Vanmiddag liep ik samen met de buurvrouw met onze kinderwagens naar huis. Om over de dijk heen te kunnen komen met je kinderwagen moet je een soort holletje over en daarna kun je oversteken. Was er een man die had zijn auto precies voor dat holletje neergezet. Buiten het parkeervak. :x Gewoon lui en even snel daar neer geparkeerd. Daar vlak bij zijn de winkels dus waarschijnlijk om die reden zo neer gezet. Maar nu moest ik met mijn kinderwagen een stuk drukke weg over omdat die man daar zijn auto had neergezet en ik er dus niet langs kon. Daar was ik dus echt niet blij mee. Toevallig komt die man aangelopen. En ik zeg er dus wat van. Ik vraag of het moeilijk is om te parkeren..... En dat hij lekker bijdehand is om zo zijn auto neer te zetten. Natuurlijk vond die man dat niet leuk en keek behoorlijk boos. Mijn partner zei...... hou toch eens je grote mond buiten.... je komt een keer de verkeerde tegen.... je kan tegenwoordig niet alles meer zeggen. Dat gaat niet meer. Nee.... dat besef ik mezelf ook wel...... maar parkeren in een vak... hoe moeilijk is dat! Zal voortaan proberen mijn mond dicht te houden. Hoe gaan jullie met zoiets om?
Misschien kun je het anders formuleren in plaats van direct uit je plaat te gaan. Je weet nooit wat er precies gespeeld heeft. Ik zou het igg een beetje genant vinden. Je kan naar aanleiding van de reactie altijd nog boos worden
Ik moet zeggen dat ik mijn energie gewoon liever niet in dit soort conflicten stop.. Zijn een hoop leukere dingen om mijn tijd aan te besteden
Ik zou er wel wat van zeggen maar dan wel op een nette manier. zoiets als "zou u volgende keer u auto niet hier neer willen zetten? zo kan ik er namelijk niet langs met de kinderwagen" ik denk dat je idd wel eens de verkeerde kunt tegen komen met gevolg.
Je had het best normaal kunnen zeggen. Als een vreemde mij op zo'n manier zou toespreken dan had die net zo'n bijdehante opmerking terug gehad
Ik laat het gaan. Zou ook niet reageren zoals jij nu doet. Mensen die dat wel zo doen heb ik meteen een bepaald beeld bij sorry
Ik zou er wel iets van zeggen maar meer met de insteek of die meneer wel weet of je daar wel/niet mag parkeren. Zelf had ik pasgeleden ook zoiets. Mijn middelste zit op paardrijden en wij parkeren op het erf de auto.Nooit bij stilgestaan dat dat niet zou mogen. 2 weken terug dus ook aan de hand.Komt er eerst een meneer naar me toe met de vraag of ik voor de manege kom waarop ik zeg van jawel.Toen vertelde hij dus dat ik dan niet hier mocht parkeren maar aan de overkant van de weg. Ik was een beetje verbaasd maar die meneer liep gewoon verder.Toen stond er een mevrouw over een heg ineens naar me te roepen met hetzelfde wat die meneer al had gezegd.Toen vroeg ik dus waarom dat was en zij vertelde heel rustig dat het parkeerplekken voor de bewoners waren die daar wonen.Ik heb excuses gemaakt want ik wist dat werkelijk waar niet.Zegt die dame van joh maakt niet uit.Voorheen stond er altijd een bord maar dat hebben ze weggehaald kunt U ook niks aan doen. Ik heb netjes de auto aan de overkant gezet. Dit hadden ze natuurlijk ook heel anders kunnen formuleren want ze hadden ook uit hun dak kunnen gaan over dat parkeren terwijl ik me werkelijk van geen kwaad bewust was. Misschien wist die man het geeneens maar het is prima om iemand aan te spreken maar dan wel op een fatsoenlijke manier.
Dat bepaald beeld wat jij erbij hebt ben ik zeker niet haha! Maar ik kan wel geirriteerd reageren dan. Soms iets te.....
Ik zeg tegenwoordig niets meer haha Denk het wel maar zeg niets, tenzij ik al geïrriteerd ben hahah Maar tegenwoordig heb je wel zo een klap op je gezicht en met kindjes in de buurt vind ik dat toch niet prettig.
Ik denk ook gewoon op een andere manier er wat van zeggen. Je lokt op deze manier ook wel weer reacties uit.
Haha dat zou ik een paar jaar geleden ook zo gezegd hebben en mijn had waarschijnlijk hetzelfde als jouw man terug gezegd. Ik merk wel dat ik de laatste jaren iets milder en beleefder geworden. Nu zeg ik meer iets in de trend van: ow meneer heeft u niet gemerkt dat uw auto zo stond? Hij staat iets lastig om er langs te kunnen. Met mijn mooiste glimlach erbij.
Dit was geen situatie waar van je kunt zeggen dat meneer het niet kon weten. Maar goed om te weten dat ik te geïrriteerd reageerde. Zo leer ik ook eens wat Bedankt voor het advies. En het is niet zo dat ik altijd zo reageer. Want vaak reageer ik niet. Is een betere optie.
Je kan ook gewoon reageren... Misschien is hij zich van geen kwaad bewust. Sowieso kan het geen kwaad om gewoon je fatsoen te behouden. Als je nou een asociale reactie terug krijgt kun je altijd nog ontploffen.
Maar je weet zonder onze reacties toch ook wel dat dit geen normale manier is van reageren? Of vind je dit echt een normaal?
Ach je flapte er wat uit gebeurd iedereen weleens, niet wakker van liggen. Die man is jou ook allang weer vergeten. We zijn allemaal maar mensen niet perfect!
Ik zou er ook wat van zeggen hoor, maar idd op een iets vriendelijkere toon. Ik gebruik zelf een rolstoel en kan alleen de hogere stoepen af via het schuine stukje. Maar vaak staan daar ook auto's. Als ik daar iemand bij zie dan zeg ik ook wat, of ik kijk even vuil naar ze. Zo ook op aso illegale parkeerders op de gehandicapten parkeer plaatsen. Zo irritant!
Je hebt het er nogal raar uitgeflapt maar ik heb vaak ook hele zinnen in mijn hoofd van wat ik wil zeggen maar ik hou altijd mijn mond en lach eens scheef. Ik durf niks en dan ben ik altijd in mezelf aan het vloeken omdat ik niks durf te zeggen dit heb ik altijd bij mensen die parkeren op een gehandicaptenplaats. Dan heb ik altijd zin om heel idioot te gaan vragen of ik ze moet helpen maar dat durf ik niet (ik kijk altijd of die auto's een kaartje hebben)
Ik heb het ook wel eens gehad toen ik hoogzwanger was en mijn mindervalide schoonmoeder bij haar thuis zou ophalen. Ze had me de dag ervoor haar kaart al gegeven zodat ik voor de deur van de flat kon staan (op een invalideparkeerplaats dus) om haar op te halen. Ik was zelf ook al niet erg vlot ter been meer en voor haar is het sowieso erg lastig om buiten een stuk te lopen. Bleek daar dus gewoon het busje van een pakketbezorger te staan. Er zat nog een tweede bezorger in, maar die kon de auto niet verplaatsen want zin had geen rijbewijs. Ik heb eerst een paar minuten gewacht en vervolgens gedacht 'stik erin' en met onze auto hun busje geblokkeerd. (Dat kan daar zonder in de weg te staan voor ander verkeer.) Vrouwtje wat erin zat kwaad joh! Ik heb demonstratief op de kaart en op het bord gewezen en ben mijn schoonmoeder op gaan halen. Zij horen daar niet te staan. En als het echt zo belangrijk is om voor de deur uit te stappen (zwaar pakket ofzo) had ook de bijrijder met het pakket uit kunnen stappen en dan had de chauffeur de auto maar moeten verplaatsen. Toen ik met schoonmoeder terug kwam zat de chauffeur wel weer op zijn plek te wachten, maar die hield wijselijk zijn deur en zijn mond dicht. (Had misschien zelf al kinderen en ooit kennis gemaakt met hormonsters, haha. Ik was waarschijnlijk op dat moment ook wel even uit mijn plaat gegaan als hij me wel had aangesproken. )