Buurkat poept in onze tuin

Discussie in 'De lounge' gestart door Rapunzel, 31 mei 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.665
    18.730
    113
    Vrouw
    Van veel van die zogezegd giftige planten krijgen katten diaree.
    Dus of het zo een top keuze is?
    Dan zit je met platte drek en niet meer mooi in de perkjes maar overal.

Sado vindt dit leuk.
  2. Nellie4

Nellie4 Fanatiek lid

25 jan 2017
    4.873
    7.937
    113
    Dat wist ik niet van de Rhododendron dat die ook giftig zijn voor katten. Daar hebben we er aardig wat van in de tuin.

3. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.465
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    De katten zijn hier vreselijk!
    Mijn huis heeft driekwart jaar leeg gestaan en de buurtkatten hebben het toen omgedoopt tot openbaar toilet. Echt zo ranzig! Kon elke dag hun ‘kattenbak’ uitscheppen. Veel drollen met spoelwormen die eruit kropen ook.

Mijn ervaring inmiddels:
    Boomschors werkt echt!
    Kattenschrik van Action helpt zeker (2,99 euro voor een doosje), maar er staat op dat ze bestand zijn tegen water, maar die belofte zou ik niet willen herhalen. Na een flinke regenbui moet je wel opnieuw strooien.
    Maar als je stug volhoudt, dan gaat de gewoonte er wel van af en gaan ze een tuin verder.
    Hier echt van zeker 5 drollen per dag (!!!) naar 0. Toevallig vandaag weer eentje in de voortuin, dus weer wat gestrooid.
    Wat ook helpt is de tuin zo veel mogelijk met rust laten. Ik heb in de borders een laag bemeste tuinaarde gestrooid. Dit wordt na regen (en weer opdrogen) een soort van hard. Het vormt een laag zeg maar. Het zand is dan niet meer rul en een stuk minder aantrekkelijk om in te graven.

Zo’n piepding vind ik echt vreselijk en het schijnt ook slecht te zijn voor jonge kinderoren. Mijn ervaring is dat veel katten er ook schijt aan hebben.
    (Leuke woordspeling :roflmao:)

Nellie4 vindt dit leuk.
  4. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.024
    1.850
    113
    Provincie Groningen
    Vreselijk die kattenpoep!!!!
    We hebben zelf 2 katten die we binnen houden maar hebben dus last van katten van verschillende buren.

We hebben 3 kattenpiep dingen...helpt niks ze hebben er letterlijk schijt aan.
    Kattenschrik geprobeerd, hielp ook niks.
    Ook heel wat bodembedekkers geplant...dit helpt een beetje.

Vind het absurt dat ik zoveel kosten moet maken voor andermans beesten. Als ik hun baas erop aan spreek zeggen ze gewoon tja kan er niks aan doen, hij is niet binnen te houden.
    Tis ook een vals rotbeest, niet aan te halen en pist bij hun in huis alles eronder. Hele straat haat die kat.

Juul75 en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  5. Madelie

Madelie VIP lid

14 jun 2014
    11.473
    8.734
    113
    Ik snap het gewoon niet. Hondenpoep moet opgeruimd worden, anders krijg je een boete. Maar eigenaren van katten worden niet verplicht kat op eigen grond te houden,terwijl echt heel veel mensen overlast ervaren. Vind het van die katteneigenaren eigenlijk best aso dat ze er de voorkeur aan geven dat hun kat in andermans tuin kakt in plaats van hun eigen tuin af te zetten en daar één of ander kattenparadijs van te maken. Want dat is zielig voor de kat. :rolleyes: Zogenaamd.
    Nee ze willen hun eigen tuin niet opgeven door die zo in te richten, met grote klimattributen bijvoorbeeld, zodat de kat het er gewoon naar zijn zin heeft en er niet veel geld aan spenderen om ontsnappen uit die tuin te voorkomen.

Nataly1972, Juul75, Jolna en 4 anderen vinden dit leuk.
  6. Havermout

Havermout Niet meer actief

Oh is dat het! Ik zat me tijdens het lezen van dit topic af te vragen waarom wij wel 2-3 katten hebben lopen hier soms maar nooit katten poep. Maar wij hebben 2 bakken die helemaal vol staan en voor en bak met grind en 3 bloemvazen (hoog) en een hegje. Dus dat is blijkbaar allemaal niet interessant voor ze…

We hadden wel dat een kat gewoon tot 3x toe naar binnen en BOVEN glipte. Daar werd ik wel enorm sjacherijnig van. Zat ie op de babykamer :eek:

WWJD vindt dit leuk.
  7. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

ja krom hè?! Voor honden moeten mensen hondenbelasting betalen en die moeten bijna overal aangelijnd worden en als ze poepen moeten eigenaren het opruimen (terecht hoor maar ze betalen er wel voor) en katten eigenaren betalen niets en mogen hun beestjes overal los laten lopen en laten poepen.

Madelie vindt dit leuk.
  8. Havermout

Havermout Niet meer actief

Hondenbelasting wordt niet in elke gemeente geheven. Momenteel nog niet eens de helft meer, zo blijkt.
    Inderdaad wel vaak een opruim verplichting van poep (alhoewel, ik sta nog steeds regelmatig in hun poep :|)

NiekeKris vindt dit leuk.
  9. Inge1984

Inge1984 Fanatiek lid

10 sep 2015
    1.800
    1.618
    113
    Helaas nog geen garantie. Heb altijd hele volle borders gehad. Maar ze vonden altijd wel een plekje onder een struik of waar een plant staat die wat later in het jaar pas opkomt. Of gewoon midden op m'n grasveld :(.

Havermout vindt dit leuk.
  10. Aegyo

Aegyo Fanatiek lid

3 jan 2015
    2.446
    1.463
    113
    Je mag daar zeker wat van zeggen of melding maken bij de gemeente. Hondenpoep moet gewoon opgeruimd worden door baasjes. Hangt er een prullenbak met zakjesautomaat?

11. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.806
    5.942
    113
    Vrouw
    Ja hangt er.
    Zelfde verhaal trouwens bij de school van m’n jongste.
    Ik kom daar al 13 jaar en bij het ophaal gedeelte van de onderbouw is een strook groen waar bordjes staan en alles.
    Hoe vaak ik niet thuis kwam met poep aan de kinderwagen, poep aan m’n fiets, de kinderen poep aan de schoenen.
    Mensen trekken zich er niks van aan.

12. evaleana

evaleana Fanatiek lid

2 nov 2021
    4.878
    6.405
    113
    Hier ook ja, en de gemeente is zo slim om bij speelveldjes (met speeltoestellen) van die bakken neer te zetten voor hondenpoep. Dus het is de bedoeling dat honden bv onder de glijbaan poepen, of voor de schommel, of op het voetbalveldje? Zo’n rare combinatie van functies… maak dan een uitlaatstrookje met een bordje erbij ofzo.

13. Jaimio

Jaimio Fanatiek lid

5 nov 2015
    1.656
    822
    113
    Vrouw
    Onze buren hebben een kat die in hun eigen tuin blijft en daar de boel onder schijt. Dat laten ze lekker liggen en dat ruikt niet fris als de wind onze kant op staat :( Gelukkig rookt de buurman zeer regelmatig een sigaar in de tuin dus dat maskeert de geur dan weer een beetje :|

14. Kraanvogel

Kraanvogel Bekend lid

29 apr 2017
    723
    1.062
    93
    Ik heb zelf een hond maar hondenbelasting is niet bedoeld om de kak te laten liggen en betaalde opruiming te krijgen hoor…. Gemeentes gebruiken het om hondenlosloop gebieden in te richten en onderhouden. Hondenbelasting is ook doorgaans heel laag, stel ronde €100 per jaar. Mijn hond kakt 4x per dag x 365 dagen. Als iemand dat voor €100 op komt ruimen vrees ik dat er weinig sollicitanten zijn voor deze baan haha.

Van katten geen last, want die beesten zijn als de dood voor mijn hond ( en geur van hond).

GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  15. Kraanvogel

Kraanvogel Bekend lid

29 apr 2017
    723
    1.062
    93
    Gatver!
    Ik woonde ooit op een bovenwoning in Amsterdam en de beneden buur liet de honden uit in eigen tuin en de kak bleef ook liggen. Echt, alsof ik in een dixie woonde in de zomer zo ontzettend goor.

Jaimio vindt dit leuk.
  16. Fanne

Fanne Fanatiek lid

16 feb 2017
    3.060
    4.314
    113
    De kat van onze buren heeft ook een loopje door onze tuin. Om de borders in onze achtertuin hebben we gaas gespannen. Is niet mooi, maar het helpt wel. In de voortuin poept hij helaas nog wel. Hoe meer het begroeid is, hoe minder ruimte hij heeft, dus we laten het zoveel mogelijk vol groeien.
    En ik gooi de drollen wel bij hun in de tuin. Sorry hoor, maar ik laat mijn kinderen toch ook niet in hun tuin poepen? Ze mogen dan lekker zelf met hun handen in die drollen wroeten.

Edit: overigens verder prima contact met onze buren hoor.

jade2011 vindt dit leuk.
  17. Musti1234

Musti1234 Actief lid

10 okt 2018
    334
    166
    43
    Hier hetzelfde probleem helaas. Ik heb vorige maand kippengaas geknipt en rondom de planten gelegd (heeel ieniemiene beetje aarde erover zodat je niet alleen maar tegen dat gaas aan kijkt) en sindsdien niets meer!!! Ze kunnen dan dus niet meer graven.
    Had dit echt veel eerder moeten doen. Was wel evht een werkje, al die vormen knippen rondom de planten maar goed, het werkt wel.

18. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.026
    3.840
    113
    Vrouw
    Thuis
    Nu ben ik wel nieuwsgierig welke planten er giftig zijn voor katten, maar niet voor kinderen.

19. tuc

tuc Niet meer actief

Naar kinderen heb ik niet gekeken, want ze staan in mn voortuin, daar komen de kinderen niet.

20. Rapunzel

Rapunzel Fanatiek lid

14 dec 2012
    4.172
    5.727
    113
    Planten ga ik me nog in verdiepen, voor nu probeer ik het toch met koffiedik en ik heb dat kattenschrik gekocht, nu ruik ik het bijna niet meer maar jeetje wat meurde dat zeg! :| dank voor alle tips tot nu!

Deel Deze Pagina