Nogmaals bedankt voor je berichtje.jou vraag of ik niet gewoon een postnatale depressie heb zet me wel aan het denken. maar wat is dan het verschil met een burnout?is het niet een beetje hetzelfde allemaal? dank je wel voor je berichtje, dat doet me goed.
Graag gedaan meid. Idd vind ook dat alles op elkaar lijkt.. De symptomen van de postpartum depressie komen sterk overeen met die van andere depressies. De meest voorkomende klachten van postnatale depressie zijn: -sombere stemming -gebrek aan interesse en initiatief -weinig plezier beleven aan de baby -geen 'moedergevoel' hebben of juist overbezorgd zijn voor de baby -extreme vermoeidheid en lusteloosheid -huilbuien -prikkelbaarheid en agressieve uitvallen (bijvoorbeeld schelden en verwijten maken) -concentratieproblemen, verwardheid en vergeetachtigheid -slapeloosheid of juist een extreem grote slaapbehoefte -gebrek aan eetlust of juist overdreven eetlust -weinig zelfvertrouwen en het gevoel niets waard te zijn -het gevoel van binnen dood of leeg te zijn -gevoelens van machteloosheid, wanhoop en angst en sterke neiging tot piekeren -meer algemene klachten zoals hoofdpijn, duizeligheid en misselijkheid. hier de symptomen van burn-out: -Concentratieproblemen -Vergeetachtigheid -Emotionaliteit -Besluiteloosheid -Slaapproblemen -Lusteloosheid -Cynisme -Onzekerheid: minderwaardigheidscomplex -Verminderde conditie -Seksuele problemen: geen zin en/of impotentie Ik denk dat je zelf niet zo goed kan zeggen wat het nu eigelijk is, mischien dat dit beter vastgesteld kan worden door een therapeut. Ik dacht zelf dat ik een zware depressie had, maar er kwam bij mij dus een lichte depressie uit, met lichte burn-out verschijnselen. Het is wel goed om erover te praten, hetzij met iemand die je niet kent of met je man/vriend of vriendin of gewoon hier...
Hallo Dames Ik lees jullie berichten elke dag, maar iets schrijven... kom heel erg moeilijk. Heb zo veel werk en voornemens dat ik leid constant aan tijd te kort.Heb vandaag de hele huis schoon gemaakt, gepoetst, kasten opgeruimd.... en nog 2 wasmachines was op opgevouwen. Ik snap het niet waar die energie vandaan kom, ik snap er helemaal niets van. Ik voel me ook heel erg goed... rustig, vol energie, best sterk, meer consequent tegen over de kids - ook al moet ik iets 100 keer herhalen (alle 5 leiden aan peuter/kleuter/tiener doofheid). Ik denk dat het te makken heeft met aankomende lente. De dagen zijn aanzienlijk langer, zon schijnt sterker, struiken hebben al knopen... het kom lente en dat maak me zo optimistisch. Ik durf er bijna niet toe geven, maar ik begin weer zachtjes te genieten eigenlijk van de kleine/simpele dingen. Heb een Hyacint op de keuken raam staan... heb me zelf betrapt dat ik stond naar hem te staren , genieten van zijn geur en kleur... Ik kan me niet meer herinneringen wanneer ik zo had genoten... Ik begin er weer intensiever kijken naar de omgeving (kleur, geur, vorm) ook voel ik meer emotioneel.Afgelopen maanden zat ik zo diep, dat ik voelde helemaal niets meer, geen pijn, geen verdriet, geen liefde, ik was totaal los - labiel, gevoelloos, geestelijk dood (wel enorm veel woede op alles en iedereen incl me zelf - dat ik nog leef(ik wou namelijk heel graag dood gaan) . Ik weet dat het ook "stilte voor de storm"kan zijn, en misschien morgen voel ik me weer zeer slecht... maar stikken hoop ik dat het nu echt "knop is door gehakt". Ik zou het zo graag willen.Niet alleen voor mij kids, mij vriend, maar vooral voor me zelf... Afgelopen jaren leefde ik van dag na dag - met de hoop dat op een dag word ik niet meer wakker, maar nu ... ik droom stiekem over de toekomst, ben bang in te geloven om -als het niet lukt, niet nog meer gekwetst te worden - maar ik heb plannen... Met de kids gaat het redelijk goed.Allemaal zijn beetje verkouden, maar het kan niet anders met die gekke weer. Lucin heeft geen last van de waterpokken, zijn huid is bijna genezen. Zaterdag gaan Lucas en Lucio logeren bij oma in Middelburg, zij komen pas maandag avond terug.Ondertussen gaan we met Matt en de jongste op zondag naar Luxemburg. Oudste dochter gaat met haar vriendje en zijn familie Carnaval vieren in Tilburg. Wat jullie zegen over huilen, herken ik ook goed, alleen ik stortte totaal los. ik kon niet naar buiten , kon geen naar de winkel, waar dan ook. Ik baarst in tranen en die kon ik niet bedwingen.Mensen kijken mee aan en vroegen "wat is er?" en ik alleen maar janken.Op gegeven moment durfde ik helemaal niet naar buiten te komen van de schaamte (thuis was ik ook huilen zomaar, alleen hier kon ik het verbergen, en als word aan de deur gebeld, deed ik gewoon niet open. Net als Eliesje, ben ik ook geen voorstander van de medicijnen.Het onderdrukt de symptomen, maar(helaas) niet geneest. Toen ik zo in de diep zat, ik vertrouwde me zelf niet meer, ik weet, dat als ik de pillen thuis had... ik had zo gekke gedachten. Oei, ben totaal de tijd vergeten, het is al 1 uur. Moet gaan slappen, mij jongste 2 zijn al om 6 uur wakker. Groetjes! Sima
hey meis, zo jij was nog laat aan het tikken!!! Nog wel een beetje kunnen slapen? Wat ik zat te denken he, is het geen winterdepressie wat jij heb?? Hoelang heb je dit eigelijk al? (sorry voor als je dit al een shebt verteld hoor, maar ben behoorlijk vergeetachtig) En heb je dit zomers ook?? Sorry voor al het gevraag hoor. Vind het fijn om te lezen dat eht de goede kant op gaat en snap ook wel dat je er voorzichtig in bent, maar probeer het nu vast te houden he. Hier gaat het even wat minder, want ja ben al bijna een week alleen met de kids en ze zijn allemaal stront vervelend. De jongste heeft vreselijke driftbuien als hij zijn zin niet krijgt en de middelste is echt toe aan school en de oudste die doet niet zoveel gelukkig, maar die anderen reageren weer wel op hem, dus dan doet hij weer vanzelf mee.. ben nu alleen nog maar politieagente aan het spelen..en waar blijf IK..nou ergens ver weg gestopt.. maar goed probeer me goed te houden, maandag mag ik weer!!(op gesprek) Denk ook wel dat nu jij je wat beter voelt je kids dat ook weer aanvoelen he, vandaar dat zij zich ook wat beter gedragen. Merk het nu hier heel erg, ik voel me k*t en hun doen k*t..:x Nou ga ook nog ff tv kijken en dan naar me bedje. liefs elies
Jenna, hoe gaat het nu met je meis? hier gister weer een gesprek gehad, hebben het eigelijk alleen over me pa gehad en dat ik er dus gewoon geen tijd voor heb om er maar even aan te denken en nu is het toch wel belangrijk dat ik een momentje voor mezelf neem en even met me pa bezig ben. Muziek opzetten.. foto's van m bekijken en herinneringen opschrijven en lekker ff janken. Is toch wel goed voor het verwerkingsproces.Dus dat moeten we maar den dan he. mag volgende week weer.. ga ff eten maken voor de kids.. (ze gaan zeuren nu..hihi)
Hallo Eliesje Hoe is het? ik las dat jij bij de therapeut ben geweest, gaat het iets beter? Ik ken dat gevoel... even alleen willen zijn en dat heb jij zeker nodig. Het is jammer dat in NL kinderen pas naar school kunnen als zij 4 j oud zijn. Hier is dat vanaf 2.5 jaar... en gelukkig maar. Ik merkt nu al aan mij jongste (net 2 geworden) dat hij nu al is zich aan het vervelen. Hij is ook zo koppig als een ezel. Speelt graag baasje van iedereen, en als iets niet aan zijn wensen gaat.... brullen, krijsen enz. Ik noem hem "kleine terrorist". Hij is in principe uitgespeeld, en snakt naar iets nieuws, gelukkig gaat hij vanaf september naar school. Hoe laat gaan jou kinderen naar bed, s`avonds? Mij DRIE MUSKETIERS" gaan rond 19-19.30. Dan ga ik meestal pas zitten en heb ik beetje tijd voor me zelf - als ik , tenminste niet in de slaap valt. Nu zijn vakanties, dus is het extra druk, eigenlijk zouden Lucas en Lucio naar de kinderopvang gaan, alleen zij hebben buikgriep... vandaag veel "ongelukjes", en dus berg was. Hoop dat zij morgen zich beter zouden voelen, want voor hun is het ook stront vervelend - letterlijk en figuurlijk. Ik denk dat het alleen winterdepressie is.Ik was namelijk afgelopen jaar zo 3/4 jaar aan het sukkelen, de zomer ook. Alleen nu is het anders, ik voel meer, ruik meer, ervaar meer. Net als of ik van de "coma"ben ontwaakt. Heel erg raar gevoel, net als je van de verlamming weer gevoel krijg.Alles is/word zo scherp... Het is net als of ik voor eerste keer lente me maakt, mij vriend ontmoet, kinderen krijg... om gek van te worden. Trouwens, mij vriend had afgelopen vrijdag een verrassing voor me in petto... Meestal ga ik donderdag avond naar Tilburg om warme eten naar hem te brengen.Deze week wou hij op eens dat ik op vrijdag kom, en dan wel verkleed (carnaval)... Mij dochter heb me "versierd" en nog gezegd dat het heel leuk zou zijn - zij was op de hoogte. Ik wou nergens naar toe, want mij vriend moest gewoon zaterdag om 8 uur weer gaan rijden, maar hij wou niets van weten en heeft me meegenomen naar een kroeg in de buurt van Tilburg.... daar binnen was heel erg druk, iedereen was verkleed, was gezellig. In de hoek stond iemand die heel erg lijkt op mij "volks muziek idool" Django Wagner. Ik ben niet zo volks muziek fan, maar die zanger heeft zo mooi stem, en zo mooi liedjes ( heb jij ooit gehort "mij naam dat is Marina"of "De mooie blauwe ogen" of "Kali") zij zijn zo romantisch. Hij heeft echt een goed invloed op mij psyche . We hebben drankje besteld, en dan zei mij vriend dat we naar voren moeten gaan. Hij ging naar die "vent"in de hoek, pratte even, en toen roept hij me. Ik kwam dicht bij en viel bijna om... voor me stond Django Wagner.Toen ik bij kwam van de shock... Heb even met hem gepraat, gelachen, foto`s gemaakt en en autograaf gekregen met persoonlijk notitie. ... Dan kon mij avond niet meer stuk.... Kwam pas om 02.00 naar huis... heb maar 4 uur geslapen, maar spijt heb ik niet . Ik vond het Super verrassing van mij vriend en super Valentijnsdag cadeau. Oh, het is al 1 uur, moet gaan slappen, want om 6 uur gaan mij 3 "wekkers"weer aan. Hoop dat het ietsjes beter met je gaat. Hou je taai, doe rustig en neem de tijd. Kinderen voelen alles, dat zijn de beste psychologen. Groetjes!
hey meis, Het gaat wel wat beter, maat merk dat dat echt ligt aan de kids, die doen het heel goed de laatste dagen, vooral het slapen van hun gaat heel goed, ze hebben ondervonden wat uitslapen is, alleen hoop wel dat het zo een beetje blijft en niet dat het weer terug gaat naar 6uur.. *dus klopt af ja hier is het idd vanaf 4 jaar naar basisschool, vanaf 2/2.5 jaar gaan ze naar de peuterschool, heb danny er voor opgegeven. Ik merk aan alyssa (die wordt in juni 4) dat ze echt toe is aan wat anders, school dus, ze loopt echt te hangen thuis en als ze iets aan het doen is, dan nog zegt ze, mam ik wil wat doen..nou ja, je bent toch iets aan het doen, zeg ik dan..haha De jongste gaat om 7uur naar bed, alyssa om half /8 uur en de oudste als hij naar school gaat 8.15/half 9. dan is idd de avond voor mij, zit een uurtje en ga dan ook al naar me bedje, daar verder tv kijken, heerlijk is dat. Zo dan je vriend maakt vrienden haha, heel leuk joh dat hij je verrast heeft en dat je een hele fijne avond/nacht hebt gehad. ik ken die zanger niet, hou helemaal niet van dat soort muziek. Dus jij heb nu zijn cd gekocht zeker? Dus het kan geen winterdepressie zijn? nou hoop in ieder geval dat je dit gevoel kan vasthouden en je je alleen maar beter voelt joh, is je zo gegunt. zo de oudste naar bed en krijg zo visite.. liefs elies
Hi Eliesje Cd heeft mij vriend "geregeld". Het is ook niet mij soort muziek - ik ben totaal van de jaren 80/90 en nu, maar voor Django maak ik eèn uitzondering (zigeuner achtig)...en die stem... om weg van te dromen. Mij alle 3 musketiers waren vandaag thuis. Lucas en Lucio zijn nog steeds ziek, heel erg moe, nog steeds diarree en slaap. Lucasje heeft vannacht zelfs overgegeven. Het heerst buik griep hier. Ik voel me vandaag ook als een halve zool: voorhoofd ontsteking, keel/oorpijn, hoesten en pijn in de borst - bronchiën/longen, en ben ook zo moe....Verkouden dus, heb hele herfst en winter volgehouden, en nu heb ik het te pakken gekregen:x.... het is dus hier een ware verpleeghuis. Jammer genoeg slapen de jongste twee tot 6.00/6.30. Ik zou zo graag willen uitslapen.... tot 7 uur, dan eerst kopje koffie, lijst met "de planning voor vandaag" makken, ontbijt voorbereiden, en dan pas worden de kids wakker... lijkt me enig.Maar voorlopig kan ik alleen maar over dromen8). Is je man al vertrokken? Ben jij al naar die helderziende geweest? Ik gaan naar bed, neem 2 paracetamol, hoest drank en warme kruik - heb zo ontzettend koud... en dan hoop ik dat ik morgen beter ben. Groetjes!
haha stilletjes 'in love' Nou lekker opzetten die cd en vooral als je je ff ellendig voelt! Oh nee dus nu heb jij het ook te pakken, lijkt wel nu je je beter voelt je ineens alles te pakken krijgt, griepje hier, diarree daar, minder hoor, hoopt dat het ff liggen met kruik en hoestdrank helpt en je je morgen weer wat fitter voelt! beterschap, ook voor je 3 musketiers. hier is me man nu maar vor 3 weken naar duitsland en hij komt de 26ste weekend naar huis en vertrekt dan weer voor een vette week. dus is hij zowat 5 weken weg! ben nog steeds niet naar die helderziende geweest. Ga het wel eens een keer doen, maar voorlopig staat het ff op een laag pitje. danny doet het de nachten heel goed en mag niet klagen. Moet wel zeggen dat hij vandaag weer wat zeurderiger gaat worden, dus hou het ff in de gaten.. Ja dat lijkt me dus ook fijn, gewoon op tijd wakker, even bakkie doen en nieuws kijken, rustig aankleden en dan pas de kids wakker..nou heb het afgelopen week 4x mogen meemaken, nou kan je zeggen..ZO FIJN IS DAT hihi.. nou ga ook ff op de bank liggen, de middelste is naar oma, danny slaapt en de oudtse is buiten spelen. lekker ff een power napje liefs elies
Hallo Ben vandaag naar de HA geweest. Kon vannacht niet goed slappen door hoest/benauwdheid, en pijn in de borst. Hij zei dat het is, wat ik al zelf had geconcludeerd: voorhoofd/bijholte, keel/oor ontsteking, en zware bronchitis... ben moe als een hond, zet ik paar stappen en dan ben ik zo draaierig en kortademig... lig nu op de bank en heb nergens zin in. Zou ik wel iets moeten koken, want straks komen de Lucas en Lucin naar huis, om 17.30. Heb wel amoxsiciline 1000 gekregen plus siroop, en hoop dat het snel begin te werken, en dat ik morgen beetje normaal kan lopen/koken en opruimen. Morgen moet ik beter zijn, want dan zijn alle 3 kinderen thuis en s`avonds moet ik nog naar Tilburg om mij vriend ophalen. Lucas en Lucin zijn beter, maar Lucio is nog steeds moe, en heeft wel last van de waterpokken. Ik weet niet zeker, maar misschien de Missie in Uruzgan word niet verlengt... zij makken ruzie erover in NL parlement. Het definitive beslissing zou in maart moeten komen , horde ik net op de jurnaal.... Ga even liggen, door die k** bijholtes, zie ik alles dubbel. Groetjes!
ach meis, nou beterschap en hopen dat het goedje wat je hebt gehad een beetje zijn werk doet! Fijn dat er al 2 van de 3 beter zijn. En 1 de waterpokken, ook geen pretje, heeft hij het erg? En ook jeuk? Ja ze zijn in het kabinet behoorlijk bezig, maar volgens mij moet hij nog wel hoor, al is het alleen maar voor de afwikkelingen en de spullen daar weg te halen, dat had me man al gezegd. Ach we zien wel..duurt gelukkig nog wel even voor hij moet. liefs elies
Hi Kabinet is gevallen, dus alles is nog mogelijk. Hier behoorlijk pittig. De jongste heeft 2 dopen+ 2 spenen van de drink flesjes door WC gespoed, op moment dat de middelste was piepie doen:x.Ik ben razend:x:x:x. Heb 3 dagen niet gerookt , maar nu heb ik er 2 opgestoken, sorry, maar als het zo moet, dan ga ik liever dood. Ik besef steeds meer, dat hun gedrag word mij dood, letterlijk en figuurlijk. K** gedraag. Ik ben woedend, heb hun in bed gedaan, want ik kan hun nu niet aanzien. Als ik me goed begin te voelen, doen zij alles om me in de graaf te krijgen, maar dat laat ik niet toe, in ergste geval, zou mij vriend thuis zitten en ik ga 12 uur per dag werken, en liefs 6 dagen in de week... en ik zou hun zeker niet missen. Willen zij rare strikjes uithalen, doen jullie dat bij jullie vader, en wedden - het zou zo afgelopen zijn. Wat kunnen de kinderen een massa vernietiging wapen zijn, en terroriseren de hele boel... als ik dat weten had - zo 18 jaar geleden - dan zou ik me laten sterilisieren op mij 18 . Sorry, maar moest even mij gaal uitspoelen.
haha kom maar op hoor, gooi het eruit!! Lucht het op?? Erg he er hoeft dan toch maar 1 ding weer fout te gaan en je staat weer op scherp..had vandaag ook een kort lontje hoor...denk je dat je de ergste ff uit logeren hebt, begint de volgende de boel te teroriseren..grrr..wat was zij stront vervelend en maar zeuren. En dan voel jij je ook nog ziekjes, dan is helemaal alles teveel. Werken ja, dat is de oplossing, geld verdienen en verlost van die draken haha.. maar kan ze ook niet missen, mis me kleine ventje wel enorm hoor, hij komt maandag al naar huis ipv woensdag. Vind het toch wel fijner als hij hier is, klinkt wel gek he??? ga je nog iets leuks doen dit weekend? Heb je nog iets war je naar uit kan kijken?? nou in ieder geval fijn weekend meis liefs elies
oh ja en over het kabinet, tja me man moet toch hoor, het was de vraag of ze na december nog daarheen moeten en daar zijn ze nog niet over uit. Dus mijn man heeft net pech die moet dus nog..
Ik voel me zo K**. En het is mij eigen schuld ook. Mij vriend is naar Hasselt, en heeft op mij bevel alle 3 baby`s meegenomen.Het is nog nooit gebeurt, dat ik op zondag zonder alle 3 musketiers was.Ik was zo woedend gisteren op hun, en wou vandaag even tijd voor me zelf om te uitrusten met de bronchitis enz. Maar nu heb ik zooooooooooooo een schuldgevoel, ben aan het janken als een hond . Gisteren was ik zo boos , maar nu, mis ik hun zo erg. Ik ben echt slecht mens, en zo dom als een deur. Als ik andere auto had, was ik nu achter hun gereden. Ben een grote domme ezel. Sorry, maar must het even eruit.
oh meis, voel je je nou niet schuldig, het is ook wel eens goed dat je even je rust pakt en vooral omdat je niet zo lekker bent. Het ligt eraan wat er gezegd is natuurlijk, maar als ze terug komen maak je iets lekkers voor ze klaar en geef je ze een knuffel en alles is weer helemaal goed. Echt zet het van je af en geniet even van je eigen momentje.. liefs elies
Hallo Ik ben weer te laat met antwoorden, maar heb zo druk gehad... alweer. Ik heb , gelukkig vandaag ook overleeft, al heb me paar keer tegengehouden om niet te ontploffen.Zaterdag is de zwaarste dag van de hele week (om vakantie niet bij te tellen).Kinderen zijn thuis, staan om 6 uur op en dan spelen, rommel makken, schreeuwen, brullen en ga maar zo door, je kent dat wel. 3 koppen en 3 ideeën te gelijk.... en gedoeld.... dat bestaat in hun ogen niet.Het moet "now of never". Ik heb bewondering voor de juffen/ oppassers/ oppasmoeders, hoe doen zij dat in Gods naam ??? Als dat aan me lag, zou ik hun 2500 euro betalen, want ik zou dat voor geen 10 000 /maand willen doen. Kinderen hebben zich bij papa - afgelopen zondag - voorbeeldig gedragen, was geen schreeuw, gekrijs, pesterijtjes... wat dan ook... zij waren zo 5 uur weg geweest, en achter af , moet ik zegen, dat het super idee was... hoop op herhaling. Papa snap het niet, wat ik allemaal wil van "zijn" zoons, en waarom klaag ik allen er over8). Zij zijn "lief, rustig, en luisteren zo goed"... Het was net als of we alle bij over 2 verschillende "groepje"kids hadden. Morgen gaat hij met de kids naar Eindhoven, dus heb ik weer zo 3 uur rust. Ik ben volop aan het denken over lente en de tuin en bloembakken. Ik heb al een idee, hoe ik het wil hebben en waar, nu maar wachten op echte lente, met veel zon, aangename warmte, en de lange dagen. Ik heb besloten dat ik op de ramen - buien kant - zou een hangende geranium willen. Net zo in Oostenrijk op balkonen en tarrasen. Heb zo minimaal 7 langwerpige bloembakken hebben, die heb ik al gerezerweed op Marktplaats... moet wel naar Roosendaal om optehalen, maar dat wil ik pas aanstande vrijdag doen.Ik kan bijna niet wachten totdat ik de plaantjes daar insteekt. Helaas moet ik wachten tot half mei, want geranium kan jij pas planten na de 3 Ijsheilige. Toch voel ik me veel beter dan maand geleden. ik denk nog af en toe over dood, maar dan op andere manier. "Iets"houd me tegen, ik hoort weer vogels, zie knopen aan de struiken en dan denk ik ... ik ga leven, nu kom lente, en dan zomer.... dat wil ik nog meemaken. Met mij werk is niets opgeschoven:x.Om in financiële voordeel te zijn zou ik moeten in B werken, maar dat wil ik helemaal niet, ik wil naar NL, naar "andere wereld", ik mis het zo erg. Ik woon hier zo 2.5 jaar, maar wenen word steeds moeilijker, hoe langer ik hier ben, des te meer ik besef, dat het "mij wereld"niet is en nooit zou worden.Ik mis NL, de mensen , de mentaliteit, de humeur... Soms heb ik de idee, dat ik meer van NL houd, dan mij vriend - geboren en getogen Hollander.Het is niet mij land, niet mij volk, niet mij mentaliteit, niet mij gedrag. Gelukkig moet ik nog maar 53 maanden hier blijven.... het gaat wel langzaam, maar toch ga ik vooruit. Dat is wel pech voor je man dat hij toch naar Uruzgan moet. Ik dacht dat het met "falen van kabinet" over zou zijn. Zo veel problemen door die k** oorlogen. en aangezien dat het bijna geen of helemaal geen effecten geeft... Hoe lang zou hij daar moeten stationeren? Is hij daar al ooit geweest? Hoe is met jou kindjes? Slappen zij nog steeds goed? Wanneer gaat jou dochtertje naar school/ peuterspeelzaal? Mij Lucin gaat vanaf september naar school, samen met zijn broer`s in een schoolbus. God , hoe zou de school hun overleven... massa vernietiging wapen ik ga douchen, en dan naar Tilburg, vriend ophalen van zijn werk. Door te telefoon klonk hij niet zo vrolijk... heeft vandaag 15 uur gewerkt... toch vind ik dat hij in de luxe positie verkeert... alleen goederen om hem heen en geen 13 uur lang kleine kinderen die jij constant in de haten moet houden . Goede weekend al vast!
Hallo Eliesje Hoe is het? Alles o.k? Ben net terug uit Tilburg, heb net mij vriend weggebracht naar zijn truck. Morgen ga ik vroeg opstaan, hoop ik rond 5.30. Heb veel werk te doen... in en rondom thuis. Ik heb zo veel energie, dat heb tijd te kort om alles "waar te makken". ... Maar ja, morgen weer een dag. Morgen is mij jongste thuis, dus niet alles - wat ik zou willen - zou ik kunnen doen. We gaan zeker naar NL te winkelen. Groetjes ! Sima
Hey meis, dus het was wel even lekker geweest dat je vriend de kids had meegenomen, zei ik toch, niet schuldig voelen, dit is gewoon goed voor je. En vriend weer aan het werk!? Nog lekker wezen shoppen in NL? Ja het betere weer en dat het langer licht blijft doet een mens weer even goed. Dit vast blijven houden en we komen er wel! heb je de bloembakken al gehaald? weet eigelijk niet of mijn man al eens daar is geweest, ik ken mijn man dit jaar 5 jaar en dit is voor mij de eerste keer, hij heeft daarvoor genoeg van de wereld gezien. Er was dus al getekend voor uruzgan tot met december en de vraag was dus nu in het kabinet if ze daarna nog verder zouden gaan en dat is dus niet meer het geval, dus mijn man moet dan nog gewoon helaas. Hij gaat nu voor 4 maanden erheen. gelukkig gaat het slapen nog steeds goed hier. Wil nog steeds niet te hard roepen, maar ben echt blij en doet een mens zo goed..slapen hihi.. Ben alleen de laaste dagen wat ziek, keelontsteking en ben dr best beroerd bij en dan gaan de kids juist tegen je in he en dan kan je toch heel weinig hebben als je je niet lekker voelt, dus hier zijn ze weer op boevenjacht grrr mijn dochtertje zit nu op de peuterspeelzaal en gaat waarschijnlijk na de grote vakantie naar de basisschool. ze wordt 12 juni 4 jaar en dat is eigelijk vlak voor de grote vakantie, die begint dit jaar erg vroeg hier. Maar de vlag gaat op stok hier hoor..joeppie, dan nog maar 1 die thuis zit en die heb ik ook al opgegegeven voor de peuterschool! Nou hopenlijk een fijn weekend! liefs elies