Burn-out mama's..

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door eliesja, 11 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sima Mamalu

Sima Mamalu Actief lid

8 aug 2007
    278
    0
    0
    verzorgende
    Een Hel - nog 3.5 jaar volhouden
    Hallo

Vandaag voel ik me redelijk, ondanks die echte natte herfst weer.
    Ik heb echt veel moeite met die schommelige gevoelens: ik kan zo zomaar boos of voedend worden, in tranen barsten, en paar minuten later ben ik vrolijk, blij en voel zo veel kracht dat ik bergen kan verplaatsen.Het is verwarrend niet alleen voor me maar ook voor de omgeving. Heb zelf ooit stage gelopen in de psychiatrische ziekenhuis, en heb zo mensen ook meegemaakt. Als ik erover denk dan schrik ik ervan...Ik was ooit - eeuwen geleden:D - sterk om zo mensen te helpen .Nu zit ik zelf diep in de psychische problemen. Hoe de wereld kan soms 360 graden omdraaien voor de mens.Alles is zo ingewikkeld geworden.

Ben gisteren naar de HA geweest, mij twee jongste hadden beetje koorts en hoesten al paar dagen... gisteren was het eigenlijk over, maar ja ik wou het even checken. Gelukkig was niets ergs aan de hand. Toen ik weg ging kijkt mij HA me aan en zei:" hoe hou jij het vol? " Ik draaide me om en en kijk verbaast ... hij is opgestaan van zijn stoel en vroeg op nieuw: "hoe lang zou het nog duren? ".
    Ik zei met de lach - eigenlijk weet ik niet waarom kwam de lach uit: "tot mij dood - dan krijg ik rust en ben de gelukkigste o de begraafplaats". Toen ging ik weg naar buiten maar hij roept:"daar voor moet jij nog hopelijk nog even wachten..."

Ik ben wel gewend alleen blijven met de kids, alleen merk ik wel dat het steeds moeilijker word en vraag me om enorm veel energie.Kinderen slappen gelukkig goed dus het valt nog best me.

Kan jou banner nu niet kijken maar volgens me is jou danny ook al bijna 2 jaar. Lucin word 2 in januarie. Ik zie echt zijn "omvorming"van baby naar peuter: koppig, bazig - tegenover de rest, snel op de teenen getrapt... ik besef dat ik 5 puberende kinderen heb:$:(:).Het is echt niets om te lachen.
    Waar moet ik de gedoeld vandaan halen:(.

Gelukkig niet altijd zijn zij lastig:).
    Ik hou zo veel van ... die dippe prachtige ogen - mij allerlifste schatjes.

Sterkte met Danny. Hou je taai!!!

We proberen het gewoon op nieuw:D.

Groetjes

2. eliesja

eliesja VIP lid

3 okt 2005
    8.226
    0
    0
    @t Home
    Dat is helaas het rotste, dat het echt ups en downs zijn, ene keer goed, kan je hele wereld aan, andere keer wil je het liefst er niet meer zijn..
    je had tegen de ha moeten zeggen dat je erdoor heen zat meis, echt..je bent te goed voor je kids, dat je gelijk bij de ha zit omdat ze ziekjes zijn, maar meis, denk ook beetje aan jezelf he...echt ..

pff danny is alweer wakker, heeft net ene uurtje gelegen..pfff..nou wordt ik alweer beetje prikkelbaar hoor..

danny wordt in juli pas 2 jaar..leuke leeftijd idd ;)

ga maar hij jankt..;)

3. Sima Mamalu

Sima Mamalu Actief lid

8 aug 2007
    278
    0
    0
    verzorgende
    Goede Dag

Vandaag voel ik me moe, nog niet boos, maar wel prikkelbaar:(.
    Moet zo veel doen: boodschappen, afwasser, was aanzetten en dan vouwen, kinderkamer stofzuigen, keuken dweilen.... Ik word er niet vrolijk van die lijst.
    Ik heb al planning gemaakt , met hoe en wat. Hoop, dat ik het zou reden:(.
    Ben gisteren avond naar mij vriendin geweest, dat heb me echt goed gedaan.Morgen willen we naar Breda gaan onder anderen naar Ikea. Zou niet zo makkelijk zijn, want ik moet alle 3 musketiers meenemen.

Misschien heeft Danny last van de tandjes? Ik weet dat sommige daar veel last van hebben. Bij mijne alle 5 kids was het gelukkig niet het geval.

Ik voel me zo futloos, net een zombie:(.Helaas even uitrusten zit het voorlopig tot 20 uur niet in:$.

Hou je taai!
    Groetjes!

4. eliesja

eliesja VIP lid

3 okt 2005
    8.226
    0
    0
    @t Home
    hey meis,

ja die lijst die ken ik ook wel ja haha, ellendig he, lijkt zoveel terwijl het mischien paar uurtjes werk is, maar je ziet er als een berg tegenop! Mischien verdelen over een paar dagen?

Dus lekker even op visite geweest..zijn jou kids oud genoeg om ze in smaland te dumpen? Dat speelgebeuren van ikea? hoef je ze niet mee te nemen in de winkel. middagje ikea is altijd leuk hihi..

probeer anders te denken aan de tijd vanaf 20uur, dat je dan lekker rust hebt en lekker niks hoeft te doen, mischien even een oppepper voor de rest van de dag!

ik denk idd dat de jongste met zijn kiesjes bezig is, voelde vanmorgen een puntje doorkomen, dat verklaard oa dat nachtelijke geschijt van hem..ook zo irri..grrrr..:(

sterkte en een fijn weekend
    liefs elies

5. Sima Mamalu

Sima Mamalu Actief lid

8 aug 2007
    278
    0
    0
    verzorgende
    Ja, de 2 oudste (van de jongste) kunnen wel in Smaland spelen.
    De jongste zou met me wandelen:).

Ik heb nog 6 punten om te uitvoeren (van totaal 11):(.Heb wel kinderkamer gestofzuigerd, alleen die rot ding doet het niet goed.Is pas nieuw, zonder stoof zak, volgens verpakking kan die tot 2300 watt zuigen, maar als het werkelijk zo is dan ben ik de paus:x.45 min heb me gekost om een kamer van 3.4m na 5m , te stofzuigen, en dan wel op de knieën:x.ik ging door het lint.
    Had de nijging hem van de eerste verdieping door de raam gooien, had al raam geopend, alleen ging de telefoon.... dus staat hij nog in de overloop voor de executie:D. Wraak is zoet:).

Dat is nog niet alles, net ging ik aardappelen spelen en dan blijkt dat in de keuken bijna geen water door de buizen kom. Dacht eerst dat het te lage druk is, maar in de badkamer is alles o.k.
    Als ik 's avonds geen oorzaak vind, ga ik de leiding bewerken. ik heb echt genoeg van alles hier:x. Als niet muizen, dan gaat in de muur, en als dat even is opgelost dan kachel en water die raar doet. Ik ben kots misselijk van en ik denk dat ik zou moeten ergens afreageren want anders ga ik letterlijk en figuurlijk ontploffen.

Ik kan wel (antidepressiva) pillen gaan slikken , maar zou het me iets hier helpen? Het oorzaak zit in de omgeving, niet in me. Iedereen met gezonde verstand en ijzer zenuwen zou onder deze omstandigheden zijn gedoeld verliezen... of heb ik het mis?

Ik ben nu opvallend rustig, maar het gaat bruien:D. Ik moet mij woede ergens kwijt.Heb gelukkig genoeg voorwerpen om me te hooien.;).

Goede weekend!

6. eliesja

eliesja VIP lid

3 okt 2005
    8.226
    0
    0
    @t Home
    hey meis,

grrr klote stofzuiger, die zou ik idd verbannen dan als je zo lang bezig bent voor dat stukje!!

was het nog leuk in de ikea?

Ik ben zelf ook niet voor anti depressiva hoor, ik slik die dingen echt niet en ieder mens zou koken als alles mis gaat, maar het is wel een kwestie van hoe je ermee omgaat en dat ligt wel weer aan jezelf..

hoe is het afgelopen met je leidingen? Nog zelf aan de slag geweest?
    Is jou man niet handig dan? als hij het weekend thuis is vraag het hem om ff te kijken?

Moet je binnenkort gaan winkelen of is alles nog wel heel??;)
    Nou hoop dat alles in huis het een beetje doet en dat je toch nog een fijn weekend hebt meis.

liefs elies

7. Sima Mamalu

Sima Mamalu Actief lid

8 aug 2007
    278
    0
    0
    verzorgende
    Hallo Eliesje

Hoe is het? Die 2 weken zijn bijna voorbij, dus je man kom weer thuis.

Ik had hier nog al druk. De weekend is goed verlopen. Bij IKEA was alles redelijk rustig, bij andere winkel sliepen de 2 jongste in de auto,dus alleen Lucas (bijna 4) was naar binnen ... gek aan het doen (rennen, weg lopen, roepen).
    Ik merkte wel dat niet alleen ik, maar ook mij vrienden werd geïrriteerd... toen we buiten waren ,zei zijn: jammer dat jij geen oppas heb op zaterdag.
    Dat was de laatste druppel - ik had besloten om naar huis te rijden en geen winkels meer bezichtigen.
    Weet jij wat ik erg vind: ik heb zo weinig sociale contacten, en die die ik nog heb (1 vrienden) hak het ook bijna af :x.

Mij vriend was 3 dagen thuis en alles was weer" pico bello".Kinderen waren rustig, beleeft, en lief. Gisteren was hier een feestdag - 11 november, dus was geen school. Ik was zo kapot s`avonds dat ik om 21.30 in slaap viel:(... en ik was zo van plan om mij favoriete detetief serie om NED1, te kijken:x.

Vandaag is weer cursus "positief opvoeden"maar ik heb -om eerlijk te zijn - geen zin in. Heb weer een volle lijst om te afwerken thuis, en als ik naar toe zou gaan - kost me wel 3 uur tijd:$, en kom ik s`avonds weer niet klaar met mij planning (morgen moet ik boodschappen doen - dus het word weer niets gedaan)... en ik heb zo een zin in:). Bovendien zit ik niet zitten te aanhoren over "lastige kinderen", heb die thuis meer dan genoeg:D.

Nee, ik hoef voorlopig geen extra aankopen doen;), heb nog oude stofzuiger, die is zijn straf nog ontlopen, maar als het zo ver is, kan ik hem helemaal uit elkaar hallen:D.

Met de water is ook alles o.k. Mij oudste zoon heeft - voor de lol:x - waterleiding dicht gedraaid... maar toen hij merkte dat ik door het lint ging... heeft alles opgebiecht en meteen alles weer los gedraaid:D.

Vanavond wil ik even uit - dat hoop ik tenminste. Mij vrienden zijn terug van vakantie, dus ben ik uitgenodigd om bakje koffie te doen:). Hoop ik niet weer zo moe zijn als gisteren:p.

Groetjes! Sima

8. eliesja

eliesja VIP lid

3 okt 2005
    8.226
    0
    0
    @t Home
    hey meis,

gelukkig heb je wel een fijn weekend gehad. toch wer iets positiefs om naar terug te kijken..:)

nou ook niet leuk van je vriendin om die opmerking te maken, snapt zijn niet in wat voor situatie jij zit dan? weet zij ervan?:(

Dus jou kids zijn heel lief en gehoorzaam als papa er is?? snap dan wel een beetje waarom jou vriend jou niet echt geloofd dat je er doorheen zit met je kids..of zijn ze ook wel eens ondeugend als je vriend er is? ook niet leuk dan he.

ik zou toch gaan naar die cursus, je bent er ff uit en mischien steek je er deze keer wel iets van op? En die dingen thuis die zou je kunnen verdelen over de rest van de week/weekend? Kan je vriend met de kids iets leuks gaan doen en kan jij je dingetjes in huis doen?

Oh dat is ook lekker dan dat je kid de knop had omgedraaid..grrrr..wel goed dat hij het heb gezegd, anders lagen de leidingen mischien nu wel door de woonkamer..:D

Oh ook lekker om er vanavond ff uit te gaan, maar is dan ook niet die cursus? ja dan zou ik naar die vrienden gaan, ben je er ook ff uit hihi..;)

hier heb ik de afgelopen week ook een vreselijke week achter de rug, de jongste was weer zo aan het spoken s'nachts, dat ik dus weinig nachtrust heb gehad en waardoor ik dus weer geirriteerd was en daar reageren de kids natuurlijk ook weer negatief op,dus zat weer ff in een negatieve cirkel..vannacht eindelijk een beetje kunnen slapen, voel me gelijk weer wat beter.
    en gelukkig komt mijn man morgen weer naar huis..erg fijn..mag hij gelijk aan de bak haha:D

nou hoop dat je een fijn en gezelige avond heb en een fijn weekend
    liefs elies

9. bianca3006

bianca3006 Bekend lid

20 aug 2009
    535
    2
    0
    Ommen (OV)
    Ik heb zelf voor 3 jaar geleden ook anti depressiva geslikt. Als je het enigzins zonder kan, doe het zonder!!!! Ik heb er wel veel baad bij gehad maar het afbouwen was niet altijd makkelijk. Ook zijn artsen vrij snel met het geven van die troep.
    Ben er wel achter gekomen dat het eigenlijk drugs is. Het afbouwen is erg lastig en gaat heeeel langzaam!!!!

Wel sterkte met alles!!!!

10. eliesja

eliesja VIP lid

3 okt 2005
    8.226
    0
    0
    @t Home
    @bianca, gelukkig ben je van die zooi af dan zeg..ik begin er echt nooit aan, ben namelijk helemaal panisch wat medicijnen betreft laat staan 'die' zooi..ene kant wel fijn, maar soms is het ook een nadeel, heb het namelijk ook als ik medicijnen krijg voor iets anders...voorheen had ik het zelfs van een paracetamolletje, maar dat is niet meer zo gelukkig..

11. Sima Mamalu

Sima Mamalu Actief lid

8 aug 2007
    278
    0
    0
    verzorgende
    Hallo

Daarom heb ik nog niet eins mij recept bij de apotheek opgehaald:D.
    Die zit keurig in mij portemonnee:D.
    Ik vind dat de kinderen geen recht hebben om me aan de antidepressiva aanzetten:x.
    ... en zij kunnen heel lief en beleef zijn.... als mij vriend thuis is.Papa is DE HELD. Ik kom niet eins in beeld. Maar zodra papa weg is... gaan zij feestje bouwen en me treiteren:(. Op eins spreek ik chinees:(, worden tegen me bevelen uitgesproken:$, en elke wens moet voor hun NU uitkomen:x.Mij vriend zeg iets een/ soms 2 keer , en dan is het gelijk gedaan... Ik kan mij stem kwijt rakken - eigenlijk maakt het niet zo veel uit uit want ik spreek toch chinees:(.Ik kan in de hoek zetten voor straf, maar ondertussen moet ik achter andere 2 , dus degene die in de hoek staat gaat vandoor. ... Levens echte KAT & MUIS SPEL:x.
    Ik heb idee dat zijn genieten ervan me me zo ver te krijgen... Ik word boos, ga schreeuwen.... en zij hebben een feestje:x.
    Soms denk ik: kinderen zijn de meest meedogenloze en koppige, wezens (terroristen).... waar ben ik aan begonnen?????.

Ben gisteren niet naar de cursus geweest, wel avond op de koffie. Was heel gezellig.
    Nu ga ik boodschappen doen , dan kinderen ophalen en om 17.30 moet ik bij Ikea zijn in Breda. Mij oudste 2 zonen gaan naar oma, en kommen zondag avond weer terug.

Morgen avond ga ik uit met mij vriend. We gaan naar Arnhem, naar "Night of the Proms"... met OMD, Roxette,John Miles.
    Mij nostalgie kom weer boven:D.

Eliesje, ik heb ook een s`nachts een spokerige kind... Lucio - die van bijna 3 slaap laatste tijd heel slecht... al 2 nachten, spook die om 3-4 uur .... bah... Ook dat nog:).

Groetjes! Sima

12. eliesja

eliesja VIP lid

3 okt 2005
    8.226
    0
    0
    @t Home
    hey meis,

erg is dat he dat ze dan vorbeeldig zijn bij je vriend en bij jou een stel tirannen!!:( maar denk niet dat ze dat met opzet doen hoor, jij bent er het meest voor ze en zijn gewoon aan het uitproberen hoever ze kunnen gaan..en dat is met je vriend niet, die is er niet vaak en daar doen ze dan anders tegen.

Dus je heb lekker een bakkie gedaan bij vrienden, heerlijk toch dat pakken ze niet meer van je af!

en ook nog een avondje weg samen, nou dat is natuurlijk helemaal super en 2 kids minder het weekend, nou je hebt wat om naar uit te kijken, geniet ervan meid, je hebt het verdient!

Dus bij jou is er ook iemand die aan het spoken is s'nachts, erg irri he..

vandaag komt mijn man weer thuis, heb dr nu echt zin in, morgen lekker shoppen in de stad met me moeder, gaan lekker saampjes, heb dr erg zin in.:):)

nou fijn weekend
    liefs elies

13. Sima Mamalu

Sima Mamalu Actief lid

8 aug 2007
    278
    0
    0
    verzorgende
    Beste Eliesja

Dan ben ik weer... en het is al weer woensdag:$.

Heb (weer:)) drukke dagen achter de rug.Eerst vrijdag boodschappen gedaan - 4.5 uur, dan snel naar huis, alles uitladen, broodjes smeren, kids ophalen van scholen, en dan s`avonds naar Ikea in Breda.... om 2 zoontjes inleveren bij oma.
    Dan met de 2 jongste nog naar Tilburg bij papa (in zijn truck) te kijken. ik was pas om 21 uur thuis, dus vanaf 10 s`morgens tot 21 s`avonds onderweg.

Zaterdag gingen we naar Arnhem .De concert begon om 20 uur... en we waren pas om half 1 terug, maar het was zeker de moeiten waard.Vooral OMD en Roxette... Alle emoties van mij jongere jaren kwam naar boven. Ik voelde me weer 20 en zo vrij als een vogel:D... Maar ik ben zeer onder de indruk van de zieke Marie, van Roxette. ik heb voor haar zo een grote bewondering...zo ziek en toch niet opgegeven, wat een sterke vrouw, met zo veel wilskracht, om jaloers te zijn. Jij zit echt aan haar dat zij nog steeds nasleep en last van haar ziekte heeft (hersens tumor - overwonnen, gelukkig). Ik hoop dat met haar alles goed kom, want zij heeft het echt verdiend...
    Manen van OMD zijn 20 jaar ouder - dan schrik ik zelf van dat ik al zo oud ben:D, maar springen, rennen dansen ... doen zij nog steeds met volle overgaven:D.

Ik hoop dat ik ooit weer naar Night of proms , mag meemaken.... het was prachtig. Ik zou heel graag willen gaan naar Stef Bos ( met de liedje PAPA) en natuurlijk Guus Meeuws ( Het is de nacht, en Brabant...) Mij hart smelt gewoon.
    Wie weet, misschien kom mij droom nog uit.

Zondag hebben we zoontjes opgehaald en de rust was meteen voorbij:D....
    Maandag ging mij vriend met zijn truck naar de school van de jongste zoontjes - workshops over beroepen - en ik heb hem gezelschap gehouden... en s`avonds ben ik met mij dochter - door haar uitgenodigd:) - naar de bios geweest om de film "2012"te kijken..., ondanks zeer angstaanjagend film, was het heel gezellig .Volgende keer gaan we toch iets kiezen van de steel van "Kabouter Plop". Even genoeg van de horror arrangement:D.

Dinsdag gingen we achter tuin opruimen... en administratie - zoals altijd.

Het gaat zo snel voorbij... nog 2 weken en dan heb ik nog 62 maanden:)(!!!).
    Volgende week is Lucio jarig - alweer 3 jaar. En vanaf zijn verjaardag gaan weer weer beginnen aan lange lijst ... december : Lucasje , Papa , dan januari: ik en Lucin, en in maart Maria en Matthias, en dan is het gedaan.... tot november weer:D.

Heb bericht gekregen van de gemeente , dat ik verblijfsvergunning heb gekregen, en mag ik die komen ophalen.
    Dan ga ik maandag doen, want morgen en overmorgen heb ik geen tijd - zoals altijd:D.

Hoe is het met jou? Is jou man nog thuis? of vanaf maandag moest hij weer gaan werken? Hoe is het met jou nacht spookje - slaap hij weer goed? Mijne gelukkig weer goed.

Ik ga weer aan de slag... de was stapel zich op, dus moet ik opschieten.

Groetjes! Sima

14. Sima Mamalu

Sima Mamalu Actief lid

8 aug 2007
    278
    0
    0
    verzorgende
    Hallo

Hoe is het?

Heb gisteren echte "bad day" gehad, heb eerder gisteren veel te veel koffie opgedronken, en s`avonds hevige mag pijn gekregen, hele nacht pijn gehad, bijna niet geslapen:x. Middag ging ik naar die cursus, alleen kwam ik na 1/2 uur terug naar huis want daar kreeg ik nog hoofdpijn erbij. Om 13 uur lag ik op de bank te slappen tot 15. 15 en was nog geluk dat ik wekker had aangezet. Mag pijn was verdwijnen , alleen de hoofdpijn was nog niet weg.
    Vandaag alleen lichte hoofdpijn, denk eerder aan migraine.

Heb net boodschappen gedaan, verjaardag/ sinterklaas cadeautjes gekocht.

Voel me eigenlijk redelijk rustig... dus zo houden;).

Gisteren krijg ik van mij dochter een advies;)... "Mam, als jij helemaal zat ben, moet jij jou verstand op nul zetten"... grappig eigenlijk want toen ik voor het laatst bij de HA was, zei hij tegen me het zelfde zin.
    Heb jij het wel eens behoort? Hoe "doe "jij dat. Zij kon me geen antwoord geven:(. "Dat moet je leren" volgens haar.
    Het is gek van worden, dat ik zo zwak ben dat ik advies van de dochter krijg, in plaats van haar te steunen:x.

Toch voel me wel goed, zou alleen ibuprofen nemen voor de rare hoofdpijn.

Groetjes! Sima

15. eliesja

eliesja VIP lid

3 okt 2005
    8.226
    0
    0
    @t Home
    hey meis,

dus jou weekendje was goed verlopen zo te lezen, druk, maar toch gezellig weekendje gehad!!
    Fijn dat dat avondje ook erg leuk was, vind het ook altijd heerlijk als ik in een situatie ben waar ik mijn jeugdsentiment kan ophalen, heerlijk hoor..:)

Dus bijna een verjaardag van je knulletje, hoe oud wordt hij? Groots vieren of gewoon klein en gezellig? Alvast gefelicteerd..

Wel super nieuws dat je toch je verblijfsvergunning hent gekregen, toch ook weer zorg minder.

Hier ging het tot 2 dagen geleden niet zo hoor, danny was gewoon niet leuk meer, alleen maar jengelig, slechte nachten en weinig slapen overdag..dus was het zat en ben gister met hem naar de dokter geweest, denk ff na laten kijken voordat we het weekend in gaan..heeft tie oorontsteking, had dat dus niet gedacht, hij greep er wel eens naar, maar als ik dan daar drukte deed hij verder niks, soms lachen en soms van 'he ga daar eens weg'!!
    Hij heeft nu een kuurtje gehad en hebben hem gister een panadolletje gegeven en hij heeft gewoon geslapen tot half 7..:)
    Zo fijn..en hij is dus nu overdag ook weer wat vrolijker..
    kan mezelf wel voor me kop slaan dat ik niet eerder ben geweest, maar yah..ken het niet meer terug draaien..alleen maar hopen dat het van af nu beter gaat!;)

me man was afgelopen week gewoon werken, wel s'avonds lekekr thuis en gister was hij vrij, dat was wel heel lekker, ben gelijk naar de kapper geweest, ff me haren weer opfrissen!!

straks naar sinterklaas en morgen een verjaardag van een dochtertje van een vriendin..

jij nog plannen voor dit weekend?

dus toch weer een minder dagje gehad..tja het is mischien wel fijn dat je dochter het ook inziet en dat ze dat tegen je zegt is mischien ook wel iets om er dan wat mee te doen..ik noem dat altijd mijn knop om draaien...dan zet ik mijn vestand op 0 en dat is idd iets wat je jezelf moet aanleren..proberen je niet te druk te maken en gewoon gaan en iets leuks in je achterhoofd houden..zo doe ik dat als me man weg is voor bv een week..en meestal als hij dan terug was storte ik letterlijk in..zo van ..de knop kan weer om, mijn man is er weer..en daar probeer ik dus aan te werken dat ik dat niet meer heb..

maar ga ff douchen, gaan zo naar de beste man haha:D
    fijn weekend.

leifs elies

16. Sima Mamalu

Sima Mamalu Actief lid

8 aug 2007
    278
    0
    0
    verzorgende
    Hi :)

Dat is dus bij me onmogelijk, kan niet op rekenen op mij vriend, hij zeg dat ik alleen maar zeurt, en hij werk 14/16 uur per dag.... alsof ik niets doe, hele dag aan koffie en sigaret ben, en de rest van de uren slaapt:x. Mij knopje kan ik pas omzetten over 62 manden :), want dan ben ik vrij als een vogel :D. Dan let ik op niets en op niemand meer:D.

Vandaag , zoals altijd een zware k** dag, ben bijna mij stem kwijt en zenuwen staan om op te springen. Niemand luistert, van de oudste tot die jongste. Van mij dochter hoor ik alleen : doe niet ongeduldig, wat heb jij vandaag, schreeuw maar niet zo...:x:x:x.

Als ik zeg, dat ik al 10 keer iets als gedaan (bij sloffen aangedaan, rot speelgoed opgeruimd)... en nu moet het op nieuw, dan zeg zij: dat is normaal dat kinderen willen dat niets, en zij niet luisteren, ik doe het er ook niet....
    Nou, van zo een antwoord word ik helemaal crazy:x:x:x.

Wie ben ik h.v.d, een slaaf?, een meubel?
    Wat doe ik hier nog , eigenlijk:x:x:x.

Morgen is alles weer o.k. Gaan zij lief doen, slijmen bij vader, luisteren als een engeltjes - anders is geen genade:D.

En ik, zou liefs weg gaan, 2 dagen verdwijnen en pas maandag ochtend - als zij als weg zijn, terug kommen:D:D:D.

Als zij me paar dagen zouden missen - misschien ook niet - dan zouden zij me paas waarderen.

Het is verschrikkelijk, zitten in een gevangenis, met lastige kinderen, en geen uitweg meer hebben... en elke zaterdag het zelfde.... ik krijg al buik pijn op donderdag, als ik aan zaterdag denk... mij gedoeld is op , en ik kijk steeds meer tegen aan.
    Het zijn momenten dat ik het serieus niet zit zitten...

En ik weet, dat als de kinderen meer respect zouden hebben - die hebben zij helemaal niet:x, en gingen luisteren.... zou het leven van me heel anders er uitzien.... De oudste stoken de jongste tegen over me, en cirkel is rond... om kots misselijk van te worden.... Tegenwoordig is het heel normaal - tenminste volgens mij oudste - dat kinderen niet luisteren , grote bekken opzetten, en doe wat zij / niet het moeder , vraagt.

Ik weet, dat mij grootste fout lig aan mij zelf, ik heb niet de juiste keus gemaakt. Ik ben totaal niet geschikt voor om moeder te zijn... en nu pluk ik de bittere vruchten van.

Hoop, dat ik die k** dag zou overleven , ik haat het zo erg.

Geniet van je man... en goed weekend!
    Voor me nog 8 uur te gaan:D.

17. L78

L78 Fanatiek lid

7 sep 2009
    2.463
    0
    0
    Noord Holland
    Dag meiden, diagnose is bij mij ook gesteld (begin oktober) en zit sinds die tijd thuis. Heb veel dingen op mijn bordje gehad waaronder een kinderwens voor een tweede kindje en herhaalde miskramen (1 voor ons zoontje en in het afgelopen jaar 3). Ik weet nog niet wat ik allemaal over de burn-out kwijt wil hier, maar nu weten jullie in ieder geval van mijn bestaan :D Ik had deze 'club' ook nog niet eerder gezien, ga eerst ff meelezen.

18. eliesja

eliesja VIP lid

3 okt 2005
    8.226
    0
    0
    @t Home
    @sima, dus het is weer ellende, maar denk je dat het over 62 maanden in nederland anders zou gaan dan, je blijft wel dezelfde kids houden natuurlijk...of is het dan meer de omgeving die je dan gelukkiger maakt?
    Vind het echt vervelend dat je zo denkt, dat je geen geschikte moeder bent, natuurlijk ben je dat wel..je zit er nu alleen ff flink doorheen...daar moet je idd even uit zien te komen en de pest is gewoon dat jij daar geen hulp bij krijgt...zou heel veel schelen als je vriend je zou bijstaan en niet ook nog eens tegen jou zegt dat je niet moet zeuren, vind echt dat je wel wat respect van hem verdient..
    nou hoop dat als je kids op bed liggen je even een momentje voor jezelf hebt..
    sterkte voor dit weekend nog he..
    liefs elies

@L78, welkom hier..hoop dat je hier mee komt praten, is altijd fijn als je je hart kan luchten terwijl niemand weet wie je bent...
    elkaar mischien steunen waar het kan... en proberen elkaar positiviteit te geven...

19. Sima Mamalu

Sima Mamalu Actief lid

8 aug 2007
    278
    0
    0
    verzorgende
    Hallo

L78, welkom hier.

Eliesje, hoe gaat het?

Lucio is gisteren jarig geweest, mij schildpadje is al weer 3 geworden. Wat gaat de tijd toch snel... en gelukkig maar.

Heb dinsdag 2 tarten gebakken, één voor school, andere voor huis.
    Was lekker, tenminste zo waren de reacties:D.

Zondag was hier heel erg heftig geweest. Enorme ruzie met mij vriend. Hij vind dat het is mij tak om de kinderen te vermaken - vooral op zondag want hij wil uitrusten, moet niet van hem verwachten dat hij met ons ergens naar toe gaat. Mij tak is dat ik dat zelf doe, in mij eentje.Kijk, ik begrijp dat hij zaterdag zo 16 uur werkt en moet uitrusten, maar niet zo dat ik met 3 kleine en èèn met autisme ergens naar toe kan gaan. Ik had hem er op gewezen, dat als hij ergens naar toe gaat ( met de jongste kids) moet ik altijd op sleep touw met hem me.... maar van me word verwacht dat ik in mij èètje alle 4 oppas en vermaakt.
    Ik wou op za, en zo gaan werken maar hij wil niet... te veel verzorging voor hem alleen, dus ik kan het niet.
    ... maar krijg ik steeds te verwijten dat ik niet werkt (oppas regelen op za en zo is ook mij verplichting) en ook nog niet goed let ik op de kinderen, en dat is mij schuld dat zij niet luisteren, zijn aan het rennen, roepen, met speelgoed rommelen etc...
    Volgens hem op zijn werk zijn genoeg vrouwen die vrolijk zijn, lol trappen , en gewoon uh en ach....
    Ik was toen aan het aardappel aan het schillen... toen ik dat hoorde, heb ik de hele pan naar hem gegooid en zei: dan zoek lekker tussen je vrolijke vrouwelijk collega `s lekker oppas voor je kinderen, want ik stap er uit.Bij hun sollicitatie gesprek moet je wel tegen hun zegen dat zij ondere enorme druk zouten staan en ook nog tegen enorme kritik - van hem kant - moeten kunnen:D.
    "ja, dat gaat niet, niemand zou dat willen doen" zei hij... toen ze ik: dat is jou probleem, niet de mijne, zoek het voor eerste keer lekker uit:D:D:D.

Hij ging boos naar zijn kamer, en ik... roept de kids naar me, maar alleen 2 wouden me, dus heb ik auto sleutels gepakt en ben vertrokken.... ben 1.5 uur weg geweest, toen ik terug was, zei ik... nu was het voor even, volgende keer kan anders aflopen.
    ... en zoek het maar zelf lekker uit. "ja maar ik moet werken", ik zei: dat is jou probleem, niet de mijn: 50% ik, 50% ik....Jij heb genoeg vrouwelijk helden op jou werk, die kan jij vragen:D, dan kan ik voor eerste keer lol hebben:D:D:D.

Nu gaat het weer redelijk, maar "dat "vergeet ik nooit. Dat heb me zo veel pijn gedaan... ben totaal gebroken.
    Voor me is de mat beker vol.

Vandaag ben ik enorm moe, na de verjardag feestej, maar ja, hoop ik morgen dat ik meer zou "herstelen":D.

Ik ga nu naar Breda, naar Ikea, groetjes !

20. eliesja

eliesja VIP lid

3 okt 2005
    8.226
    0
    0
    @t Home
    hey meis,

nog van harte met Lucio..en de taarten zelf gebakken, jammie, wat had je gemaakt? Is het feestje nog leuk geworden?

Nou zeg, weet ff niet wat ik lees, wat een gemene en rare vriend heb jij zeg...vind het echt niet normaal dat hij dit allemaal zegt..
    me mond valt gewoon open van verbazing..:$ het is echt net of het alleen jou kids zijn en hij alleen geld in het laatje brengt..tsss..is niet meer dan normaal dat hij ook wat met de kids gaat doen, die hebben papa ook gemist en willen iets leuks met papa doen, waarom is hij anders thuis en heet hij papa??? vind dat jij ook wel een rust verdient en niet alleen hij, is gewoon een zware taak om zoveel kids op te voeden en dat in je 1-tje..jammer dat hij dat niet snapt..zou idd eens gewoon moeten weg gaan en dan alleen en de kids alleen bij hem laten, kijken of hij dan nog zo praat..sorry ken me daar best boos om maken hoor..
    Vind het wel goed van je dat je dat heb gedaan met die pan aardappelen haha, goeie actie.. hoop echt dat hij een beetje is geschrokken van deze actie en hij wel beter oppast met wat hij zegt de volgende keer..;)
    snap ook dat dit je pijn heeft gedaan...:(

liefs elies

Deel Deze Pagina