Burn-out mama's..

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door eliesja, 11 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sima Mamalu

Sima Mamalu Actief lid

8 aug 2007
    278
    0
    0
    verzorgende
    Een Hel - nog 3.5 jaar volhouden
    Hallo

De kwetsbare worden heb ik hem vergeven maar NIET VERGETEN.
    Elke dag spookt het nog steeds door mij hoofd.
    Ondertussen leven gaat verder, Het was vermoeiend maar toch leuke verjaardag geworden.
    Zaterdag ging alles lekker soepel, tot ong 15.20, toen moest ik hals over de kop naar de eerste hulp met de 2 jongste.... Ik en mij dochter waren bezig in de keuken en badkamer, ondertussen hebben die twee duiveltjes kast toeschouwen en raten/muizen gif over de hele vloer gestrooid, en waarschijnlijk ook van gegeten (op de grond lagen op gekauwde korrels).Zij kommen nooit in die ruimte, die is altijd dicht, maar ja, ik weet niet hoe het is gebeurt, dat die niet op sloot was, en ook nog die kast verscho
    wen...

In ziekenhuis waren we 1 uur bezig ( 2 verpleegkundige en ik ) om voor Lucio neus sonde naar binnen te krijgen. Allerbij moesten ieder 1/2 liter zwarte inrit (kol) naar binnen wegwerken.Ondertussen heeft mij vriend zijn truck gezet en met de auto van de baas in ziekenhuis gearriveerd (binnen 1.5 uur).

Zo veel stress en onmacht en boosheid op mij zelf en mij vriend heb ik nog nooit gehad.Hij wou per se muizen gif in plaats van kat. Ik was zo woedend dat ik hem aangevallen was bij de balie van de eerste hulp.Zij wouden me kalmeringsmiddel middelen geven, dus kan je zich voorstellen hoe duivels zag ik er uit.

Gelukkig met de kids gaat alles goed.Toch kan ik het niet vergeten, slaap heel erg slecht en voel me zo moe, net als of mij hart niet genoeg pompt.

Verjaardag feest heb ik verschoven naar aanstaande zondag, dan doe ik ook de verjaardag van Lucas bij;).

Ga zaterdag weer taart bakken, maar eerst alles na checken , wil die horror niet meer meemaken.

Groetjes! Sima

2. Sima Mamalu

Sima Mamalu Actief lid

8 aug 2007
    278
    0
    0
    verzorgende
    Net Lucio en Lucas opgehaald van school met hoge korts, Lucio 39.7, Lucas 38.Ga vanavond weer naar de HA.
    Het is altijd iets, kan geen dag rust zijn.Als gaat het beetje redelijk, moet weer iets gebeuren.Het word tijd dat ik een goede helderziende zoekt. Het is net als een vloek is uitgesproken.
    Want menselijk/rationeel, is dat hele zooitje niet te verklaren:x.

Groetjes!

3. eliesja

eliesja VIP lid

3 okt 2005
    8.226
    0
    0
    @t Home
    hey meis,

oh nee zeg, dus ze hebben die gif te pakken gehad:$
    hoe reageerde je vriend op het feit dat je erg boos op hem was omdat 'hij' wou dat je die zooi in huis moest halen?? of was het weer jou schuld? hoop het toch niet hoor!!

En ook nog eens koorts, heeft dat niet iets met elkaar te maken of is dat met dat gif alweer in orde??

wat een ellende zeg, zal je altijd zien..1 ding gaat niet dan komt het allemaal tegelijk... nou kan maar ding zeggen..hopen dat nu alle ellende komt en dat je straks niks meer hebt dan alleen maar leuke dingen..dit verdien je ook niet hoor...

heb vandaag weer een gesprek gehad na een maand niet te zijn geweest, had het wel ff weer nodig hoor..ging wel goed..hierna nog 2 keer en dan kijken we verder..

hoe gaat het met die cursus van jou, ga je daar nog wel heen?

nou ga ff bakkie doen bij een vriendin..

liefs elies

4. Sima Mamalu

Sima Mamalu Actief lid

8 aug 2007
    278
    0
    0
    verzorgende
    Lucio heeft (gelukkig) alleen zware bronchitis... niet die verdomde rattengif.

Mij vriend was in shock... heeft me zo duivels nooit meegemaakt:D.
    Toen hij begon uiteindelijk te dreigen met"ik heb helemaal geen zin meer in...." begon ik al te schreeuwen dat ik al helemaal niet meer. Om kort te zegen: me kan het helemaal niet meer schelen, wat jij zou doen.

Het ging paar dagen beter, was ik rustig geworden, en toen belde hij me net om te zegen: ik heb ruzie met mij baas, ik stop met werken, ga jij (ik dus) fulltime werken.... ik kan niet alles doen aanpakken , jij (ik dus) wel".
    Hij wil huisvader zijn...
    Nou, ik vroeg hem... weet jij wel hoe jij met de kids moet omgaan? hun verzorgen, hele huishouden doen, etc.... jij heb dat nog nooit gedaan , in je leven... Ik moest altijd alles zelf doen met hun, zelfs toen ik om 8 uur op mij werk must zijn."
    Ik zou proberen, zei hij. Ik zeg dat zou jij noot reden, jij kan het gewoon niet.
    Toen werd hij kwaad, boos en "hij zit het weer niet meer zitten"

Nou, dan zoek maar uit ! ik ben ook boos, en woedend, want ik moet altijd zijn problemen oplossen,, hem net als een standbeeld behandelen en bevonderen... Nee, geen zin meer in.

Ach, het was weer normaal, en nu dit... ik word gewoon gemoedeloos van.

Groetjes!

5. eliesja

eliesja VIP lid

3 okt 2005
    8.226
    0
    0
    @t Home
    hey meis,

minder van die bronchitus..

Dus je vriend wil huisvader zijn...eh ja als hij dat verder nog nooit heb gedaan, zal dat niet meevallen nee..wat een drama weer zeg..hoe is het nu verder gegaan met dit dan? heeft hij nu ontslag genomen?

had afgelopen donderdag nog een vreselijke woede-aanval..
    me oma was jarig en had die dag ervoor nog tegen me man gezegd, laat ik nu niet vergeten me oma en me ma te bellen om te feliciteren..krijg ik om 8uur s'avonds een sms van me ma..dat ze het me kwalijk nam dat ik haar niet had gefeliciteerd..:$..denk k*t weer vergeten..ik gelijk em oma gebelt, nam niet meer op..dus ik me ma gebelt..nou ze ging echt tekeer zeg..ik zeg, je had dat sms-je ook anders kunnen sturen, ben het gewoon vergeten klaar..nou ze deed echt raar en vervolgens pleurt ze die hoorn er weer op..nou woester ken je me niet maken, was echt des deuvels..:x
    was echt in staat om haar een sms te sturen, dat ik haar gewoon nooit meer wilde zien, dat ik dr helemaal zat ben..maar me man heeft me tegen gehouden en me gsm afgepakt..mens spoort echt niet..er komt echt een dag dat ik haar de rug toekeer..ben het gewoon spuugzat..kinderachtig gedrag...geen zin meer in..:(

en hebben jullie nog wat met de sint gedaan?

liefs elies

6. Sima Mamalu

Sima Mamalu Actief lid

8 aug 2007
    278
    0
    0
    verzorgende
    Beste Eliesja

Hier loop alles in de soep... Hij heeft geen ontslag genomen/gekregen. Voorlopig is dat van de ban, maar...

Zaterdag werd de oudste van de jongste (die van 4)ziek, hij wou niet spelen was hangerig, korts etc. S`avonds ging hij overgeven. Heb zetpil gegeven en zondag ochtend gingen we naar de weekenarts. Hij had koorts, was heel zwak en heel erg kortademig... voor me was dat long ontsteking. Die verwees ons meteen naar de eerste hulp in ziekenhuis . Voor hem was het accute longonsteking.
    In ziekenhuis hebben ze meteen fotos genomen, bloed geprikt en slijm voor onderzoek. Na uur te wachten kwamen zij met verbazintwekkend aantword: alergische reactie:(:$. Alleen we weten niet voor wat:(.
    Hij mog naar huis maar moet 4 keer per dag aan de poefjes.... dus net als bij astme:(:$.
    Nou, het ging redelijk goed, en hij knaap beetje op, maar vandaag belde de oppas van de jongste ,dat Lucin ook ziek is aan het worden... heeft 39.4 korts... verder niet:(:(:(, wel betje hoesten maar geen ergere snotelbel...
    Net heb ik Lucio, die middelste korts opgemeten. Hij is sinds vrijdag aan de Amoxiciliene, maar ziet nog steeds beroerd uit. ... en wat het blijkt: hij heeft nog steeds korts, 38 graden, en dan na 4 dagen antibioticum:$.

We gaan morgen weer naar de HA. Het klopt hier iets niets.

Het gekste is dat vorige jaar op Sinterklaas waren zij ook aller 3 ziek... toen werden zij in zieken huis opgenoen met RSV virus.... maar hoe kan dat dat ze weer jaar later rond hetzelfde datum ziek zijn:(:(:(.

Ik heb inderdat afsprak gemakt bij helderziende in Veghel... toen ik haar aan de lijn had, en uitlegte wat ik wil weten (absolut geen toekomst voorspeling maar in de verleden te graven8)) zei zij op het einde: jij zelf bent heel beschadig:(:$, maar ik denk dat ik je kan helpen8).

Dat hoop ik van harte, want ik ben levens moe. Hoe veel kan ik nog hebben8).

Ik verhoog me op volgende week dinsdag, heb om 11 uur afspraak (duurt 1 uur) en dan hoop ik iets meer te weten te komen.

Groetjes!

7. eliesja

eliesja VIP lid

3 okt 2005
    8.226
    0
    0
    @t Home
    jee meis, wat een drama zeg, wel erg raar idd dat ze weer alledrie ziek zijn en dat rond dezelfde tijd!???
    Ben benieuwd wat de arts gaat zeggen dan, want is wel raar als je medicijnen hebt en na 4 dagen nog koorts hebt??
    Mischien kan je vanavond al naar eerste hulp bellen of langs gaan..duurt nog zo lang morgen..

ben benieuwd of ze je kan helpen hoor, hoop het zeker voor je..
    ze klonk in ieder geval serieus toch!? wel spannend..ben benieuwd naar je verhaal hoor..

sterkte en vooral beterschap met je kids..
    liefs elies

8. Sima Mamalu

Sima Mamalu Actief lid

8 aug 2007
    278
    0
    0
    verzorgende
    Papa heeft in iedere geval vrij gevraagd en gekregen van zij baas tot volgende week woensdag.Ben dus niet alleen met de zieke kids:(.

Ja, zij klonk heel apart, zelfverzekerd en ook wel overtuigend, maar ja, of mij gevoel klop, dan zou ik pas volgende week dinsdag weten.Weet je, ik ben nu zo hopeloos, dat ik had besloten om alternatie hulp te zoeken.
    Het klop hier iets niets... Ik kan dat niet noemen... wel denk ik het ergste:(.

Ik hou je zeker op de hoogte.

9. eliesja

eliesja VIP lid

3 okt 2005
    8.226
    0
    0
    @t Home
    oh dat is wel heel fijn dat je vriend ook thuis is...lijkt me wel erg zwaar als je 3 zieken hebt en de rest van de kids willen ook aandacht..ga je vandaag nog wel naar de ha?

wat is alternatiehulp? als ik vragen mag..
    waar denk je zelf aan dan dat er niet pluis is?? hoop niet iets ernstigs dan hoor..:(

sterkte

liefs elies

10. eliesja

eliesja VIP lid

3 okt 2005
    8.226
    0
    0
    @t Home
    het meis,

hoe gaat het met de kids? Nog ziek? en met jou?
    Nog paar daagjes en dan mag je naar die vrouw, ben wel benieuwd hoor, laat je het weten hoe het ging?

hier is het weer een drukke zondagochtend..

ga zo eerst de oudste eens zijn pilletje geven..pfff...:(

verder zijn gangetje..mijn man is nu 4 weken vrij en dat is wel heel erg fijn..

nou fijn weekend nog meis..

liefs elies

11. Sima Mamalu

Sima Mamalu Actief lid

8 aug 2007
    278
    0
    0
    verzorgende
    Hallo

Dan ben ik weer.
    Vorige week waren alle 3 jongste thuis, en ziek.Vorige weekend (7.12) was ik met Lucasje naar ER geweest.Hij had moeite met ademen, was zo zwak, dat hij moeiten had om te staan. Arts op de eerste hulp zei dat hij word opgenomen, waarschijnlijk met acute longontsteking... maar eerst zouden zij een foto makken van de longen, ook bloed onderzoeken en zijn slijm.
    Na 3 uur, kwam de arts met de uitslag... allergische aanval door virus:$:(.
    We mochten naar huis, met pufjes, 4 keer per dag. En inderdaad, hij knapte heel erg snel, gelukkig. Vrijdag op controle geweest in ziekenhuis, en blijkt dat hij nijging heeft tot astma... antiastma pufjes gekregen, en die moet hij 3 keer per dag doen.
    Vanmiddag, gaan we met 2 jongste naar het zelfde doctor (in ziekenhuis), zij zijn al 10 dagen ziek, 2 kuren van antibiotica gehad - 10 dagen, langer kan antib niet gegeven worden.Zij wou hun zien en bloed onderzoek doen, plus slijm. Alles in verband met Lucasje, als hij allergisch is, zij zijn waarschijnlijk ook... dus als ik het zo bekijkt, krijgen zij alle 3 zelfde medicatie - pufjes - als Lucasje.

Morgen ga ik naar Veghel... dus nog 23 uur volhouden:D. heb al lijstje gemaakt met de vragen, maar misschien is het niet eins nodig.Ben zo erg benieuwd na... ik zou jou zeker op de hoogte houden.

Vanochtend muis naar buiten gezien lopen:$. Die k** besten willen naar binnen:$. Weer muizenvallen gezet... geen vergif:).

Het word dus weer drukke week. Mij vriend gaat morgen avond weer werken - dus ben ik weer alleen. Woensdag ga ik taart bakken want donderdag is Lucasje jarig. Hij word 4!!!
    Vrijdag avond gaan Lucasje en Lucio uit logeren bij opa en oma. Ben dus in het weekend alleen met Maria, Matthias en Lucin, het word dus iets rustiger;). Die 2 musketiers komen pas dinsdag ochtend terug.

Nu ga ik me omkleden, om 1 uur moeten we naar ZH.

Groetjes! Sima

12. eliesja

eliesja VIP lid

3 okt 2005
    8.226
    0
    0
    @t Home
    Hey meis,

Dus lucas heeft waarschijnlijk astma..minder hoor, maar gelukkig gaat het de goede kant op..en wanneer hoor je dan of die andere 2 dat ook hebben?
    Wel fijn dat je vriend thuis was met de zieke kids enzo..

dus er gaan er 2 logeren, altijd fijn haha..

ja niet zo lang meer en dan naar die mevrouw, spannend..

hier gaat het wel redelijk, ben alleen naarstig op zoek naar oppas voor de woensdag als ik moet werken..wil van me ma af..ben dr spuugzat..dat gezeik iedere keer en ben iedere keer zo gespannen, zit nu bij therapie voor me ma zeg..hebben het nu alleen maar over haar en haar kutte gedrag..ze zou dr zelf moeten gaan zitten en al haar mankementen eens onder ogen moeten zien..
    grrrrrr...sorry moest het ff kwijt..

moet zo de oudste alweer van school halen..

nou heel veel sterkte morgen en hoor het wel, ben benieuwd..

liefs elies

13. Sima Mamalu

Sima Mamalu Actief lid

8 aug 2007
    278
    0
    0
    verzorgende
    Vandaag hebben in ZH bij de jongste bloed geprikt, longen foto en slijm afgenomen. Woensdag ochtend kom de uitslag. Middelste, Lucio, moet volgende week zelfde onderzoeken ondergaan.Vandaag kon hij niet me door stomme "fout".Hij ging naar school, en we zouden hem ophalen om 13 uur.... alleen we wisten niet, dat het vandaag zijn klasje naar speeltuin ging:$. Moet dus volgende week weer naar ZH, met hem.

Och, ik heb ook stille ruzie met mij Mama. Zij werd razend toen ik zei, dat ik naar helderziende ga." Het is duivel spelletje, en jij kom nog zieker van terug.". nou, het is mij laatste spring plank, want rationaal kan ik sommige dingen niet verklaren.

ik hou je zeker op de hoogte, nog 13 uur...;).

Hier is koud, Matthias zei, dat het zou sneeuwen:$.We zouden zien:D.

Ik vertel je morgen hoe het was, of moet ik het niet overleven:(.

Groetjes! Sima

14. eliesja

eliesja VIP lid

3 okt 2005
    8.226
    0
    0
    @t Home
    hey meis,

dus nog even afwachten wat de uitslag betreft..

dus jou mama was het daar niet mee eens? jee mischien had je het dan beter niet kunnen vertellen, dat heb ik soms ook wel hoor, soms is het beter dat ze niet alles weet, want ze denkt volgens mijn nog steeds dat ze me leven kan bepalen...ben haar super dankbaar dat ze me vroeger altijd heeft geholpen, want zonder me ma was het vast niet zo goed afgelopen..maar ze moet wel beseffen dat ik nu volwassen ben en een gezin heb met eigen keuzes...;)
    maar dat is nog maar een stukje van het hele verhaal...

nog maar even en dan mag je naar die mevrouw..heel spannend..succes..

liefs elies

15. Sima Mamalu

Sima Mamalu Actief lid

8 aug 2007
    278
    0
    0
    verzorgende
    Ik ben zo moe, na gisteren, dat ik moeiten heb om te lopen.Heb al 2 nacht niet echt goed geslapen, want de jongste was aan het spoken.

.... maar ik ben wel tevreden. Mij vermoeden en voorgevoel is bevestig.Ik had alleen mis in het "data". ik dacht dat het alles was begonnen 3.5 jaar geleden, maar volgens haar alles begint in 2001, en dan niet bij me, maar bij mij vriend. Ik had al vermoeden, dat het bepaalde persoon uit zijn omgeving "rut in de eten gooide", maar ik heb me dus vergiste in de tijd.
    Zij heb perfect mij vriend op geschreven, zelfs hoe hij is tegenover me, en anderen.
    Om alles kort te makken.... ik moet hier weg, het is te veel negatieve energie in het huis zelf maar ook in de omgeving... Het beste zou terug keren naar NL - maar dat weest ik het al lang.
    Als het even niet kan - en het kan dus echt voor 5 jaar niet - moet ik andere huis zoeken... Kinderen zijn zeer sensitief en daarom zij heel vaak ziek - zij zien en voelen namelijk alles... dat geld ook voor me. Ik zit te veel in het huis.... en ik roep al manden lang dat ik moet werk zoeken en zo min mogelijk in het huis zitten.

Ik moet eigenlijk om lachen, maar eigenlijk het maak me heel erg bang... Ik weest er al , voor ik naar haar toe ging. Mij intuïtie en voorgevoel heb me dus op de goed weg geleid, jammer genoeg luister in niet altijd - te weinig!!!- naar mij innerlijke stem:x.

Moet even balans op makken voor mij zelf, en plan makken voor de komende manden.... het word dus verhuizing... dus nieuwe huis zoeken:).

Mij jongste is wakker, moet broodje gaan makken.
    Groetjes! Sima

16. eliesja

eliesja VIP lid

3 okt 2005
    8.226
    0
    0
    @t Home
    hey meis,

dus wat je al vermoede is nu uitgekomen zeg maar..nou wel fijn dat je zelf een goed voorgevoel had..idd nu een ander huis zoeken, hoop dat het gaat lukken voor die 5 jaar om zijn..duurt anders nog zo lang om in die negatieve sfeer te blijven hangen..en werk zoeken..
    dus ze kon je ook veel over je vriend vertellen..lijkt me best wel eng hoor...maar je vond het allemaal wel heel positief wat ze vertelde of niet??

nou hier is het bijna vakantie..dan is het weer adhd tijd...(alle dagen heel druk) hihi

nou hoop dat je alles snel op een rijtje hebt gezet..alvast fijn weekend meis.. en nog leuke plannen voor de kerst?

liefs elies

17. Sima Mamalu

Sima Mamalu Actief lid

8 aug 2007
    278
    0
    0
    verzorgende
    Hallo

Vandaag hier lekker rustig, Lucas & Lucio zijn uit logeren (tot dinsdag middag) , ik ben dus met 3 kids thuis.

Buiten lekker koud, aardig veel sneeuw, en schijt heerlijke zon.
    Ga vanmiddag met Matt en Lucin even naar buiten om te wandelen.

Weet jij, ik ben zo rustig die afgelopen paar dagen, misschien is het stilte voor de storm.... maar het is zo heerlijk.

Wat die helderziende had verteld over mij vriend... zij heeft zijn karakter en gedrag opgeschreven.Dat kon alleen ik weten, dus dat vond ik zo bijzondere. Ook dat ik zou moeilijke strijd moeten met hem voeren om de andere huis te zoeken, en dat is al nu begonnen:D, hij zit hier lekker, en wil niet verhuizen... probleem is dat hij zit hier zo 3 dagen - met de reis:p, en de rest zit hij lekker in NL, dus hij ervaart die negatieve energie helemaal niet.

Ik zit hier zo 24 uur/7 dagen - misschien 5 uurtjes mindere, als ik boodschappen in NL ga doen:D... dus ik zit hele tijd in die negativiteit8)... ik voel me k**, depri, moe, en niet hij... probleem is, dat hij wil/kan dat niet snappen:x.... het zou zeer zware "oorlog " worden:D.

Hier met de kerst niet veel sups... Hij ga al maandag werken t/m donderdag, en dan zondag naar de kerst... Net nu al zo veel voorbereidingen zijn en zo druk, zou hij niet thuis zijn:$.
    Ik voel me zo alleen, en die eenzaamheid is moeilijk te verdragen.
    Weet jij waarom mensen dood willen - van eenzaamheid... de muren komen op je af, heb jij niemand om te praten, zelf de zon kan je niet troosten... Het is al 3 jaar zo verschrikkelijk tijd... en ik moet nog 5...

Hier zijn tot 4 januari vacatie,dus ook ADHD tijd;), hoop in slaap vallen en pas over 2 weken ontwaken:D.

Heb jij nu druk op je werk? ... geniet er van, dat is altijd leuker dan thuis te zitten:).

Goed weekend !

18. eliesja

eliesja VIP lid

3 okt 2005
    8.226
    0
    0
    @t Home
    hey meis,

hier gaat het even heel erg kut...heb het verschrikkelijke nieuws gekregen dat me lieve papa is overleden...geheel onverwacht uit ons leven gerukt...wilde het wel ff melden, want zal er hier met vlagen zijn en wilde je toch nog heel veel sterkte wensen en dat het toch goed met je zal gaan..

liefs elies

19. Sima Mamalu

Sima Mamalu Actief lid

8 aug 2007
    278
    0
    0
    verzorgende
    Beste Eliesje

Mij oprechte deelneming, en veel sterkte! Worden schieten te kort, en er zijn geen worden voor. Alles wat ik (en andere omstanders) zouden zegen lijkt fout, in zo moment... Veel sterkte lieve meid !!!
    Het enigste "verlichting"in zo situatie is... Iemand die overleden is , is verlost van alle ellende van de wereld, hij rust nu , en blijkbaar het was zijn tijd. Geen ziektes, geen tegenvallers, geen andere ellende.
    We (die nog hier op aarde zijn) moeten nog strijden, voor ons staat nog alles in peto, maar voor hun niet meer. We voelen ons verlaten, en alleen , maar hij/zijn hebben nu eeuwig rust.

Probeer nog klein beetje tot rust te komen.

Groetjes en sterkte. ik denk aan je.

20. eliesja

eliesja VIP lid

3 okt 2005
    8.226
    0
    0
    @t Home
    hey meis,

hoe gaat het met jou??
    en de kindjes?

hier gaat het met vlagen...heb veel afleiding van de kids, maar de avonden zijn dan best zwaar..kan het nog steeds niet bevatten..nog zo onwerkelijk..

nog bedankt voor je lieve woorden..
    hij heeft idd zijn rust..weet nu ook wat meer dingen wat er allemaal is voorgevallen en dat maakt het er niet makkelijker op..sowieso is die therapie die ik tot nu toe heb gehad helemaal weg...zit echt in een zwart dal..althans zo voel ik het, voel me leeg en futloos en kan van niks nog genieten..
    denk dat het nu wel een zwaardere depressie aan het worden is..het is me allemaal teveel gewoon..:(

hoop dat het met jou beter gaat..
    liefs elies

Deel Deze Pagina