Baby en eigen paard?

Discussie in 'De lounge' gestart door Klijntjuh, 22 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Klijntjuh

    Klijntjuh Fanatiek lid

    28 mei 2010
    1.059
    0
    0
    Freelance Illustrator& Grafisch Vormgever!
    Gouda
    Hoihoi,
    Zijn er hier mama's met een eigen paard?
    Ik wil dolgraag (weer) een paard, heb al een stalling met weide hier 5 min vandaan, en ben de zoektocht al gestart.

    Ook ben ik weer gaan lessen, dus weer lekker voor mezelf tijd aan het nemen! (en dat doet me GOED! en dat heeft ook echt een goede uitwerking op Andy!)

    Ik ben benieuwd naar ervaringen van andere mama's.

    Ik heb het opzich wel makkelijk. Mijn man werkt thuis. dus ik leg de kleine op bed, en heb tijd voor mezelf, en kan weg...

    Hoe zijn jullie ervaringen met tijd, geld e.d.?
     
  2. Katja77

    Katja77 Fanatiek lid

    8 jan 2011
    1.998
    885
    113
    Groningen
    Zo dat lijkt me best lastig. Ik heb dan geen kinderen.... maar ik vind/ vond een eigen paard heel lastig te combineren, met werk, vriend en vrienden. Als je een paard hebt, moet je toch dagelijks rijden, een paar uur aandacht geven.

    Destijds had ik een bijrijdster.
     
  3. Sas7

    Sas7 Fanatiek lid

    23 mei 2007
    2.092
    0
    0
    pssst kindje wordt ook groter en slaapt dan minder. Dat lijkt me dan niet handig voor je man als hij thuiswerkt en jij bent lang weg om de rijden.
     
  4. Cinnamon

    Cinnamon Fanatiek lid

    24 jun 2009
    2.478
    0
    36
    Ik heb een paard en 4 shetjes. Het is druk maar wel te doen. Ik heb ze in een pension stalling staan, dus mijn paard wordt buiten/ binnen gezet en de stal wordt gedaan. De ponnies doe ik zelf om kosten te drukken.
    Mijn vader doet gelukkig ook veel en voor mijn paard heb ik een bijrijder. Toen ik zwanger was van de eerste is ze mijn paard een paar keer in de week gaan rijden en omdat ik nu weer zwanger ben is ze dat blijven doen. Mijn doel is wel om hem straks weer volledig te gaan rijden.
    Ik rijd meestal 's avonds als mijn man thuis is of ik zet mijn zoontje even af bij mijn ouders. Het is soms even lastig met tijd maar ik vind het absoluut de moeite waard! Wbt geld, ik weet niet hoe jullie financiën zijn maar wij moeten toch wel eea laten omdat ik de paarden heb. Dat is altijd al zo geweest en mijn man heeft het er graag voor over omdat hij ziet hoe ik van ze geniet. Ik heb wel overwogen om een paar ponnies weg te doen maar ik kan het niet...;)
     
  5. Klijntjuh

    Klijntjuh Fanatiek lid

    28 mei 2010
    1.059
    0
    0
    Freelance Illustrator& Grafisch Vormgever!
    Gouda
    Het scheeld ook dat ik thuis werk/eigen webshops heb. ook tijd zat wat dat betreft.
    Verder is het volpension, en worden de paarden sochtents op de wei gezet, en savonds weer binnen, dus gelukkig niet alleen afhankelijk van een uurtje rijden kwa beweging.
    Ook word uitmesten, voeren, enz gedaan. anders dan dit zou ik niet willen/kunnen hoor ;)
     
  6. Cinnamon

    Cinnamon Fanatiek lid

    24 jun 2009
    2.478
    0
    36
    Als je paard in volpension staat lijkt het mij prima te doen hoor! Je moet dan wel goed kijken dat je een paard koopt dat er tegen kan om een dagje stil te staan als dat zo uitkomt. Niet dat je dan meteen een bommetje hebt:D Mijn paard kan prima 1 of twee dagen 'stil' staan als ik weinig tijd heb. Ik zorg wel dat ik elke dag ga!
    Wij gaan trouwens in het weekend vaak met de hele familie buiten rijden. Ik op het paard, hond mee en kind in de wandelwagen met papa! En dan naar het bos, dat is zooooo leuk!
     
  7. Klijntjuh

    Klijntjuh Fanatiek lid

    28 mei 2010
    1.059
    0
    0
    Freelance Illustrator& Grafisch Vormgever!
    Gouda

    Klopt, heb ik al rekening mee gehouden ;)
    maar ik vind het goed om dit soort dingen nog een keer voorgespiegeld te krijgen.

    Dus straks tijdens z'n middagdutje ga ik weg, en zorg dat ik dus niet te lang wegben. zijn papa kan hem ook uit bed halen mocht hij eerder wakker zijn. en mocht ik een keer lang weg, dan gaat dat gewoon in overleg met mijn man, zodat hij ook flesjes e.d. doet ;)
    Ook hij heeft een eigen bedrijf en tijd zelf in te delen, maar werkt wel veel meer uren dan ik. ;)

    Hij wil zelf ook weer gaan rijden. Dat word al lastiger hihi :p

    Verder met zulk weer als nu met z'n allen op pad! Andy in de draagdoek bij papa, hondjes mee, en ik ernaast stappen.. heerlijk hoor!
     
  8. Klijntjuh

    Klijntjuh Fanatiek lid

    28 mei 2010
    1.059
    0
    0
    Freelance Illustrator& Grafisch Vormgever!
    Gouda

    hahah ja dat laatste beschrijf ik net hihi..

    en ze staan hier elke dag op de wei overdag, dus ook beweging ;)
    (en bij teveel eten de paddock)
     
  9. Aszz

    Aszz Niet meer actief

    Hier ook een paardenmama! Ik rij nu een Fries, ' s avonds vooral en in het weekend. Maar goed, dat is niet mijn eigen paard.
    In oktober komt ze, een Lusitano merrie :D
    Op een stalling hier 3 minuten vandaan met de fiets. En het zal zeker tijd in beslag nemen, maar volgens mij is het goed te doen.
    Ik ga wel vol pension. Alles wordt dus eigenlijk gedaan, moet alleen zelf poetsen en rijden.
    Ik wil vooral in de avonden en in het weekend gaan. Ik werk 3 dagen in de week.
    Hebben dan wel een poets in huis hoor! Die komt 2 x in de week 2 uur.
     
  10. Klijntjuh

    Klijntjuh Fanatiek lid

    28 mei 2010
    1.059
    0
    0
    Freelance Illustrator& Grafisch Vormgever!
    Gouda
    Ohwww leuk zeg!
    Ja precies, 3 min is super goed te doen! voor mij is het 5 min fietsen. Heerlijk, want je kan desnoods even snel heen en weer.

    Ik denk dat ik na een tijdje een verzorgertje ga zoeken ;) altijd lekker voor een paardje lekker veel aandacht. maar eerst even compleet aan mij laten wennen!
     
  11. Flutterby

    Flutterby VIP lid

    23 jul 2008
    10.153
    63
    48
    Ik had tot vorig jaar ook een paard en vond het heel moeilijk te combineren met een gezin. Paard stond ook in volpension, werd binnen en buiten gezet, gevoerd en gemest. Ze liep de hele dag op de wei en hoefde dus niet iedere dag gereden te worden maar ik wilde wel zeker 4 dagen per week rijden/longeren. Ik ging naar stal als mijn man thuis was en als ik thuis kwam het huishouden doen, dochter verzorgen etc. Had na een tijdje helemaal geen puf meer om naar stal te gaan, was kapot! Als je ooit nog een tweede kindje wilt wordt het helemaal druk..

    Ik heb mijn paard dus verkocht en koop er pas weer een als beide kinderen op school zitten. Dan heb ik meer tijd en hebben onze kinderen er (hopelijk) ook wat aan :)

    Wil niet heel negatief doen hoor ;), maar ik weet hoe vervelend het is als je een paard moet verkopen door tijdgebrek. Dus denk er goed over na! Kun je niet een paar maanden een paard bijrijden/huren om te kijken of het voor jou wel te doen is?
     
  12. Noukie1982

    Noukie1982 Actief lid

    7 aug 2010
    340
    0
    0
    Medewerkster verstandelijk gehandicaptenzorg
    Brabant
    Ik heb een paard, en een hele lieve vriendin die haar kan rijden als ik niet kan. Paard staat volpension, en zou ook een dag stil kunnen blijven staan. Ik moet straks kijken hoe het gaat lopen als de baby er is. Ik werk en papa ook. Mijn vriend staat erachter dat ik weg ga als hij thuis is om naar het paard te gaan, hij gaat nu ook bijna iedere dag mee om haar te verzorgen (vriend drinkt dan lekker koffie in de kantine). Ik besef me wel dat ik niet iedere dag kan gaan, maar gelukkig heb ik dan mijn vriendin die nu ook al lekker van mijn paardje geniet. Ik heb haar al vier jaar en vind het niet eerlijk/ nodig om haar nu ineens te verkopen. Denk wel dat het ook een reden voor mij is om niet te proberen om meer kinderen te krijgen, want dan zou er minder tijd over blijven voor mijn paard en dat wil ik toch blijven combineren.
     
  13. sweetbel

    sweetbel VIP lid

    27 jan 2010
    5.519
    0
    0
    #13 sweetbel, 22 mrt 2011
    Laatst bewerkt: 22 mrt 2011
    Ik heb een paard en een baby op komst. Ik studeer fulltime, en werk ook nog 1 a 2 dagen in de week. Het is wel druk, maar ik geniet er ook heel erg van. Hij is gelukkig cool in zn hoofd, dus hoeft niet elke dag intensief gereden te worden. Nu wordt hij 1 keer in de week gereden, verder staat hij buiten (nu nog paddock, hoop dat ze snel de wei weer opmogen), in de stapmolen en gaat hij aan de longe. Moet zeggen dat ik wel veel hulp krijg van mn ouders, vriend en zusje. Gisteren had ik een lange dag op college, en toen is mn moeder mn paard buiten gaan zetten, terwijl ze eigenlijk bang is haha. (ondertussen wel gewend aan die van mij hoor, mag ook wel, na ruim 8 jaar).

    Qua kosten.. Ik betaal hem niet zelf, mn vader is zo lief om dat voor me te doen. Hier in de omgeving betaal je ong. 400 pm, maar dat is dan incl mesten en voeren. Zelf zouden we het niet kunnen betalen, maar ik studeer nu nog, als ik ga werken neem ik de kosten wel over.

    Krijg helemaal zin om naar hem toe te gaan nu haha, maar moet nog even verder leren! Succes met het maken van je beslissing!
     
  14. Aszz

    Aszz Niet meer actief

    De oudste gaat binnenkort naar school, en de andere is dan al bijna 1.5 jaar. Dat scheelt denk ik wel iets ;)
    Baby is toch wel erg intensief.
     
  15. petrabr

    petrabr VIP lid

    6 okt 2007
    8.000
    0
    0
    zuid holland
    ik heb mijn paard (oke oke het is een nrps D pony ;))
    gekocht toen de jongste 4 maanden was. Ik heb altijd paarden gehad maar met de zwangerschappen dacht ik het niet meer te willen en toen kwam dit beestje op mn pad en ik ben nog elke dag hartstikke blij dat ik het gedaan heb.
    verleden maand voor het eerst gestart en zondag onze tweede wedstrijd.
    Mijn vriend staat er helemaal achter, die vind het erg fijn dat ik iets heb waar ik zo van geniet

    ik werk 3 dagen in de week en die dagen ga ik gelijk na werktijd paardrijden voor ik naar de kinderen ga.
    1 avond per week heb ik mijn eigen paardenavondje
    op zondag gaan we met het hele gezin en voor 2 dagen in de week heb ik een verzorgster
     
  16. Klijntjuh

    Klijntjuh Fanatiek lid

    28 mei 2010
    1.059
    0
    0
    Freelance Illustrator& Grafisch Vormgever!
    Gouda
    Bedankt voor de reacties!

    @ flutterby, ik kan gelukkig gedurende de dag, savonds zou ik ook kapot zijn (of geen zin hebben hihi)
    Andy blijft enigst kind, dus dat is makkelijk rekening houden ;)

    @noekie, hulp is inderdaad wel lekker!

    @ sweetbel, het is voor mij juist ook inderdaad even tijd voor mezelf! Ik wil een tinker, en dat zijn koudbloeden, dus ook 'rustig'.
    Mijn volpension is gelukkig maar €210,- in de maand, incl in de wei zetten en binnenhalen, elke dag mesten, voeren, bak, paddock enz. Dus goed te doen!

    @ aszz.. volgensmij heeft elke fase zo z'n nadelen. (tot de basisschool hihi)
    Andy is gelukkig een makkelijk jochie, en ook wakker kan hij lekker in de wipstoel of de box spelen terwijl mijn man even beneden gaat zitten met de laptop. (heeft niet de voorkeur, uiteraard heeft de voorkeur dat ik ga tijdens zijn middagslaap, maar een kind is noueenmaal niet te plannen/regelen/uit te zetten hihi )
     
  17. vonnie73

    vonnie73 Fanatiek lid

    22 aug 2008
    1.898
    0
    36
    in un schwon huiske
    Ik ben sinds februari weer gaan rijden na een tussenstop van ruim 10 jaar. We hebben wel altijd paarden gehad in de wei maar daar reed ik niet op. Nu sinds twee weken heb ik een friese merrie gekocht. Ze is nog jong en mijn vriendin rijdt haar samen met mij in. Ik moet zeggen dat ik het heeeeeeerlijk vind, totale ontspanning die ik jaren heb gemist. Ik ben weer begonnen omdat de oudste twee zelfstandiger zijn en de jongste ligt lang op bed in de middag. De vrijdagochtend is mijn vaste paardrij ochtend. Ook in het weekend rijd ik veel. Mijn man moet veel werken en kan niet of nauwelijks oppassen, het is dus passen en meten. Ik geniet en ik ben ontzettend blij dat ik weer paardrij!!!!!!
     
  18. Flutterby

    Flutterby VIP lid

    23 jul 2008
    10.153
    63
    48
    Oh dat scheelt dat je 'maar' 1 kindje wilt!
    Nu mijn dochter bijna 2 is ga ik regelmatig met haar naar stal en is het alweer wat makkelijker te combineren. Straks gaat ze naar de psz en daarna naar school. Dan zou ik het idd ook wel aandurven :)

    Weet je al wat voor paard je wilt?
     
  19. Klijntjuh

    Klijntjuh Fanatiek lid

    28 mei 2010
    1.059
    0
    0
    Freelance Illustrator& Grafisch Vormgever!
    Gouda
    @ Vonnie, ja GENIETEN he?

    @ flutterby: Ja! Ik wil een Tinker ;)



    Enneh.. vanaf hou oud nemen jullie de kleine mee naar je paard?
     
  20. Flutterby

    Flutterby VIP lid

    23 jul 2008
    10.153
    63
    48
    Mijn dochter vindt het de laatste 2 maanden pas écht leuk om mee naar stal te gaan. Paardjes aaien, erop zitten, 'helpen' met voeren, longeren, mesten ;).

    Leuk trouwens, een Tinker!
     

Deel Deze Pagina