Hallo meiden, Over anderhalf uur gaan me vriend en ik naar een nieuw huis kijken. We willen graag groter wonen nu er een baby onderweg is. Maar zijn er nog speciale dingen waar ik op moet letten m.b.t. kindvriendelijkheid van het huis? Liefs
ik zou geen huis nemen waar een open trap is in de woonkamer. heb ik nu en zoonlief hoort boven alles. kan het eventueel wel dicht maken natuurlijk.
wat is het voor huis dan? nieuwbouw? bestaande bouw? jaren 30? vrijstaand? rijtjes huis? hoek huis? in de binnen stad? op het platte land? verdiepingen? enz enz enz
Hallo, Nou, het ziet ernaar uit dat we gaan verhuizen De woning was echt prachtig en in een mooie, rustige omgeving, 100 meter verderop alleen maar boerenland wat heerlijk is voor een opgroeiend kind De woning zelf is een ruim 3 kamer appartement met een nieuw geplaatste keuken erin. Mooie grote slaapkamers (=grote babykamer ), grote badkamer, eigenlijk echt super in een woord. Er hoeft nog maar weinig aan gedaan te worden, enkel goed schoongemaakt worden, likje verf en vloertje leggen maar dat is het werk allemaal niet. We hebben tot morgen 12.00 om te beslissen maar stiekem weten we toch al dat we ja gaan zeggen Ben echt blij nu
Wauw, leuk zeg! Is het op een verdieping? Wel een lift? Wat ik nu zou willen als ik naar een huis ging kijken is een supermarkt in de buurt (op loopafstand). Spannend, verhuizen! Wanneer zou je dan gaan verhuizen?
Het is op de derde (tevens de hoogste) verdieping, geen lift maar dat is geen regelrechte ramp. De woning waar we nu wonen zijn er 2 supermarkten binnen loopafstand en de (toekomstige) woning heeft 1 supermarkt op loopafstand en 4 op fietsafstand, dus das wel lekker makkelijk allemaal. Als we morgen ja zeggen en alle papieren goedgekeurd zijn zouden we volgende week al kunnen intrekken maar dat wordt dus waarschijnlijk pas per 1 mei ivm inpakken enzo... dus dan hebben we wel nog even om lekker schoon te maken en te klussen en dan overgaan...
Het is officieel, de afspraak voor het tekenen van de papieren is gemaakt! Vanmiddag na het werk gelijk even de papieren regelen die we nodig hebben en alles netjes in een mapje verzamelen en dan is enkel nog wachten tot de afspraak zelf Misschien vanmiddag zelfs al wat dingen inpakken als ik niet te moe ben (ben de halve nacht wezens spoken) Woehoe
Ik word altijd zo blij-ig van dit soort topics! Elena, van harte gefeliciteerd en (alvast) heel veel geluk in jullie nieuwe stulpje !
Mijn advies is toch om echt een aankoopmakelaar mee te nemen. Vaak gaat het goed, maar er zijn zooooveel dingen om op te letten. Denk eens aan een uitbouw, is deze wel goed aangevraagd? Kloppen de afmetingen daarvan wel? etc.etc.etc. Iig succes!
Joh wat leuk ..van harte gefeliciteerd met jullie huisje!! Je gaat toch wel even spammen he?..ben eigenlijk wel reuze benieuwd naar jullie droompaleis !!
Ja, en even kijken of er niet in het bestemmingsplan staat dat er in dat boerenland over twee jaar een Vinexwijk de grond uit gestampt wordt. Gefeliciteerd hoor!