buurman

Discussie in 'De lounge' gestart door mammievan2, 20 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamaatje81

Mamaatje81 Fanatiek lid

29 okt 2013
    1.046
    0
    0
    NULL
    NULL
    :(
    Dit...

2. MamaR

MamaR Fanatiek lid

4 jul 2010
    3.420
    17
    38
    Nou dan had ik het 4 maanden geleden bij hem (en je andere buurman) aangegeven.. Misschien dat ze dan nog wat konden schuiven..

Ik begrijp wel dat je niet alles aan iedereen kunt aanpassen, maar ik snap eerlijk gezegd wel dat je buurman niet blij is..

3. Christmas

Christmas Niet meer actief

Heel eerlijk gezegd snap ik de buurman heel goed!

Dat mijn buren de badkamer gingen verbouwen kwamen ze ruim van te voren melden dat ze gingen hakken en boren en dat we daar misschien wel last van zouden kunnen hebben.

Was het verplicht om te melden? welnee, maar ik vond het wel heel vriendelijk.

Zo hebben wij ook ruim van te voren gemeld dat we de zolder gingen verbouwen en isoleren. (hele grote klus) omdat mijn buren ook nachtdiensten draaien.

Een dak vervangen is niet niks... Daarbij komt ook nog dat het dak van de buurman misschien ook aan vervanging toe is en jullie misschien kosten hadden kunnen besparen door het samen te doen.

Ik denk dat het alles bij elkaar is dat de buurman nu zo reageert

4. mammievan2

mammievan2 Fanatiek lid

31 mrt 2012
    1.207
    0
    36
    Ik heb het al eerder gezegd dat in juni mijn dak gedaan werd
    De huizen zitten niet aan elkaar vast er zit een poort tussen
    Als het zometeen warm word en de kinderen willen in het zwembad gaat hij ook moeilijk zeker om dat hij wilt slapen.
    Hij kiest er voor om alleen maar nachtdiensten tewerken .
    Ik kan mij daar toch niet aan aanpassen?

5. lievemommy10

lievemommy10 Fanatiek lid

13 mei 2013
    1.009
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik snap best dat het vervelend voor de buurman is, maar ik vindt dat je het op tijd aangegeven hebt.
    Je kunt niet altijd met iedereen rekening houden, helemaal als het op 2 buurmannen gaat.

Dat is nou eenmaal het nadeel van nachtdiensten... Je kunt moeilijk tegen zo'n bedrijf zeggen, nee die week kan niet want dat heeft mijn buurman nachtdienst :(

Om de band met de buurman wel een beetje ok te houden, zou ik aan het einde van de dag als het dak klaar is hem iets brengen voor de overlast...
    Houdt je de eer aan jezelf, en wie weet kan hij het dan iets beter relativeren...

6. Aude

Aude Bekend lid

8 jan 2009
    776
    0
    0
    Ik had het wel vantevoren overlegd voordat de afspraak werd gemaakt met de dakbedekkers. Ik heb een goede band met de buren en wil dat zelf graag zo houden. Onze buren doen dat andersom ook. Hij is 6 dagen vrij na zijn nachtdiensten zeg je, dan had ik het in deze dagen gepland. Was vast wel mogelijk geweest. Dus ik snap je buurman eerlijk gezegd wel een beetje. Maar je moet het natuurlijk zelf weten want in principe moet je het zelf weten wanneer je het doet.

7. Ik snap dat het voor de buurman vervelend is. Maar als je beide buurmannen nachtdiensten hebben, dan is het heel waarschijnlijk, dat er een van beide gestoord wordt in zijn rust.
    Want dikke kans dat ze, zo ongeveer, om en om nachtdiensten hebben. Of je had inderdaad voordat je de afspraak ging maken, met hun beiden om tafel gemoeten, en samen een moment uitkiezen, dat ze beiden geen nachtdiensten hebben..

8. Leo85

Leo85 Niet meer actief

Je hoeft echt niet je planning aan te passen voor je buren hoor, wat een onzin.. Hebben ze niks mee te maken wanneer jij iets inplant.. Ik snap wel dat het vervelend is als ze nachtdienst hebben, maar daarom meld je het nu ook van tevoren zodat ze zelf voor een oplossing kunnen zorgen als ze dat nodig achten.

Ik vind het melden van tevoren zoals jij nu doet prima. Ik doe dat ook als wij een feestje hebben, even melden, maar ik ga toch niet van tevoren overleggen wanneer ik mijn verjaardag kan vieren? Lijkt me beetje vreemd.. En ja ik heb een hele goede band met mijn buren :p

9. Skyscrapper

Skyscrapper Fanatiek lid

11 mei 2013
    2.604
    3
    38
    ja uiteraard!

En als het nodig is om erger (lekkage) te vookomen dan zou hij daar ook begrip voor kunnen opbrengen. In beide gevallen moet het dak toch gerepareerd worden dus je komt daar niet onderuit.Of het dan nu gedaan wordt of wanneer je het zo lang uitstelt tot het eigenlijk al te laat ismaakt voor hem niks uit, maar voor jullie wel. Ik vind het gewoon l*llig hoe hij naar jou toe reageert en je bijna alle schuld toeschuift dat hij zo slecht slaapt.

10. Nouja, als die reparatie víér maanden geleden gepland is, zal de nood niet zo heel hoog zijn, denk ik. Als het iets was geweest wat vorige week was ontstaan en wat nu direct gerepareerd moest worden, dan kun je er weinig aan veranderen, maar dat is in dit geval niet zo.. Wat anderen zeggen; had het dan 4 maanden geleden even aangegeven, dan had hij iets kunnen regelen op z'n werk.. Verplicht is het niet, maar aardig was het wel geweest..

11. Mystiek

Mystiek Fanatiek lid

19 okt 2013
    2.646
    1.529
    113
    OV
    Ik zie eigenlijk niet echt een probleem. Hij vraagt toch niet om het te verzetten? Het is vervelend voor hem, en dat mag hij best zeggen, ook als je er niet direct iets mee kunt. Dat hij dat op een nette manier zegt is niets om over te klagen.

12. mammievan2

mammievan2 Fanatiek lid

31 mrt 2012
    1.207
    0
    36
    Ik moest eerst het geld bij elkaar sparen het is niet gratis daarom kon ik het nu pas doen het moet nu echt gebeuren omdat zelf de laten er onder rot zijn!

13. Maar je hebt het toch 4 maanden geleden gepland..?

14. paula1984

paula1984 Niet meer actief

Op verzoek van ts gesloten

Deel Deze Pagina