Turken zijn over het algemeen wel.luidruchtig mijn man kan ook zo roepen en dat is dan voor hem een normaal gesprek voeren. Ik.zou sowieso langs gaan misschien hebben ze zelf.niet in de gaten dat ze overlast veroorzaken
Wij zijn zelf ook wel van het harde muziek luisteren, nu met een kleintje doen we dat niet zo vaak meer natuurlijk en zeker niet in de avond. Mocht er iemand aan de deur komen vanwege overlast dan zou ik daar ook zeker rekening mee houden. Wat dat betreft heb ik liever fijn contact met de buren dan dat ze overlast hebben. Waarom ik niet met ze ben gaan praten, ze spreken geen Nederlands dat is eigenlijk het grootste punt. Toen ik "goedemiddag" tegen ze zei toen ze hier net woonden, keken ze me niet eens aan. Daarnaast vind ik het moeilijk in te schatten wanneer je echt in je recht staat, de overlast is zo'n 3 van de 4 dagen per week maar sta je ook in je recht als de overlast overdag is of in de vroege avond? Snap je een beetje wat ik bedoel? Dat vind ik er zo lastig aan! Ik moet zeggen dat ik ook niet zo'n held ben hoor, heb geen zin dat de overlast alleen maar erger wordt als ik er wat van zeg Daarbij willen we toch verhuizen, dus heb ik vaak zoiets van: even uitzingen dan maar.
Ik ben zelf ook Turkse, maar dit is gewoon gestoorde razernij wat je hoort. Zelf weten ze geloof ik niet dat ik Turkse ben. (Ik hoorde ze een keer tegen elkaar in het Turks in de lift zeggen "volgens mij is zij Turks" En toen die jongen m'n vriend te hulp schoot praatte hij Turks tegen hem waardoor hij weer zei dat ie hem niet verstond omdat ie geen Turk is. Hij is Indo, dus lijkt een klein beetje op een Turk. Ze zullen nu wel helemaal in de war zijn haha
Oh dan had ik zeker geantwoord: ja, dat klopt. Niet aanvallend bedoeld ofzo, maar ik kan er persoonlijk slecht tegen als er zo geniepig in een andere taal gesproken wordt waar ik bij sta. Heb het zelf eens gehad met 2 collega's. Steeds als ik aan kwam lopen begonnen ze in hun moedertaal te praten. Daar werd ik lichtelijk onzeker van, kreeg het gevoel alsof het over mij ging. Nu hoeft dat natuurlijk niet perse maar netjes vond ik het niet. (Volgens mij hebben trouwens veel culturen een luidruchtigere manier van omgang, onze buren zijn geloof ik Portugees of in ieder geval die kant uit.) Kan me voorstellen dat die mensen in de war zijn na het contact met je vriend haha!
we weten het niet...ze zggen t ook niet en de wijkagent weet t ook niet...maar zij is een rare ...de politie doet niks hun woord tegen het onze
tegen de ene wijkagent is ook een klacht ingediend we hebben nu een andere ....mijn man wil ook verhuizen maar ja koophuis en ik ben dootlr ongeluk thuis dus gaat niet zomaar.....maar heb vaak met tuinslang in me hand gestaan als da kind weer opgestookt werd maar tot nu toe me nog in kunne houde en me niet tot hun niveau verlaagt
Enorm triest dat dat kind opgestookt wordt door de ouders, belachelijk! Als ze een probleem met jullie hebben zouden ze dat als volwassenen moeten uitpraten met jullie i.p.v jullie leven tot een hel te maken en hun kind daarbij te gebruiken. Maar ja zie ze dat maar eens uit te leggen. Vind het ook altijd zo sneu dat mensen dan maar verhuizen vanwege de buren, niet dat jullie sneu zijn dat bedoel ik niet maar t'is toch te gek voor woorden dat je gaat overwegen te verhuizen omdat anderen je het leven zuur maken. Begrijpelijk is het wel. Maar ik meen te hebben gelezen dat je bewijzen hebt? In de vorm van filmpjes of niet? Als je echt daadwerkelijk beeldmateriaal hebt dan moeten ze daar toch wel iets mee? Ik bedoel, je kunt beelden niet ontkennen lijkt mij!
Nee op camera helaas niet heb wel overal foto s van ....maar zoals bedreiging naar dochter toe en t aanrijden proberen daar heb ik niks van omdat dat zo snel ging en niet continu telefoon bolij de hand heb......maar ze doet volgens de wijkagent niks strafbaars ...tenzij ze bijvoorbeeld echt tegen de auto aan rijd of ikwat op de camera heb...
Als collega's op mijn werk in een andere taal praten dan Nederlands krijgen ze het bij ons gelijk te horen! Iedereen moet elkaar kunnen verstaan. Maar wat verschrikkelijk zulke buren!!!! Ik had jaren geleden in een ander huis een man naast mij wonen die behoorlijk herrie maakte. Echt niet fijn!!!!
Oohh ja, ook zoiets. Ze moeten je kind eerst wat aandoen voor ze wat doen. Bedreigen is niet strafbaar, tenzij je natuurlijk Peter R de Vries heet en bekend bent. Dan wil het OM je wel gelijk opsluiten. Echt, bij mij zou er iets knappen. Een beetje een klein kindje bedreigen en aan willen rijden.
Op het werk kan ik het me goed voorstellen, maar dat iedereen overal maar Nederlands moet praten vind ik echt onzin. Zo sprak ik een keer Turks met m'n moeder in de supermarkt, werden we gewoon aangesproken door een vrouw omdat we volgens haar Nederlands moeten praten omdat we in Nederland leven.
Ja, ik heb me voorgenomen om de eerst volgende keer aan te bellen om aan te geven dat m'n dochtertje compleet overstuur raakt door z'n geschreeuw. Ik hoop dat hij zich dan doodschaamt en het niet meer doet. Misschien heeft ie zelf geen idee hoe goed ik het allemaal kan horen
Ja inderdaad! Ook al ben je behoorlijk pissed. Eerst rustig worden, tegen jezelf zeggen dat je er nú heen gaat en het hem gewoon normaal gaat vertellen. Desnoods in het Turks als ie je niet begrijpt. Hij moet zich zeker doodschamen, misschien heeft hij het inderdaad niet eens door.
Ik hoop ook voor je dat het zo simpel ligt als het niet doorhebben, dan zijn mensen sneller geneigd er rekening mee te houden denk ik. En ik vind ook niet dat iedereen overal maar Nederlands moet praten hoor, snap best dat in je moedertaal praten een stuk makkelijker is. Maar idd op het werk is het wel zo netjes, vooral als er anderstalige mensen in de buurt zijn. Gelukkig begrepen die 2 collega's het, en is het nooit meer voorgekomen. En over de buren: hier is het nu gelukkig rustig, hopelijk blijft dat zo want onze meid gaat zo naar bed. Het gaat net wat beter met inslapen dus hoop dat de buren zich eens rustig houden. Hoop voor jou ook op een rustige avond/nacht!
Rot hoor, ik hoop dat het werkt als je gaat praten. Maar ja, dat je in de hal 's nachts je kinderen laat voetballen enzo, geeft toch wel een beetje aan dat ze een enorme plaat voor hun kop hebben of gewoon geen rekening houden met anderen. Sterkte, ik heb jaren naast een stel herrieschoppers gewoond, een normaal gesprek voeren ging niet, sterker nog, ze zijn toen nog 10 keer erger geworden en gaan treiteren. Volgens hen moesten we maar op een boerderij gaan wonen als we daar niet tegen konden. Tja, ik heb het niet over normale leefgeluiden, want daar ontkom je niet aan, maar elke dag herrie. Gelukkig werkte de politie in ons geval wel goed mee, ben blij dat ik ze had ingeschakeld, want na een paar bezoekjes werd het wel rustiger. Wat betreft de barbecue, ik had een portiekwoning 1 hoog en ook mensen boven me wonen, was een huurwoning en ik mocht gewoon barbecueën op het balkon. Verschilt per gemeente.
Dit zijn volgens mij ook echt tokkies hoor. Ik heb wekenlang tot diep in de nacht hun ge-boor moeten aanhoren, wekenlang grofvuil en stinkende vuilniszakken voor m'n deur getolereerd, 's avonds heel laat hun luid gepraat aan moeten horen in m'n bed en dan die jongens die 's nachts voetballen. Ik ben benieuwd hoe hij reageert als ik hem aanspreek op zijn geschreeuw. Ik word gewoon echt boos als m'n dochter steeds heel bang wordt en overstuur gaat huilen. Maar wat gek dat je dan gewoon mag barbecuen in een flat/appartement
Zulke buren hebben wij helaas ook.. We wonen in een flat, boven ons woont een Somalisch gezin met 5/6 kinderen.. Die kinderen slaan tegen kachels aan wat gigantisch door galmt.. Heel vervelend, ook zijn ze 's avonds laat aan het stampen, touwtje springen, voetballen en weet ik het wat meer.. Ben er meermaals geweest om te vragen of het zachter kan.. Mijn dochter wordt ook regelmatig huilend wakker van het gebonk en de lawaai.. Daarnaast slaapt er regelmatig nog een gezin met kinderen bij hun. Elk weekend word ik wakker van hun lawaai. Tegenwoordig word de deur daar in mijn gezicht dicht gesmeten als ik vraag of het wat zachter kan.. Ik heb een klacht ingediend bij de woningbouw.. Als praten niet helpt, zou ik direct de woningbouw inschakelen voordat je, je elke dag loopt te irriteren..
Hahaha! Ik zie het zo voor me! Misschien creëer je wel goodwill om daar een keer met wat börek of sarma langs te gaan? Mijn ervaring is, dat Turken je toch iets aardiger benaderen als ze weten dat je Turks bent (of half, zoals ik).
Hahaha m'n klomp is zojuist gebroken. Buurman kwam net even met een lichtelijke irritatie in z'n stem klagen over de vuilniszak die al een heel uur voor m'n deur staat. Ik zit niet snel met mijn mond vol tanden, maar net wel haha Ik kon gewoon echt geen woord uitbrengen van verbazing