Cadeau advies

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Katja77, 12 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Katja77

Katja77 Fanatiek lid

8 jan 2011
    1.998
    885
    113
    Groningen
    Sorry ik bevuil het forum met allerlei cadeau adviezen maar ik heb echt hulp nodig omdat ik zelf geen kinderen heb.

Nu moet ik een cadeautje hebben voor een kindje van anderhalf. Ik wil graag iets waar het kindje wat langer mee kan doen. Nu vond ik de volgende blokpuzzel v.a. 3 jaar:

Goki - Houten blokpuzzel met 12 blokken in een kistje - Grappige dieren

Mijn gedachte erachter is dat hij dan eerst gewoon wat met de blokken kan stapelen en later echt puzzelen. Of moet ik nog even doorzoeken?

2. JeetjeB

JeetjeB Fanatiek lid

26 mrt 2011
    3.214
    1
    38
    Freelance vertaler
    Buitenland
    Ik denk dat het wel leuk is!

3. zonnestraal21

zonnestraal21 Niet meer actief

Hij is leuk!! Wel zou ik het aan de ouder vragen. Mijn oppaskindje had een keer ook 'ouder' speelgoed gekregen.. Echter liep dat kindje achter dus kon hij er nog heel lang niet mee spelen. Of ken je het kindje goed genoeg dat het er al wel mee kan spelen?

4. Katja77

Katja77 Fanatiek lid

8 jan 2011
    1.998
    885
    113
    Groningen
    Het is een beetje lastig om de ouders te vragen. Zij spreken alleen Portugees (geen engels). Ze komen binnenkort op bezoek in Nederland. Ik zie wel foto's op facebook van haar zoon dat hij met blokken speelt.

Iemand nog advies?

5. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Blokken heeft ie blijkbaar al :)
    Ik zou nog even doorzoeken.
    Naar een leuk autootje ofzo, of een trekbeestje aan zo'n touw, een mooie bal etc.

Op veel speelgoed websites kan je op leeftijd selecteren trouwens, dan krijg je een idee.

6. Katja77

Katja77 Fanatiek lid

8 jan 2011
    1.998
    885
    113
    Groningen
    Ja maar dat zijn gewoon stapelblokken.

Dit zijn blokken waar hij dan later mee kan puzzelen :) Een meerjarenplan zeg maar ;)

7. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Zo te horen heb je al voor jezelf besloten :)
    Ik zou het zelf niet doen, omdat ik het leuker vind meteen een blij kindje te zien die lekker gaat spelen. Over een jaar is 'ie allang vergeten hoe 'ie aan dat cadeau komt, tegen de tijd dat hij het leuk gaat vinden dus :)

8. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    #8 piccolina, 13 feb 2015
    Laatst bewerkt: 13 feb 2015
    Ik zou gewoon iets nederlands dan geven nijntje verstoppetje of blokken met nijntje etc.
    Wat ook leuk is echt als cadeau is Djeco en Janod. Duurzame speelgoed.

Kijk anders op ilovespeelgoed.nl op leeftijd kan je zoeken.

Met 1.5 houden ze van tekenen (dan kan je bijv. stabilo potloden 3 in 1 of lyra tripple halen ook bij bruna verkopen ze dat per stuk-is echt te leuk). Stickersboeken (usborn zoo etc hier favo)., puzzels (bij duopuzzel janod).
    Stapelen: dan zou ik zeker stapeltoren van janod kopen!
    Djeco en janod hebben veel diverse speelgoed ook puzzels die echt leuk zijn en of het 1.5 jaar of 2.5 jaar het blijft leuk.
    Ik zou dan of 18+ of 2+ kijken : lotto, memmory, vis spel etc blijven altijd goed en kan eerst gewoon spelen en dan later met "regels" zeg maar

Blokken hier vond dochter niet echt wat.
    Hangt ook van kindje zelf natuurlijk we hebben 9 blokken puzzel en dochter doet dat foutloos al sind ze 20 mnd is.

Indd ik zou gewoon kopen wat direct in smaak valt bij kindje dus echt iets wat ze leuk in die leeftijd vinden! Meerjaren plan is leuk voor ouders maar tot die tijd dat het wellicht interessant wordt voor kindje is al vergeten/verloren/vergaan die blokken.

9. G83

G83 Bekend lid

29 dec 2014
    524
    3
    18
  10. Matirini

Matirini Actief lid

14 jul 2013
    318
    0
    16
    Binnenhuisadviseur
    Tholen
  11. Molensteen

Molensteen Fanatiek lid

17 nov 2014
    4.059
    21
    38
    Vrouw
    Lego duplo, houten blokken in doos ?
    Koekjestrommel, dat is een vormenstoof

12. Katja77

Katja77 Fanatiek lid

8 jan 2011
    1.998
    885
    113
    Groningen
    Bedankt voor de tips. Ik heb inmiddels zo'n houten 'ladybug' loopstokje gekocht. Dat was destijds bij mijn neefjes en nichtjes een groot succes.

Deel Deze Pagina