Ik heb Pinterest al afgespeurd en de meest fantastische zolders gezien. maar.. onze zolder is erg klein en die ideeën zijn niet in te [passen op ons zoldertje. Een kledingkast past er niet door 2 schuine daken die haaks op elkaar staan. Toch moet al onze kleding wel naar zolder ivm gezinsuitbreiding. ik vind het ook zo wat om onze kleding op de kamer van onze oudste te zetten in een kast. Wie heeft er ook een klein zoldertje en gebruikt dat als opbergkast?
Gewoon een of twee grote platen mdf en 2 railsen gebruiken? Met een roede erachter of eventueel planken? Schuine bakken richting het schuinste puntje achterin?
Ja schuine bakken zou kunnen maar dan gebruik je de ruimte in het puntje nog niet omdat je er dan niet bij kan. Rails met een deurtje was ook mijn enige optie tot nu toe. Maar met een roede heb je best veel ruimte nodig om de kamer in te komen (iets breder dan die van een kleerhanger lijkt me). Zou je die deurtjes en rails ook zelf kunnen maken dan? Echt een timmerman laten komen is wat ons betreft qua kosten geen optie helaas.
Wij hebben toevallig laatst aan 1 kant van de zolder onze kledingkast gemaakt. Van die schuifdeuren, met planken en onderaan lades, zodat we de ruimte optimaal kunnen gebruiken. Alles ligt dus, behalve de overhemden van mijn man, daar heeft hij een kledingrekje voor gekocht. Heb wel foto's, ook van tussendoor, zal vanavond ook even een foto maken. Was wel een hele klus, maar we zijn erg blij en de kinderen ook. We slapen nu in de kleinste kamer waar ons bed net in past. En onze kleding hebben we dus op zolder.
Ga je gewoon de gehele zolder als kledingkast gebruiken? Ik heb namelijk een slaapkamertje als kledingkast, maar daar heb ik natuurlijk geen last van schuine daken. Maar ik heb bij Ikea een systeem (Stolmen) gekocht om mijn kleding op te bergen, want kasten passen niet in dat kamertje. Het idee is dat je gewoon een paar 'palen' neer zet en daartussen kan je dan roedes plaatsen, maar ook plankjes. Ik vind het ideaal, maar weet niet of het bij jou op zolder past. Hieronder een link: STOLMEN systeem - Combinaties & Alle onderdelen - IKEA
Halverwege van het maken van de kast. Schotten gemaakt waar later de planken aan gemonteerd werden. Onderin zie je de laden. Ga nu even een foto maken hoe het nu is.
Hier bijna klaar met onze inbouwkast. 2.80 breed, 1.65 hoog ongeveer en 1.50 diep. Onder een schuine wand van net iets meer dan 45 graden. Wij krijgen wel gewone deuren, vind schuifdeuren geen porem Opgedeeld in 4 delen van 70 cm. Achter de ene deur planken. Achter de twee middelste hanggedeelte. En andere deel lades. Het hanggedeelte bestaat uit een vaste roede achterin voor de kortere hang stukken zoals overhemden. Daarvoor zit nog een roede voor de langere stukken, maar dan een die naar buiten open kan draaien zodat je bij de achterste roede kunt. Omdat Door dat draaien die roede niet aan de zijkant van dat gedeelte vast gemaakt kon worden (want de kledingstukken steken natuurlijk uit), hebben we een extra rij schapjes in de kast gemaakt die dus verder naar achter begint. Aan die schapjes zit de roede vast. Maar goed, dit hebben we zelf verzonnen en hebben hulp gehad met het maken. En onze zolder is ook onze slaapkamer vandaar dat het bij ons wel een dichte kast moest worden. Maar sjezus wat hebben we veel kastruimte opeens