ik vind het zelf een beetje overdreven allemaal.. toen ik klein was, heb ik ook veel gestoepkrijt en echt niet veel last van stof oid.. zelfs als er wat aan mn deur zou zitten nu, zou ik er niet moeilijk om doen.. Kan toch gebeuren.. Kleine moeite om het er weer af te halen.. Staat het nou vol zoals bij Nichelle, dan is het een ander verhaal.. maar twee streepjes..
Bluh hoe grote mensen toch altijd de lol van kinderen weten te bederven met hun grote mensen problemen. Het is maar stoepkrijt... Kinderen houden echt geen rekening mee met dingen als dat andere mensen last van hun stoepkrijt kunnen hebben....dat kunnen ze nog niet overzien. Stoepkrijt is stoepkrijt en geen deurkrijt. Daar ben ik het mee eens, maar jemig, kunnen kinderen dan helemaal niks meer doen zonder dat overal een probleem van wordt gemaakt....
Zouden ze die ook verkopen op de huishoudbeurs dan wil ik die ook... Nou, onze buurmeisjes kliederen de hele stoep+schuur onder, maar kan me daar toch echt niet druk om maken. Ik word er echt wel vrolijk van. Zou het echter minder fatsoenlijk taalgebruik zijn, zou ik er wel wat van zeggen, ook als het op hun eigen schuur is. Gelukkig hebben we hele fijne, nette en gewone buren, dus verwacht het probleem niet.
Voor nu zou ik hetzelfde gedaan hebben (alleen de deur en niet de stoep schoonmaken). Voor de volgende keer zou ik tegen mn kids zeggen dat ze niet bij de buren voor mogen krijten. Zo laat je aan de buurman zien dat je zijn mening respecteerd maar dat je je niet de wet laat voorschrijven.
A joh als je je ramen hebt gelapt gebruik je dat sopje om de muur te doen.. Klaar! Ik snap als je direct voor je voordeur geen stukje stoep meer ziet het vervelend, maar een sopje er over en klaar. Mijn oudste en ons buurmeisje hebben laatst de fiets van de buurvrouw onderhanden genomen met stoepkrijt.....
Heb mn buurmeisje wel eens een emmertje met sop en een bostel gegeven, ze had namelijk een hele mooie tekening voor manlief gemaakt, hij had z'n been gebroken, op onze gloednieuwe oprit. Ik vond het niet zo erg, maar dit was bij haar moeder echt een no go zone. (het is wel een hele openbare oprit) De regel is gewoon op "eigen grond" stoepkrijten. En vind dit ook niet meer dan logisch. Enig idee hoe leuk het is om met je gloednieuwe witte sandalen door die bagger heen moet
Ik ga soms met de buurtkinderen mee stoepkrijten Ik zou hier ook niet boos om kunnen worden. Alhoewel, als het op mijn deur zit vind ik het niet zo netjes. Niet zo zeer vanwege de rommel, maar meer dat ze ongevraagd op "mijn erf/bezittingen" tekenen. In het vervolg tegen de kinderen zeggen dat ze zijn stoep maar moeten overslaan.
Ik zou hem zelf een emmer water en een sponsje in zn handen drukken. Wat een onzin. Van de deur kan ik me voorstellen dat ie er iets van zegt
Op de openbare stoep....sorry, maar daar ga ik me toch niet druk om maken hoor. En wat je er allemaal van binnen loopt? Ik heb dat eerlijk gezegd nog niet echt meegemaakt. Maar ja...als het regent zijn mijn schoenzolen ook vies, als het sneeuwt ook. Dan gaan dus de schoenen uit. Easy De deur is een ander verhaal. Maar meer had ik ook niet schoon laten maken.