Burn out / overspannen geef het maar een naam ;-)

Discussie in 'De lounge' gestart door Juffrouwminoes, 5 jul 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. yenolah

yenolah Fanatiek lid

12 dec 2008
    4.038
    83
    48
    Vrouw
    fysiotherapeut
    Caldas da Rainha
    Maar waarom ga je extra magnesium slikken als nog niet eens de oorzaak gevonden is? Zijn je bloedwaardes al bekeken? Heb je ook echt te kort aan magnesium?

2. Juffrouwminoes

Juffrouwminoes Fanatiek lid

21 jan 2016
    1.430
    778
    113
    Nou omdat ik alles aan wil grijpen om beter te worden. Dat dit zo langer niet kan.
    Ik kreeg het als tip dat het goed zou zijn voor de spieren ( hen slijmbeursontsteking in de schouder en pijn aan de spieren op de borst ) zoals je in de OP hebt kunnen lezen.

3. yenolah

yenolah Fanatiek lid

12 dec 2008
    4.038
    83
    48
    Vrouw
    fysiotherapeut
    Caldas da Rainha
    Ik maak alleen uit de OP op dat de huisarts zegt dat het een slijmbeursontsteking is, maar hij kan het ook mis hebben. Ik ben zelf fysio, dus ik weet dat schouderpijn ook andere oorzaken kan hebben en dat huisartsen ook soms een andere diagnose stellen. Slijmbeursontsteking geeft meestal zeer lokale pijn en geeft pijn bij bepaalde beweging. Als het inderdaad wel een slijmbeursontsteking is dan is ijs en ontstekingsremmers en onbelast bewegen het behandelplan. Verder helpt magnesium niet tegen slijmbeurs ontsteking. Magnesium is om de balans op zenuwbaan niveau weer goed te krijgen, maar dan is het raadzaam om eerst magnesium in bloed te testen. (overigens kan teveel aan magnesium niet direct kwaad, hooguit krijg je er buikklachten van).

4. Juffrouwminoes

21 jan 2016
    1.430
    778
    113
    Oké super bedankt voor je antwoord...

Ja ik zie Door de bomen het bos niet meer..
    1 ha zegt een slijmbeurs ontsteking en daarbij ook dat ik overspannen ben waarvoor ik naar de psycholoog moet.

een andere ha ( vervangende wegens vakantie ) zei dat ik een angst paniek stoornis aan het veroorzaken ben.
    aangezien ik 3 jonge kinderen heb en veel alleen ben wil ik alles eraan doen om beter te worden.

Fysiotherapie heb ik gehad de 1e keer heeft ze mijn schouders gemasseerd en daardoor heel veel pijn gekregen in de schouder zelfs zo erge hoofdpijn dat ik mijn hart in mijn slaap voelde kloppen en ik mijn bril niet op kon.

De keer erna zei ze ja het zijn de ribben ..

Dus word heen en weer geslingerd Door vanalles.

Nu heb ik last van 1 dikke spier die over mijn linker borst gaat ...

Maar ik word er gek van. Ik wil gewoon kunnen functioneren zonder hyperventileren etc.

5. V2015

V2015 Actief lid

19 mrt 2016
    278
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zou eerst is om een bloedonderzoek vragen ipv zelf te gaan dokteren.

6. yenolah

yenolah Fanatiek lid

12 dec 2008
    4.038
    83
    48
    Vrouw
    fysiotherapeut
    Caldas da Rainha
    Dat bedoelde ik dus. Nu kan dat met magnesium geen kwaad, maar ik zou niet alle tips qua pillen hier klakkeloos aannemen. Echt het beste is volledig onderzoek als de huisarts en fysio er niet uit komen. Bloedtest, longfoto zijn in schouderpijn met onduidelijke oorzaak en ademhalingsproblemen toch wel aan te raden.
    Heel veel sterkte.

7. Juffrouwminoes

21 jan 2016
    1.430
    778
    113
    Dankjewel ! ...

8. suus02

suus02 Fanatiek lid

30 jan 2009
    3.388
    865
    113
    home sweet home
    Voor hyperventilatie zou ik kijken wat je kan leren qua goede buikademhaling en ontspanningsoefeningen. Haalt misschien niet de oorzaak weg van je klachten maar geeft wel handvatten bij hyperventilatie en angst. In eerste instantie om sneller alles weer rustig te hebben en later mogelijk ter voorkoming.

9. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Het zou me verbazen als de trillende handen door de magnesium komt. Maar gewoon even 2 dagen niet gebruiken, als ze dan niet trillen weet je genoeg.

De trillende handen kunnen ook komen omdat je nu nog net iets meer stress ervaart? Aangezien je ook bij de huisarts hebt gevraagd of je eerder naar de psych mag?

10. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.268
    6.799
    113
    Ts,

Ik herken jou klachten echt als angst en paniek...stress

Magnesium slikken kan prima...maar is soms niet nodig. Helpt in elk geval niet tegen angst.

Ik denk zelf dat je in een paniek zit met hyperventilatie erbij. Tenminste...aan de klachten die jij omschrijft te lezen wel. Maar ik ben geen arts.
    Ik denk ook dat je trilt door angst/hyperventilatie.

Zoek het maar eens op...klachten die je hebt als je verkeerd ademt.

Pijn in je lichaam kan door stress komen...spieren die onbewust veel worden aangespannen..verkeerde houding.

Nogmaals ik ben geen arts... maar ik herken het dus vanuit mijn eigen ervaring.

11. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.304
    2.586
    113
    Ik denk dat je echt spanningsklachten hebt.
    En dat is geen spoed om je vandaag naar een psycholoog te sturen. Wel erg vervelend maar geen spoed. Dat ben je pas wanneer je rare plannen hebt of rare dingen ziet of hoort

Eerste gesprekken bij de psycholoog zullen ook verkennend zijn.

Dat je hoofdpijn na de Fysio sessie hebt gekregen is heel normaal. Met massage wordt de doorbloeding gestimuleerd en komt alles in beweging.
    Ik heb ook vaak , als ik stijve spieren heb door oa spanning, dat wanner alles weer los komt ook knallende hoofdpijn die vreselijk klopt.

Ik weet niet welke dosering je hebt met de oxazepam waarschijnlijk 10 mg en daar mag je als je je heel beroerd voelt wel een keer 2 x op een dag van slikken.
    Wel als er iemand anders voor de kinderen kan zorgen. Als je dan eens goed rust dan bouw je een beetje reserves op.

En niet naar een binnenspeeltuin of balorig ga. Veel te druk
    Daar wordt ik in een slechte periode gillend gek.

Probeer al die diagnoses maar even los te laten.
    Iemand die je maar een paar keer kort besproken hebt kan niet zo maar even een diagnose stellen.

Wacht even het eerste gesprek met de psycholoog af en maak voor elke dag een plannetje waarin je op vaste tijden rustmomenten inbouwt als dat lukt.
    ( Op je telefoon ontspanningsoefeningen zetten die je op bed kan luisteren)

Leg de lat met uitjes vooral laag .

( Ik heb last van steeds terugkerende depressies waarbij ik erg gespannen kan raken en overprikkeld, heb al aardig wat ervaring hoe ik een beetje uit die cirkel kan komen)

12. mamamadelon

mamamadelon Fanatiek lid

13 aug 2007
    4.077
    5
    38
    Drink je veel koffie? Ik kreeg ook sneller last van hyperventilatie als ik koffie of thee had gedronken. Van stress en oppeppende middelen kan je ook hyperventilatie krijgen. Probeer ademhalingsoefeningen te doen,hielp bij mij ook. En rondjes lopen als ik een aanval had

Succes en hoop dat je snel weer de oude bent

13. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Been there. Done that. Kan alleen zeggen dat je goed zit met die afspraak bij de psycholoog.
    Oja, nog een tip: accepteer voor jezelf dat je ziek bent en moet herstellen én dat dit herstel best wel eens en jaar kan duren. Denk dus niet dat je er na 4 sessies vanaf bent. Oh, en vraag en accepteer hulp van anderen.
    Succes meid!

PS: ik ben er zonder medicatie vanaf gekomen en had een burnout met subponerende depressie.

14. Juffrouwminoes

21 jan 2016
    1.430
    778
    113
    Dankjewel dames voor jullie verhalen en tips

Ja ik accepteer het zeker dat ik " ziek " ben .. maar gemakkelijk vind ik het niet.
    Vooral omdat ik uit het niets af en toe zo kort ademig kan worden.. en dat duurt een paar uur en dan is er weer niets aan de hand.
    Vandaag een vrij goede dag hopelijk de nacht ook..

Deel Deze Pagina