Hey meis, nou gelukkig heb je het weer overleefd en gaat het redelijk goed met je.Wat fijn om te lezen dat jullie een hele leuke dag in de efteling hebben gehad, doet een mens goed he en dat slaat dan weer door op de kids, die voelen het haarfijn aan allemaal.. En de dag beetje doorgekomen met de 3 jongsten? Gelukkig is je krullenbol van 3 weer beter, mischien iets van een zesde ziekte geweest?? ieuwww een muis, snap dat je er bang van bent, vieze beesten.. Hoop voor je dat het er maar 1 is, want die krengen hokken als een tierelier..muizenval, gif, helaas geen kat, maar zou er vanalles neerleggen en uitkijken dat ze niet in je keuken gaan zitten, die beesten vreten overal aan..succes ermee.. Heb mijn huiswerk nog steeds niet gemaakt.. heb nog niet echt iets gehad waar ik blij van wordt haha..gaat wel goed hoor gelukkig.. eh waarop reageerde....bedoel je op die lijst die ik moet maken of over het hele gebeuren..mijn man vind het goed dat ik dit allemaal doe, hij helpt me ook enorm goed..althans zo goed als hij kan..tis echt een lieverd.. morgenavond weer lekker bakkie doen bij een vriendin, ga tegenwoordig iedere donderdag daar bakkie doen, dus echt iets voor mezelf heerlijk, is alvast 1 punt wat ik kan opschrijven..hihi liefs elies
Nou, ben heel erg onrustig vandaag, dat kom vast en zeker door die k** muis. Niets wou me lukken, alleen gelukkig met de kids ging alles goed. Heb vandaag 3 uur lang gezocht aan een baan (op internet) en toch zonder resultaat. Ik moet iets vinden want anders word ik helemaal gek thuis.Ik zou zelf ergens in de winkel willen werken, heb vacature gezien bijv. in Wibra, maar ik vraag me af of ik niet te oud ben voor die baan (ben nu 37j) en natuurlijk heb ik geen ervaring in detail handel. Ik wil wel iets in NL vinden, B is geen optie voor me... om allerlei reden. In gezondheidszorg staan genoeg aangeboden bannen, maar dat is voor me afgesloten hoofdstuk. Morgen ga ik naar zo een cursus over positief kinderen opvoeden.Vorige keer kwam ik zo depri naar huis, dat ik vraag me af of ik morgen de moed in elkaar zou kunnen sprokkelen om daar naar toe te gaan.Ben daar volledig ingestort en jankend naar huis gegaan. Dus ik denk niet dat het goed idee voor me is. Mij vriend vind me vast en zeker een jankbal ... met tranen lost jij niets op - zoals hij zeg, maar het gebeurt van zelf en ik schaam me zo erg voor.Ben woedend op mij zelf, heb geen gram ambitie, eigenwaarde, niets meer :x:x:x. Van die k** muis heb ik niets meer gehord.Wel gisteren toen in naar de badkamer liep was zij hard bezig met iets te knagen... ik dacht dat het deuren waren die zo meteen zouden uitvallen... net als jij met de zag bezig bent.Mij dochter heeft me over gehouden om naar de slaapkamer te gaan om vergif te legen. Voordat het gebeurde heb ik wel 3 sigaretten opgerookt. Maar de "voer" is binnen. Leuk dat jou man je begrijp en je steun.Het is zeer belangrijk in de relatie.Want het is niet altijd zo. Geniet van je koffie morgen. Het is zo leuk als jij iemand heb met wie jij kan praten, lachen en soms ook wel huilen, maar dat doet deug. Werk jij in de klerenwinkel, of woonwinkel, of bij schoenen? Groetjes!
Hey meis, Vind het wel goed van je dat je actief aan het zoeken bent naar een nieuwe baan, je doet er tenminste wat aan en tja..de leeftijd is idd wel oud voor in een winkel, maar je weet maar nooit, mischien stuit je op een winkel die graag een ouder iemand wilt, waarvan ze weten dat die niet na 2 jaar wat anders wil, omdat ze nog jong is zeg maar..dat zien wij dus wel vaak in de winkel, alle jonge meiden zijn alweer weg en alleen de oudere blijven hangen en waar heb je dan meer aan...denk ik dan.. Het klinkt wel goed zo'n cursus positieve opvoeding, hoe komt het dat je er dan helemaal instort, wordt je dan geconfonteert met dingen in de opvoeding die je niet goed doet ofzo?? Mischien is het juist wel goed om dit vol te houden en komt er na regen de zonneschijn en leer je er mischien juist wel iets van.. Meis en je moet je er zeker niet voor schamen dat je steeds in tranen uitbarst, denk dat het bij jou er juist nu allemaal uit komt, je bent al die tijd down geweest en je had ff een moment dat je je heel goed voelde en alles moet er toch keer uit...gewoon laten gaan, laat die vent van je maar lullen die snapt het allemaal niet, heel jammerlijk overigens.. Dus die muis is er nog wel..of is tie inmiddels dood door het gif?? Ik werk bij een van-alles-en-nog-wat-winkel(xenos)...en kwam er ook op latere leeftijd te werken, maar heb gewoon geluk gehad...was ook een nieuw startende winkel en heb er vele zien komen en gaan.. nou hoop dat je een fijn weekend hebt. liefs elies
hey meis, hoe is het nu met je?? hoop dat het goed met je gaat.. nog last van "de muis"? vanmorgen begon de dag heeeeel klote hier, maar ben daarna positief blijven denken en het werkte echt, het heeft me verdere dag dus niet verpest en het ging zelfs goed vandaag.. danny wilde gisteravond niet slapen tot zeker 12uur met m bezig geweest en vanmorgen was tie om 6uur alweer klaarwakker..grrr..zat dus om 6uur al beneden..donker..koud...en maar janken..werd er echt gek van..uiteindelijk om 8uur in de auto gezet en toen gooide Alyssa haar beker met drinken ook nog eens om en had al een kort lontje, dus dan snap je het wel hoe ik reageerde..grrr.:x...en me voelde, maar het heeft me verdere dag dus niet verziekt, alleen maar door positief te denken..ben eigelijk best trots op mezelf...hoop dat ik dit vaker kan... liefs elies
Hallo Eliesje Hier ook allen maar ellende, en zit me alles heel hoog op. Heb sinds 10 dagen geen verwarming. K**** kachel heeft het begeven. Om 2 dagen monteur geweest, maar zonder resultaat.Het is k** koud en ik sta aan te opspringen. Ik woon (met 5 kids) dus nu in een schuur - daar heb jij ook geen verwarming, betaal 650 e huur, en die ellende wil niet stopen, nu is het weekend en de monteur kom dus niets, pas maandag in de middag. Eigenaar van het huis zit in buitenland en is niet te pakken krijgen. Morgen ga ik schoorsteen vegen - ja ik kan alles en of ik wil of niets, moet het doen, maar of dat zou helpen. Heb zo voorgevoel dat ik weer hele week zonder kachel zou moeten. Ik heb zin de kids inpakken en vertrekken en NOOIT meer terug te komen, naar die K** huis... en de omgeving... maar ik moet nog 63 maanden vol houden. Het enigste positieve van die verhaal is, dat ik het waarschijnlijk niet zo halen, want of psychisch of lichamelijk zou het toch iets in me knaken - het is onwaarschijnlijk dat in die spanning, stress en haat zou ik het volhouden. De jongste is ook heel vroeg wakker, om 5 soms om 6 uur.Ik slaap zo 5 uur per nacht, en dan 19 uur in de kou... heb wel verwarming elementen, maar het is niet genoeg. Vandaag gaan de 2 jongste naar opa toe voor 2 dagen. Zou iets rustiger zijn vanavond. Werk heb ik nog niet gevonden, had geen tijd door die K** kachel, en zo zou het blijven tot dat die gerepareerd is. Muis is dood, tenminste een had ik gevonden - hoop ook de laatste, anders zou het betekenen dat ik letterlijk en figuurlijk in de veestal woon - geen verwarming , wel muizen.Zou je denken dat zo ellende gebeurt alleen in sloop wijken ergens in Romenie en niet zo 150 km vanaf Brussel vandaan. Voor me is het alles hier hoopeloos en uitzichloos. Ik haat me zelf dat ik in zo ellende moet zitten en dan nog 5 kids in die k** ellende me sleep. Zij verdinnen beter.
Kachel doet het nog steeds niet, vandaag 11 dagen.Eigenaar van het huis - beter zegen schuur (die heeft ook geen verwarming) is spoorloos en zijn 6 tel nummers breken af. Ik barst van woede, heb echt zin om iets gek - in zeer slechte begrip - te doen. Kinderen worden langzaam maar zeker ziek, zij hoesten, dochter klacht over voorhoofd en bijholte ontsteking, ik ook heb trouwens. Ik kan het echt niet meer opbrengen.Het is al zo 3 jaar zo, sinds we hier naar toe zijn verhuisd. Jammer dat ik zo lafaard ben en durf geen punt achter die gerotzooid te zetten, anders zou ik mij recept met antidepressiva eens halen en dan in een opeten.Maar ja, wat met mij kids, het zou moeten hun eerst bij mij ouders onderbrengen, maar om dat te doen ben ik 2.5 dag onderweg. Man van de kachel doet zijn best maar de reparatie mag niet baten. Het lijkt er op dat het soort vervloek op zit. Hij is gisteren zelfs naar Antwerpen gereden om onderdeel te halen, maar zelfs die doet het in die k** brander niet. Hij stond gisteren met open mond te kijken en ik met hem, maar toen dacht ik .... hoe kan dat nou? zit ik midden in de nacht merrie? Het zit naar uit dat het zwarte kracht er op zit. Jij zou me gek verklaren - maar na de gebeurtenissen van de afgelopen dagen , heb ik geen andere verklaring voor. Misschien is het mij schuld, want ik haat hier alles en de 63 maanden - die ik moet hier door brengen, wegen heel zwaar.
hey meis, jee dat is mooi klote om met dit koude weer zonder kachel te moeten zitten, gekkenwerk!!! Is deze monteur iemand van waar je je woning van huurt?? anders iemand laten komen die niks met dat huis temaken heeft, mischien kan hij hem wel maken. Of een nieuwe er neerzetten of is dat weer voor eigen kosten?? je kan toch niet 12 dagen in de kou zitten, ook voor de kids is dit niet te doen! Wat zegt je vriend hiervan dan? kan hij er geen werk van maken, het zijn ook zijn kids die ziek worden toch? meid, probeer ondanks dit klote gedoen toch sterk te staan heeft totaal geen zin om al die pillen te nemen, de kids hebben je nodig, zo'n lieve mama kunnen ze niet missen hoor...mishien zie je dat nu niet terug van je kids,maar later zijn ze je dankbaar voor wat je allemaal voor ze heb gedaan, nu zijn het kids en kennen die logica nog niet en komen ondankbaar over... althans zo voelt het soms haha hebben jou kids nu ook vakantie of gaan ze gewoon naar de opvang?? wel fijn dat er tenminste 2 even eruit kunnen naar opa. morgen heb ik mijn eerste gesprek, ben benieuwd hoor! nou sterkte meis. liefs elies
Hallo, Wat voor gesprek heb jij vandaag, sollicitatie?In iedere geval veel succes! Kachel doet het nog steeds niet.... 13 dagen al . Monteur (fam van de eigenaar) zou vandaag weer komen, eerst moet nieuwe onderdeel halen. Nieuwe brander inzetten is geen optie, hoe kom ik op 1200 e. Ik zou wel geen huur betalen 2 keer (650e) en dan pas nieuwe brander kopen, maar dat zou nog min 2 weken duren.Van die monteur hoorde ik gisteren dat we zouden de eigenaar niet te spreken krijgen - hij zelf ook kan hem niet bereken - want als hij in Thailand is, dan is hij op vakantie, dus wens niet gestort worden (dus zijn mobile tel staan uit). Ik ban zo kwaad, wil jij niet weten. Het zit alles letterlijk en en figuurlijk tegen. Net als of een vloek er op zit. De jongste 2 waren 2.5 dag weg. Nou, had ik hetmaar beter niet gedaan. Stiefmoeder van mij vriend kwam dinsdag middag met hun terug - met fazant en haas(schoonvader is jager) maar met een grote bek: "waarom moesten de kinderen bij ons logeren???". Ik zei: omdat we geen verwarming hebben, is koud en zij beginnen al ziek te worden (hoesten, snoten). Weet jij wat voor een antwoord ik kreeg?.... "Ah, niet overdrijven, zo koud is het ook niet, gewoon 2 dikke truien aan". Ik zakte door mij knieën... ik heb g.v.d 12 graden in huis (overdag 18) en jij zeg dat het niet echt koud is. Harteloze tering vijf. Ik was zo perplex dat ik barstte alleen in tranen, meer niet... maar had ik die fazant en die haas over haar moeten smeten.Ben nog steeds zo woedend erover, dat ik zin heb om die spullen uit vriezer te halen en dan halve NL doorrijden en als nog door haar raam gooien. Wat denk zij eigenlijk, dat ik met haar koninklijke voer mij kinderen kan opwarmen? Mij vriend stond ook met open mond... maar toen zij vertrokken was, zei hij: Jammer dan, en eigenlijk het is niet anders dus is niets aan te doen, dat het verwarming niet doet. Jullie moeten aan wenen, elke jaar is kachel kapot (3 jaar achter elkaar dat ik moet maand in de kou zitten), dus waar aankleden.... en ik moet niet zeuren, want zo slecht is het ook niet: vrij vrijstaande huis, voor en achter tuin, en we zitten goed in B. Nou ik ging door het lint: hij zit 4 dagen in NL, in de truck maar wel met staand kachel, logeert hier maar 2.5 dag, en ik met de kids: 7 dagen per week, 30 d/maand en nu al 3 jaar.... en ik moet het aan wenen (en de kinderen in onmenselijke omstandigheden laten leven). Volgens hem zijn ook andere dingen in het leven dan de warmte. Ik zou je nog iets zegen: Ik kan geen verblijfsvergunning krijgen, omdat ik niet genoeg uren werkt - nu helemaal werkloos, dus zit ik hier zonder papieren en hij wil me niet "ten laste nemen" in geval dat we uit elkaar gaan (toen ik het horde , was het net als of ik een klap op mij gezicht kreeg)... Ik zei al: het is goed, ik wil niets van jou maar als ik hier niet met alles er op en eraan zou kunnen blijven , heb ik maar een optie: IK GA TERUG NAAR NL. In Baarle heb ik vrienden wonen, ook ken ik daar iemand die eigen bedrijf heeft - heb paar keer daar geholpen met vertalingen- dus zou ik bij hem aankloppen.Zou ik voor eerste keer mij zin, intuïtie en voorgevoel volgen. Sta ik weer op mij eigen benen en wel zonder hem of de verwijten dat ik iets van hem had gekregen (financieel ik ben /was altijd onafhankelijk geweest, hij heeft altijd tekorten en bij me in de kreet altijd staat) : ik vraag nooit iets, maar als ik het vraag krijg ik toch alleen maar NEE... en als ik andere mening heb, wil ik alleen "eigen zin doordrijven" volgens hem. Nou ik begin nu pas door te hebben dat ik inderdaad mij leven en de van de kids in mij handen nemen... en eindelijk mij "zin door drijven" . Ik krijg verwijten dat ik niet werkt, maar als ik zeg dat ik geen oppas kan regelen voor woensdag, en wel pas om 9 uur kan beginnen - tot 15 uur (iedereen naar school) dan hoor ik, dat het mij probleem is en ik moet meer mij best doen om iets te vinden. Het kom me alles letterlijk en figuurlijk de strot uit. Is dat een leven? Heb ik te grote verwachtingen ? Ik wil g.v.d alleen de minimum waar me ik trouwens recht - als mens- op heb. Sorry voor de gaal uitspoeling.
Hey dames, ik ben helaas geen mama maar wou jullie een riem onder de hart steken en veel sterkte wensen! ik heb zelf 2 jaar geleden een burn out gehad waarvan ook zelfmoordpogingen.... Kop op allemaal
Hallo Sjan Dank voor je reactie. Over zelfmoord poging heb ik nog niet serieus nagedacht, wel 1 keer had ik de perfecte situatie: een tegen ligger was gevaarlijk aan het inhalen-zijn inschattingsfout. Ik moest stoppen om de botsing te voorkomen, anders zou hij in mij auto inboren. Had wel de nijging om gaspedaal verder indrukken maar ik was helaas niet alleen, wel met mij toen 1 maand oude zoontje. Ik kon/wou, hem niet in mij graaf nemen. Ik weet dat ik hem te danken heb dat ik nog steeds hier ben. Dat was 1.5 jaar geleden. Bovendien heb ik 5 kinderen en ik weet dat ik voor hun verantwoordelijk ben, want ik heb hun op de k** wereld gezet en zij hebben zeker niet om gedraagt. Ik moet voor hun rechten vechten, ook al alles in een keer afsluiten , zou de makkelijkste en de beste zijn. ik kom wel uit, alleen nu zit ik echt in het donker diep... maar ik zou weer proberen op te krabbelen.
hey meis, jee wat een ellende weer zeg en nog steeds zonder kachel!! (inmiddels al gemaakt??) Vind dat je vriend wel heel bot is tegenover jou en de kids, hoe kan hij dat nu zeggen!? Idd makkelijk gezegd als hij er maar 2,5 dag in zit.. en dan zeker net die dagen dat het buiten ook niet te koud is.. ook lekker dat dit al 3 jaar aan de gang is..klote hoor.. Lekkere stiefmoeder ook, maar daar zou ik me niet te druk om maken! is moeilijk maar dan kan je je energie beter ergens anders voor gebruiken toch!? mijn gesprek was geen sollicitatie hoor haha, nee had mijn eerste gesprek bij de psych..eindelijk de eerste na al 4 gesprekken te hebben gehad..het ging heel goed, had al wat positieve dingen gedaan, wat ze heel goed van me vond..(uitleg)moest een lijstje maken met leuke/positieve dingen en daar hebben we het over gehad. Vind het wel fijn om te horen dat ik het goed doe, ook al heb ik het zelf gedaan haha. hoop echt dat je kachel snel is gemaakt(*duim dat hij inmiddels is gemaakt) en dat er eindelijk eens een lichtpuntje is voor jou. @sjan, dank je wel voor je reactie..wel heftig hoor van jou! heb zelf nog geen zelfmoordpogingen gedaan, heb er wel eens over nagedacht, wat als ik er niet meer ben, dan heb ik me rust, maar ik kan dat gewoon niet, is maar goed ook ..gelukkig.. liefs elies
De kachel doet het weer.... na 16 dagen.Vandaag kwam te klusjesman om 9.30 al, maar het was weer van alles en wat... stroom kast van de kachel zelf , dan weer geen brandstof in de leiding, en nu maar op. Ik kon me helemaal niet meer inhouden. Ik kookte van woede, begon te vloeken en ik pakte de leiding en rukte die bijna van de muur. Die man stond te kijken , maar ik was echt zat...Hij kon de dop niet uitdraaien want die was aangekoekt door roest of zo. Nou ik pakte die rot ding met het idee dat ik die van de muur zou uithalen - die werkte toch niet meer, maar op eens ging die ding los en de mazout- brandstof, ging door de leiding weer. Hij kijkt naar me en zei, hoe heb jij dat gedaan, ik kon die zelfs niet met de sleutel te er uitdraaien. Ik denk dat het door de woede en wanhoop kwam. ik heb me laatste tijd steeds minder in de handen, en na zo paar tegenslagen ga ik volledig door het lint. Stiefmoeder van mij vriend wil ik voorlopig niet zien... Ik weet dat het meestal rond Sinter Klaas, of Kerst kom vast en zeker een Brunch of andere diner ´(die is betaald dus jij moet kommen - zonder tegensprak), maar ik heb daar geen zien in, wil voor eerste keer in mij leven haar laten voelen hoe het is als het niet naar jou geluisterd word, lijkt me een 'zoete wraak' .Zij kan namelijk helemaal niet tegen " NEE". Ben gisteren in Antwerpen geweest voor de uitslag van de testen van mij oudste zoon Matthias (12.5 jaar) en de diagnose.... Hij heeft autisme en verstandelijke beperking - handicapt Mentaal is hij nu pas 6 jaar oud, hij zou nooit volwassen worden qua verstand .Nou ik dacht al lang dat het goed mis was, maar als jij dat officieel krijg bevestigt.... dan zakt jij even door de knieën. Nu moet hij onder behandeling van de kinderpsychiater komen, en werd me aangeraden om genetische testen te doen. Hij heeft zo veel dromen, wil truck rijbewijs halen,... maar zo ver zo helaas nooit komen.Hij is nu al aan de verkeer borden te bestuderen, op de weg kijkt hij wie heeft voorrang... Volgens de artsen het beste is als de school hem zou uitleggen waarom hij zou het niet kunnen, mij tak is weer om hem op te vangen, want dat zou zeker een grote klap voor hem zijn. Als ik het zo bekijk ... het houd nooit op, ik lost een probleem op maar dan kommen er 3 voor terug. Het is nooit genoeg. Wat goed voor je dat jij zich beter voel en vooruitgang boekt. Als ik zou moeten iets positiefs opschrijven, zou ik in Gods naam niet weten wat zou ik moeten bedenken.Ooit kon ik genieten van de kleinste dingen (zon, bloemen, uitzicht) maar tegenwoordig niet meer. Het is op. Goede weekend ! Sima
Hey meis, zo das fijn dat de kachel het eindelijk weer doet zeg!! joepie, als je dat had geweten dat JIJ die kachel wel ff heb kunnen fixen, had je eerder aan dat ding kunnen trekken haha En tja mischien zou je dat met je stiefmoe zo kunnen doen ja, gewoon niet gaan, zou sowieso niet gaan als je er geen zin in hebt hoor. zit je dan toch ook niet lekker. dus dat is de uitslag, jee dat is ook niet mis zeg en ook zeker voor hem, als hij nu al van die dromen hebt die hij niet kan waarmaken, erg sneu hoor! Zit hij al op een speciale school trouwens? Ja dat positieve was hier dus ook heel moeilijk, maar probeer dus als het fout gaat er een positieve draai aan tegeven, ben normaal een doem denker en dat ga ik dus proberen een positieve draai te geven. en moet zeggen dat dat aardig lukt hoor, alleen einde van de middag had ik het wel weer helemaal gehad, hele dag positief lopen denken en doen en sta vreten te maken en die jong staan weer te keten...grrr.. en me man is tegenwoordig pas rond half 6 thuis, dus heb dit dus elke dag (behalve weekend) en dan ga ik he, ga ik weer denken, dit ga ik niet redden hoor als dit zo 2 jaar doorgaat... me jongste is net weer terug van 4 dagen logeren bij oma en het was echt heerlijk joh, had echt vrijheid en kon eindelijk eens alleen naar de wc..geen danny erbij..haha... maar hij is er weer en is gelijk weer zwaan -leef-aan, bye bye vrijheid.. Hij is ook snot verkouden en beetje zeurderig en heb het de hele dag aan motten horen en maar positief denken, nou einde middag kon ik niet meer... maar goed, ga straks ff lekker douchen en bankhangen en naar me bedje ff me energie weer opladen. liefs elies
Hallo Hoe is het? heb jij die paar dagen overleeft? Thuis is lekker warm, ik geniet volop. Ben gisteren mijn verblijfsvergunning gaan regelen... over 3-4 weken zou ik horen wat Brussel heeft beslist.De ene ambtenaar zegt "het is niet zo makkelijk"en een andere - van gisteren - "het is zo geregeld".Ik weet het niet meer, en daarom erger ik me hier kapot:x.Het lijkt te veel op mij "vaderland".In NL is alles duidelijk, of je hebt het of je hebt het niet. Mijn dochter heeft veel last van de diagnose van Matt. Ze wil absoluut geen kinderen, is heel boos en verdrietig tegelijk. Ik heb haar voorgesteld om met psycholoog te praten, maar zij wil er niets over horen. Matt weet nog niets over zijn toestand, maar hij pikt veel op van de spanningen en stress thuis. Nu is de volle maan ook nog in optocht, zou het weer heel moeilijk worden ( 2 nov - volle maan) dus nog 5 dagen volhouden . Ik zit sinds 4 weken op een cursus "Trippel P "- positief opvoeden. Ik probeert ook alles positief te benaderen en heel rustig te reageren op het gedrag van de kleintjes, maarja zeg me wat... Vanochtend heb ik 3 flesjes brinta gemaakt voor hun. Ze gingen zitten dus dacht ik: ik ga kleren voor hun pakken. Ik kom terug en toen ... de jongste had de vloer met stippen bewerkt van zo ong 1/4 van de pap - inclusief de kast... ondertussen hebben de 2 oudste machtige lol gehad. Ik werd zo kwaad, moest eerst de vloer dweilen voordat ik aan wassen en omkleden van "De Drie Musketiers" kon beginnen:x. En nu maar rustig en positief denkend. Volgende week is hier vakantie Het word lekker druk, ik begin nu al Spaanse benauwd te krijgen. Hoe vaak ga je op gesprek? Moet jij daar praten over verleden? Het is best interessant, denk ik. Hou je taai! Groetjes! Sima
Hi, hoe is het?Hoop alles goed Hier heb ik 3 zieken thuis, mij dochter,en de 2 oudste van de jongste. Gisteren heeft mij één zoontje 39 graden koorts, vandaag alle bij,en klachten over buikpijn. Gelukkig zelf ben ik iets opgekrabbeld,ik zou niet weten hoe zou het moeten als ik koorts zou krijgen. Vandaag ga ik ook niet naar de cursus, moet nog afbellen, beetje jammer, want even onder de mensen komen is wel leuk. Groetjes! Sima
hey meis, nou gelukkig is het lekker warm bij je thuis, is al pluspuntje.. en beterschap met je kids en duimen dat je zelf niet ziek gaat worden, want dat kan helaas niet, moeders kunnen niet ziek worden, dat zijn de motoren in huis!! dat van die cursus had je verteld, dus het is toch wel leuk geworden, fijn hoor..jammer dat je nu niet kan gaan vanwege je zieke kids.. wel sneu dat jou dochter door de diagnose van matt zo denkt, mischien verandert dat nog, hoe oud is zij? Tja dat wat je kids hebben uitgevreten dat zijn helaas kinder streken en snap dat je heel erg boos was...stelletje boefjes, die denken natuurlijk he mama is ff weg, KETEN!!! ik probeer daarom ook zo weinig mogelijk mijn kids die gelegenheid te geven... mischien moet je dat in je achterhoofd houden, zijn kids en ik ruim het op en dan zie je er niks meer van, natuurlijk komt het ff niet uit en is het ff stress, zou dat ook hebben gehad hoor, mijn dag zou gelijk verziekt zijn geweest, maar door mijn gesprekken gaat het echt goed, ben er nog niet hoor, maar probeer echt aan veel dingen een positieve draai te geven. dus moet zeggen dat het zeker wel goed gaat hier, met hier en daar ff een dip momentje, maar dat is normaal denk ik.. de oudste is ok weer naar school dus de vlag hangt ook weer uit..haha Hoop dat je positief bericht krijgt over je verblijfsvergunning. heb vanmiddag weer een gesprek het gaat niet over mijn verleden, wij hebben het over situaties waar ik gestresst van raak en dat gaan we dus in iets positiefs omzetten, dus er wordt niet geklaagd, maar oplossingsgericht gewerkt. heb in totaal 5 gesprekken, heb vanmiddag mijn 2de. is best goed hoor om dat ook eens te doen! maar denk dat die cursus ook wel een goed begin is. liefs elies
Hallo Eliesje Ik heb weer een diep.Ben zo geïrriteerd en kokend. Het loop alles in de soep. Vanochtend heb ik mij oudste zoon naar mij vriend gebracht, hij vind dat leuk om me te rijden en me helpen uit/in laden. Mij oudste dochter was thuis met de kleintjes.Ik kom terug , zie ik dat de kids uit bed zijn en in de keuken bezig zijn: fles siroop op de grond gekipt, hele pot koffie nog boven op gestrooid .... en mij dochter lig rustig in bed. Nou ik werd razend.... ik weest niet waar zou ik moeten beginnen, kinderen verschonen, vloer dweilen of haar uit bed halen... Ik kan me niet rustig krijgen, de kinderen werken zo op mij zenuwen, en ze luisteren niet - heb idee dat ik chinees tegen hun praat.... 3 maal zegen en het werk gewoon niets. Als ik denk over die cursus: positief opvoeden.... dan krijg ik zo woede aanval... voor wie is het zo cursus, dat werk helemaal niets... flauwe kul . Ik word alleen maar depressiever van. Alles valt uit mij handen: boorden, kastdeur kapot gegaan... Ben nog zo dom geweest dat ik mij pillen heb niet opgehaald. Anders zou ik zeker gelijk 5 nemen.... vandaag apotheek is helaas dicht en ik moet nog tot 19 uur volhouden. . En dan nog gezeik van mij moeder : niet overdrijven, relax blijven, het kom goed(... zeker als ik dood ben), het zijn maar kinderen...Ik word het kots misselijk van. Ik lijk wel een beest, kan me zelf niet in de spiegel kijken. Sorry voor gaal uitspoeling...
hey meis, nou zit je niet mee zeg, hoe oud is je oudste dochter dan? is zij wel in staat om op te passen dan? Het is natuurlijk niet leuk dat als je thuis komt en het is een bende en vervolgens gaat het bij jou ook allemaal mis.. nou gelukkig waren die pillen niet in huis, dit moet je echt uit je hoofd zetten hoor...echt...het zullen wel alleen maar kids zijn, maar meis het is je vlees en bloed en het zijn idd kids, die jou echt waar oh zo nodig hebben..blijf aub sterk..komt echt allemaal goed, maar ik zou echt een keer hulp ervoor gaan zoeken als ik jou was, alleen lukt dat echt niet hoor, je blijft in deze cirkel hangen..kop op meis.. moet wel steeds aan je denken hoor..wees sterk.. liefs elies
Hallo Hier nog steeds niet zo best. Kids zijn rustig want papa is thuis, maar ... weer last van muizen, zijn lopen overal rond, vandaag 2 in de val en 2 nog (hoop ik) rond lopen. Ik word zo ziek van, heb vandaag bijna niet gegeten, ben zo misselijk. Mij vriend gaat vanavond weg, en ik moet hier zitten, alleen met de kids, tot zaterdag avond. Hij wil absoluut geen kat(en) hebben, hij is allergisch voor. Het verschil is wel, dat hij hier alleen maar 3 dagen is en ik wel 7/week. Ik wil die katten in de was hok zetten en later in de schuur. Anders weet ik het ook niet meer. Ben zo zat... waarom heb ik dat, hvd?. Moet nog 63 manden in die kleren plaats zitten, tussen kleren muizen, kapotte kachels, verrotte moeren.... Met iedereen moet ik rekening houden, wensen vervullen en verplichtingen - verantwoordelijk dragen. Alleen vraag ik me af, waar ik zit in die verhaal? mij wensen, verwachtingen... Ik heb alleen maar een wens - normaal leven: kunnen blij zijn, kunnen lachen, genieten van zon... is dat te grote wens? Ik wil niet eens rijk zijn - nee , ik wil alleen maar rust. Maar zo te zien krijg ik die pas in de graaf.... . Leven in zo omstandigheden word mij dood, het zou zeker iets knaken: of psychisch of lichamelijk. Naar de dokter gaan geef geen zin, wat moet ik hem zegen: ik heb last van muizen? kachel was kapot?. Sorry, weer k** geklaag... maar het is zo rot tijd, en alles wat er nog om heen is. Groetjes!
hey meis, hier ook alleen, me man is voor 2 weken naar duitsland, flink aanpoten zo en de jongste is stierlijk vervelend, ondeugend en slaapt aleen s'middags nog paar uurtjes..maar probeer positief te blijven..pff valt niet mee nu, ook omdat danny al weer 2 nachten aan het spoken is, geen idee wat tie heeft, dan weer 5uur klaarwakker, dan weer 4uur klaarwakker..en maar blijven hopen op een goede nacht ... en wat een kat betreft, mijn man is ook allergies, wij hebben ook een kat, gewoon veel stofzuigen, kat niet naar boven laten en als het mogelijk is gewoon naar buiten leten gaan. mischien kan het dan?? want ja die muizen dat lijkt me ook niet helemaal fris zo in je huis..bah.. ik denk dat het zeker zin heeft om naar de dokter te gaan, en natuurlijk niet voor een kapotte kachel, maar omdat je het even niet meer ziet zitten en je geen uitweg weet en je in deze cirkel blijft hangen..echt doen hoor...je moet het zeker niet zover laten komen dat je straks geen zin meer hebt in het leven.. danny is aan het janken.. moet gaan liefs elies