Met die hond hoeft ook niets, die heeft op zich niets fout gedaan. Je buurman zat fout, want hij had zijn hond onaangelijnd rondlopen. Dat mag gewoon niet en als er dan iets gebeurt, zal hij (of zijn verzekering) voor de kosten moeten opdraaien. Werk van maken dus.
Tja leuk voor hem dat het een reddingshond is de veel ingezet wordt dat betekend nog niet dat hij een ander mag bijten. Kijk als Willem Alexander mij voor de schenen schopt schop ik ook terug hoor net zoals ik bij ieder ander zou doen
zeker mee verder gaan. respect dat hij heeft afgedwongen verdient hij misschien wel door dat vrijwilligers werk maar een stuk minder als je daarna zo zwak reageerd op een situatie als deze met jou nu. als je het mij vraagt tenminste. zou eerst zelf een brief maken voor hem met de rekening erbij waarin je hem aansprakelijk stelt en als hij daar niet op reageerd dan juridische EHBO (gratis) of je rechtsbijstandverz. inschakelen. en als hij weer gaat zeuren over uitlokken door jouw hondje gewoon zeggen dat dat er geen f*ck mee te maken heeft want dan is hij nog de gene die fout zit met het los laten lopen en ook het verkeerd opvoeden (en dat voor een reddingshond) als die hond de situatie dus blijkbaar niet goed in kan schatten. en is de baas alsnog verantwoordelijk.. succes ermee!
wat een ... van een vent wij hebben ook werkhonden hier die wij om die reden niet los uitlaten tenzij op omheind terrein waarvan we zeker weten dat er geen andere honden (of katten en konijnen ed) rondlopen JUIST hij zou dondersgoed moeten weten dat zijn hond aangelijnd hoort te zijn 1 tip doe aangifte echt direct doen hij hoort hierop aangesproken te worden hij maakt de goede naam van zijn collega's hiermee te schande
Aangifte doen! Wat een eikel zeg!! Kun je geen melding maken bij de organisatie waar hij met zijn reddingshond is aangesloten? Lijkt me nml niet dat die honden zo mogen reageren ( lekker is dat: lig je onder de brokstukken van een of andere aanrdbeving, komt er een reddingshond om je te redden, valt hij je aan !).
Jeetje wat een ... Zeker aangifte doen hoor!! Ik heb precies hetzelfde meegemaakt een paar dagen geleden, maar ik ben dan de eigenaar van de bijtende hond.. Mijn golden retriever doet geen vlieg kwaad en is zelfs bang voor sommige honden. Hier in de buurt woont er een klein hondje die heel agressief naar hem blaft. Mijn hond negeert het gewoon.. Een paar dagen geleden liep mijn hond los en we liepen net een hoekje om toen ik zag dat dat agressieve hondje dus ook losliep Mijn hond bleef stokstijf staan en dat hondje kwam al blaffend op hem afgerend en hapte in zijn oren. Blijkbaar heeft mijn hond toen gebeten(klein gaatje) (wat ik op dat moment niet echt doorhad) Kwam de buurman een dag daarna langs om de dierenartsrekening te laten betalen door ons. Ik heb hem even fijn uitgelegd dat zijn hond ook losliep (dat wist hij niet, zoon liep met de hond) en dat zijn hond agressief deed. Mijn hond gaf een waarschuwing waardoor hij waarschijnlijk per ongeluk gebeten had. Ik heb toen ook gezegd dat ik die rekening niet ging betalen omdat ik vond dat hij zelf in fout was. Hij moet zijn hond maar aanlijnen als hij weet dat hij niet aardig doet naar andere honden.. Mijn hond is een keer gebeten geweest toen hij nog een pup was. Hij was geloof ik nog een jaar oud. Hij werd plotseling recht in zijn neus gebeten door een flatcoated retriever.
@Olifantje, ik zie niet zo hoe onze situaties 'precies hetzelfde' zijn ... Mijn hond heeft absoluut niet agressief gereageerd naar zijn hond, nooit gedaan ook. Cavaliers zijn sowieso niet het type van venijnige enkelbijtertjes. Jouw geval is dan wel weer lullig ..
Ik zou even overleggen met je verzekering wat je hier het beste mee kunt doen. En idd hem de keus geven zijn WA verzekering te bellen, of anders het zelf te betalen en als hij daar niet bij mee wil werken dan zou ik aangifte doen. Zeker niet zelf betalen!!!!
Gelukkig knapt je hond goed op, maar die andere hond heeft hem wel goed te pakken gehad zeg! Maar wij hebben jaren geleden hetzelfde gehad, maar de tegenpartij werktte gelukkig langs alle kanten goed mee. Onze hond was aangelijnd en van de tegenpartij liep de hond los en viel onze hond ook naar ons idee uit het niets aan. (waarschijnlijk ook iets met onderdanigheid te maken denk ik achteraf) Maar de tegenpartij heeft het bij zijn verzekering aangegeven en zij gaven aan dat wij in een brief moesten aangeven dat onze hond aangelijnd was en zijn hond onaangelijnd en onze hond heeft aangevallen met als gevolg verwondingen die door de d.a. verzorgd moesten worden en dat je aangeeft dat je de rekening door de tegenpartij vergoed wilt zien. En bij die brief moesten wij dan onze rekening doen. En toen is alles netjes afgehandeld. Helaas heeft onze hond angst over gehouden en wacht hij niet meer af en valt gelijk aan bij andere donker kleurige reuen. Maar die man van de onaangelijnde hond is fout, en jij als eigenaar van de aangelijnde hond staat in jou recht. Ook geeft jou buurman aan dat jou hond de zwakkere is en in de natuur het onderspit moet delven........waarom lijnt hij zijn hond dan niet aan als hij dit weet???? Ik denk helaas dat het hard tegen hard wordt en ik weet niet wat je liever is, je woongenot of het betalen van die rekening. Ook al vind ik dat hij natuurlijk die rekening moet betalen en dat die man niet echt spoort, maar helaas kunnen dit soort figuren je het heel moeilijk maken. Succes ermee!
De dierenarts hier heeft wel eens gezegd: De bijtende hond is ALTIJD schuldig. Je kan aangifte doen bij de politie. Dit kreeg mijn moeder namelijk te horen toen haar hondje gebeten is, gelukkig betaalde die mensen wel gewoon. suc6! Knuffel voor je hondje!
Wat n mafkees, maar die betaalde echt de rekening! En zegge de sterke maken ze zwakkere af, in welk tijdperk leeft hij? Grr....
politie...pff ik zou hier niet bij laten.... no way! 1200 euro..is die vent niet goed wijs ofzo joh...in de natuur...in de natuur hebben honden geen baasje en nu wel dus aanlijnen die hap is ook verplicht!
mijn mening zorgen dat hij betaal is hij nou gewoon gek geworden om de schuld op jou te schuiven die is maf zien wat je doen kan desnoods aangifte doen klaar
Wedden dat hij dat reddingswerk ook alleen maar doet om zelf in de schijnwerpers te komen staan, omdat het zo'n lekker imago geeft? Dat is alles waar die mensen om geven. En dan die arrogantie, om de hond niet aan te lijnen en dan nog zeggen dat het 'de natuur' is. Hij neemt gewoon een loopje met je, ik zou dit echt niet pikken! En ik begrijp aan de ene kant dat je je woongenot en je relatie met de buurman niet op het spel wil zetten, maar HIJ is fout. Het is allee maar zijn fout en die opmerking over de verzekering slaat echt nergens op. Zijn verzekering kan dit betalen en hij moet gewoon aansprakelijk gesteld worden. Want de volgende keer pakt zijn hond weer een hond, of misschien wel een kindje...
Bedankt allemaal voor de ondersteunende reacties. Ik ga er voor nu nog even een nachtje over slapen. Morgen is mijn man er, dan kan ik het allemaal ook nog even met hem bespreken voordat ik tot actie overga. Ben i.i.g. heel blij met de feedback!