Hallo Mieden, Ik wil een scrapbook gaan maken en en daarvoor op zoek naar wat ideeën en tips. Zoals waar ik het scrapbook het beste kan maken. Ik heb wel al leuke notitie blokjes gekocht maar daar staat helaas het streepjes papier in. En dat lijkt me niet zo mooi natuurlijk.
Eerlijk gezegd snap ik je post niet goed.. Je wilt een papieren scrapbook maken? (Of digitaal). Zo ja, je kunt een standaard boek van 30x30 kopen maar ik heb het idee dat die wat 'uit' zijn. Vroeger had j ze bij Blokker en Action, nu niet veek meer. Ik scrap ook in gewone fotoboeken, of maak allemaal gescrapte A-viertjes aan elkaar met een lint. Ook wel leuke kleine boekejs in een vorm knippen ofzo. Achtergrondpapier is altijd leuk toch, wat bedoel je met streepjes?
Nee ik bedoel op papier... Oke dank je dan moet ik misschien in fotoboek beginnen.. In notitie blok staat gewoon normaal papier met de lijntjes..
De scrapbookalbums zijn idd niet meer verkrijgbaar in de normale winkels, maar online wel hoor. Er zijn heel veel webshops waar je ideeen op kunt doen en ook ales kunt bestellen dant je nodig denkt te hebben. Qua versiersels kun je ook wel wat dingetjes bij de action krijgen. Mocht je meer willen weten vraag maar raak. Hier zijn al een paar (van mij favoriete) webshops waar je erg leuke spulletjes kunt krijgen en inspiratie en voorbeelden kunt vinden: www.scrapsyl.nl www.scrapbookdepot.nl www.scrapfever.nl of google er eens op, bijvoorbeeld scrapbook layout en dan afbeeldingen...kun je ook erg veel inspiratie uit halen!
Kijk anders ook eens nar project life. Is een soort scrappen en helemaal in opkomst op t moment. Verder heb je een erg leuke scrapbook winkel in Heesch maar online zijn er ook een heleboel leuke webshops te vinden.
En is een stuk makkelijker. Je hebt echt bergen met spullen nodig om te scrapbooken ( ik tenminste wel). Doe nu project life en bevalt me prima.
Ben gisteren eindelijk begonnen maar merk dat het toch we moeilijk is en dat je echt veel dingetjes moet hebben
Ik ben ooit begonnen met traditioneel scrappen (met papier e.d.). Ik ben toen gauw overgestapt op digitaal scrappen! Kon erg slecht tegen mijn volle eettafel met papiertjes, lijm, glitters, foto's, scharen en andere 'rommel'. Ik scrap nu een jaar of 6 digitaal en ik ben er echt verslaafd aan. Voordelen ervan is dat het weinig plek in beslag neemt (alleen een laptop en evt. een harde schijf) en je alle spulletjes oneindig vaak kan gebruiken (kan je niet zeggen van een velletje papier). Voorbeeldjes:
Haha ja dat gewone scrappen zou ook niks voor mij zijn, idd een overvolle tafel zonder overzicht met waar ik mee bezig ben. Ik ben inmiddels zover doorgeslagen in het digitaal PSPen dat ik lesjes schrijf voor PSP forums. het is zooo verslavend
Oh wat leuk! Die digitale bewerkingsprogramma's zijn nou eenmaal verslavend. Je kan er alle kanten mee uit en het is heerlijk om creatief bezig te zijn! SuusjeLove, ik gebruik Photoshop CS6. Maar je kan ook de programma's gebruiken waarmee je fotoboeken in elkaar zet (albelli, kruidvat, hema, etc) De mogelijkheden zijn alleen minder uitgebreid dan Photoshop. Digitaal scrappen is echt iets typisch Amerikaans en is niet zo heel bekend in Europa. Ze hebben er zelfs Nationale Scrapbookdagen, haha! Ik kreeg toen zoveel vragen over het digitaal scrappen, dat ik het amper kon bijhouden en heb toen een Nederlands scrapbook forum aangemaakt. Totaal niet drukbezocht, maar het clubje mensen die er dagelijks komt, zijn erg aardig en behulpzaam. Als je wil, kan ik je de link wel PB-en, samen met een simpel stappenplan scrapbooken in Photoshop die ik ooit eens gemaakt heb.
Ik had zo'n twee jaar geleden veel leuk papier, stickers, pinnetjes en buttons aangeschaft om te gaan scrappen, maar het kwam er eigenlijk niet van. Toevallig vorige week toch maar begonnen, het is voor mij ook een beetje een verwerking van mijn jeugd. Om toch de leuke dingen naar boven te halen en de negatieve dingen te laten zakken. Het leuke van met de hand scrappen vind ik, dat ik eens een keer niet achter de laptop zit. Ik ben graag bezig met mijn handen. Ook al ben ik echte Photoshopper, scrappen doe ik lekker zelf zonder de PC De rommel is inderdaad wel wat minder
zoals jouw stijl met veel tekst erbij scrap ik niet, dat is idd echt het ouderwetse scrappen, wel leuk om te zien trouwens! dit is meer mijn stijl: wel af en toe met templates, al ben ik daar geen held in, haha
Wollywel, mg ik ook de link en de stappenplan? Ik ben ook gestopt met scrappen, vanwege de rommel Ik loop nu 4 jaar achter met mijn foto's, want vind de standaard fotoboeken niets.....