Buurtfeest/straatfeest organiseren

Discussie in 'De lounge' gestart door Ukkie1, 14 apr 2024.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ukkie1

    Ukkie1 Fanatiek lid

    30 jun 2015
    4.736
    2.173
    113
    Wij willen met onze overburen binnenkort een buurtfeest organiseren. Wij wonen hier nu 2 jaar en er zijn veel nieuwe mensen laatste jaren komen wonen, dus tijd om eens goed kennis te maken.

    Eind vd straat is een parkeerterrein waar we dan een tent bijvoorbeeld willen neerzetten.
    Maar waar begin je? Wat is een reële prijs p.p.? Wat is leuk? Iemand tips/ervaringen?
     
  2. Mammavantwee

    Mammavantwee VIP lid

    4 feb 2019
    5.770
    5.237
    113
    Vrouw
    Wij zitten er zelf ook naar te kijken. Je kan kijken of je in aanmerking komt om subsidie hiervoor te krijgen.
    M’n zusje heeft het vorig jaar geregeld, die kreeg best een leuk bedrag waardoor de buurt ook niet super veel meer hoefde bij te leggen.
    Verder heb ik nog geen tips ;)
     
    Ukkie1 vindt dit leuk.
  3. Liekje81

    Liekje81 VIP lid

    6 sep 2013
    18.988
    21.637
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Hier al 10 jaar elk jaar een straatfeest. Kost 50 pp volwassenen en 25 kinderen. Tenthuur, eten en drinken, springkussens, koelkasthuur zit er allemaal in.
     
  4. Neuzeke

    Neuzeke VIP lid

    3 sep 2019
    11.933
    16.630
    113
    Vrouw
    #4 Neuzeke, 14 apr 2024
    Laatst bewerkt: 14 apr 2024
    Wat word er bij ons allemaal geregeld.
    (ik zit mee in het bestuur) maar wel in België en voor een 150 tal bewoners.

    Verzekeringen in orde maken.
    Gemeente inlichten en in ons geval ook aanvragen van verkeersborden omdat we 1 straat afsluiten.
    Tenten, tafel, stoelen, verlichting, frigos en afwasbak huren.
    Flyers voor de uitnodigingen (wij hebben ook een eigen Facebook pagina).
    Sabam voor de muziek in orde brengen.
    Afwijkingen aanvragen voor geluid (anders om 23 u afgelopen).
    Traiteur zoeken*wij doen dit jaar BBQ en de traiteur voorziet alle borden en bestek en neemt die vuil terug mee.
    Helpers zoeken (opzetten, afbreken, aankleden van de tent, toog).
    Zandzakken aanvragen voor op de tentpoten (helaas kan het weer nogal eens wisselen en dan ben je zeer blij dat je dit hebt).
    Electriciteit regelen (verlichting , frigo's, muziek,....).
    Sponsors (te zien hoe groots het word maar wij hebben er 8 die tussen de 50 en 150 euro geven).
    Drankkaarten maken, kassa voorzien met wisselgeld.
    Afwasbak met 2 bakken voor de glazen te wassen en te spoelen.
    Springkasteel.
    Wij werken mer een drankenhandel maar je kan ook alles zelf halen.
    ....

    Prijs dit jaar voor volwassenen 18euro en kinderen tot 12jaar 12euro.
    Wat zit inbegrepen (aperitief,BBQ met 4 stukken vlees en groenten buffet + dessert).
    Bij her aperitief voorzien wij kaas,salami, nootjes,...
    Drank is 1,80 voor frisdrank en gewone pils en voor spéciale bieren en wijn is het 2,5

    De andere zaken betalen we met de winst van de drank, winst van tussentijdse kleine activiteiten en sponsors.

    We voorzien ook een soort van tombola.
    I
     
    Ukkie1 vindt dit leuk.
  5. lynole

    lynole Fanatiek lid

    22 nov 2014
    1.389
    565
    113
    Vrouw
    Wij doen ieder jaar een buurt bbq, iedereen neemt zijn eigen drinken mee.

    Bij ons zijn de kosten 15 euro voor leeftijd vanaf 15
    Kinder van 2 tot 15 kosten 5 euro.

    Wij huren altijd een springkussen, hebben een party tent, een vuurschaal voor de marsmallow en om rond te zitten avonds.
    We regelen de bbq en borden en bestek en de koelkast voor t drinken.
     
    Ukkie1 vindt dit leuk.
  6. Mammavantwee

    Mammavantwee VIP lid

    4 feb 2019
    5.770
    5.237
    113
    Vrouw
    50,- per persoon?
    Als dat zo is zou ik dat echt heel veel geld vinden! En kinderen zijn dan ook €50,-?
     
    owly en Sado vinden dit leuk.
  7. Dubbelgeluk

    Dubbelgeluk VIP lid

    18 mei 2013
    12.020
    10.988
    113
    MissXray vindt dit leuk.
  8. Liekje81

    Liekje81 VIP lid

    6 sep 2013
    18.988
    21.637
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Er staat dus kinderen 25...
    Is alles inclusief he. We hebben geen honderden mensen ofzo.
    Drank, vlees van de slager, springkussens, tent, koelkasten.
     
    Ysabella vindt dit leuk.
  9. lynole

    lynole Fanatiek lid

    22 nov 2014
    1.389
    565
    113
    Vrouw
    Dan vindt ik 50 pp nog heel veel, zou bij ons 200 euro zijn voor dat geld kan ik ook naar de efteling
     
    Oilell, suus1983, Luna86 en 2 anderen vinden dit leuk.
  10. toch3

    toch3 VIP lid

    28 dec 2013
    16.481
    15.666
    113
    150 toch, 2x50+2x25

    Ik vind het ook fikse bedragen en mogelijk daarop afzeggen.
     
    Sado vindt dit leuk.
  11. Liekje81

    Liekje81 VIP lid

    6 sep 2013
    18.988
    21.637
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Heb er eigenlijk nog nooit zo bij stil gestaan. Ik vertrouw de straatgenoten die het organiseren daarin wel. Ik zou ook wel om een specificatie kunnen vragen en m zo krijgen verwacht ik.
     
  12. Yeuu

    Yeuu Fanatiek lid

    25 jul 2017
    1.405
    799
    113
    Vrouw
    Inderdaad de tip van burendag van de DE is een goede!
    Ik heb het vorig jaar met twee buren georganiseerd en kregen een flink bedrag van de Douwe Egberts.

    We hadden een springkussen en opblaasbaar méga dartbord (5 x 5 meter) en een knutseltafel voor de kinderen. (7.50 per kind)
    En de volwassenen (12.50) hoefden alleen borden en bestek zelf mee te nemen. Wij hadden (heel veel) vlees, stokbroden met smeersels, salades, waterijsjes en drinken geregeld (vooraf beetje geïnventariseerd).
     
    Athina en Ukkie1 vinden dit leuk.
  13. wendy339

    wendy339 VIP lid

    27 okt 2010
    9.581
    936
    113
    Ik zou 50pp en ook voor kinderen ook erg veel vinden.
    Als ik zoveel geld weg moet leggen voor een buurt feest ging ik niet.
    (En vele met mij). Dan ga ik liever dag naar de efteling met de kinderen bij wijze van..
     
    Athina, suus1983, Neuzeke en 2 anderen vinden dit leuk.
  14. Mythique

    Mythique Fanatiek lid

    3 apr 2015
    4.670
    3.808
    113
    Ik heb vorig jaar de straat bbq georganiseerd. We zijn maar met 11 huizen in de straat. We hadden een springkussen, slush puppy en biertap. Vlees, salades, fruit, tafels, stoelen, de bbq, koelaanhanger. We kwamen uit op € 30 euro per volwassene en € 7,50 per kind. Subsidie van € 250 van de gemeente :thumup:. We hadden netjes vergunning aangevraagd en moesten huur betalen voor het stuk grond waar het springkussen stond :roflmao::roflmao:.

    Overige drank ieder zelf meenemen omdat we het lastig vonden om te bedenken wat iedereen lekker zou vinden.

    We hadden alles bij dezelfde cateraar besteld en dat was ideaal. Eerst offerte aangevraagd, daarna de prijs gecommuniceerd en toen iedereen ok was definitief gemaakt.
     
    Ukkie1 vindt dit leuk.
  15. Juul75

    Juul75 VIP lid

    8 apr 2010
    11.940
    7.652
    113
    Wij hebben volgende week familiedag. 26 euro per persoon en kinder tm 12 zijn gratis. Dan hebben we een locatie en de hele middag eten en drinken.

    TS het makkelijkst is om een slager in de buurt te bellen voor een bbq inclusief borden en zo. Een supermarkt in de buurt of je daar het drinken kunt halen en dan alleen de geopende verpakkingen betaalt en de rest terug kan. Meestal hebben ze ook wel een koelwagen te huur. Toiletwagen hoeft niet want iedereen kan naar zijn eigen toilet. De buurt vragen of ze hun party tenten op kunnen zetten. Gemeente bellen of er vergunningen nodig zijn. En eventueel een springkussen regelen.

    Dan heb je een heel realistische begroting en weet je wat het pp gaat kosten.
     
  16. Kukido

    Kukido Fanatiek lid

    16 jun 2016
    2.310
    2.923
    113
    Ik organiseer ook de straat-bbq bij ons in de straat, meestal zo'n 20 volwassenen en 10 kids

    Vraag subsidie aan bij gemeente, is een leefbaarheidsfonds voor.

    Schat in wat we nodig hebben aan eten, of bij een lokale slager of dingen zelf maken.

    Partytenten en bankjes/stoelen kunnen we lenen van de dorpsvereniging en mensen nemen vaak zelf hun stoel mee. Komen we op ca. 12,50 per volwassene, kinderen kosteloos
     
  17. Amberxx

    Amberxx Fanatiek lid

    6 nov 2013
    4.671
    4.811
    113
    Hier organiseren we ook jaarlijks een buurtfeest. En dat is heel veel werk maar ook erg gezellig. En je hebt altijd mensen die lopen te zeuren over de kosten. Vaak personen die zelf niet meehelpen en geen idee hebben. Maar spullen huren en eten etc kost nu eenmaal veel geld. Tenzij je subsidie kunt krijgen of iemand weet die zelf grote zaken als een tent, koelkasten, statafels etc heeft. Maar dan nog is vlees of een springkussen prijzig. Iedereen mag zelf weten of die wil komen en anders blijven ze gewoon weg. Uiteindelijk maak je voor jezelf een afweging of je waarde hecht aan dit soort contact en activiteiten of niet.
     
  18. pluk

    pluk VIP lid

    13 dec 2005
    16.136
    4.364
    113
    jeetje zeg ik kom echt onder een steen vandaan.

    Hier zetten we een grote party tent op, iedereen neemt zijn tuintafel en stoelen mee. Een aantal buren nemen hun bbq mee. Iedereen neemt vlees, salades en drinken mee dat wordt op een grote tafel gezet. Je eigen bord en glas mee en gaan met die banaan.

    Heel eerlijk als er iets georganiseerd wordt en de kosten zijn (zoals eerder genoemd) 50 euro p volwassene en 25 p kind dan zou ik er echt over moeten nadenken of ik wel zou gaan.
     
    Vulpen vindt dit leuk.
  19. smax

    smax Fanatiek lid

    15 feb 2018
    1.955
    1.042
    113
    Vrouw
    Ik hoef daar eerlijk gezegd niet over na te denken. Met drie kinderen kost ons dat €175. Dat heb ik er dus niet voor over :)
     
  20. Feye

    Feye VIP lid

    26 nov 2013
    6.246
    3.740
    113
    Vrouw
    Wij hebben jaarlijks (of meerdere keren per jaar) buurtfeestjes. Over het algemeen doen wij ook dat iedereen eigen eten en drinken meeneemt. Daarnaast wordt er vaak een springkussen of stormbaan gehuurd. Dan gaat er even een tikkie rond naar de buren die kinderen hebben (ca. €15 per gezin).
    Als we makkelijk willen doen, wordt er een cateraar ingeschakeld (kosten worden van te voren overlegd). Drinken nemen we dan alsnog zelf mee. Dat is zo wisselend wat er gedronken wordt.
    Ik zou zelf zo rond de €25 voor een volwassen (alleen het eten dus) een prima bedrag vinden.

    Verder:
    - bij ons kun je bij het wijkcentrum gratis een aanhanger huren met daarin tafels, partytent, etc. voor een feestje
    - er zijn hier bedrijven in de stad die springkussens gratis verhuren (heb je wel groot reclame er op staan)
    - inventariseer in de buurt wie welke spullen heeft. Zo zijn er in onze buurt meerdere statafels aanwezig, heeft een andere buur een leuke dj set staan met boxjes, een andere buur een grote tent, etc.
     
    Ukkie1 en Zxcvb vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina