Met lastig vallen bedoelde ik meer dat ik met mijn kinderwagen geen hulp nodig heb. Ik verwacht niet van anderen dat ze mij helpen, omdat ik met de bus wil. En in de spits wordt je met de kinderwagen hier gewoon geweigerd, dus dat probeer ik niet eens. En in de andere bus, mag er niet eens een kinderwagen, dus ik ben afhankelijk van 1 bus die 2 keer in het uur rijdt.
Ik zei een paar posts hiervoor dat anderen idd niet verplicht zijn mij te helpen. Of je bent sociaal ingesteld of niet. Toch kan ik mij er behoorlijk aan irriteren wanneer ik zie dat iemand duidelijk in de gaten heeft dat ik aan het worstelen ben en dan niet uit zichzelf een handje helpt of het iig aanbiedt. Vooral als het diezelfde mensen zijn die nog zaten te klagen over die 'rot kinderwagens'. Dan heb ik zoiets van, als je me nou helpt ben ik snel opgerot..jij blij, ik blij. Mijn irritatie komt voornamelijk uit het feit dat ik me door zulke mensen dan opgejaagd voel en niet gewenst, en ja..daar wordt ik dan zenuwachtig van en duurt het nóg langer. Maar goed, nu lijkt het alsof ik vind dat er alleen maar passagiers zijn die zitten te klagen maar dat is niet zo. Gelukkig zijn er regelmatig nog zat mensen die er echt niet van wakker liggen of ze nou 3 sec langer moeten wachten voordat ze er langs kunnen
Laat je niet gek maken door die aso's. Ik vind het leuk als Sem in de bus lekker met iedereen aan het brabbelen is en lekker zwaait en lacht naar de oudjes. Ik zou die ongeduldige mensen gewoon negeren. Wat ik doe als mensen mij willen opjagen is nóg langzamer doen, dan worden ze echt helemaal gek,
Jemig omgekeerde wereld Ik heb hier meerdere malen al aangeboden gekregen van : kan ik u helpen mevrouw. Van jong ca 16 tot oud ca 65. Vind het altijd heel fijn als mensen het aanbieden. Gelukkig kan ik met mijn kinderwagen zeer gemakkelijk alleen in en uit de bus omdat wij lagevloer bussen hebben.
Ik geloof dat er geen plaatsen in Nederland meer zijn waar standaard nog hogevloersbussen worden ingezet binnen nu en een maand, dus dat zou eigenlijk nooit meer een probleem moeten zijn. Maar dan nog is het wel prettig voor dat soort mensen als de bushalte lekker hoog ligt, anders blijft het nog steeds een afstandje.
Ok ja dat klopt hier zijn de stoepranden ook bijna overal hoog. Maar gelukkig heb ik zelfs bij een lage stoeprand geen probleem en lukt het net met mijn wagen. Kan begrijpen als het niet lukt hulp dan heel fijn is
Helaas, wij wonen in Belgie en hier rijden ze nog met bussen waar ze 25 jaar geleden ook al mee reden.
gelukkig heb ik niet zo veel problemen met het op en af van het stoepje ik heb last van "die kleine kleuters" die niet wachten totdat IEDEREEN uit de bus moet.. Maar meteen met een grote smoel de bus instappen.. waardoor er dus "file" ontstaat..! paar weken gelee.. ben ik met mijn dikke buik de stad ingegaan, met de bus.. wil ik uit stappen.. Staat er zo'n jochie voor me neus te dringen om naar binnen tegaan..! Ik heb hem weer naar buiten geduwd, en gezegd.. KUN JIJ NIET EVEN WACHTEN TOTDAT IEDEREEN ERUIT IS? je had ze kop moeten zien ---> kreeg wel een schouderklopje van een paar oudere dames p.s doe ik nooit dat DURF ik helemaal niet, maar had net een beetje mot met mijn ventje Hormonen denk ik
Heel bekend probleem dit, loop er ook wel tegenaan helaas.. Ook zoiets: Op de jonge gezinnen beurs komt er op gegeven moment een vrouw voorbij gestierd: $#%^$^ jezus al die kinderwagens, word er echt niet goed van ze zouden het moeten verbieden op zo'n beurs Toen kon ik het dus ook niet laten om te zeggen: Als je zo'n hekel hebt aan kinderwagens/buggy's WTF doe je dan op de jonge gezinnen beurs?
Sorry hoor, maar ze is toch niet verplicht om jou te helpen, dat kun je toch gewoon aan haar vragen. Kijk ik zou het je wel aangeboden hebben maar niet iedereen is zo "spontaan".
hier verschilt het ook de ene keer krijgt je hulp bij de vleet en de andere keer sta je enorm te klungelen en kijken mensen je aan van schiet eens op. ook soms mensen die zich snel tussen door wringen heel irri. en dan 2 kinderwagens in de bus dan ouden ze hier op sommige lijnen elke 5 min een bus kunnen laten rijden. zou mooi zijn als ze tegen mij zouden zeggen u moet nog ff wachten heb er al 2 staan je zou halverwege de route willen opstappen als je pech hebt kan je dan met geen een mee. heeft ooit wel eens een chauferu gezegt dat we de wagen in de toekomst (was toen nov en per 1 jan zou het in gaan) moeten inklappen heb nog nooit zo hard gelachen en gezegt dat ik dat wilde mee maken dan zou de bus toch geen enkele keer optij rijden hoor eerst ff de bak eraf die naar binnen dan de wage inklappen en waar laat ik me baby dan. dit was ook niet waar die man had waarschijnlijk een hekel aan kinderwagens. ik kan het ook wel begrijpen dat het irri is als er veel kinderwagens in de bus staan maar ja wij moeten ook onze boodschappen halen enz. en heb helaas ook geen rijbewijs dus ja je moet toch wat. maar ik ga tegen woordig vaak lopen heb er nu 2 en neem nu helemaal veel plek inbeslag in de bus.