ik heb alleen de openingspost gelezen en zit inmidddels al te kriebelen aan mijn hoofd. Op school hebben ze de regel dat als er luizen geconstateerd worden dat kinderen meteen naar huis moeten om behandeld te worden. Daarna mogen ze weer terug komen. Ik zou denk ik informeren of ze al behandeld is en zo nee dan mag ze er bij mij niet in. Dat iemand hier in huis luizen krijgt zou ik geen drama vinden wel dat ik daardoor (terecht of niet) alles in huis zoals bankhoezen beddengoed enz meteen moet gaan wassen en ontsmetten. Ik zou haar denk ik liever niet binnen hebben en ze lekker aansporen om samen buiten te gaan spelen. Ik zou ze niet verbieden om met elkaar te spelen maar wel bij mij binnen.
Wij hebben een familielid waarvan de kinderen al anderhalf jaar lang luizen hebben....zelfs de GGD is ingeschakeld, maar ondanks alle maatregelen zijn ze niet luisvrij te krijgen....(hun eigen woorden ) Maar ik kan kwalijk anderhalf jaar niet op bezoek gaan met de kinderen of anderhalf jaar lang zeggen dat ze niet welkom zijn. Zodra we elkaar hebben gezien behandel ik mijn kinderen direct uit voorzorg, meestal gaat het goed.
ik ben nu even nieuwsgierig in welke regio jij op school werkt? En eigenlijk ook hoe vaak zoiets nu gebeurd, dat een school de GGD moet inschakelen.
Heftig! Schijnt dat de luizen van nu ook al redelijk resistent worden tegen alle middeltjes die ervoor op de markt zijn. Maar dit zijn dan wel echt super luizen als ze niet dood te krijgen zijn
klopt, het hoeft niet meer, maar naar mijn idee ben je wel sneller van de luizen af wanneer je het wel doet.
Gevoelsmatig misschien wel ja, maar de kans dat er levende luizen op je kussensloop of tussen de bank lopen te springen is praktisch nihil.
die smiley met knipoog was natuurlijk om aan te geven dat het echt hun woorden zijn....Ik heb gezien hoe zij kammen: dat is drie keer met de kam er door heen en dan: neeeee, er zit niks, nou dan hebben ze geen luizen. Terwijl je ze bij wijze van spreken door de kamer ziet springen.... Om je even een idee te geven. Daarnaast hebben ze een elektrische luizenkam "die het niet doet"...is wel handig als je er een nieuwe batterij in doet zo nu en dan.... Je maakt mij niet wijs dat wanneer je consequent bent en goed kamt, dag en dag, je het blijft houden.
klopt, maar eitjes liggen wel op je kussen, gaat misschien weer in je haar etc...Gewoon dagelijks je kussensloop verschonen bij luizen. Zo veel werk is dat niet.
Dan zit het daar echt in het niet goed behandelen en niet in een superluis of zo. Ze zijn zeker resistent voor allerlei middelen, maar iets net dimeticon er in overleven ze niet.
Nee joh dat zijn mensen die ze niet grondig weg halen. Luizen bestrijden is kammen kammen kammen. En buiten dat moet je elke losse neet tussen je nagels eruit trekken, voor 1. Dan pas weet je zeker dat ze allemaal weg zijn. En dan elke dag opnieuw controleren voor zeker een week.
^^ dat dus idd. In principe zou het kunnen zonder speciaal spul te gebruiken en alleen te kammen, maar just for sure zou ik toch wel gebruiken. Maar ze overleven echt niet als ze niet in contact staan met je hoofdhuid. Dus op een kussen of zo ook niet.
klopt! moet wel erbij zeggen dat ik ze hier 4/5 mnd gehad heb...niet aldoor, maar dan waren ze er doorheen, en dan kreeg er weer 1 een luis vanuit school/familie en dan kon ik weer op nieuw beginnen...en dan echt máááááánden achter elkaar!! Werd ik niet heel blij van om eerlijk te zijn, zelfs ik kreeg ze, bah!
Sorry, maar iemand die langdurig luizen heeft doet iets niet goed. Dan is er sprake van slechte hygiëne en laksheid in de behandeling. Vreselijk voor die kinderen want die kunnen erop aan worden gekeken. Vraag mij ook af hoe de rest van de thuissituatie is. Luizen kan je krijgen. Maar 1.5 jaar lang is niet normaal. Daar zou ik dus niet meer thuis komen. Brrr
Tja, dat kan niet altijd op die manier....Ik kan niet anderhalf jaar niet langs gaan..... Daarnaast: in de klassen van de kinderen is óók meer dan de helft van het jaar hoofdluis. Ik kan kwalijk de kinderen de helft van het schooljaar thuishouden of zelf niet meer op school komen.
Neten die uit het haar vallen bv op een kussen, zijn toch niet meer in orde; een gezonde neet zit stevig vastgeplakt dicht op de hoofdhuid. Die kan zichzelf niet op nieuw vastplakken en kan ook totaal niet zonder mensenhoofd overleven. Echt, beddengoed wassen, zelfs jassen is niet nodig. De kans dat een luis op een jas gaat zitten is zoooo klein, dat hij vervolgens naar een andere jas loopt en weer naar een nieuw hoofd is nóg veel kleiner. En natuurlijk zijn het irritante beesten, maar van ‘iiiewww’-reacties krijg ik juist kriebels. Leuk als kinderen dat onderling gaan zeggen en elkaar ermee gaan pesten, terwijl ze er niks aan kunnen doen dat ze het oplopen. Dat vind ik gewoon triest. Het beste vriendinnetje van mijn dochter heeft vaak luizen, daardoor mijn dochter ook - ik kam daarom vaak, zodat ik het meteen in de kiem kan smoren. Ik ga dat meisje dit niet kwalijk nemen, die vraagt ook echt niet om die beesten (en ook niet om ouders die 1x losjes een kam erdoor halen en klaar, ggd is er nu mee bezig).
De middeltjes die je nu kan krijgen zorgen niet voor resistentie, het zijn dus echt geen superluizen hoor Gewoon paar keer dimeticon erin, luizenkam er goed door en ze zijn allemaal dood