Maar het lukt niet Ik denk dat het inmiddels 5 dagen geleden is dat ik voor een grote boodschap ben geweest. Ik voel me onderhand een zappelin en ik weet echt niet meer hoe ik mijn stoelgang op gang kan krijgen. Ik drink genoeg, eet veel vezels en fruit (geen bananen) maar op zo af en toe een vieze wind na (sorry) gebeurt er daar beneden helemaal niks. Zelfs vriendelijk vragen heeft geen nut. Wie heeft er nog wat handige huis-tuin en keukentips op dit gebied? Liefs Michelle
Dank je wel voor je reactie. Op de roosvice na heb ik alles al geprobeerd. Morgen even een flesje halen dan maar. Ik zou er bijna geld voor over hebben om nú te kunnen, pfft wat een rotgevoel
Volgens mij helpt bewegen en sporten heel goed! Ik heb overigens hier geen last van, ga soms 5x per dag.. een beetje het tegenovergestelde zeg maar. Een rol beschuiten en bananen helpt bij mij ook niet, dus ik kan me voorstellen dat bij jou ook niks helpt Sterkte!
Ik had dat in het begin van de zwangerschap (wist toen nog niet dat ik zwanger was, heb nog een gewone menstruatie gehad en had geen enkele reden om te denken aan een zwangerschap toen). Ging vlotjes een paar keer per dag maar dat kon perfect door een verhoging van medicatie die ik toen had. Rond een week of 19/20 ging het heel wat minder. Tijdens een weekend kroop ik bijna over de grond van de pijn. Ik heb toen senna tabletten voorgeschreven gekregen en die hielpen. Ik nam deze niet dagelijks maar denk om de 3 of 4 dagen en ging toen om de dag zonder al te veel moeite. Nu ben ik 25 weken en sinds vorige week heb ik de tabletten gelaten en het gaat gewoon weer goed. Ik stond ervan versteld dat ik zelfs een dag had waar ik 2 keer ging. Het lijkt dus op en af te gaan bij mij, ik kraai nog geen victorie hier.
Herkenbaar. als kind zijnde had ik al problemen met naar de wc gaan, voor de grote boodschap. at altijd vezels, dronk genoeg, beweeg veel (alles nog steeds) Toen de menstruatie wereld aanbrak, was het rond die periode erg vaak en meer. hoe aan het begin van de zwangerscap was, kan ik me niet herinneren. Maar weet dat rond de 20 weken a 23 weken, ik flinke moeite had. alles weer geprobeerd. Had echt mega buikpijn, was niet leuk. Dus ook laxo roosvicee gehaald en had het net in huis en toen wou het weer. Maar nu sinds afgelopen week gaat het weer moeizaam. Eet voldoende vezels, drink voldoende, krijg me fruit binnen. en als ik moet, dan moet ik gelijk.. Maar duurd eerst wel aantal dagen.Nu heb ik weer pijnlijke darmen dus zal eens naar het flesje laxo gaan kijken.. misschien helpt het..Succes meid.
Bedankt lieve meiden, Helaas ben ik nu op het werk en nog steeds geen beweging daar beneden Ik ben om 2uur klaar en ga dan meteen naar de winkel voor de roosvicé. Ik kan me niet herinneren dat ik bij mijn eerste zwangerschap ook hier tegenaan ben gelopen. Gek lijf! Overigens heb ik ook de familie aambei op visite waardoor ik ook niet zo heel veel kracht meer durf te zetten. Ik hoop (leuke woordspeling ) dat het dit weekend nog gaat lukken en anders neem ik maandag even contact op met mijn huisarts. Uiteraard zijn al jullie tips nog steeds van harte welkom!
Ik wilde nog even zeggen dat de laxo even tijd nodig heeft om te werken. Dus verwacht geen onmiddellijk resultaat. Ws pas morgen. Succes, het is heel vervelend als je niet even lekker kan poepen.
Ik heb er ook heel veel last van gehad, bij mij helpt het volgende: - Granaatappelpitjes(kan je bij de AH kopen, dit is echt mijn wondermiddeltje), mandarijntjes en kiwi eten, als je net opstaat schijnt beter te helpen maar ik neem t altijd gewoon tussendoor; - Ik drink smorgens een groot glas Hero fruitontbijt(NIET die met banaan!!! Hihi, een keer gedaan zat ik meteen twee weken vast..); - Kopje koffie na mijn glas fruitontbijt. En tadaaaaaaaaaaaa
Gut wat een herkenning! Wat echt heel goed werkt is lactulose-siroop (kruitvat bv). Dit is een 'suikeroplossing' (suiker zoals wij dat kennen is glucose, maar je hebt meer 'suiker'. Bv galactose, maltose, lactose etc) en compleet onschuldig. Verder heb ik alle middeltjes geprobeerd die hierboven ook genoemd zijn (behalve de Yakult), maar dat heeft weinig effect. Bij de laatste echo die ik had zei de gyn: nou, er zit behoorlijk veel meer in uw buik dan alleen een kind. Schaamde me dood om al die ontlasting daar te zien zitten!!!
Meis gewoon ff de assistent van de dokter bellen heb ik ook gedaan nadat ik 2 weken niet kon,ze ging ff overleggen en belde me daarna weer terug dat er een recept klaar lag met klismas om t ff op gang te brengen en lactulose maar dat hielp niet en ik werd er kots misselijk van nu me standaard magnesium pilletjes weer van de apotheek en heeerlijk!haha
-Lactulose idd, (dit lijkt mij het beste tijdens de zwangerschap, kan namelijk geen kwaad) -Lijnzaadolie (Nooit geprobeerd, schijnt wel ook heel goed te helpen) -Movicolon, gebruik ik zelf (in combi. met lactulose), maar dat zou ik niet gelijk gebruiken. Miss werkt het andere wel Maar ik heb altijd last van de darmen (spastische darm). -Metamucil, is een soort oplossing van vezels, ook natuurlijk, dus kan niet schadelijk zijn.. -Bij alles wat je in neemt, even laten zakken en daarna echt stevig gaan wandelen! Zodat alles goed er door komt en je darmen in beweging komen.. -Regelmatig eten, en goed ontbijten, zodat je darmen zo snel mogelijk op gang komen en dan niet 1 of andere shake, maar beginnen met glas lauw water met bruine boterhammen. Na 20.00 uur niet meer eten, zodat je darmen niet stilstaand moeten verteren.. Zo weinig mogelijk vet, minder vlees proberen te eten, dat soort dingen helpen ook. Geen chocola.. Ik hoop dat je wat aan de tips hebt, want ik weet hoe vervelend het is.. Nou ik zwanger ben is het nog erger.. En de aambeien zijn bij mij ook flink aanwezig.. Echt niet meer leuk.. Gr. Carlien
Hoi meiden! Wat een hoop tips hebben jullie, wauw bedankt Ik ben gisteren begonnen met de laxo en de Yakult. Gisteravond ben ik naar de wc geweest en kon ik een heel klein beetje (goedemorgen) . Hopelijk is dat het begin van wat er vandaag komen gaat want een zappelin ben ik nog steeds maar er rommelt wel van alles in mijn darmen. @Merah: Hihi moet erg lachen om je echo verhaal al kan ik me voorstellen dat je je op dat moment vrij opgelaten voelde. @Angiebaby: Als het allemaal toch niet gaat werken neem ik even contact op met de huisarts alhoewel klysma ..*ieks!* @Carlien: Methamucil dat ken ik nog wel uit mijn kindertijd. Toen kon ik wel maar durfde ik niet en hield ik het gewoon een week op tot grote wanhoop van mijn moeder. Zij vertelde mij dat mijn haren sneller zouden groeien van de Methamucil. Anders vertikte ik het in te nemen. Nu ik de naam zo zag staan moest ik gelijk weer aan een lange, volle haardos denken haha Morgen ga ik even op pad voor de lactulose. Mag je dat gewoon langere tijd gebruiken ook om het zaakje op gang te houden? God wat ben ik blij met dit forum waar je gewoon ongegeneerd kan spuien over lichamelijke ongemakken als obstpatie en aambeien
Ik had er een paar weken geleden ook veel last van, dus heb ik roosvicee laxo gehaald en lijnzaad. (te koop bij gezondheidswinkels of in de supermarkt van zonnatura) Daarvan doe ik iedere ochtend 3 eetlepels in de yoghurt met cruesli. En nu gaat het veel beter. Succes ermee!