Burn out; telkens opnieuw terugval. Tips?

Discussie in 'De lounge' gestart door zon1980, 20 mrt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Line

Line Fanatiek lid

7 jan 2007
    2.694
    266
    83
    Ja, dit. Bijvoorbeeld haptonomie.

2. Eva2011

Eva2011 Niet meer actief

Lastig hè. Ik weet mijn grens ook pas wanneer ik er overheen ben gegaan maar je leert door vallen en opstaan.
    De bron is hier ook onduidelijk. Een combinatie van verschillende factoren. Door pnd me op werk en sport gestort, zo min mogelijk thuis en wanneer thuis een enorme druk op het gezinsleven. Heb veel te veel hooi op m'n vork genomen zowel qua werk als prive maar wat nou precies de druppel is geweest... Misschien moet je het ook niet willen weten.

Ik heb vorige maand mijn baan opgezegd om bewust voor mijn gezin te kiezen. Heb te lang mijn kop in het zand gestoken voor sommige dingen en dat gaat later opbreken als ik het nu niet aanpak.

Oeh erg persoonlijk sorry daarvoor .

Probeer te focussen op de toekomst en stop met graven in het verleden en overal antwoord op willen krijgen want dat is gewoon niet mogelijk in sommige gevallen.

Pm maar als je wilt kletsen ;) maakt niet uit waarover!

3. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.093
    7.843
    113
    Dan is cognitieve gedragstherapie inderdaad heel goed voor je. Dat gaat niet zo op zoek naar de bron van de problemen maar meer naar de onderliggende gedragspatronen. Hielp mij uitmuntend met angt, paniek en depressie.

zon1980 vindt dit leuk.
  4. zon1980

zon1980 Bekend lid

16 dec 2007
    915
    174
    43
    Lief van je! Ik zou mijn baan opzeggen als ik daar de financiele ruimte voor had. Hier hoofdkostwinner en dat verschil is echt behoorlijk groot. Voel me een beetje vastzitten tussen de bureaucratische regels (die mij ook beschermen). Heb er regelmatig aan gedacht mezelf te laten ontslaan in een vaststellingsovereenkomst en dit met werkgever te bespreken. Maar dat is dan weer niet mogelijk/verstandig als je ziek bent. Ik denk dat ik dan pas de ruimte heb goed te herstellen en mijn energie te steken in wat ik wel wil.

5. Eva2011

Eva2011 Niet meer actief

Gelukkig is mijn vriend de kostwinner. Alles wat is verdien is gewoon extra en hebben we niet per definitie nodig, dus ik had die luxe maar ik snap heel goed dat het je tegen houdt.

Als je weet dat je burnout door je werk komt is het geen gek idee om op zoek te gaan naar iets anders. Misschien geeft dat ook rust? Uiteraard brengt een nieuwe baan spanningen mee maar wellicht ook een heel ander soort? Weet niet goed hoe ik dat uit moet leggen maar het kan een positieve uitwerking hebben.

zon1980 vindt dit leuk.
  6. Narcisje

Narcisje VIP lid

17 mrt 2016
    12.932
    8.547
    113
    Vrouw
    Klopt Idd, actief b12 kan maar tot en met 128 gemeten worden en alles daarboven wordt >128. Het enige wat niet klopt is dat holo tc serum is... want holo tc is actief b12 ;) maar dat geeft niet.
    Je hebt dus 2 vormen; holo tc (actief b12) en gewoon vitamine b12 (serum).

TS wanneer je b12 en D nog gaat laten prikken, vraag voot de b12 dan om de serum test want deze uitslag is duidelijker te interpreteren

zon1980 en DastyQueen vinden dit leuk.
  7. DastyQueen

DastyQueen Niet meer actief

Dank je wel voor je aanvulling. Ik blijf die 2 door elkaar halen... volgende week zeg ik het waarschijnlijk weer fout :roflmao:

Narcisje vindt dit leuk.
  8. Narcisje

Narcisje VIP lid

17 mrt 2016
    12.932
    8.547
    113
    Vrouw
    Haha geeft niks! Ik zit aardig in het b12 wereldje inmiddels dus ik kan sommige dingen wel dromen :D

DastyQueen vindt dit leuk.
  9. DastyQueen

Jij zit ook aan de injecties?

10. Narcisje

Narcisje VIP lid

17 mrt 2016
    12.932
    8.547
    113
    Vrouw
    Ja, in 2009 is het tekort ontdekt (waarde 94) en toen dus meteen begonnen met injecteren. Gedurende de jaren wel wat laten verslonzen... Ik injecteerde een tijdje zelf maar dat ging steeds minder goed met het gevolg dat ik het injecteren steeds uitstelde. Nu dus trouw iedere keer een afspraak maken bij de huisarts en nu doet de assistente het. Die stok achter de deur is voor mij wel belangrijk.

Jij injecteert ook?

11. DastyQueen

Ja ik injecteer sinds november om de dag (wel meteen zelf mocht van de internist) en moet zeggen dat ik al vind dat ik een grote stap vooruit gemaakt heb.

edit. Heeft wel wat voeten in de aarde gezet. Had in augustus een waarde van 103 en niemand vond dat te laag. Achteraf zag ik op bloeduitslagen dat ik in 2008 ook al laag zat op 138. Na veel documenten overleggen en praten als brugman mocht ik als proef gaan injecteren en dit is heel positief verlopen gelukkig.

Narcisje vindt dit leuk.
  12. Narcisje

Narcisje VIP lid

17 mrt 2016
    12.932
    8.547
    113
    Vrouw
    Wat een gedoe kan het zijn he. Gelukkig voel je je al een stuk beter!

DastyQueen vindt dit leuk.
  13. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.744
    7.511
    113
    Vrouw
    Ja wilde net zeggen, actief is holo tc. Pfff, ingewikkeld gedoe.. bij mij is alleen actief gemeten. 82, 88 en nu 125 pmol. Volgens huisarts was deze prima en laatste zelfs iets verhoogd.
    Maar begrijp ik nou goed dat ze beter serum kunnen testen? En kan daar dan alsnog een andere waarde uitkomen?

14. Narcisje

Narcisje VIP lid

17 mrt 2016
    12.932
    8.547
    113
    Vrouw
    Zeker! Zou ik echt doen... die waarde is veel duidelijker.

Deel Deze Pagina