Hallo allemaal! We verwachten over een week of vijf ons derde kindje, maar we hebben dé jongensnaam nog niet gevonden. De voorkeuren bij de naam: - Liefst twee lettergrepen - Hollands(e klank) - Niet veel voorkomend - Niet makkelijk te rijmen of te verkleinen - Passend bij Hidde en Manon Hebben jullie misschien suggesties? Alvast bedankt
Hessel Timo Silvijn Abel Jelte Teije, Thije Thijmen Jesper, Jasper Jonas, Jonah Matthijs Sander Thomas Simon Aaron, Aron
-Maarten -Siebren -Jilles -Arend -Midas -Felix -Thibo -Jorick/Yorick -Menno -Jordi -Henri -Andy -Ferry -Joris/Floris -Erik -Rogier -Arjen -Jochem -Arno -Ivo -Evan -Sietse -Sije
Niet heel nederlands, maar ik vind Sverre prachtig! Is dat ik deze naam er absoluut niet doorheen ga krijgen, mocht ik in verwachting raken van een jongetje.
Mathijs Jurre Abel Boris Bram Daan Daniël Freek Joris Menno Pieter Ruben Stijn Stef Tim Timo Vince(nt) Wietse
Dank jullie wel voor de ideeën Een aantal namen die er tussen staan, staan ook op ons lijstje, maar dé naam is er nog niet.. M'n hoofd maakt overuren met namen bekijken en benoemen. We 'broeden' nog even verder. Tot zover in ieder geval wel bedankt
Lastig he! Op een gegeven moment schiet je toch ineens iets te binnen of blijf je terugkomen op dezelfde naam. Ik weet niet of ik heel vernieuwend ben, maar misschien helpt het je verder: Joris Sebas Timo Wouter Aaron Leon Jasper Tristan Jeroen Boris Carsten Jesper Arthur Robin Freek Jens Mats Roel Tuur Jules
Grappig, jullie lijstje waren precies onze wensen. Wij kozen toen voor Rutger. Nog steeds erg blij mee en altijd leuke reacties op gehad. Andere opties waren Tjeerd, Marten, Tiemen en Jochem geloof ik.
Ik vind het vreselijk moeilijk.. Hoe meer kinderen, hoe moeilijker het wordt! En de meeste namen: zijn al in gebruik in onze kringen, worden door één van ons ergens mee geassocieerd, vind ik ouderwets, vind ik buitenlands, zijn te makkelijk te rijmen of te verkleinen, etc. En we hadden in het begin een naam die we eigenlijk allebei wel leuk vonden, maar uiteraard blijven we tot de bevalling kijken of er niet tóch iets leukers voorbij komt. En nu vindt VL de eerste naam eigenlijk toch niet meer zo leuk/geschikt. *zucht*
De voorkeuren bij de naam: - Liefst twee lettergrepen - Hollands(e klank) - Niet veel voorkomend - Niet makkelijk te rijmen of te verkleinen - Passend bij Hidde en Manon Hebben jullie misschien suggesties? Alvast bedankt [/QUOTE] Ebel : net als Hidde een Friese naam Jelmer Arne Jorrit Tije Lieuwe Riemer Pelle Jochem Siebren - Sybren Roene Wander Yorick - Jorick Jelte
Bij Hidde en Manon denk ik aan: - Menno - Leon - Arjen - Jelmer - Wieger - Wessel - Tobias - Merijn/Marijn