Buurtkatten in de tuin

Discussie in 'De lounge' gestart door Mien30, 7 mei 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mien30

Mien30 Fanatiek lid

6 jul 2015
    1.714
    468
    83
    Vrouw
    Wij hebben meerdere malen per dag bezoek van buurtkatten en we zijn er een beetje klaar mee. Ze poepen in onze tuin, lopen naar binnen als de achterdeur openstaat en kat van de buren krabt aan de deur.
    Iemand een diervriendelijke manier om onze tuin katrvij te maken?

2. Manque

Manque Niet meer actief

Stroomdraad aan de bovenkant van de schutting is eigenlijk het enige dat echt werkt. Vervelend hoor, mensen die hun huisdieren niet bijhouden... succes ermee!

3. disaro

disaro Fanatiek lid

18 aug 2014
    2.036
    251
    83
    O ik heb er ook zo vreselijk last van.
    Heel vervelend, ik probeer altijd een glas water naar ze toe te gooien maar helaas zijn hun sneller.

4. Chocolat

Chocolat Niet meer actief

Achterburen van mijn ouders hebben een hek van stroomdraden over de schutting geplaatst.
    Er is ook een buis die je op de schutting kunt plaatsen en die de andere kant opdraait als de kat het vast wil houden.

5. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.044
    17.015
    113
    Pfff, zooo vervelend! Hier ook echt last gehad van katten die lekker in m'n bloembakken gingen wroeten en poepen. Snap ook niet waarom je last moet hebben van andermans huisdieren... Hou ze lekker bij je.

Mijn kat blijft binnen, gaat alleen naar buiten als wij thuis zijn en het in de gaten houden. Zelfs dan blijft ze netjes uit zichzelf in onze tuin.

Hier verder geen tips. Geloof dat de geur van bepaalde planten ook katten weghoudt.

6. Deliana

Deliana Niet meer actief

Heel herkenbaar... de 2 katten van de buren gebruiken mijn tuin als kattenbak. Stank in de tuin!

Een collega adviseerde mij koeienmest... in het tuincentrum kwam ik toevallig een bus tegen met kat-weg mest. Een maand geleden gebruikt en sindsdien geen kat meer gezien! Het stinkt wel behoorlijk 1 tot 2 dagen...

7. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Kan mij voorstellen dat het vervelend is als je overlast hebt maar ik vind dit toch echt een hele rare oplossing. Stroom draad. Mijn buurman wilde dat ook op onze tussen schutting, nou dacht het dus niet he.

Misschien een idee om te kijken van wie de katten zijn en die dan er op aanspreken?

8. Mop81

Mop81 Fanatiek lid

9 nov 2013
    4.130
    2.517
    113
    Vrouw
    Amsterdam
    Mijn tante heeft een apparaat wat een hoge pieptoon geeft waardoor de katten schrikken en weg gaan. Wij horen die toon zelf niet.

9. iMoeder

iMoeder VIP lid

30 okt 2015
    5.943
    6.290
    113
    Hier hetzelfde probleem. Ik gooi ze nat als ik de kans heb maar ze blijven terug komen. Ik vind dat katten buiten horen dus ik ga er geen baasjes op aanspreken. Maar een oplossing zou wel fijn zijn.

Die pieptoon dingen vind ik trouwens erg vervelend. Ik hoor die namelijk wel.

10. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    ik spuit hier de buurtkatten ook elke keer nat als ik ze zie, werkt goed.

11. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

1 dec 2014
    7.394
    5.298
    113
    Ik hoor die pieptoon dus wel. En de meeste jonge kinderen ook. Die dingen zouden verboden moeten worden.

12. blossom85

blossom85 Fanatiek lid

4 jan 2013
    4.621
    1.576
    113
    Vrouw
    het oosten
    Er zijn ook genoeg kattenbezitters die dit zelf gebruiken zodat hun katten in de tuin blijven. Dat werkt echt heel goed.
    Ze krijgen er echt geen enorme stroomstoot van hè? Het is niet zoals je weleens per ongeluk je hand langs het schrikdraad om een weiland ging.
    En ze proberen het 1x en blijven er dan vandaan.

13. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Er mag inderdaad officieel niet een hele hoge voltage op zitten maar die buurman van ons die had er zo'n voltage op staan dat als je het per ongeluk aanraakte dan had je die avond nog last van je vingers. Dat vind ik dus echt te overdreven. En gelukkig heeft hij het toen niet boven op onze schutting gezet maar aan zijn kant want ik vind het ook gewoon geen gezicht in de tuin.

14. Triangel

Triangel Niet meer actief

Ik lees mee. Wij hebben geen kliko voor restafval maar wel drie kinderen in de luiers. Dat betekent veel afval en als mijn prullenbak vol zit, zet ik de zak in de tuin totdat ik tijd heb om naar de ondergrondse containers te lopen. Alleen die stomme katten krabben m'n zakken op en dan ligt overal afval. Wordt er chagrijnig van om die bende op te ruimen en bewaar ze nu binnen, maar die zakken ruiken niet bepaald fris en dus wil ik ze toch echt een paar uur buiten kunnen bewaren.

15. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    dit indd.. ik hoor het ook luid en duidelijk. Echt vreselijk is dat. Zou daar absoluut niet blij mee wezen als onze buren zn apparaat zouden hebben.

Spijt me zeer maar als andere katten echt zn overlast zouden wezen in onze tuin dan zouden wij ook een stroomdraadje spannen denk ik. Doet geen pijn, meer de schrik. Hoeft het ook niet op vol vermogen aan te zetten hè.

16. 2augustus1992

2augustus1992 Niet meer actief

Een spiegel in je tuin hangen als he dat wilt natuurlijk. De kat weet niet dat het zijn spiegelbeeld van zichzelf is, en de meeste katten hebben het niet op vreemde katten.

17. 2augustus1992

Dit vind ik echt heek netjes van je. Zo heb jij plezier van je kat en andere mensen hebben er geen overlast van. Chapeau hoor!

18. Mop81

Mop81 Fanatiek lid

9 nov 2013
    4.130
    2.517
    113
    Vrouw
    Amsterdam
    Oh ik hoor die pieptoon niet. Maar kan me voorstellen dat het irritant is als je die wel hoort.
    En watersproeiers die op beweging werken?
    Daar houden ze echt niks aan over maar zijn wel zo weg.

19. 2augustus1992

Een vogelverschrikker die ronddraait ( met zo' n draaiende lampionnenkop erop)? Meeste katten schrikken daar ook van.

20. Zusterke

Zusterke Niet meer actief

Ik word er knettergek van dat als ik onze vuilniszak aan straat zet hij binnen een uur opengereten is door katten... doe alles in dubbele zakken.
    Hier helaas vuilophaling in vuilzakken en geen containers. De ochtend zelf aan straat zetten is geen optie omdat ze al vanaf zes uur op kunnen komen halen.

Deel Deze Pagina