(hoop ik haha)

verder had het niet helemaal het juiste effect wat ik ermee wilde bereiken, maar moet zeggen dat sinds een paar daagjes het slapen nu wat beter gaat. Gelukkig..

volgende week mag danny ook naar de peuterspeelzaal, dan heb ik lekker 2 ochtendjes helemaal voor mezelf, zo fijn..:)

Afgelopen maandag mocht alyssa ook naar school, nou dat was echt een drama, maar dat gaat nu gelukkig al beter, ze heeft het goed naar haar zin.

moet wel zeggen dat het s'morgens wel ff druk is, met eten maken, aankleden en zorgen dat ze allemaal hebben gegeten, incl. mezelf..maar dat is vast het ritme wat nog moet komen. (hoop ik)

liefs elies

16. belinda203

belinda203 Bekend lid

23 mrt 2008
    784
    0
    0
    verzorgende I.G.
    Odijk
    Hallo allemaal!

Hier gaat het gelukkig weer een stuk beter.Ik ben minder gaan werken en we hebben bijna vakantie dus dat is een heerlijk vooruitzicht.Lichamelijk ben ik nog wel moe maar dat zal nog wel een tijd duren.Geestelijk heb ik nog wel ups en downs maar die lijken wel minder vaak voor te komen.
    Al met al mag ik dus niet klagen.Ik hoop dan ook dat jullie hetzelfde kunnen zeggen!

17. mamamadelon

mamamadelon Fanatiek lid

13 aug 2007
    4.077
    5
    38
    hoi meiden,

ik herken een heleboel dingen die jullie hier beschrijven. ik zit de laatste maanden ook totaal niet lekker in mn vel. ben bijna altijd vreselijk moe,mn stemming is heel erg wisselvallig. Tussen mijn partner en ik gaat het ook niet zo goed.
    al met al zit ik er flink doorheen. ik ben ook bijvoorbeeld nooit alleen thuis,terwijl ik heel erg behoefte heb om alleen te zijn.
    mijn partner vind me lui,hij vind me een klaagmiep en erg negatief. overdag gaat het ook wel en heb ik het ondanks mn vermoeidheid wel leuk met mijn kids maar zodra hij thuis komt word ik gewoon sacho.

enfin,ik weet dus niet of ik een burn-out heb,maar het voelt i.i.g niet normaal meer.

wat zijn jullie symptomen precies?

18. Chrissie

@ mamamadelon, misschien is het slim om een keer naar de huisarts te gaan. Ik weet niet of je een fijne arts hebt, maar je (al langere tijd) zo voelen hoort niet hoor! Zij kunnen vaak wel inschatten waar je zit, en wellicht raden ze aan om dan met een psycholoog in gesprek te gaan ofzo. Blijf er niet mee doorlopen hoor, dan wordt het (meestal) alleen maar erger!
    Mijn symptomen: moe, gestrest, emotioneel, chagrijnig, kortaf, me terug willen trekken, heel slecht slapen, stemmingswisselingen, somber, neerslachtig, niet meer kunnen genieten en ga zo maar door...

@Belinda, fijn meis! Ik wou dat het bij ons allemaal zo lekker ging ;)

@elies, je hebt PB. Jammer trouwens dat verbouwing niet gewenste effect heeft, ik hoop dat dat als je weer in ritme zit, wel komt!

@Prinses, hoe gaat het met jou?

X Chris

19. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
  20. eliesja

eliesja VIP lid

3 okt 2005
    8.226
    0
    0
    @t Home
    hey meiden,

@belinda, fijn dat het goed gaat, zou zeggen fijne vakantie.;)

@mamamadelon, wat mijn symptomen waren, was erg moe, prikkelbaar, stemmingwisselingen, huilen, erg vergeetachtig, veel ups en downs. Mischien eens langs de ha gaan, die kan je doorverwijzen. Ik zou zeker niet met deze klachten blijven lopen. sterkte

@chrissie, was beetje laat, maar je hebt PB terug meis.

@prinses, jee die nekpijn blijft ook maar aanwezig zeg, lastig. Fijn dat het verder wel aardig gaat. wat het logeren betreft, vind echt niet dat je je schuldig moet voelen hoor. kinderen voelen dat heel goed aan, als jij niet lekker in je vel zit, ze gaan dan juist stierlijk vervelend doen, waardoor het bij jou alleen maar erger wordt en dan is een logeerpartijtje toch helemaal leuk voor de kids!? en jij kan even op adem komen.

Hier nog steeds ups en downs, het slapen gaat overigens wel stukken beter, alleen de jongste is wel erg vroeg wakker..;) Maar het inslapen gaat goed nu.

liefs elies

Deel Deze Pagina