Dankjewel voor je berichtje. Mijn werkgeefster heb ik dit ook gezegd, wat de HA zei over dat 1 uur al teveel is eigenlijk Haar reactie hierop was dat huisartsen zoveel zeggen en snel met een burnout 'gooien' dus dat ik me daar maar niet teveel van moet aantrekken. Misschien heeft ze een punt, maar dit maakt het opgeven voor mij alleen maar lastiger. Aan de ene kant is ze heel meelevend en aan de andere kant gooit ze met dit soort opmerkingen. Net als dat zij hier ook al maanden/jaren mee loopt maar dat zij ook nietnaar de HA gaat. Of een opmerking dat ze laatst iemand sprak die net een vast contract had gekregen en zei 'ik kan doen wat ik wil, mijn werkgever kan me nu niks meer maken met deze vaste aanstelling'. Geen idee waar dit vandaan kwam maar ik heb het vermoeden dat dit ook op mij sloeg. Ik dwaal een beetje af Het klinkt wel heftig., jouw weg terug naar huis en daarna het telefoongesprek dat je niet kon voeren. Helemaal dat je daarna ool nog pfeiffer kreeg. Ben je nu helemaal hersteld van beide? Voor mij zal het ook lang duren vermoed ik voordat ik werk kan loslaten. Ik ben nog constant aan het malen erover. En lijstjes maken doe ik idd ook, ik doe niet anders. Als ik ze niet opschrijf zitten ze wel in mijn hoofd. Dankjewel voor de tip! Ik ga dat ook zeker proberen. Al zal dat denk ik net als de tip van Damay over 15 min iets doen en dan even niets, nog wel even duren voordat ik dat evht kan
Ja ik ben er weer helemaal boven op gekomen. Nu, 3 jaar later, kan ik zeggen dat ik helemaal weer ben wie ik wil zijn. Maar dat ging echt niet vanzelf. Zo heb ik begeleiding gehad van een psycholoog, heb ik een cursus mindfulness gedaan (echt een aanrader) en heb ik toch wel dingen moeten veranderen in mijn leven.
Je hebt nu de stempel Burn out gekregen vd huisarts. Dus dat betekent dat je leven anders moet gaan inrichten! Je man moet in het weekend veel zaken van je overnemen. He, jij werkt ook en je hebt een kind waarvoor doordeweeks alleen voor zorgt. En dat is gewoon zwaar! Hij werkt, maar hij. heeft geen kind om doordeweeks ervoor te zorgen of een huishouden. Onmiddellijk op zoek gaan naar een fijne werkster. Je huishouden is dan gewoon geregeld. Boodschappen bestel je online en laat je tot in de keuken bezorgen. Je werkt alleen die 24 uur of iets minder. En dan niet 36 uur werk in die 24 uur stoppen. En hou vooral deze regel in gedachte: Vergaat de wereld als ik dit niet direct doe? Nee, dan kan het wachten. En neem ik eerst een kopje thee. En laat het los! Niet alles hoeft perfect te zijn! Je huis mag rommelig zijn. Het werk hoeft niet altijd af! En durft te genieten en accepteer hulp.
Ik ben inderdaad weer volledig opgeknapt. Het is inmiddels 15 jaar geleden en ik ben er ook sterker uitgekomen hoor. Probeer je niet te veel aan te trekken van je leidinggevende. Vraag een gesprek aan met jullie bedrijfsarts en ga met hem/haar in overleg. Je werkgever/leidinggevende is geen medicus!