Buurjongens

Discussie in 'De lounge' gestart door Poohbear82, 17 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Beaujuulais

Beaujuulais Fanatiek lid

15 sep 2008
    2.803
    70
    48
    Vrouw
    Bedoel je met tussen de middag tussen 12 en 13 uur?
    Want dan vind ik dat je het best mag vragen.
    We kunnen toch gewoon rekening met elkaar houden?
    Ik zou daar echt geen probleem mee hebben mocht mijn buurvrouw dat vragen.
    Als je bedoeld na 3 uur als ze uit school komen dan zou ik er meer problemen mee hebben.
    Dat is een tijd dat ze hier ook even uit moeten razen en als ze met z'n tweeën zijn dan gaat dat hier ook vaak wat harder dan een normaal gesprek.
    Mijn jongste van 3,5 jaar maakt als hij alleen is minder lawaai, meer gewoon leef geluid.

2. Noa2013

Noa2013 Actief lid

8 jul 2014
    279
    6
    18
    Vrouw
    Tsja ik vind het een beetje lastig om hierover een mening te geven. Enerzijds vind ik dat gillen en schreeuwen gewoon niet nodig is, ook niet tijdens buiten spelen. Anderzijds ben ik best van mening dat buiten, tijdens wild spel, meer lawaai gemaakt mag worden en dat ze best 'los' mogen gaan.
    Zelf heb ik nooit mogen gillen en schreeuwen tijdens het spelen (ook niet buiten) en ik heb dit nooit als gemis gezien, want gillen en schreeuwen is gewoon niet nodig.
    Dus tsja... mijn kinderen mogen ook niet gillen en schreeuwen maar mogen wel gewoon lekker spelen en speelgeluiden maken. Heb niet het idee dat ze hierdoor minder 'los' kunnen gaan of enthousiast kunnen spelen of hun energie niet kwijt kunnen. Dit doen ze nu dmv rennen, springen, gewoon lekker spelen.

3. Kellebel1987

Kellebel1987 Fanatiek lid

20 mrt 2013
    2.583
    16
    38
    NULL
    NULL
    Kinderen maken nu eenmaal geluid maar er is nog wel zoiets als een grens! Echt schreeuwen en gillen vind ik echt niet nodig in de achtertuin! Daarvoor hebben we andere openbare plekken (bos/speeltuin). Je zou het kunnen gooien op dat je het niet erg vind dat ze lawaai maken maar dat het wel steeds harder lijkt te worden en je zoonje daar last van ondervindt. Je hebt nu eenmaal met elkaar te maken en rekening te houden in een woonwijk!

4. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Maar je hoeft toch ook niet stil te zijn als je speelt?

Hier spelen ze ook wel eens wat luider hoor als ze samen met vriendjes zijn. En als ze aan de achterkant zijn en ze zijn met meerdere kids uit de buurt aan het voetballen dan word er ook wel eens gegild '' Heeeey A, daar komt de bal '' etc.

Vind dat dat inderdaad gewoon hoort bij het spelen.

Schreeuwen in de zin van boosheid of tijdens een ruzie vind ik niet kunnen.

5. Born2beMom

Born2beMom Fanatiek lid

9 dec 2014
    1.484
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik vind overdag klagen over lawaai eigenlijk not done ...
    De ene keer is het een klusgrage buurman, de andere keer zijn het lawaaierige kinderen.. tja erg vervelend als je een kindje hebt wat moeilijker slaapt (beiden van mij ook) die worden van de bel ook al wakker.. ja jammer en zwaar irritant met dat hoort bij het leven overdag....

6. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.064
    3.859
    113
    #26 Jo79, 17 apr 2015
    Laatst bewerkt: 17 apr 2015
    Het zijn altijd weer uitersten: of krijsende kinderen of muisstille kinderen. Er is een gulden middenweg, natuurlijk maken kinderen geluid tijdens het spelen, maar gekrijs en geschreeuw vind ik nergens voor nodig als er geen noodgeval is. Daar spreek ik mijn kinderen op aan en blijven ze onnodig krijsen, dan gaan ze naar binnen. Dat hebben mijn ouders ons vroeger ook bijgebracht, beetje rekening houden met een ander is toch niet zoveel gevraagd.
    Als ze hun kinderen vervelende dingen tegen jou laten zeggen, zonder ze daar op aan te spreken, zou ik ook hier weinig begrip voor verwachten van hun kant.

7. tuc

tuc Niet meer actief

Maar dat voorbeeld wat jij geeft gebeurd vaak niet 1 keer maar bij sommige kinderen continue. Ik vind dat niet nodig. Stil zijn hoeft niet maar als je gewoon praat kun je elkaar ook verstaan.

8. tuc

tuc Niet meer actief

Ik zeg toch niet dat ik ze nauwelijks hoor...dat staat nergens hoor, mijn dochter is een mega kwebbelkous die hoor ik constant maar niet gillen of schreeuwen. En doen ze dat wel spreek ik hen aan. 3 dagen van de week heb ik buiten haar en haar broertje nog 5 jongetjes varierend van 9 maanden tot 9 jaar en ze begrijpen allemaal dat je niet gilt buiten....oke die van 9 maanden niet;)

9. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Klopt maar kinderen spelen nu eenmaal met wat meer geluid dan volwassenen zouden doen.

Hier staan ze nu met dit lekkere weer werkelijk iedere dag te voetballen met ze alle. Tja dat is druk en ja daar komt ook wel eens geschreeuw bij kijken maar kom op zeg, ze spelen.

Heb liever dat ze dat doen dan 24/7 stil achter de computer te spelen.

En nogmaals, er zit een verschil in schreeuwen in spelende vorm of schreeuwen in de ruzie vorm. Dat laatste vind ik ook niet nodig.

En zoals ik uit de teksten op kan maken van de TS gaat het hier om druk spelende kinderen. Ik vind persoonlijk dat je daar niet om moet klagen.

10. Sun01

Sun01 Fanatiek lid

10 dec 2014
    2.029
    227
    63
    Precies dit ja!
    Niet schreeuwen en schelden van lelijk doen maar uit enthousiasme en lekker rennen en uitgelaten zijn. Kom op dat moet buiten toch kunnen???

11. hanna76

hanna76 Fanatiek lid

15 nov 2007
    3.124
    0
    36
    Mja... bij buurjongens moest ik gelijk denken aan ónze buurjongens. Die zijn nu 18 en 20 jaar. En die zitten regelmatig 's avonds tot een uur of 23:00 buiten met een stel vrienden te ouwehoeren. Als wij om 22:00 uur naar bed willen lig ik ook wakker van ze. Ze hebben daar verwarmd terras, dus ook 's winters is het raak... Ons zoontje slaapt ook aan de achterkant, maar heeft er nog nooit over geklaagd.
    Ik zeg ook steeds tegen m'n man 'moeten we hier niet eens wat van gaan zeggen...'... Maar aan de andere kant, 't zijn prima mensen. Ze gaan net ook niet de grens over. Om 23:30 is het ook zeker wel stil in de tuin.
    Mja, en overdag horen ze onze kinderen wel in de tuin spelen en roepen/schreeuwen/praten etc. Dus ja... wat is wijsheid...
    Ik zou het er maar bij laten zitten.... Het hoort er gewoon bij. Ieder gezin is weer anders en niet precies zoals jij het zou willen. Dat merk ik hier dus ook wel.

12. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Precies dat vind ik dus ook.

Het is eigenlijk van de zotte dat mensen daar OOK nog eens over gaan klagen als je te luid speelt ;) Moet eigenlijk niet gekker worden als je er over na gaat denken.

13. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    #33 amdaa, 17 apr 2015
    Laatst bewerkt: 17 apr 2015
    Maar dus al die jongens waarop jij past praten op normale rustige gesprekstoon als ze een doelpunt scoren met voetballen, achter elkaar aanzitten en ridders/piraten/politie en boeven spelen?

Ze roepen nooit luid of enthousiast? Want kinderen schreeuwen ook uit enthousiasme, niet alleen kinderen, volwassenen ook. Dat is de gezonde adrenaline, het zou wat zijn als ook nog eens verboden wordt om blij te zijn of naar elkaar te roepen tijdens voetballen..
    En dat hoort volgens jou niet tot normaal kindgedrag?

14. duikster

duikster VIP lid

13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    Of de buurjongens te hard schreeuwen weet ik niet, gespeeld moet er kunnen worden vind ik en daar kan t ook best eens luidruchtiger bij zijn. Als t bij mij te wordt zeg ik er wat van. Anderzijds is de vraag ook of je zoontje wellicht ook toe is aan 1 slaapje per dag waardoor j
    Hij dan makkelijk wakker wordt......

15. tuc

tuc Niet meer actief

Een uitroep van iets is iets heel anders dan schreeuwen en gillen. Er wordt niemand verboden on blij te zijn...ik vraag mij serieus af waar je dat leest...kinderen mogen hier de hele dag blij zijn. En enthousiast zijn ook...ik snap eigenlijk niet waarom ik het nog uitleg na dit toontje...maar yes!! Als er een doelpunt gescoord wordt vind ik prima...continue achter elkaar aan schreeuwen als ze boeven zijn vind ik niet prima.

Als ik in de tuin zit hoor ik niets liever dan het geluid van spelende kinderen...heerlijk. schreeuwende en gillende kinderen heb ik een hekel aan. En ja iedereen heeft wel eens een reden om eens hard en enthousiast te gillen, maar dat zat ts haar probleem niet zijn....die voorbeelden gaan om continue gillende kinderen.

16. Beaujuulais

Beaujuulais Fanatiek lid

15 sep 2008
    2.803
    70
    48
    Vrouw
    Dit is natuurlijk moeilijk te bepalen, wanneer is schreeuwen, schreeuwen of enthousiast zijn.
    Mijn kinderen mogen ook niet schreeuwen maar soms komen ze in hun enthousiasme boven mijn grens uit.
    Ja ik zeg er wel wat van maar niet altijd omdat ik ze uit hun spel haal dat ook zo belangrijk vind.
    Er is geen grens te stellen binnen schreeuwen en enthousiast spelen volgens mij

17. Catootje80

Catootje80 Bekend lid

30 aug 2014
    711
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat me altijd zo opvalt hier is dat het klaarblijkelijk anno 2015 normaal is dat kinderen rennen (wat ook onwijs veel herrie kan opleveren kan ik je vertellen), schreeuwen, bleren en weet ik veel wat nog meer zonder dat dat gecorrigeerd wordt, want "het zijn kinderen". Als ze aan het spelen zijn zal er heus wel eens getetterd worden, maar dat hoort er wel bij natuurlijk. Maar gaat mij om het onnodig bleren en schreeuwen en rondjes rennen door huis heen bijv.

Ja en kinderen kunnen niet normaal lopen en niet schreeuwen?
    Als mijn hond de hele dag zou blaffen kan ik toch ook niet zeggen "ja het is een hond, die blaffen nou eenmaal" om er dan vervolgens niks mee te doen. Zo kun je alles wat krom is wel recht gaan praten.

Feit blijft wel dat ik het zelf ook lastig vind om ergens wat van te zeggen, wat ik bij mijn eigen buren heb gemerkt is dat ze A. tegels in de woning hebben en 2. niet van die hele makkelijke kinderen hebben ;)

Maar vind het wel dat men elkaar tegenwoordig best kan en mag aanspreken op dingen

18. Poohbear82

Poohbear82 Fanatiek lid

12 feb 2013
    2.415
    0
    36
    Vrouw
    Secret agent
    Ergens in het midden
    We gaan er niks van zeggen hebben we besloten. We gaan eerst kijken naar andere oplossingen, mn man opperde om een rolluik te plaatsen aan de achterkant, voor zowel licht als geluid. Hopelijk scheelt dat ook, al zal het nog een paar weken duren voor we dat geregeld hebben.

Ik ben ook zeker van mening dat kinderen gewoon lekker buiten moeten kunnen spelen. Zelf zou ik het echte schreeuwen en gillen niet goedkeuren als mijn kinderen dat zouden doen. Zoonlief schreeuwt nu al wel eens om niks, en buiten of binnen, maakt niet uit, hij krijgt meteen te horen dat dat niet nodig is zo luid.
    Overigens vroegen onze andere buren vandaag of we nou geen last hebben van de buurjongens. Schijnt dat ze van de week toen manlief alleen thuis was met zoonlief continue over de schutting hebben lopen roepen en steeds de bal er overheen gooide. Blijkbaar hadden onze andere buren zich daar aan geirriteerd.
    Overigens zit hier in een straal van nog geen 500 meter een stuk of 3 speeltuintjes, dus misschien als de jongste wat groter is dat ze ook wat minder in de tuin spelen en meer in de wijk. Maar de jongste is daar nu ook nog te klein voor, dat snap ik.

19. tuc

tuc Niet meer actief

Dit vind ik ook...sinds wanneer is schreeuwen normaal gedrag??? Ik heb altijd als een normaal kind gespeeld zonder continue te schreeuwen.

20. Skyscrapper

Skyscrapper Fanatiek lid

11 mei 2013
    2.604
    3
    38
    Je hebt via via gehoord dat je buren in scheiding liggen, dus je weet het niet eens zeker?
    Ik vind dit niet jouw probleem, het is lief dat je er rekening me wilt houden, maar nu cijfer je je eigen geluidsoverlast die je van hun kinderen hebt weg.
    Tuurlijk mogen die kids best een beetje geluid maken tijdens het buitenspelen, maar(de hele dag) de hele buurt bij elkaar schreeuwen is niet zeker nodig en zij mogen ook best leren dat het zachter kan en ze met hun omgeving rekening moeten houden.

Deel Deze Pagina