Ik vroeg me af hoe jullie met dit soort dingen omgaan. Mijn dochter is 5(bijna 6) en we hebben 2 buurkinderen 1 van 6 en 1 van bijna 7.Eerder speelde mijn dochter vaak met die van 6(toen wat jonger uiteraard) en dat ging altijd goed.Nu spelen de buurmeisjes vaker samen dat vind ik normaal niet erg, want ze zijn nogal anders opgevoed, veel vrijer en wordt soms bjna niet naar omgekeken en ze hebben dan ook een erg grote mond en heel brutaal en dat vind ik niet alleen ook anderen valt dat op.Ik heb liever niet dat mijn dochter met hun speelt maar ja verbieden kan toch moeilijk.Vooral die van bijna 7 is erg brutaal wil altijd haar zin en heeft een giga grote mond en is heel erg stiekum en gemeen achter de ellebogen en haar moeder heeft dat allemaal niet door of vind het wel best. De 2 buurmeisjes beginnen nu onder leiding van de oudste ook echt pestgedrag te vertonen naar mijn dochter toe, die het allemaal niet eens doorheeft...gelukkig maar voor haar maar ik krijg onderhand hier wurgneiggingen(niet echt natuurlijk) als 1 van de buurmeisjes er neit is dan wil de ander wel met mijn dochter spelen en anders niet, tenminste die van 6 wil dan wel met zijn 3en spelen maar die van bijan 7 wil dta niet, vanmiddag hoorde ik haar dat ook steeds zeggen, ik wil niet dat .... meespeelt...toen ik dat hoorde en alle andere dingen wat al voorafgespeeld was meegeteld, werd ik best boos, ik zei dat vriendinnetjes zo niet met elkaar omgaan en dat het niet netjes was, ze deed pff en gaf een grote mond toe...en dat nu al wordt wat als ze ouder is BAH!!! ik zei dat ze hier niet meer in de tuin mocht komen en omdat ze zo naar deed. de hele dag door geeft het oudste buurmeisje commentaar over mijn dochter: ik ben al ouderrrrrrr , ik zit al in groep 3!!!!! flip de beer is voor kleuterrrrrrsssssssssss ik ben ouder dus de baaaassss en dan op zon kattige zeurderige toon! nu heb ik onderhand dus echt een pesthekels aan dit kind gekregen, maar er mee bemoeien kan natuurlijk niet, dan hebben straks de ouders ruzie en hun spelen nog samen, maar hoe zouden jullie dit oplossen...zo maar laten of als dat kind weer zo gemeen doet er wat van zeggen,tegen haar of de ouders?Graag tips
Naar de ouders zou ik niet zo snel stappen. Maar als je het ziet gebeuren kan je wel wat zeggen. Maar wel heel vriendelijk als je begrijpt wat ik bedoel. Anders staan die ouders nog voor je deur. En als je ziet dat je eigen dochter wat doet er ook wat van zeggen zo ziet het meisje dat je eerlijk ben. Tegen over haar en je eigen kindje. Sommige ouders zijn gewoon anders met hun kinderen. Heb het al zo vaak gezien. Worden vrijer gelaten enz. En je eigen kind lijkt dan net buiten de boot te gaan vallen. Maar als mijn kind bv om 9 naar bed moet en zijn vriend je niet en die staat nog voor zijn raam te spelen dan kan ik van binnen ook heel boos worden. Maar kan moeilijk zeggen rot op. Helaas is niet elke ouder zo. Succes
moelijk dat soort dingen he nou ik heb ook soms met dat soort dingen te maken , denk dat bijna alle ouders welles mij dochter haar beste vriendin begint soms ook dingen te doen dat ik denk hhmmmm niet doen , zo komt ze vaak bij ons eten , aan tafel is mij dochter altijd gezellige kletsekous ,we praten ook gezellig , ze vind het niet netjes , je moet tijdens eten niet praten , en zo hele tijd dingen afkeuren wat mij dochter doet , vind ik niet leuk , maar gelukkig kan ik alles met de moeder bespreken maar er zijn ook andere kinderen die aan de deur komen en brutaal doen .zo zegt een meisje af en toe k#t ,nou mij dochter moet dat echt niet zeggen hoor ze is nog maar 7 en dat soort scheldwoorden ,ze zijn ook wat vrijer 6 uur avond komen ze nog aan de deur om te spelen. toch hou ik me dochter ook goed in gate ,want de kinderen zijn in ogen van moeder niks verkeerd aan het doen , dan hoop ik niet dat mijne ergens anders ook dat soort dingen doet , zo wel dan zou ik liever willen dat de moeder naar me toe komt en vertelt ipv tegen dochter
ik denk toch met ouders bespreken, meestal weten ouders hier helemaal niets van. Ik personlijk zou het als ouder heel fijn vinden als ze dit soot dingen wkame melden, zodat ik het kon bespreken. Ke ziet als ouder ook niet wat er allemaal gebeurd