Burnout-achtige klachten, waar kan ik terecht?

Discussie in 'De lounge' gestart door itakepictures, 28 mrt 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.257
    1.165
    113
    Hier kan ik me helemaal bij aansluiten. Iedere vorm van 'behandeling' bij een therapeut, coach, psycholoog, etc vraagt iets van je, daar moet je energie in stoppen, je moet letterlijk aan de slag met jezelf. Je moet confrontatie aangaan met emoties, met je gedachten, met feiten, met je keuzes, je moet nadenken over tal van zaken, je moet meestal ook 'huiswerk' maken. Ik was na iedere sessie echt heel erg moe in het begin... Er moet dan wel iets in je batterij zitten, die moet je eerst weer wat opladen voordat er ruimte is voor behandelen.

Ik heb eerst 3 maanden thuisgezeten (en zo min mogelijk gedaan) voordat ik zelf idee had dat ik überhaupt in staat was om na te denken over dingen. Ik ben toen een burn-out traject bij HSK doorlopen, dat heeft mij verder wel goed geholpen. Traject heeft ongeveer een half jaar geduurd.

Proberen zo veel mogelijk dingen te doen waar je van ontspant, in ieder geval iedere dag even naar buiten en bewegen (in mijn geval was dit kinderen van en naar school brengen, dat was al erg vermoeiend in het begin) en zorgen dat je zo min mogelijk 'moet' (en dus ook hulp vragen, of mensen dingen van je over willen nemen, met de kinderen, met huishouden en/of werk).

Heel veel sterkte!

siets en itakepictures vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina