Buurmeisje komt net binnen: Hallo ik heb luizen!

Discussie in 'De lounge' gestart door samarinde01, 2 apr 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamabri

mamabri Niet meer actief

Wij zitten met het familielid in dezelfde situatie. Ook de GGD is daar bezig, maar krijgt het tot nu toe niet voor elkaar om ze luisvrij te krijgen en te houden.

Ik kan niet zeggen: wij komen niet, dat vind ik zielig voor de kinderen, want die heb ik er uiteindelijk gewoon mee: die van hun, maar ook die van mezelf.

Daarom: als wij daar geweest zijn (en ja, ze mogen er zelfs gewoon logeren van mij) behandel ik direct, kam die week gewoon wat vaker, kleren in de was, kinderen onder de douche en klaar.

ik maak geen drama waar geen drama nodig is.

DastyQueen, jessy77, Fuddey en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  2. Izzie7676

Izzie7676 VIP lid

18 dec 2017
    5.793
    6.474
    113
    Vrouw
    Luizen gaat het om toch? Of ebola??

Chocolat, Zara75, Riverdale87 en 9 anderen vinden dit leuk.
  3. DastyQueen

DastyQueen Niet meer actief

Oh op die manier, dus gewoon een beetje laks! Dat ze zelf niet gek worden van de jeuk! Om jeuk tegen te gaan doe je toch alles?! Tenminste ik wel :roflmao:

Ysabella vindt dit leuk.
  4. DastyQueen

Ja dat begreep ik uit de post daarna dus ook :D
    Hier gelukkig nog geen ervaring met luizen. Een paar jaar geleden tot zoon zijn grote verdriet. Na elke luizen controle kwam hij sip uit school want hij wilde ook een keer beestjes die de andere kinderen ook hadden :roflmao:

Emma86 vindt dit leuk.
  5. DastyQueen

:roflmao::roflmao::roflmao: Bedenk me nu ook dat ik in de war ben. Dat verhaal over resistentie tegen de middeltjes heb ik gehoord over vlooienmiddelen bij honden en katten :roflmao: Kreeg dezelfde jeuk toen ik aan luizen dacht als dat ik aan vlooien denk, vandaar dat ik dat door elkaar gehaald heb denk ik :D:oops:

Nikki88, Nescio en mamabri vinden dit leuk.
  6. Marchella

Marchella Niet meer actief

Ohhhhh my ..... Kom je me even opvegen?
    :roflmao::roflmao::roflmao::roflmao::roflmao:

Chocolat en DastyQueen vinden dit leuk.
  7. DastyQueen

Bij ons op school word dat wel gedaan. Als tijdens de luizencontrole luizen worden gevonden worden ouders gebeld en moet het kind direct opgehaald worden om thuis te behandelen.

8. mamabri

mamabri Niet meer actief

Geef dat kind dan ook gewoon een huisdier!!

:p

9. Izzie7676

Izzie7676 VIP lid

18 dec 2017
    5.793
    6.474
    113
    Vrouw
    Wat afschuwelijk voor het kind. Hier word heel discreet een briefje aan de ouder gegeven zodat die het thuis kan regelen zonder dat het kind in een akelige positie wordt gebracht.

Wij hebben op school ook luizencapes en tot nu toe hebben mijn kinderen nooit luizen gehad.

Aszz vindt dit leuk.
  10. mamabri

mamabri Niet meer actief

Ja hun ook wel, en ja, ze behandelen ook wel met demeticon, kammen drie slagen en dan is het klaar...Daarna moet je ook de losse neten verwijderen enzo, nog een poos kammen, die laatste dingen deden ze niet.

DastyQueen vindt dit leuk.
  11. DastyQueen

Dat geloof ik best allemaal maar ik heb een lichte afwijking wat dat soort dingen betreft.

Youtan, jessy77 en mamabri vinden dit leuk.
  12. mamabri

mamabri Niet meer actief

hier wordt je gewoon onder schooltijd gebeld, kinderen worden niet naar huis gestuurd en alle kinderen (ook degene die luizen hebben, uit discretie) krijgen een briefje mee dat er luizen geconstateerd zijn in de klas met de datum van de volgende luizencontrole.

13. DastyQueen

Volgens een post hierboven zijn die luizencapes en luizenzakken voor de jassen en tassen dus weggegooit geld want luizen gaan niet van jas naar jas dat schijnt dus onmogelijk te zijn lees ik net.

14. DastyQueen

Alles gelezen... en nu ben ik nieuwsgierig naar wie dit topic heeft kunnen lezen zonder op zijn eigen hoofd te krabben door jeuk? :roflmao:

samarinde01 en Ukkie1 vinden dit leuk.
  15. Beaujuulais

Beaujuulais Fanatiek lid

15 sep 2008
    2.803
    70
    48
    Vrouw
    Ik heb hier twee jongens die nog nooit luizen hebben gehad.
    Wel zijn er in hun klas luizen gevonden en ik zou daar niet snel een probleem van maken qua spelen.
    Toch zouden we onze kinderen niet snel bij een ander laten spelen als er luizen zouden zijn bij onze kinderen.
    Eerst de luizen onder controle hebbben en dan ergens anders heen om te spelen.

16. mamabri

mamabri Niet meer actief

hahaha ik!! Maar ik kan goed tegen vieze verhalen en heb een erg sterke maag. Gisteren zelfs nog vlak na het eten de wc bij mijn schoonvader schoongemaakt omdat man zijn (blinde) oom ziek werd en alles onderspuugde...En omdat hij blind is, kon hij niet zo goed mikken natuurlijk. zelfs het lichtknopje had ie geraakt....:confused::D

Chocolat en fafa vinden dit leuk.
  17. DastyQueen

Haha en dit vertel je aan mij?! Kippenvel over heel mijn lichaam en nog jeuk op mijn hoofd van dit topic... Jij bent echt mijn held van vandaag :roflmao:

Chocolat, fafa en mamabri vinden dit leuk.
  18. mamabri

mamabri Niet meer actief

hahahaha :thumup:

Iemand moest het schoonmaken....man kan er helemaal niet tegen, schoonvader ook niet...er bleef weinig over en ach, ik heb er meestal weinig moeite mee.

DastyQueen vindt dit leuk.
  19. Ysabella

Ysabella VIP lid

27 jan 2017
    9.042
    16.548
    113
    Ik. :oops:

mamabri en DastyQueen vinden dit leuk.
  20. DastyQueen

Ik heb dus gewoon echt een afwijking als het om beestjes en bacterieen gaat :o:

Deel Deze Pagina