Heyhey, wij willen gaan verhuizen en zijn flink aan t rondkijken! Nu hebben we wat leuks gezien in Houtwijk, maar ik hoor wisselende dingen over deze buurt. Zo zou er oa overlast zijn van hangjongeren.... Ook in leyenburg en Rustenburg zien we leuke dingen. De buurten komen allemaal fijn op ons over, maar graag hoor ik ook de ervaringen van mensen die er wonen. Het is niet mijn bedoeling om buurten af te gaan kraken of wat dan ook!!!! Ik wil gewoon graag horen wat zoals de ervaringen zijn, is een buurt rustig, prettig om met een kindje te wonen en zo.
Ik woon in een wijk tegen houtwijk aan, ik kom er dagelijks voor het doen van de boodschappen. Ik zou er zeker niet willen wonen. Ik zie inderdaad veel hangjongeren. Ook hebben wij in onze wijk ook regelmatig last van criminaliteit, auto's worden bekrast/vernield. Het is vrij onrustig op bepaalde momenten. Rustenburg ken ik niet, dus geen idee! Wij willen wel verhuizen als de kleine de basisschoolleeftijd heeft bereikt. Wil ons zoontje het liefst in een dorp op school hebben. Als ik zie hoe het hier op het schoolplein eraan toe gaat... Pfff, moet er niet aan denken dat die van mij daar tussen loopt over een paar jaar. Niet echt het goeie voorbeeld zeg maar. Veel gescheld, ruzies etc. Zou bij het zoeken naar een huis op verschillende tijdstippen in de wijk/ straat rondkijken. Eventueel buren vragen. Zo krijg je een betere indruk hoe de sfeer er is en of het bij jullie past!
k woon nog niet zo lang in den haag houtwijk waar ligt dat? Wij wonen in de wijk mariahoeve en vind het super fijn wonen, helaas wel een appartement
Wij wonen in Rustenburg/oostbroek, en de buurt gaat mega hart achteruit. Wij wonen in deze buurt nu 6 jaar, en ik sta te springen om te gaan verhuizen. Maar goed de omstandigheden laten het op het moment niet toe helaas. Bezuidenhout, bloemenbuurt, vruchtenbuurt, bomen buurt zijn de betere wijken. Is van horen zeggen hoor
ik woon in de heesterbuurt ( een straat achter de begraafplaats laan v Eijck en Duinen. Leuke nette buurt en rustig ik heb hier nergens last van! Geen hangjongeren niets.. En je hebt alles in de buurt de Leyweg het centrum waldeck kijkduin...
Hoihoi, we zijn idd al wel op verschillende tijdstippen in Rustenburg gaan kijken, en laatst ook toen het wk was. Het liefst willen we namelijk een eengezinswoning, of ruime parterre met een tuin. Maar t zal geen verrassing zijn: duur!!! Dus nu zitten we te dubben: naar een buitenwijk gaan? Ypenburg staat weinig in onze prijsklasse en Leidschenveen ook niet.... zucht...! Leidschendam wel, en Voorburg en Rijswijk. (bovenwoningen)
Ja, de heesterbuurt, vruchtenbuurt, bomenbuurt, delen van Valkenbos die zijn allemaal leuk volgens mij!
Hoi Jeem, we willen graag iets met 3 slaapkamers... zijn laatst gaan kijken in de Lavendelstraat, echt supermooi!!! Maar de slaapkamers echt piepklein helaas.... Als je iets weet, pb me gerust! Vast bedankt!
Ligt er een beetje aan aan welke kant van houtwijk je zit. Houtwijk/loosduinen is nog prima te doen (voor haagsche begrippen) maar Houtwijk bij het winkelcentrum houtwijk holt achteruit. Rustenburg wil je niet wonen, tenzij je van volks en aso houdt. Als je rustig wilt wonen woon je leuk in de vruchtenbuurt, bomenbuurt, mariahoeve, vogelwijk, omgeving kijkduin. Het is maar net wat je zoekt en wat je wensen zijn natuurlijk. Leidscheveen en ypenburg hebben leuke delen maar ook stukken met sociale huurwoningen en das ook niet best wonen. Evenals wateringsveld. Ik ben geboren en getogen hagenees maar toen ik een kindje kreeg ben ik vertrokken naar wateringen, net even een prettigere omgeving met het oog op de toekomst.
Hahaha en bedankt! ik woon in rustenburg en ben niet volks en/of aso Voor de rest kan ik je niet helpen, ik woon in den haag maar dat is ook alles
Misschien een idee ook eens in Nootdorp te kijken? Ik woon ook in Nootdorp, tegen ypenburg aan. Hier hebben we wel de gemakken, zoals de tram en de snelweg in de buurt en de supermarkten in ypenburg op zondag open en toch rustiger dan midden in de stad zelf wonen. Volgens mij is nootdorp ook net weer iets geodkoper. In Ypenburg heb je ook wel wat goedkopere woningen, maar ik weet niet in wat voor een prijsklasse je een eengezinswoning zoekt...
Hmm ik weet niet eens of het aso is hier. Wat word verstaan onder aso?? Ik heb nergens last van, hele lieve buurtjes.. beetje vervelende onderbuurvrouw, maar goed valt mee te leven! En ik persoonlijk zou het ook niet erg vinden om mijn (toekomstige) kindje hier op te voeden..
Sommige delen van Houtrust gaan inderdaad wel. Leyenburg zou ik persoonlijk niet willen wonen. Ik woonde in Moerwijk (ook niet bepaald een topwijk , maar dat blok werd alleen gehuurd door mensen die de huurbaas heel goed had geselecteerd, dus ik had hele fijne buren. Wel van die mega Hagenezen, maar heel aardig en totaal geen last van. Betaalde ook geen drol aan huur. Moet wel zeggen dat ik blij ben dat ik daar niet meer woon nu ik kinderen heb en een hond, maar voor die tijd vond ik het prima. Ik kwam ook vaak in Leyenburg, want dat was vlakbij, maar goed, daar zou ik niet hoeven wonen, erg volks. Wateringseveld, Ypenburg en Leidschenveen hebben we ook allemaal gekeken voor een woning, maar behoorlijk nog aan de prijs voor wat je krijgt, je zit nog hartstikke ver van alles af en bepaalde delen zijn ook behoorlijk aso hoorde ik van kennissen en collega's die daar woonden. De buurten die Sidmick noemde als leuke/rustige buurten, die zou ik ook genoemd hebben.
Hahahah nou ik vroeg aan manlief of wij in rustenburg wonen, maar nu weet hij het zelf niet meer Anyway.. ik woon tegenover het zuiderpark, op een kruispunt tegen de schaarsbergenstraat en de zuiderparklaan aan