Wanneer overstappen naar forte voeding?

Discussie in 'Voeding' gestart door Kiki, 30 aug 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kiki

Kiki Fanatiek lid

8 jul 2005
    4.364
    1
    38
    Fulltime memmie en mod :-)
    Steenwijk
    Even een korte inleiding:

Leo drinkt sinds 3 weken uit een fles, inmiddels krijgt hij poedermelk. Eerst zat er netjes 4 uur tussen de flessen in, maar dat is nu veranderd.
    7:30 200 cc
    10:30 200 cc
    13:30 200 cc
    16:30 200 cc
    19:30 200 cc
    Perfect 3 uur dus, met een kwartiertje marge (15 minuten eerder of later)
    Hij krijgt dus keurig een liter voeding per dag, alleen ik heb het idee dat hij nog niet helemaal happy is als de fles leeg is. Mag ik nu meer voeding in een fles doen of moet ik het bij 5 x 200 houden en dan forte-voeding gaan doen?
    Ik vind het ook raar/gek dat hij opeens van 4 flessen naar 5 is gegaan. Met 4 zat er keurig 4 uur tussen. Wie heeft hier ook ervaring mee? En wanneer besloot je om forte te gaan geven?

Eerlijk gezegd zie ik dat speciale forte-poeder niet zo zitten.

Groetjes van Kiki

2. Kathy

Kathy VIP lid

22 mei 2005
    5.535
    0
    0
    Draagdoekconsulent
    Lichtervelde, België
    Waarom probeer je hem niet een flesjes te geven van 210cc+ 7 schepjes, dat maakt dan ongeveer flesjes van 240cc. Serjenka dronk dat op deze leeftijd ook hoor, mss dat hij daar dan wel tevreden mee is en dat hij dan ook weer meer tijd tussen de voedingen laat.

3. Kiki

Kiki Fanatiek lid

8 jul 2005
    4.364
    1
    38
    Steenwijk
    Goed idee Kathy, straks meteen even testen.

Groetjes van Kiki

4. Kathy

Kathy VIP lid

22 mei 2005
    5.535
    0
    0
    Draagdoekconsulent
    Lichtervelde, België
    Succes ermee!

5. Kathy

Kathy VIP lid

22 mei 2005
    5.535
    0
    0
    Draagdoekconsulent
    Lichtervelde, België
    En hoe lukt het nu met Leo. Drinkt hij nu die flesjes op of komt hij nog zo vlug terug.

6. Kiki

Kiki Fanatiek lid

8 jul 2005
    4.364
    1
    38
    Steenwijk
    210 cc + 7 scheppen...

Leo vind het prima, hij vind het zo fijn die extra melk, dat hij maar weer om de 3 uur komt :(

Volgende week op het bureau maar even overleggen

Groetjes van Kiki

7. suusje

suusje VIP lid

7 okt 2005
    5.368
    0
    0
    Almere
    Hai
    ik geef ook 210 + 7 schepjes en dat dan met 4 flessen om de 4 uur dus, maar bij het cb zei ze dat dat goed was....het ging er om dat ik niet meer dan een liter per dag gaf, want dat zou niet goed zijn voor de darmpjes enz. Maar met 4 flessen kom ik daar idd niet boven. Maar jij met 5 flessen dan toch wel? of reken ik nu verkeerd...ben geen rekenwonder hoor haha
    want ik heb 240 x 4 = 960
    maar 240 x 5 = 1200 toch? of geef je nu ook 4 flessen... Maar goed leo is ook iets ouder dus weet niet hoe het dan zit

8. mamaantje

mamaantje Fanatiek lid

5 dec 2005
    1.487
    0
    0
    Ouderenwerker
    Maassluis
    Ik ben sinds een paar dagen ook overgestapt op 4 flessen van 210 + 7 schepjes Nutrilon Forte. Valentino gilde na elke fles dat hij meer wilde, en
    voor de laatste fles moest ik hem uit een hele diepe slaap halen.

Nu gaat hij lekker om 21 uur naar bed, en slaapt als een roosje tot de volgende ochtend 8.30-9.00 uur. Dus juiste beslissing..hihihi...

9. Deb

Deb VIP lid

19 jul 2005
    7.394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    tis gewoon een hongerlapje Kiki ;)

ik zou er anders lekker een schepje rijstebloem in knalle :)

ik weet nog dat dave ook zo'n hongerlapje was en daar deed ik gewoon wat pap bij

succes

10. Daan0201

Daan0201 Fanatiek lid

28 okt 2005
    1.830
    0
    0
    Ik zit er ook over te denken, want Evi moet na 4 uur meestal ECHT weer eten, ze drinkt dan alsof ze ik weet niet hoe lang niks heeft gehad. Soms is ze erna ook niet echt tevreden (soms ook wel), maar kan ik haar wel haar speentje geven. Vind ze dan ook goed, maar eigenlijk is het dat dus niet voor mijn gevoel...Ze krijgt 5 x 180 en 's-nachts nog 100 cc zodat ze dus aan de max. van een liter zit.

Ik zit dus ook te denken om over te stappen.
    Ik doe 's-avonds ook al een lepel rijstebloem door haar voeding, maar na 4 uur wordt ze wakker en als ik haar dan haar flesje geef drinkt ze weer zo alsof ze al lang niks op heeft en haar maagje rammelt ook aan alle kanten...

Wat denken jullie?

11. Kiki

Kiki Fanatiek lid

8 jul 2005
    4.364
    1
    38
    Steenwijk
    Ik ben toch niet overgestapt, want ik had het net op het cb bespreekbaar gemaakt. Ik kreeg wel de tip om er maar een schep rijstepap in te doen als-ie eenmaal 6 maanden is... :-k
    Eh, bijna goed, Leo is nog niet zo oud, dus had ik niet veel aan die tip (wacht zelf liever ook tot 6 maand)
    Maar wat is er gebeurd? Meneertje meld zich zo rond 7 uur 's-ochtends en dan keurig om de 4 uren! Problem solved.

Groet van Kiki

Deel Deze Pagina