Hoi, Mijn vriend is amateur voetballer, maar op best hoog niveau (1ste klasse met goede kans op promotie). Dit betekent dat hij 3 avonden in de week weg is en de zaterdag. Nu hebben we 2 kleintjes, waardoor onze relatie en rust wel wat extra's kan gebruiken. We hadden besloten een weekendje naar Antwerpen te gaan. Bij hoge uitzondering kon dit omdat het er naar uitzag dat door het vriezen er toch niet gespeeld wordt. Nu blijkt dat er wel gewoon gespeeld wordt, dus vriendlief wil geen weekendje weg. Zijn voorstel was een paar dagen uitstellen en dan maar doorde weeks (woensdag t/m vrijdag). Ik vond dat wel jammer, het weekends is toch vaak het gezelligst en kost geen vrije dagen (ik heb gelukkig nog vrij). Maar goed, toch maar ok gezegd. Nu komt hij thuis en blijkt dat hij een afspraak heeft voor vrijdag, waardoor hij het wil verplaatsen naar zondag t/m dinsdag. Nog ongezelliger qua dagen.... En dat alles voor één voetbalwedstrijd. Wat vind jij? Zal ik het weer verzetten of zou je gewoon voet bij stuk houden en toch gaan, desnoods ga ik zonder hem. Ben het gewoon zooo zat. Alles draait hier om die kl** voetbal!!! Thanks voor je advies!
Heb geen voetballer als man maar ik zou gewoon de datum aanhouden hoor.. Het leven draait niet alleen om voetbal.. Laat het hem maar duidelijk zijn dat vrouw en kinderen ook aandacht nodig zijn.. Mocht je gaan zonder hem; heel veel plezier meid!
Nou je hebt het antwoord denk ik zelf al gegeven Niet alles hoeft te wijken voor dat klotevoetbal. Hij kan ook een beetje meer rekening houden met jou!
Hoi, Mijn vriend is ook een amateur voetballer op redelijk hoog niveau met kans op promotie en periode kampioen. Hij moet 2 keer in de week trainen en op zondag voetballen. Soms denk ik ook wel van hallo ik ben er ook nog! Maar ik weet dat de voetbal heel belangrijk voor hem is. Als ik jou was zou ik het daarom niet erg vinden om doordeweeks weg te gaan. Als hij nou had gezegd dat het hele weekendje niet door zou gaan zou ik wel erg boos worden maar hij zoekt wel naar een andere oplossing om het toch door te laten gaan. liefs mimy
Lastig...met kans op promotie en ik weet niet hoe erg het is als hij afzegt (en kan hij het afzeggen?) Maar het is niet leuk, als het niet hoeft zou ik het niet afzeggen, dan moet hij maar water bij de wijn doen, je hebt het immers al een keer verplaatst maar als het belangrijk is voor zijn toekomstige carriere (waar jij ook profijt van zult hebben) dan zou ik het misschien toch weer verplaatsen en dan wel erbij zeggen dat het nu niet weer verplaatst kan worden en je anders wel met een vriendin gaat
tja ik ken het wel een beetje.... zwager voetbalt hoog niveau en het mannetje van mijn vriendin ook... En ik ben het er wel een beetje mee eens dat niet alles hoeft te wijken voor voetbal... maar je wist dat de kans erin zat dat hij zou moeten voetballen... dus waarom niet een paar weekjes eerder gedaan ... toen het nog winterstop was..
Bedankt voor de reacties! Ik vind het zo lastig... Ja, hij geeft veel om voetbal en dat wist ik sinds de dag dat we elkaar ontmoette, aan de andere kant: er is nu zoveel veranderd. We hebben 2 kids en een druk leven. Het voelt gewoon of ik altijd op de 5de plaatskom. 1 en 2 zijn de kids, 3 is voetbal, 4 is werk en dan kom ik nog eens. We doen helemaal niks meer samen. Als we een paar uurtjes hebben in het weekend, gebruikt hij die om bij te slapen. heel begrijpelijk, maar ook heel vervelend. Een paar weken geleden ben ik bevallen, dus vandaar dat het niet tijdens de winterstop kon.
Hier ook hetzelfde probleem. Zondag mogen we het kruisje van de doop ophalen (zijn katholiek) maar ik kan alleen gaan. Meneer is weer naar de voetbal. Ik zit ook veel avonden alleen, en kan daardoor niet eens zelf sporten, omdat ik ook 1 avond in de week werk. Alles draait om de voetbal, en een weekendje naar mijn familie aan de andere kant van het land kan alleen in de zomer.... Dus ik weet een beetje hoe je je voelt. Ik probeer er niet te veel van te zeggen, want ben de ruzies al zat.
Hoi Mirro, Ik snap heel goed dat je het vervelend vind dat jullie niet zoveel tijd met elkaar door brengen ( mijn vriend heeft wissel diensten en moet vaak in het weekend werken dus zit vaak alleen ) maar hij wil toch wel gezellig met je het weekendje weg. Alleen op andere dagen. liefs mimy.
OOh als ik het lees............ GGGGGGGGgrrrrrrrrrr Heb ook een vriend die voetbalt.. sinds de kleine er is traint hij nog maar 1x in de week en zondag wedstrijd.. eerste trainde hij 2x .. ik vind het niet meer dan normaal dat ze meer tijd vrij maken voor thuis. Bedoel ik werk op zaterdag .. dus de enige dag dat we samen vrij zijn is zondag . maarja die dag word al vern**kt door voetbal .>!!!!! Zegt meneer... Jaa dan kom je toch kijken, dan doen we toch ook wat samen !! oho wat is dat nou voorn bullshit ! Ik heb geen hekel aan voetbal, maar het is altijd maar iets wat mannen '' nodig hebben ''! Donder toch op .. Wij hebben hun toch ook nodig !! Hmm sorry ... draai een beetje door ..! haha
Mimi: ja, als je het zo ziet dan klinkt dat inderdaad wel logisch. Ik denk dat mijn gevoel meer zo is, omdat niet alleen dit weekendje verplaatst moet worden, maar alles draait om de voetbal. Ik ben het gewoon zo zat dat hij voetbal voor alles voor laat. Voor alles wat ik wil doen, moet ik oppas regelen voor de 2 kids. Lekker stadten zit er niet meer bij (ivm de slaapjes), lunchen met vriendinnen, naar de fysio, kapper etc. Overal moet ik iets voor regelen, omdat hij weg is! De zondag hebben we voor "ons zelf" oftewel: we moeten naar zijn ouders, verjaardagen, etc. En natuurlijk moet hij dan bij-slapen...
Tja persoonlijk had ik het verzet. Je zegt zelf al dat je liever in het weekend gaat. Over een paar maanden zit je in de zomerstop, dan hoeft hij op het trainen doordeweeks na niet verplicht te ballen in het weekend
Mijn man voetbalt ook: Veldvoetbal en zaalvoetbal. Ma en WO geeft hij training aan de A1 van Willem II Di en Do traint hij zelf voor het tweede elftal van Willem II Vrij heeft hij zaalvoetbal (als ik het er echt niet mee eens ben wil hij nog weleens afzeggen) Za wedstrijd van de A1 Zo zelf wedstrijd Ik heb twee peuters en een baby van 1 week (afgelopen week is hij wel thuis geweest om er voor mij en de kids te zijn, maar vandaag traint hij weer). Ik moet zeggen dat ik er bij mijn eerste dochter veel problemen mee had maar ja ik kon hem ook niet dwingen te stoppen. Is ook niet gebeurd, is alleen maar meer geworden ! Na dit seizoen stopt hij met zelf voetballen. Uit zichzelf, vrije wil!!!!! HOERA!!!!!!!!!!! Meid: ze gaan het inzien! En nee............ Afspraak is afspraak! Ik had de datum de eerste keer niet eens verzet!
yep!!!! iedere dag. Ik ben er nu aan gewend. Voordat wij kids hadden ging ik altijd mee, gezellig blijven hangen etc... Toen ik mijn eerste kreeg had ik er echt veel moeite mee: ik moest 'onze gezellige avonden opgeven' maar hij mocht ze houden. Ik kon moelijk mijn kleintje iedere avond mee zeulen. Toen we de tweede kregen bleef hij ook zoveel voetballen maar hebben we wel duidelijk afgesproken: Niet langer dan een half uurtje blijven hangen waardoor hij (meestal) op tijd thuis is. Het zaalvoetballen is op een laag pitje gezet, hij staat op de reservelijst waardoor hij geen verplichtingen heeft. Maar laat het nu net zo zijn dat er de laatste veel blessures zijn waardoor hij toch iedere keer op kan komen draven. Maar vandaar ook dat ik zei: als ik echt niet wil dat hij die vrijdag voetbalt doet hij dat ook niet (hetzij soms met tegenzin). En nu met de derde ziet hij in dat het echt teveel wordt. Hij stopt met het voetballen en blijft bij het zaalvoetballen op de reservelijst staan. Wel blijft hij training geven. Ik moet wel eerlijk bekennen dat hij er wel centjes aan verdient en dat dit mij dan weer een stuk meegaander maakt hahaha.
kijk dat geeft ander ligt op de zaak Maar wel fijn en netjes dat hij een heeel stuk gaat minderen nu, toppie!
Hoi Mirro, Voor jou was dit gewoon even de druppel. Die heb ik ook eens in de zoveel tijd! Ik zou met je vriend gewoon even lekker het weekendje weg gaan ook al is het op de andere dagen. Even samen er tussen uit, relaxen en van elkaar genieten. Veel plezier!! liefs mimy
Nope zou het zeker niet verplaatsen. Mijn man speelde ook heel hoog maar het seizoen na de geboorte van onze dochter heeft hij (ok, misschien een beetje onder dwang van mij) besloten op lager nivo te gaan spelen zodat ie minder verplichtingen heeft. Hij traint nu 1x per week, en als het in mijn schema past een 2e keer en op zondag speelt hij. Maar als we weekendjes weg willen, op vakantie oid dan gaat ie gewoon heerlijk mee. We hebben SAMEN een kind en ik heb geen zin om al mijn tijd op te offeren omdat hij zonodig 4x per week moet sporten