Natuurlijk is dat ook zo, maar bewust giftige planten in je tuin zetten in de hoop dat de katten daarvan gaan eten? Daar heb ik niet veel begrip voor.
Het ging erom dat er bewust giftige planten voor katten geplant zouden worden. Sorry, maar dat begrijp ik écht niet. Het is natuurlijk logisch dat je niet eerst gaat kijken welke planten vriendelijk zijn voor dieren, maar om dan bewust giftige planten neer te zetten .why??? Moet ik bij mijn overlast gevende buurvrouw dan ook een poederbrief door de brievenbus doen
Hier bij het gazon op het plein, tegenover mijn voordeur, wordt helaas veel gepoept door honden. Erg vervelend want het stinkt enorm, zeker in de zomer. Maar ik ga daar toch echt niet iets strooien dat giftig is voor honden. De hond (of kat in dit geval) kan er niks aan doen dat ie op een plek wordt uitgelaten waar de drollen gewoon opgeruimd moeten worden.
Dat zou ik idd nooit bewust doen om de kat iets aan te doen. Maar ik haal ze ook niet weg nu ik het wel weet en bij nieuwe beplanting zou ik er ook geen rekening mee houden.
Onze buurvrouw heeft echt een intens gruwelijke hekel aan katten (en spelende kinderen, het geluid van de zwembadpomp, sneeuw, etc etc maar het ging nu over katten ) toen heb ik de hele schutting aan hun kant ingespoten met 'kattenstop spray van pokon', onze kat is daarna nooit meer in hun tuin geweest. Een paar jaar later begon ze weer te mopperen over buurkatten die in haar voortuin kwamen. Toen heb ik haar de rest van de pokonfles gegeven. Nooit meer katten in haar voortuin gezien. Ik weet dat de spray van pokon niet meer bestaat, maar zie op Amazon.de nog wel een hoop anti katten sprays met goede recenties.
ik denk dat die stategie weinig uithaald. Denk dat katten zelf heel goed weten wat ze wel en niet kunnen eten, daarbij is hun doel zich te ontlasten in de tuin en zijn ze niet op zoek naar eetbare planten. Maar mijn begrip voor loslopende overlast gevende katten is trouwens ook niet groot. Zelfs mijn parkiet zet ik nu ( terwijl het qua weer best kan) niet buiten omdat hij dan ontzettend gaat " krijzen".
Die katten kiezen toch niet bewust voor overlast? Die kunnen daar toch niks aan doen zelf, dat ze moeten poepen.
Ik snap je verbazing niet. Dus als ik een oleander in mn tuin zet en zeg niet te weten dat die giftig is, is het prima. Zet ik een Oleander terwijl ik weet dat die giftig is mag hrt niet. En wat een slecht vergelijk met de buurvrouw. Mijn tuin is mijn tuin en mag ik zelf weten wat ik daar doe. Een poederbrief door de brievenbus is in haar huis, dat recht heb jij niet. En verder is hrt heel simpel, geen enkel huisdier hoort los te lopen. Elk huisdier moet binnen eigen tuin en huis blijven. Als iedereen zich daaraan houdt is er geen enkel probleem wat ik ook in mn tuin heb staan.
Hier heeft de buurvrouw met katten juist allerlei giftige planten in haar tuin staan, katten eten niet zomaar allerlei planten hoor - ik zou me dus die moeite besparen.
Ze eten ze niet per se nee, maar weten wel dat ze er uit de buurt moeten blijven. Hier geen drollen meer sinds ik bepaalde planten heb.
Oh zo ja, dan snap ik wel dat je het doet! Hier bij de buren liggen ze gewoon onder de oleander in de schaduw bijvoorbeeld- trekken zich er niks van aan.
Ik vind de vergelijking met de poederbrief en gif neergooien waar veel honden poepen niet te vergelijken. De plant staat in jouw tuin, jouw huis, jouw grond. Daar zou je geen last horen te hebben van ongewenste drollen!
'maar ik heb van planten die ik zelf ook mooi vind gekeken welke giftig voor katten zijn en die juist in mn tuin gezet.' Je hebt dus bewust gekeken welke giftig zijn voor katten en die in je tuin gezet. Helemaal mee eens dat je zelf mag weten wat je in je tuin plant en dat je niet vooraf hoeft te kijken welke giftig zijn. Maar het kwam dus echt zo over dat je deze planten bewust hebt geplant om de katten te vergiftigen.
Herkenbaar zo'n buurvrouw die niks kan hebben. Hier zeggen we altijd dat ze beter in een hutje op de hei kan wonen. Kan ze alleen nog naar last hebben van d'r eigen geluiden.
Dan had je dat toch ook op die manier kunnen zeggen Dat het is om de katten af te schrikken. Ik dacht met de intentie ze te vergiftigen...
Ik heb pasgeleden de tuin aangepakt, onder de schuttingen heb ik het afgezet met gaas zodat ze er niet onderdoor kunnen kruipen.Op plekken waar ze eerst zaten te graven/poepen flink katteschrik gestrooid (action) en dit een paar keer herhaald.Ze kunnen niet onder de poortdeur kruipen,afgezet en een soort van spijkermat (kunstof) neergelegd zodat ze er niet gaan graven.Mochten ze via de kliko's de tuin in springen dan leg ik daar ook een "spijkermatje" op en ik heb een aantal planten geplant waar katten niet van houden omdat het stinkt zoals wijnruit, citroengeranium ,azalea en rhododendron.Ik heb al weken geen kat meer gezien...Voortuin is een ander verhaal maar die ben ik nu compleet leeg aan het halen en er gaat grind in.Ik was ook zo onwijs klaar met die kattestront iedere keer,alsof mijn tuin de kattebak van de buurt was!
In eerste instantie om ze af te schrikken, maar als ze zich vergiftigen...tja. Ik hoop dat iedereen met katten ze leert om binnen te houden als zoiets vaak genoeg gebeurd.
Dit dus. Wel lekker makkelijk van de buren. Goed idee van @Anouk dat de buren anders jullie tuin elke week (of vaker) mogen komen schoonmaken. Eens kijken of ze dan wel wat gaan doen.