Binnenkort ben ik jarig en het lijkt mij mooi om een sieraad (ring of armband) met mijn geboortesteen (edelsteen) te vragen. Ik ben jarig in juni, maar ik kom er online niet uit wat nu mijn geboortesteen precies is Ik kom een aantal keren lichte amethist tegen maar ook wel tijgeroog en zwarte spinel. Heeft iemand hier verstand van edelstenen?
Iedereen heeft meerdere geboortestenen. Waar je naar kunt kijken is: welke vind je het mooiste? maar ook naar de werking van de steen. Het kan dan zijn dat je bijv een wat slechte slaper bent of regelmatig hoofdpijn : dan neem je de amethist Ben je erg gevoelig aangelegd en trek je jezelf snel dingen aan: heb je ontzettend negatieve mensen/ collega’s whatever om je heen neem je een tijgeroog heb je een duwtje in de rug nodig omdat je angstig bent pak je de zwarte spinel dus kijk; wat spreekt je aan en op basis van je karakter/ omgeving naar behoefte kies je je steen
Ik heb nog even voor je gekeken maar ook bronziet, parel en maansteen zijn oa geboortestenen voor juni, er zijn er trouwens nog wel wat meer dan alleen deze volgens mij keuze genoeg dus
Je kan ook naar een stenenwinkel gaan. Letterlijk Vaak zitten daar dan wat zweverige types die je alles over de stenen en werking kunnen vertellen. Ik heb er geen sterk geloof in. Maar vind het wel mooi materiaal. Ik heb zelf een eenvoudig armbandje met amethist. Die zou bij mijn sterrenbeeld passen en tegen hoofdpijn werken. Nu vermoed ik dat mijn fysio beter helpt tegen de migraine, maar je weet 't nooit. En ik hou van de kleur. Ik ben er eigenlijk te nuchter voor maar vind het wel interessant
zo herkenbaar . Ik vind het heerlijk om tussen de stenen in een winkel te zwerven... en in Schotland zijn we naar een edelstenenmuseum geweest - ook echt genieten. Ik heb zelf ook een ketting met geboortestenen - maar ben dus maar uit gegaan van de site waar ik de ketting gekocht had . Ik zou in jouw situatie nu ook uitkomen op licht amethist. Ik had echt oktober en juli .
Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik niet goed weet of het echt werkt, maar hier een dochter met migraine en soms periodes van fysio, maar de laatste tijd niet meer. ik heb voor haar een shungiet gekocht en wanneer ze migraine op voelt komen houdt ze hem vast en zakt de pijn binnen een half uur weg. ik heb het uiteraard zelf ook uit geprobeerd bij pijnklachten en het verlicht wel degelijk. Zit het tussen onze oren? Misschien wel, ik weet het niet: maar feit is wel dat wij ons er echt beter bij voelen. .
Klopt, deze heb ik ook voorbij zien komen idd. Ik vind de maansteen heel mooi. Ik heb nog geen keuze gemaakt, er zijn ook veel aanbieders waarbij ik mij ook afvraag of het wel ‘echt’ is. Misschien maar eens langs een stenen winkel gaan.
Dit inderdaad. Ik vind het mooi en interessant, en je weet inderdaad maar nooit of het ook echt doet wat erover wordt gezegd.
Er is wetenschappelijk aangetoond dat placebo echt bestaat. En zelfs dat je het niet eens echt hoeft te geloven. Dus.. alleen maar fijn als het werkt. Of het nu "echt" is of placebo-effect. Dat hoef je dan niet te weten. Zo zijn er meer behandelingen waar je met je verstand niet bij kan, maar waar veel mensen baat bij hebben.
Klopt, helemaal mee eens hoor. Voor ons werkt de shungiet wel . Of het echt of placebo is weet ik niet; feit is wel dat dochter niet meer meerdere keren huilt van de hoofdpijn en of dat placebo is, is dan echt niet belangrijk overigens is shungiet wel een bijzondere steen; als je hem aansluit op een batterij en draadjes met een lamp, gaat de lamp branden want hij geleid elektriciteit