Onze voortuin zit opeens stampvol met mieren...... Ze krioelen overal! Ook bij de voordeur Wat is wijsheid: zelf aan de slag met mierenpoeder oid, of een verdelger laten komen? Ik weet dat mieren heel nuttig zijn en een paar mieren vind ik ook absoluut niet erg, maar dit zijn er echt duizenden..
Ik zou eerst zelf wat mierenlokdoosjes neerzetten. Als dat niet werkt kun je het altijd nog anders aanpakken.
ieuw, als ze maar niet binnenkomen. Ik had ze hier een keer in een lange rij door het hele huis van tuin naar keukenlade met honing. Weggekregen door ze een hele dag plat te drukken en uiteindelijk meerdere dagen kokend water op het gat in de tuin waar ze uitkwamen.
Ff het nest zoeken en aantal keer kokend water erover. Wij hebben tijden lokdoosjes in de keuken gehad, één of andere spray gespoten maar ze bleven maar komen maar random. Niet in de bekende rij. Toen zag mijn broer het nest, kokend water erover en het was klaar daarna .
Mierenlokdoosjes werken hier erg goed. Ik zet ze vaak buiten naast de deur, dan komen ze niet binnen. Ik zorg dat ik er altijd een/twee in huis heb voor ‘het geval dat’.
Nootmuskaat houden ze ook niet van. Ik had mieren bij de keukendeur. Op internet snel tips gezocht en daar werd nootmuskaat genoemd. Ik heb een potje leeg gestrooid en geen mier meer gezien
ja nootmuskaat helpt echt en maïzena ook want dat eten ze op en dan ontploffen ze ik had ook een keer weg last had ik een mengsel van nootmuskaat,suiker en maïzena gemaakt ik had ook last van duizende mieren(en ook veel pissebedden want die leven samen met elkaar in de grond ofzo) in de gang keuken en bijkeuken na het mengsels nooit geen 1 meer gezien
had eerst trouwens lokdoosjes maar dat hielp voor géén meter had toen ook bij de voordeur een hol paar liter kokend water opgegooid dat heeft ook geholpen
Jaaa kokend water! Daarna korreltjes van merk Bayer, dit zijn de enige die bij mij werken. Nootmuskaat nooi over gehoord, ik zal het onthouden! Weet iemand een gouden tip tegen zilvervisjes?
Nee dat is lekker diervriendelijk Mijn ouders gebruiken nu gewoon lokdoosjes bij de buitendeur. Werkt daar goed genoeg. Toen ik thuis woonde deden ze iets met een stuiver geloof ik. Precies weet ik het niet, maar op Google is het vast te vinden.
Bedankt voor jullie reacties! We hebben er gisteravond nog een paar keer kokend water overheen gegoten, vandaag heb ik maar weinig mieren gezien!
HG of Vapona (mieren). Voor de deur spuiten dan 6 weken geen last meer van! Je hoeft er weinig te spuiten. (Diervriendelijk wel)!