Museum jaarkaart, wie heeft hem?

Discussie in 'De lounge' gestart door Bubblez, 24 jul 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Ik twijfel om dit voor mn verjaardag te vragen..

De prijs per museum valt mij altijd mega tegen, terwijl ik echt wel eens op een dooie dag met mn zoontje naar een museum zou willen. Vooral zoals nu bijv met die hitte.

Ik heb echt een uitlopende smaak, van het bakkersmuseum, tot een oorlogsmuseum naar een speelgoedmuseum. Heb je ruime keuze met de museumkaart?

Zouden jullie het doen? Of is het zonde geld voor die paar keer per jaar??

2. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    als je een paar grote musea uitkiest - of eigenlijk een paar met wat hogere entree - vind ik het zéker waard. Ik vind het super. Ook omdat ik dan gemakkelijker een museum instap. Is de entree bijvoor 5 tot 10 euro - maar twijfel ik of ik het wat vind of niet - dan kan ik met de kaart gewoon naar binnen. Bevalt het niet? Met een half uurtje weer weg. Dat zou ik anders echt zo zonde vinden en dus al niet gaan.
    Ik vind het écht zéér de moeite waard. Zoveel leuke musea ontdekt door die kaart!

Misschien dat je eens op de site moet kijken of er veel musea in jouw buurt zijn. Of het nu interessant lijkt of niet - maar als je in een regio zit waar er weinig zitten is het misschien zonde. Maar anders vind ik het echt een aanrader!

Bubblez vindt dit leuk.
  3. iMoeder

iMoeder VIP lid

30 okt 2015
    5.943
    6.290
    113
    Mijn ouders hebben allebei een museum jaarkaart. Die bevalt hun echt super! Ze zijn er erg over te spreken en de keuze is heel ruim. Je kan echt bijna overal naar binnen.

Bubblez vindt dit leuk.
  4. Valerie

Valerie Fanatiek lid

22 jun 2007
    4.206
    1.041
    113
    Vrouw
    Ja, wij hebben al jaaaaaren een museumkaart. Ikzelf, man en de kinderen sinds ze een jaar of 3/4 zijn. Mijn ervaring is dat je ook veel vaker gaat als je een kaart hebt. We halen hem er ruimschoots uit. Ga maar eens naar Nemo, Archeon, het Openluchtmuseum in Arnhem en het Zuiderzee Museum in Enkhuizen, gecombineerd met de stoomtram en boottocht (Hoorn, Medemblik, Enkhuizen) .... dan zit je al ruim over het aankoopbedrag heen. Het is ook erg leuk voor de kinderen. De ene keer maken we er een complete dag uit van (dagje Archeon bijvoorbeeld), de andere keer gaan we maar een uurtje. Ook een aanrader: ga eens naar een kasteel. De entree voor veel kastelen zit er ook bij inbegrepen.

Ik zeg dus: Doen! :D

Ysabella en Bubblez vinden dit leuk.
  5. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.141
    8.872
    113
    Ik vind het de moeite waard. Inderdaad een paar bezoeken aan wat grotere musea en je hebt het geld er al uit.

Bubblez vindt dit leuk.
  6. Linda86

Linda86 VIP lid

Wij hebben er ook allevier al jaren een. We zijn er al mee in heel veel leuke musea geweest en er staat nog steeds veel op ons verlanglijstje. Een enkele keer valt er een museum wat tegen, maar dat is dan ook niet erg, omdat je toch geen entree hoeft te betalen.
    We gaan nu ook vaak naar musea waar we zonder mjk nooit naartoe zouden gaan, omdat we daar anders niet aan zouden denken of omdat het vrij duur is terwijl we twijfelen of het wel leuk is.
    Wat ons betreft een echte aanrader!

Bubblez vindt dit leuk.
  7. Relax

Relax Fanatiek lid

26 sep 2009
    1.865
    2.057
    113
    Vrouw
    Ik heb t meerdere keren overwogen maar er toch vanaf gezien. De meeste musea die nog op ons lijstje staan zijn in de Randstad en Utrecht en dat is voor ons te ver weg om even tussendoor heen te gaan. Ik denk dat we nu 2 a 3 keer per jaar naar een museum gaan en dan hebben we de kaart (185 euro! voor 4 personen) er bij lange na niet uit. Als ik in de Randstad zou wonen zou ik m wel allang hebben.

Bubblez vindt dit leuk.
  8. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Mmm dat is een goede tip, zal ik straks op de laptop even doen. Ik woon in het noorden, kop van overijssel bijna friesland. Dus ik zal wel gauw in de auto moeten ergend naar binnen.

Maar zeker bedankt!

9. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Oh dat is nog toffer! Dat vinden we ook prachtig! Wauw! Bedankt ! :)

10. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Dat moet ik hier inderdaad even uitzoeken of er wat in de buurt zit. En welke me echt aanspreken waarvoor ik wél in de auto zou stappen.

@allemaal. Bedankt voor de imput! Hier kan ik zeker iets mee!

11. Stier86

Stier86 Niet meer actief

Als je hem kunt vragen voor je verjaardag (en hem dus zelf niet hoeft te betalen) zou ik het sowieso zeker doen. Dan kun je het een jaartje uitproberen en altijd na een jaar nog opzeggen als het niet bevalt. Museumjaarkaart bevalt hier heel goed. Loop vaak met mijn dochtertje even een half uurtje een museum in en zodra haar spanningsboog op is gaan we weer weg.

Athina vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina