een kat maakt wel degelijk krassen op een auto meerdere malen gezien. een auto is glad dus ze proberen grip te krijgen en zetten hun nagels uit. of inderdaad als ze schrikken. hier ook allerlei krassen op mn auto. bij die van mn moeder zie je kattenpootjes en vervolgens 3 krasjes naast elkaar die naar beneden glijden.
Het doodmaken van een kat van een ander valt onder vernieling van bezit, dit kan bestraft worden met twee jaar gevangenisstraf of een boete van de vierde categorie. Ik zou het iig opnemen als hij weer eens bedreigingen uit, geen idee of dat als bewijslast kan dienen hoor. Nog even wat gegoogeld, maar je bent toch verzekerd (wa) voor schade die je huisdier aanricht. Misschien de volgende keer eisen dat hij met bewijs komt zodat het bij de verzekering geclaimd kan worden.
Ik heb ook echt een hekel aan katten en word echt ziek van al die kattenpoep in mijn zandbak etc., maar een kat bedreigen is weer de andere kant... Waarom zit jij er tussen? Laat hem t lekker met de buurvrouw oplossen?
Idd. In onze vorige woonplaats een buurman met 5 van die beesten die maar wat graag op onze (warme) auto's zaten. Onder de krassen! Je zag heel duidelijk de sporen dat ze naar beneden gleden maar zich probeerden vast te grijpen. Ik vind het de omgekeerde wereld als ik mijn auto maar in de garage moet doen als ik niet wil dat er katten op komen. Dan zullen we voortaan ook maar geen fietsen buiten of bij het station parkeren als we niet willen dat ze gejat worden. "Ah is je fiets gejat? Tja wie zet m dan ook bij t station? " "Ah is je auto bekrast ? Tja dan moet je m niet buiten laten staan." "Ah is je container opgeblazen met vuurwerk? Waarom stond ie nog aan de straat dan? !" Gevalletje eigen schuld dikke bult dus? Anderen hebben gewoon van je spullen af te blijven en ze niet te beschadigen. Maar goed dat is weer een andere discussie...
Ik vind het onzin dat je buurman zijn auto dan maar in zijn garage moet zetten. Dat is een keus die hij zelf mag maken, daar kan niemand hem toe verplichten. Ik vind het ook onzin dat je buurman niet zelf bij die buurvrouw aan kan kloppen. Dat ze niet naar hem luistert betekent niet dat jij het voor hem op moet gaan lossen, zeker niet als hij op deze manier (g)een gesprek wil voeren. Als je echt bang bent dat hij je kat iets aandoet zou ik een melding maken bij de politie. Daar doen ze verder niks mee, maar mocht er dan iets met je kat gebeuten, staat die melding al bij hun in het systeem.
Wijkagent en dierenpolitie inschakelen. Mocht die mafkees iets uithalen bij een van de buurkatten of jouw kat, dan is de dader al bekend. Wellicht kan een wijkagent helpen met bemiddelen. Vind niet dat dit jouw taak is om op te lossen.
+ eenden, zwanen, eekhoorns enz enz Ik word altijd kriebelig van boodschappen als 'houd de dieren binnen want IK heb er last van'. Als ie de volgende keer aanbelt zou ik gewoon aangeven dat de krassen volgens jou van de vogels komen en niet van de katten. En dan de deur dichtdoen. Mijn auto is overigens laatst flink bekrast door een doorgeslagen zwaan. Hij had een heel gevecht met zijn spiegelbeeld op mijn auto. Tja, pech voor mij. Het zou van de zotte zijn dat dieren opgesloten moeten worden of gestraft omdat wij die glimmende metalen dingen bedacht hebben.
En daarom houd ik mijn kat binnen, en kan ze hier de tuin niet uit. Net zoals ik mijn honden niet vrij rond laat lopen. Buiten dat ze aangereden kunnen worden, zijn er dus dit soort mensen die daadwerkelijk je kat zullen mishandelen tot doden. Mijn advies dus, voor de kat zijn/haar veiligheid. Zorgen dat ze de tuin niet uit kan.
Dank voor jullie reacties! Ik houdt hem nu ook echt wel binnen...al was het maar om te voorkomen dat hem wat overkomt. Ik zal inderdaad ook eens de wijkagent vragen. Volgende keer als hij bij mij aan de deur komt met deze houding, verzoek ik hem weg te gaan bij mijn woning. Zo niet, bel ik de politie maar. Hij en zijn vriendin lijken er ook op te letten dat ik alleen thuis ben, zonder vriend. ( die overigens helemaal niet angstaanjagend is )
Euh... Je bent gewoon verantwoordelijk voor je huisdier. Ik zit ook niet te wachten op andermans dieren in mijn tuin laat staan op krassen op mijn auto. Als je dat alleen kan voorkomen door je kat binnen te houden, tja, dan moet dat maar he. Of je doet 'm met een tuigje aan naar buiten in je eigen tuin. Ik word juist kriebelig van al die katten die maar vrij los moeten kunnen lopen en in andermans tuinen rond struinen, planten kapot knagen en overal plassen en poepen. Als je dat als eigenaar niet kan voorkomen, ja, hou je dier dan binnen.
Ik ben het eens met de mensen die aangeven dat het je eigen verantwoordelijkheid is. Absoluut. Dus mijn kat is nu in huis en maakt gewoon gebruik van zijn bak. Naar daarmee is hier het probleem niet weg vrees ik. De rest van de katten loopt er nog en hij zal bij ieder kattepootje bij mij komen. Waarschijnlijk omdat hij van mij weet dat ik een kat heb en omdat mijn buurvrouw ze voert. Ja...krom verhaal. Maar ik heb gewoon geen zin in die agressie aan de deur. Mijn dochter heeft vannacht nachtmerries gehad. Ze droomde dat ik de buurvrouw ging vermoorden omdat haar geit in mijn tuin kwam, en ik moest in de gevangenis. Inwendig moest ik wel even grinniken , maar zij werd huilend wakker. Dus dit soort taferelen pas ik gewoon voor.
Ik vind ook dat je zelf verantwoordelijk bent voor je katten. Ik ben gek op beesten maar ik hou er niet van als ik andersmans katten strond in mijn tuin heb. Gelukkig komen ze bij mij nu niet meer want ik zet hoe sneu misschien de tuinslang erop. En als ik niet thuis ben. Vallen mijn konijnen die los in onze tuin lopen ze aan. We hebben al meerdere buren gehad die bij ons kwamen met "jou konijn valt mijn kat aan nu is hij weer verwond aan zijn neus" Dan krijgen ze van mij standaard het andwoord jou kat hoort niet in mijn tuin! En mijn konijnen verdedigen hun tuin. Wij hebben thuis alles zo afgezet dat mijn buren nooit last hebben van mijn loslopende konijnen. Persoonlijk vind ik dat een ander geen last moet hebben van mijn dieren.
Als iemand zo zuinig op zijn of haar auto is, moet je hem binnen zetten en ook niet mee rijden... Hoevaak ik steentjes tegen mijn auto heb gekregen of krassen aan de zijkanten heb doordat andere mensen met sleutels of jassen er langs lopen... Een auto is om te gebruiken, net als schoenen, die kun je nu eenmaal ook nooit mooi houden.
Dit. Kan ook een beetje fatsoen houden wanneer ze last hebben van je katten maar om met zulke praat te komen..
Nee absoluut, dat is waar het fout gaat; jij bent niet verantwoordelijk voor die andere katten en ook niet voor de acties van jouw buurvrouw. Ik zou dat nog even benadrukken bij die buurman;'Ik hou mijn kat binnen, maar die andere 49 katten zijn niet mijn verantwoordelijkheid en als je problemen met mijn buurvrouw hebt, betrek mij er dan niet bij.' Punt. Als hij nog eens dreigt, bespreek het dan met de wijkagent!
Wat een onzin, tuurlijk is een auto om te gebruiken, dat betekent niet dat het maar oke is als anderen hem bekrassen. Ook niet als iemand een garage heeft maar er voor kiest de auto buiten te parkeren. Onze auto is een keer bekogeld met stenen, ruiten doorgegooid, overal deuken... hoort er zeker ook bij?
en hier ben ik het dus mee eens, het is toch van de zotte dat andere mensen last hebben van jou huisdier, jij bent verantwoordelijk voor jou kat/poes/hond vogel etc etc, ik gruwel ook van katten (ok ok zou ze nooit wat aan doen uiteraard) maar ook ik heb meerdere krassen op mijn auto vanwege katten die erop liggen vooral nadat ik met de auto weg ben gegaan, wordt mijn dochtertje haar zandbak die in ONZE tuin staat omgetoverd tot kattebak, nee dat kan ik absoluut niet waarderen, net zo goed als niemand het kan waarderen als mijn hond in jou tuin schijt ben benieuwd hoe men dan zou reageren want dat wordt algemeen uiteraard niet goed gekeurd sterker nog als hondenbezitter dien je hier zelfs poepzakjes mee te nemen ik bedoel maar. ik vind dreigen en vooral dieren mishandelen veel te ver gaan, het zijn de eigenaren die verantwoordelijk zijn en niet de dieren, die snappen toch echt niet dat een auto een duur bezit kan zijn.
Dit slaat natuurlijk werkelijk helemaal nergens op. Dus als een kat van de buren (of 50 ??) op mijn auto gaan zitten en die maken krassen op mijn auto dan moet ik maar gewoon mijn schouders ophalen en denken van Joh wat maakt het uit want het is een gebruiksvoorwerp. Wat een rare redenatie is dit.