Help! Een mierenplaag!

Discussion in 'De lounge' started by rijo, Apr 22, 2018.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. rijo

rijo VIP lid

Mar 5, 2014
    5,272
    2,034
    113
    Onze voortuin zit opeens stampvol met mieren...... Ze krioelen overal! Ook bij de voordeur :( Wat is wijsheid: zelf aan de slag met mierenpoeder oid, of een verdelger laten komen? Ik weet dat mieren heel nuttig zijn en een paar mieren vind ik ook absoluut niet erg, maar dit zijn er echt duizenden..

2. jupke

jupke Niet meer actief

Ik zou eerst zelf wat mierenlokdoosjes neerzetten.

Als dat niet werkt kun je het altijd nog anders aanpakken.

3. Uuz

Uuz VIP lid

Dec 8, 2014
    6,241
    818
    113
    ieuw, als ze maar niet binnenkomen. Ik had ze hier een keer in een lange rij door het hele huis van tuin naar keukenlade met honing. Weggekregen door ze een hele dag plat te drukken en uiteindelijk meerdere dagen kokend water op het gat in de tuin waar ze uitkwamen.

4. Mythique

Mythique Fanatiek lid

Apr 3, 2015
    4,778
    3,907
    113
    Ff het nest zoeken en aantal keer kokend water erover. Wij hebben tijden lokdoosjes in de keuken gehad, één of andere spray gespoten maar ze bleven maar komen maar random. Niet in de bekende rij. Toen zag mijn broer het nest, kokend water erover en het was klaar daarna :thumup:.

5. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

Apr 13, 2008
    23,136
    8,868
    113
    Mierenlokdoosjes werken hier erg goed. Ik zet ze vaak buiten naast de deur, dan komen ze niet binnen. Ik zorg dat ik er altijd een/twee in huis heb voor ‘het geval dat’.

6. maliro

maliro Niet meer actief

Nootmuskaat houden ze ook niet van. Ik had mieren bij de keukendeur. Op internet snel tips gezocht en daar werd nootmuskaat genoemd. Ik heb een potje leeg gestrooid en geen mier meer gezien

Emama likes this.
  7. Emama

Emama Bekend lid

Jun 13, 2016
    792
    118
    43
    ja nootmuskaat helpt echt en maïzena ook want dat eten ze op en dan ontploffen ze

ik had ook een keer weg last had ik een mengsel van nootmuskaat,suiker en maïzena gemaakt ik had ook last van duizende mieren(en ook veel pissebedden want die leven samen met elkaar in de grond ofzo) in de gang keuken en bijkeuken

na het mengsels nooit geen 1 meer gezien

8. Emama

Emama Bekend lid

Jun 13, 2016
    792
    118
    43
    had eerst trouwens lokdoosjes maar dat hielp voor géén meter

had toen ook bij de voordeur een hol paar liter kokend water opgegooid dat heeft ook geholpen

9. marina kl

marina kl Bekend lid

Jun 21, 2015
    649
    344
    63
    Jaaa kokend water! Daarna korreltjes van merk Bayer, dit zijn de enige die bij mij werken.
    Nootmuskaat nooi over gehoord, ik zal het onthouden!

Weet iemand een gouden tip tegen zilvervisjes?

10. Madeliefje06

Madeliefje06 VIP lid

Mar 26, 2015
    11,867
    5,105
    113
    Echt? :eek:

Hier weinig last van mieren gelukkig. Jaren geleden wel eens kokend water over nesten gedaan.

11. Luuz

Luuz VIP lid

Aug 16, 2008
    23,842
    2,610
    113
    Hier
    Nee dat is lekker diervriendelijk:roflmao:

Mijn ouders gebruiken nu gewoon lokdoosjes bij de buitendeur. Werkt daar goed genoeg. Toen ik thuis woonde deden ze iets met een stuiver geloof ik. Precies weet ik het niet, maar op Google is het vast te vinden.

12. abdomen

abdomen Niet meer actief

13. Madeliefje06

Madeliefje06 VIP lid

Mar 26, 2015
    11,867
    5,105
    113
    :oops:

Luuz likes this.
  14. rijo

rijo VIP lid

Mar 5, 2014
    5,272
    2,034
    113
    Bedankt voor jullie reacties! We hebben er gisteravond nog een paar keer kokend water overheen gegoten, vandaag heb ik maar weinig mieren gezien!

15. lievemandie

lievemandie Fanatiek lid

Mar 31, 2015
    1,333
    508
    113
    Female
    Roermond
    HG of Vapona (mieren). Voor de deur spuiten dan 6 weken geen last meer van! Je hoeft er weinig te spuiten. (Diervriendelijk wel)!

Share This Page