Buurjongens

Discussie in 'De lounge' gestart door Poohbear82, 17 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. raspberry

raspberry Niet meer actief

Mocht je er nou niet uitkomen met de buurvrouw, dan is het mogelijk een optie om je zoontje voor het middagslaapje op een andere kamer te leggen? Campingbedje daar neerzetten en klaar? :)

Hier ben ik ook niet gediend van geschreeuw, daar corrigeer ik mijn dochters dus ook op. Lachen, spelen, beetje roepen: allemaal prima. Maar echt schreeuwen: nee, niet nodig.

2. Poohbear82

Poohbear82 Fanatiek lid

12 feb 2013
    2.415
    0
    36
    Vrouw
    Secret agent
    Ergens in het midden
    Ja via via, maar wel van meerdere personen.
    Je hebt gelijk dat de scheiding niet mijn probleem is, maar ik kan me wel goed voorstellen dat het van invloed is op het gedrag van de kinderen.
    En in het kader van 'niet mijn probleem' dat kunnen zij natuurlijk ook zeggen over het wakker worden van mijn zoontje.

Ik hoop gewoon dat we het nu met een rolluik kunnen oplossen. Zo niet, dan zullen we moeten kijken wat wel werkt.
    Aan de voorkant van het huis slapen is echt geen optie helaas.

3. pientje1

pientje1 Niet meer actief

Nu ik deze discussie lees ben ik minder verbaasd over het feit dat hier op niet schooldagen/-tijden continue gillende, krijsende en hysterische kinderen (lees jongens) lopen. Blijkbaar vinden sommige ouders dat normaal! Moeten jongens zich kunnen uitleven, vandaar dat de kinderen niet gecorrigeerd worden. Dat is iets waar ik me al jaren over verbaas en me aan irriteer.
    Ik woonde als kind op een boerderij, geen buren te bekennen, maar gillen tijdens het buiten spelen? Dacht het niet! Dat zijn toch dingen die je je kind leert?! Fatsoen noemen ze dat.

4. pientje1

Wij hebben een rolluik en dat helpt wel wat. Hier gaat op haar kamer overdag alles potdicht. Ze wennen wel wat aan het lawaai, maar dat heeft hier wel even geduurd.

5. Poohbear82

Poohbear82 Fanatiek lid

12 feb 2013
    2.415
    0
    36
    Vrouw
    Secret agent
    Ergens in het midden
    Dat is in elk geval goed nieuws. We gaan het gewoon proberen, baad het niet, schaadt het niet.

6. Kellebel1987

Kellebel1987 Fanatiek lid

20 mrt 2013
    2.583
    16
    38
    NULL
    NULL
    Wij hebben tegenover ons een gezin wonen met 4 jongens en als ik soms langs hun huis loop dan hoor ik buiten hoe die kinderen binnen naar elkaar blèren.. Dan kunnen het wel jongens zijn, maar zo schreeuwen in huis zal ik echt nooit goed keuren! Ook buiten in de tuin vind ik schreeuwen echt niet nodig.. Tuurlijk met een doelpunt bij voetbal kun je uitbundig reageren maar daar hoeft het luchtalarm niet mee evenaart te worden!

7. Casara

Casara Fanatiek lid

20 aug 2014
    2.263
    416
    83
    Het zijn kinderen! Als mijn dochter buitenspeelt (op reguliere tijden) maakt ze ook meer lawaai. Ik zou haar persoonlijk niet binnen houden. Hoogstens vragen of ze wat zachter kan doen. Ik hoor nog altijd liever spelende kinderen als kinderen die de hele dag binnen zitten....

8. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Wat mij dan weer opvalt is dat men tegenwoordig nergens meer tegen kan.

Rennende kinderen veel geluid maken? Kom op zeg ;)

Te hard spelen tijdens het boeven spelletje mag ook niet?

Serieus, waar gaat het heen?

Stoepkrijten mag niet want dat geeft troep, juichen als je drie keer scoort met een voetbal spelletje is te luid, rennen achter elkaar aan tijden het boeven spelletje geeft te veel geluid af. ;)

Nee ik keur niet alles goed wat mijn kinderen doen maar er zit een verschil tussen schreeuwen en gillen als je ruzie hebt en schreeuwen in de zin van dat je in een spel zit, ik zie dat niet als gillen of schreeuwen maar juist als luid spelen.

Vind het echt steeds gekker worden tegenwoordig.

9. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    En weet je waar ik mij ook zo aan kan irriteren?

Dat mensen gelijk maar insinueren dat ik mijn kinderen niet corrigeer omdat ik het geen punt vind dat ze luid spelen.

Alsof ik daarmee aangeef dat ik mijn kinderen niet corrigeer en alles maar goed vind ;)

10. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.243
    11.823
    113
    Rolluik helpt best wel. En dan de gordijnen ook nog dicht doen. Hoe dikker de gordijnen, hoe meer het dempt.

11. Elvis

Elvis Bekend lid

31 okt 2013
    826
    1
    16
    NULL
    NULL
    Wat me opvalt is dat men altijd last heeft van jongens en nooit van meisjes. Ik, als jongens moeder, iriteer me daar vreselijk aan. Hierboven schrijft ook iemand iets over luidruchtige kinderen met als achterschrift: lees jongens. Houden mensen er ook rekening mee dat jongens ook ander spel hebben? Moeten jongens tegenwoordig ook maar theekransjes gaan houden? En ik vind zo'n gillende keukenmeid echt pijn aan mijn oren doen.

Kom op mensen, laat kinderen kind zijn! En laat kinderen het spel spelen wat ze leuk vinden.

12. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Ik heb ze beide...en ja het is zo...jongens spelen echt heel anders. Meestal gewoon met veel meer geluid.

13. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Ben het eens met Elvis. Het zijn vaak jongens waar men zich aan ergert.
    Maar zo'n meisje wat loopt te gillen is ook niet fijn hoor.
    Daarnaast zijn jongens gewoon wilder en dat moeten ze al zo vaak in zich houden. Op school ook, het is zo gericht op meisjes. Altijd maar knutselen en netjes werken etc.
    Ze mogen voor mijn gevoel nooit eens stoeien ofzo want dan zijn ze te druk. Laat die gasten, ze moeten gewoon hun energie kwijt.
    Ik heb ook een zoon en ik kan me daarom ook wel vinden in wat Elvis zegt:D

14. Aszz

Aszz Niet meer actief

Ja mijn ervaring ook hoor. Hier 2 jongens en veel en vaak vriendjes over de vloer. Ze voetballen, rennen, skipiballen, skeeleren, skateboarden. En dan niet rustig nee, dat gaat vol enthousiasme en overtuiging.
    Gillen en schreeuwen om te horen wie er het meeste lawaai kan maken dat mag hier niet.
    Maar juichen, roepen, vreugdefeesten, rennen, stoeien en springen zijn hier aan de orde van de dag.
    De meiden die ik ken, zijn gewoon een stuk rustiger in hun spel.
    Maar áls ze mee gaan doen met voetbal, dan kan ik die jongens brullen beter handelen dat het gegil van meiden haha.

Vergeet niet, jongens hebben gewoon meer testosteron. En ze moeten vaak meer energie kwijt. Dat is puur lichamelijk.
    Verschillen in ontwikkeling tussen jongens en meisjes — Anababa

Jongensgedrag — Anababa

15. Elvis

Elvis Bekend lid

31 okt 2013
    826
    1
    16
    NULL
    NULL
    Precies buffysummers, jongens zijn nou eenmaal drukker (over het algemeen), maar dat moet constant gezegd worden. Gaan we over een aantal jaar allemaal schrijven over het achterbakse gedrag wat voornamelijk door meisjes wordt tentoongespreid?

Mijn jongens kunnen ook met een hoop herrie spelen. Ik wijs ze op hun volume, maar verbied ze niet om jongens te zijn.

16. pientje1

Een theekransje hoeft niet maar zo overdreven druk doen en lawaai maken ook niet. Ik denk juist dat meiden sneller gecorrigeerd worden als ze gillen of druk zijn. Want blijkbaar zijn er toch ouders die denken dat dat bij hun zoon hoort, druk spelen en roepen. Hoogst irritant!

17. Novastar

Novastar Fanatiek lid

9 jan 2014
    4.538
    1.171
    113
    Vrouw
    Pedagoog
    Noord-Brabant
    Herkenbaar verhaal, behalve de scheiding. Hier ook schreeuwende, vechtende buurjongens. Wat een kabaal maken die mannetjes. Natuurlijk hoort bij spelen wat geluid maar als je in een woonwijk woont kun je wel wat rekening houden met de buren, vind ik. Als ze binnen zijn hoor je ze nog schreeuwen en janken en met deuren gooien. Omdat de oudste slechthorend is, net als moeder (ze hebben het misschien zelf niet eens door) heb ik er nog niets van gezegd maar dat duurt niet lang meer. Mijn man werkt weleens 's nachts maar kan overdag niet slapen vanwege het lawaai. Juist omdat het waarschijnlijk onbewust is zou ik er netjes wat van moeten zeggen. Dat is dus ook mijn advies aan TS, maar ik weet ook dat het lastig is want je wilt niet de zeurende buurvrouw zijn.

18. pientje1

Ts heeft het over herrie.

19. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Ja dat hoort bij jongens ja. Jongens zijn gewoon drukker, dat is eenmaal zo. Dat zit in hun genen. Ik corrigeer mijn zoon ook als hij gaat gillen in de tuin (zoals vanmiddag).
    Maar als hij met zijn helicopter speelt en daarbij wat geluiden produceert ga ik hem echt niet constant tot de orde roepen hoor.
    Voetballen doen ze hier naast op het veld ook geregeld, kunnen wij in de tuin horen. Prima, ze hebben lol met zn allen en zijn lekker aan het spelen.
    Dat was bij ons vroeger ook (en wij waren in de buurt met bijna alleen meiden. Nou dan waren wij ook fanatiek hoor. Gillen deden we niet, maar je kon ons echt wel horen. Geen 1 iemand in de buurt die klaagden. Ouders waren juist blij dat we zo leuk konden spelen met zn allen.

20. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Idd, zoals ik al zei. Op school moeten ze zich al zo inhouden. Mijn zoon is een echte jongen, vind knutselen niks en heeft moeite met netjes werken etc (wat ik vroeger ook nog weet van de jongens in mijn klas).
    Hij is blij als hij eindelijk zijn energie kwijt kan.
    Even rennen en gek doen. Lekker ruw stoeien met zijn vader, wat ook de nodige geluiden met zich mee brengt.
    Dit is heus niet de hele dag zo, maar zo af en toe ja dan gebeurt dat wel eens.

Deel Deze Pagina