Hallo allemaal, Ik heb een vraag over mijn situatie.... nja vraag... weet niet goed wat ik moet doen. In augustus vorig jaar heb ik een burn-out gekregen (onderandere door vorige werkgever, scheiding, slechte relatie etc) vorig jaar augustus was de emmer vol en liep over. Ik heb nu al meer dan een jaar een hele lieve nieuwe vriend en wij zijn dan ook in blijde verwachting van een meisje! Door dit alles is mijn contract niet verlengd en sit ik dus per 31-12 ook nog eens werkloos thuis. Ik ben nu al sinds vorig jaar (voordat de druppel de emmer deed overlopen) al in therapie, ook vanwege angst en stress aanvallen. Helaas werd de beste man niet vergoed door de zorgverzekeraar dus zo'n 1.600 verder hield het bij mij op, ook omdat scheiden etc gewoon al mijn geld had opgemaakt. Ik heb nog een zoontje samen met mijn ex die in mei 3 jaar zal worden, ook dat brengt stress met zich mee en dan vooral door de 50% co-ouderschap en het geen vertrouwen hebben in ex... dusja mijn leven in een notendop op dit moment. Nu zit ik via het uwv in de ziektewet en pas bij de arts geweest en hoef pas weer te gaan werken na de bevallen en verlof, mits het dan goed met me gaat. Heb mezelf ook weer aangemeld voor therapie maar er is een wachtlijst (bij eentje die wel vergoed word) Nu het gedeelte werk, ik zou wel weer willen gaan werken... alleen het idee al geeft me enorm veel stress en aangezien ik ervaring heb met vroeggeboorte en ik 2 weken terug met krampen naar het ziekenhuis moest wil ik stress vermijden. Mja thuis zitten en de uitkering ontvangen voelt echt verschrikkelijk. Ik weet niet goed wat ik moet doen... wat ik moet gaan doen... hoe ik het allemaal moet gaan doen. Waar moet of kan ik gaan werken? Iets voor mezelf (mijn droom een hondenuitlaatservice achtig iets) mijn hoofd loopt weer over.... Help! Of ja ik weet niet wat ik moet ☹️
Hoi, Wat vervelend zeg in deze situatie maar je verwacht gelukkig een lief kindje! Maak je niet druk over wel/geen uitkering. Iedereen kan in zulke situaties terecht komen en daarom hebben we juist dit vangnet en als je ook nog in complexe situaties zit etc is dat helemaal niet gek! Helpt het je om dit eens op te schrijven? Gewoon soort overzicht te maken met tijdlijn van wanneer je uiterlijk ook op eigen benen moet staan en de ideeen die je hebt? Je hebt wel tijd en energie nodig zelf iets op te zetten, dan kun je beter deze tijd daarvoor gebruiken! Werken / kind / zwanger / andere issues + voor jezelf beginnen kost heeeel veel energie!
Veel sterkte en goed dat je hulp zoekt. Vaak kan een praktijkondersteuner bij de huisarts ook hulp bieden gedurende de wachttijd op de andere behandeling
Dankjulliewel voor jullie berichtjes... Ik wil ook teveel en dat is echt mijn valkuil...Maar mijn hoofd leeg gooien en even alleen aan het nu denken lukt me zo slecht... heb al wel een bedrijfsplan geschreven... en misschien ook wel gewoon eerst een uur of 20 voor een baas gaan werken en vanuit daar dan het bedrijfje langzaamaan uitbouwen. Ik ben in iedergeval super gelukkig met mijn huidige partner... had niet gedacht dat dit gevoel nog bestond na 10 jaar een verschrikkelijke relatie te hebben gehad.Ik ben in iedergeval aan mezelf aan het werken en dat is al een hele stap vooruit... want een gelukkige mama is ook automatisch een gelukkig kind(eren) en een gelukkige relatie.