Buurjongens

Discussie in 'De lounge' gestart door Poohbear82, 17 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elvis

Elvis Bekend lid

31 okt 2013
    826
    1
    16
    NULL
    NULL
    Maar wat is voor ts herrie? Dat is zo persoonlijk. Er zijn wettelijke afspraken over hoe hard geluid mag zijn, maar ook geluid onder de wettelijke db kan voor iemand irritant zijn (en dus herrie zijn).

2. Elvis

Elvis Bekend lid

31 okt 2013
    826
    1
    16
    NULL
    NULL
    Ik corrigeer mijn jongens wel degelijk, maar ze hoeven zich van mij niet aks engeltjes te gedragen. Dus als wij ergens naar toe gaan, dan spelen ze idd tikkertje of roepen heel hard 'buut vrij' als ze verstoppertje spelen.

3. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Ik weet niet of jongens nou veel meer herrie maken als meisjes. Wellicht als ze jong zijn wel, maar zodra meisjes in de puberteit zijn beland, begint het schrille gegiebel met vriendinnen onderling en nog luidkeels ook alsof de hele buurt moet horen waar ze lol om hebben.
    En dit duurt vervolgens jaren. Ook irritant, zo'n groep giebelende gillende keukenmeiden, vooral 's avonds laat of midden in de nacht.

Zo heeft elk geslacht dus zijn eigen herrie :p.

4. belliebel

belliebel VIP lid

11 jun 2009
    14.226
    648
    113
    Vrouw
    Buschauffeur
    Mijn zoon van 5 kan geloof ik harder en hoger gillen dan mijn dochter van 3. Maar eeeh niet alleen kinderen maken herrie hoor, ik heb 3 huizen verderop wonen met een viswijven stem. Werkelijk, die kan niet normaal of zacht praten...

Ondanks dat ze in scheiding liggen, zou ik toch eens richting ouders gaan. Hoe moeilijk ook, want je wilt ze hiermee waarschijnlijk niet voor hun hoofd stoten. Maar ik denk dat ze het juist waarderen dat je dit doet. Vorigjaar had ik zo'n buurvrouw(5 huizen verderop) gehad die niet wilde praten en er opeens alles uitgooide via het raam...mijn naaste buurvrouw spoorde niet, en ik kon een miskraam krijgen...en dat alles vanwege ruziënde kinderen...

Tegelijkertijd kun je ook hun sterkte wensen. Met 3 kids en in scheiding liggen lijkt me niet fijn.

5. tuc

tuc Niet meer actief

Klopt maar toch gelden voor mijn dochter en zoon dezelfde regels..accepteer van hem niet meer dan van zn zus

6. twoboys

twoboys Fanatiek lid

30 mei 2013
    3.707
    35
    48
    Zorg.
    Zeeland.
    Mijn twee jongens kunnen in hun enthousiasme veel lawaai maken, en dat mag van mij, buiten in de tuin ;) op normale tijdstippen.

En dan bedoel ik dus niet gewoon in het wilde weg gaan staan gillen hoor, maar keihard roepen omdat ze wedstrijdjes voetballen of racen op hun fiets in onze tuin.

Dat moeten ze buiten doen. Nou wonen we vrijstaand dus al zouden ze het binnen doen dan heef nog niemand er last van. Maar lijkt me normaal dat kinderen gewoon buiten mogen spelen.

Mijn dochtertje wordt ook wakker van de postbode, ga toch niet vragen of hij zachter de post naar binnen wil gooien ;) dat is nou eenmaal zo.

7. Catootje80

Catootje80 Bekend lid

30 aug 2014
    711
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik denk dat het maar net is hoe je het wilt lezen. Gaat mij (en anderen wrs ook) om overbodig schreeuwen (wat niet nodig is, wat is er mis met normaal praten en iets daarboven?) en niet om spelende kinderen in het algemeen.

Als mijn buurkinderen spelen heb ik daar geen last van, rennen ze een paar uur per dag door huis heen met al het lawaai wat daar vanaf komt, smijten ze met deuren en gooien ze dingen tegen de muur aan, dan vind ik dat dit best gecorrigeerd mag worden.

Ik ben ook groot gebracht zonder te schreeuwen, zonder met deuren te smijten (of een kindje moet boos zijn, maar zijn kindjes tegenwoordig 25 x per dag boos waardoor ze moeten gaan smijten en schreeuwen?) en weet ik veel wat nog meer. Tegenwoordig zou alles maar getolereerd moeten worden omdat "het kinderen zijn". Ons kind hoeft niet als een halve idioot continu de hele buurt bij elkaar te schreeuwen of tig x per dag met deuren te smijten of een uur door huis heen te rennen, want dan gaat ie maar lekker buiten rennen.

Van wie mogen ze niet stoepkrijten dan omdat het "zo'n troep geeft". Geloof niet dat iemand het daar over heeft.

Je hebt rekening te houden met meerdere mensen op deze aardkloot en niet alleen met jezelf en je kinderen. Maar zal wel een verschil in normen en waarden zijn. Ik hoef geen last te hebben van het kind van anderen en andersom hoeven anderen ook geen last te hebben van mijn kinderen.

En denk dat we op zich allemaal wel weten wat "last ervan hebben" exact inhoudt. Dus niet als ze in hun spel opgaan en iets harder tetteren dan normaal, maar wel om onnodig rennen (met bijbehorend gebonk en gestamp wat het bijv voor de buren oplevert) onnodig bleren en schreeuwen (los van hun "spel waar ze dan in opgaan")

Anderzijds, als mn kind een half uur lang als een soort visman/vrouw tekeer gaat omdat ie "opgaat in het spel", dan zal ik hem/haar ook vragen of ie even een standje lager kan.

Deel Deze Pagina