Jeetje wat een man. Ik zou idd aangifte doen, zijn hond is hoe dan ook schuldig. Heb je geen rechtsbijstand verzekering? Olifantje.... Dezelfde ervaring alleen dan andersom en jij adviseerd aangifte te doen. Wie weet komt er ook een aangifte jullie kant op.
Wat een schatje En pfoehhh... wat een vervelende situatie. Het gaat om veel geld... Maar als hij het via zijn verzekering kan regelen dan snap ik het probleem niet hoor. Moest hij het nu uit zijn eigen zak moeten betalen en het niet breed hebben zou ik eerlijkgezegd wel begrijpen dat het moeilijk is, maar zijn hele houding begrijp ik niet. Ik zou me om te beginnen al 1000x excuseren. Ik persoonlijk zou geen klacht ofzo indienen. Zou geen zin hebben in al die rompslomp en ruzie. Maar wat jij doet moet jij natuurlijk weten. Of nog eens met hem praten en eventueel voorstellen de helft te betalen; (maar zal hij wrs ook niet doen als hij het al niet via verzekering wil doen...) Lastige situatie... Ik hoop dat jullie eruit komen en dat hij toch nog bijdraait!
Ik vraag me af of aangifte doen uberhaupt wel zin heeft. De eigenaar/hond heeft geen strafbaar feit gepleegd. Ik denk dat de kans groot is dat je van de politie te horen krijgt dat het hier gaat om een civiele zaak en dat je dit zelf met de eigenaar moet uitzoeken. Je staat overigens wel gewoon in je recht. De eigenaar van de bijtende hond is aansprakelijk voor de gedragingen van zijn hond. Uit het burgerlijk wetboek: Artikel 6:179 De bezitter van een dier is aansprakelijk voor de door het dier aangerichte schade, tenzij aansprakelijkheid op grond van de vorige afdeling zou hebben ontbroken indien hij de gedraging van het dier waardoor de schade werd toegebracht, in zijn macht zou hebben gehad. Als je rechtsbijstand hebt, dan zou ik contact met hen opnemen en vragen of zij een nette brief richting buurman op willen stellen met daarin de vordering om de schade te vergoeden.
Als je hond losloopt en bijt ben je verantwoordelijk, klaar. Als het nou om een klein bedrag zou gaan... maar 1200 euro? Dat zou ik er echt niet bij laten zitten! Wil je het dan uit eigen zak betalen? Geef hem nog een kans, zet het netjes op papier zodat je bewijs hebt voor de politie dat je het hebt proberen op te lossen en probeer rustig en beleefd te blijven. En anders echt aangifte doen. Jammer dat het zo moet, maar hij heeft geen poot om op te staan.
aangifte doen!! het helpt echt, heb ik ook gedaan, die hond moest verplicht aan gelijnd lopen, mocht nergens los lopen. bij ons zijn ze na een paar maand verhuisd (andere wijk) maar ook daar hoorde ik dat hij al 1 en ander heeft gegrepen (zelfs puppen) dus zowiezo aangifte doen, een reddingshond die bij is gevaarlijk, idd nu is het een hond, volgende keer een kind of volwassenen. en gewoon je eigen wa bellen, hun regelen het vaak verder
Mijn hond heeft in het verleden zich ook weleens van zijn lelijke kant laten zien. ( en dan druk me ik me nog zachtjes uit) in mijn geval liepen beide honden los waardoor de helft werd betaald en de helft door hem zelf. Dit is juridisch ook uitgezocht waarom dat zo ging. Ik heb gewoon mijn wa verzekering ingeschakeld en zij hebben het verder opgelost. De man met het hondje had vanaf datmoment ook contact met mijn contactpersoon en niet meer met mij. Wat een 'stempel' betreft op mijn hond bij de verzekering, daar heb ik nooit iets van gemerkt enik heb meerdere malen gebruik ervan moeten maken. Dit is waarom ik juist verzekerd ben! Ik zou zeker je buurman aansprakelijk stellen. Het is echt een hoop geld en los daarvan moet hij gewoon zijn verantwoording nemen. Wat betreft het contact met je buurman, als hj verzekerd is wordt het gewoon betaald en kost het hem niets, dus kan hij in feite gewoon normaal blijven doen of dat in praktijk natuurlijk ook zo werkt is een tweede. Succesin elk geval en een knuffel voor je hondje.
hier zeker werk van maken en als je dat doet ga je zeker weten winnen. hij heeft zelfs de kans dat zijn hond afgemaakt moet worden als hij niet mee werkt. want zijn hond is gevaar voor anderen. klinkt ernstig maar zo denken ze (dierenbescherming) er wel over. kan je dus lichtelijk mee dreigen als hij vertikt te betalen. of t nou een 'helden hond' is of niet, hij heeft een andere hond gegrepen en daar zitten gevolgen voor hem aan vast
als hij geen stempel wilt op zijn hond moet ie het maar contant aan jou overdragen.. met briefje en beide handtekeningen dat jullie dit samen hebben opgelost.. laat hem de specificatie zien van wat er aan je hondje gedaan is.. zodat daar geen misverstanden over komen.. wil hij niet betalen? aangifte doen!! je hebt recht op dat geld.. hij liet zijn hond loslopen en jij niet! hij was fout en niet jij! en zeg dat ook maar tegen hem.. dat je nu genoodzaakt word om aangifte te doen..dan is hij verder van huis.. want dan moet hij betalen en zijn hond zal waarschijnlijk gekeurd worden om bijtincidenten te voorkomen.. dus die moet dan wel een muilkorf dragen buiten
Belachelijk zeg! Als hij echt blijft weigeren om de rekening te betalen, kun je hem ook wettelijk aansprakelijk stellen via je advocaat. Natuurlijk win je dat van hem en dan krijgt hij die advocaat kosten er ook nog eens bovenop.
Ohnee sorry zo bedoelde ik het niet! Beetje foute woordkeuze van mijn kant.. Het is niet normaal dat die hond jouw hond aanviel alleen maar omdat het zwakker is. Die man had zijn hond gewoon moeten aanlijnen, zeker als hij weet dat die hond tot deze dingen in staat is. Hier in het losloopgebied lopen er ook een paar dominante honden waarvan ik niet snap dat mensen die los laten lopen..
Instinctief of niet, het is de hond van de buurman die dit veroorzaakt heeft. De buurman is aansprakelijk voor het gedrag van zijn hond dus dit hoort door hem of door zijn verzekering vergoed te worden. Belachelijke reactie, helemaal van een hondentrainer. Misselijkmakend dat er zulke mensen zijn die zich hondentrainer durven te noemen met zulke redernatie's, bah!!
kan je man niet ff langsgaan met een dringend verzoek? 1200 euro is nogal een bedrag... weet niet wat de wijk/buurt ervan vindt anders idd aankaarten bij wijkagent, is nog een optie ja, niet eens aangedacht
Nogmaals: de politie kan hem niet dwingen om te betalen! Dat moet je, via de rechter, echt zelf afdwingen! Hoogstens kunnen ze via de hondengeleiders iets tegen de hond doen, maar de geleden schade moet je toch echt zelf gaan verhalen. Ik zou beginnen door hem schriftelijk aansprakelijk te stellen voor de schade die zijn hond heeft aangericht. Hiertoe is hij op basis van het burgerlijk wetboek wettelijk verplicht. Ik zou aangeven dat als hij niet zelf over de brug komt, je niet zult twijfelen om via de rechter je gelijk te gaan halen. Dat zal hem dan fors meer gaan kosten (denk aan griffiekosten en kosten van eventuele advocaten).
die man is hoe dan ook aansprakelijk omdat zijn hond losliep en aanviel. daarbij was het geen losloopgebied dus hij was nog in overtreding ook. ik vind 1200 euro een hele hoop geld om het er zo maar even bij te laten al is het alleen om het princiepe. buurman ziet de bui al hangen omdat het zijn eigen fout is om zijn hond los te laten lopen in een gebied waar dit niet mag en probeert daardoor met domme verhaaltjes je te overtuigen dat het toch echt de fout is van jou hond omdat hij zwakker is. nou dan zal hij nog veel zwakkere honden tegen komen in deze wereld en geeft dat een vrijbrief om aan te vallen. nee en hij moet als hondentrainer toch weten dat zijn hond zo in elkaar zit en een werkhond los laten lopen in een openbaar gebied met andere honden is gewoon enorm dom. dus nee zou hem dus schrifetlijk aansprakelijk stellen en werkt dat niet dan zou ik hem rustig vertellen dat aangifte ook een optie is. en dan maar kijken of hij zijn goede werk nog kan blijven doen. misschien geeft die wel toe als je hem even laat zweten. misschien zijn er zelf wel meerdere incidenten geweest en aangiften dan wil hij vast wel erg graag meewerken.
Ik zou niet weten waarom je die vent niet aansprakelijk zou stellen. Je laat toch niet over je heen lopen? Kennelijk verwacht hij dat je wel afhaakt na zijn reactie. Nog nooit gehoord dat een hond een 'stempel' zou krijgen van de verzekeringsmaatschappij. Een waarschuwing misschien omdat je hond aangelijnd moet zijn en ze bij de eerstvolgende schade met soortgelijke gebeurtenis zullen afwijzen op polisdekking. Wij hebben ook zo nu en dan contact met de politie over onze buurman en juist dan is het een tijdje weer beter, hij weet dat hij niet moet sollen met ons. Je buurman weet wel dat hij hoe dan ook aansprakelijk is vanuit de wet voor de gedragingen van zijn hond, als eigenaar.
Nou het heeft niet zo zeer te maken met 'over me heen laten lopen', meer in de zin van, geen ruzie willen hebben met de buren en dan maar de verstandigste zijn ... Kijk die 1200 euro, daar draai ik mijn hand niet voor om. Het is mij het niet waard om daar 'problemen' door te krijgen in de buurt. Hij heeft nogal wat aanhang in de buurt, dus in zekere zin staat inderdaad ook mijn woongenot op het spel. Om de centen zou ik het laten, maar inderdaad voor de veiligheid van mijn hond, voor andere honden en eventueel kinderen... Dat is weer een heel ander verhaal. Hij is alweer vertrokken. In ieder geval vandaag de hele dag niet gezien. Kan best zijn, dat ie weer een maand weg is.